Lange heenreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu Lange heenreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu

Lange heenreis

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

18 Januari 2020 | Nederland, Amsterdam

Hoi lieve volgers,
Ik ben weer aangekomen in het altijd mooie en zonnige Thailand.
Wat de titel van dit reisblog al doet vermoeden klopt helemaaal. Ik had dit jaar besloten om eens een keer met de A380 ( die met upperdeck) van de Emiraten naar Bangkok te gaan vliegen. Maar....deze vlucht heeft wel een tussenstop in Dubai wat mij ook best oke leek. Eerst zes uurtjes vliegen dan tussenstop op Dubai AirPort en dan nog een kleine zes uur naar Bangkok.
Maar.... dat is mij dus vies tegengevallen!! Niet de vlucht met de Emirates want die was qua vlucht qua beenruimte qua service zeker van top kwaliteit maar.... het gedoe eromheen zeg.
Ik ben van deur tot deur dus 23 uur !! onderweg geweest.
Trein : Zandvoort -Schiphol
Vlucht 1: Amsterdam- Dubai —dwz 516!! passagiers instappen en ook na 6 uur wee uitstappen dus giga drukte . Dan weer een security check op Dubai . Vervolgens echt ruim Uur lopen op giga AirPort naar gate C —
Vlucht 2 : eerst Wachten wachten en dan moet de hele mensenmassa wederom instappen in de A380.
Upperdeck zat ik trouwens niet hoor ,maar bij het “gewone” volk beneden haha .
Aangekomen in BKK bracht de luxe reisbus mij in 3.5 uur naar Cha Am!
Daar aangekomen als laatste nog een taxi naar m’n hotel.
Maar....dan heb je ook wel wat haha.
Volop zon en 30 graden met een windje erbij . Tjonge tsjonge wat is dit toch zalig in onze winter.
Maar deze vlucht met tussenstop gaat het voor mij nooit meer worden dus .
Bij mijn “eigen”hotelkamer hing m’n Nederlandse vlaggetje al buiten wat personeel hier altijd zo leuk doet .
Je voelt je echt zooo welkom. Ik werd ook verwelkomd gekust alsof ik een of ander verdwaald familielid was !
Ook kwam de vraag ; where is the family ? Ik was hier vorig jaar met broer en schoonzus die ik het hier wilde laten zien. Ik wist zeker dat mijn broer en schoonzus het ook echt leuk hier zouden vinden. Het is best nog erg Thais en zeker ook mijn hotel wat gerund wordt door de hele Thaise familie. Het ligt pal aan de boulevard is een soort straatje met hotelkamers en met zwembad en super aardige mensen en heel goede service. En zij vinden vonden het ook schot in de roos wat ik had gevonden.
Op eind van mijn en ook hun reis half februari
zullen we hier gezamenlijk weer in dit hotel verblijven.
Omdat ik ook op mijn reis de nodige lichaamsbeweging wil hebben ging ik gelijk een fiets huren. Er zijn op de boulevard vele fietsen verhuurders want in Cha am kun je heel fijn fietsen
Eigenlijk per toeval heb ik deze badplaats ontdekt.
Het zit zo: drie jaar geleden was ik in Hanoi in Vietnam als vrijwilliger lesgeven op een achteraf particuliere school in een chique diplomatenwijk. .
Persoonlijk doe ik liever wat voor kansarme kids wat ik ook div keren in Cambodja heb gedaan maar ...oke dit wist ik dus niet vantevoren.
Ik werd ingezet op groep van kids van 2 hooguit 3 jaar waar ik geen (Engels) woord mee kan communiceren.
Zij verstaan mij niet en ik hun ook dus niet!! Ik wil graag Engelse les geven maar dit ging het dus niet worden .
Ik ging het gesprek aan met de giga bitch van een directrice vd particuliere school. Ze zei ; ga jij maar lekker tegen ze Engels praten dan leren ze het vanzelf. De ouders zijn hier very important en die willen dat hun kids zo vroeg mogelijk goed Engels leren !!! Puur commercie daar. Daarbij kwam ook nog dat ik het niet kon aanzien hoe onaardig en lelijk ze tegen deze Vietnamese kleintjes deden. Ze kregen straf om NIKS en als ze in hun broek plaste ( vrij logisch op deze leeftijd) kregen ze straf !!
Aan lijfstraffen deden ze ook,maar dus niet in MIJN bijzijn
!!
Dus wisten ze heel goed dat ze hiermee fout zaten.
Daar kwam terzijde nog bij dat het al twee weken onafgebroken regende in Vietnam. Alles bij elkaar werd ik hier niet vrolijk van.
Op een dag stond sochtends bij mijn aankomst op schooltje de ambulance voor de deur. Daar werd de bitch directrice uigetakeld met been in gips. En ... maar janken en jammeren.
Ze was aangereden op dr brommer op weg naar school. Niet zo heel vreemd want per dag!!40 verkeersdoden enkel al in Hanoi he Ik dacht gelijk ; net goed,je verdiende loon!!als jij zo lelijk doet tegen zulke kleine hulpeloze kids.
Toen dacht ik dus:als ik zo ga denken, moet ik hier dus direct mee stoppen op dit schooltje waar ze trouwens ookniet vies waren van lijfstraffen!!
Niet in MIJN bijzijn hoor,daar keken ze wel voor uit !
Maar teacher Marion heeft ogen van voor en achter en boven en onder haha
Ze weten heel goed dat ik dit met mijn mijn westerse begrippen niet zou gaan tolereren.
Nu is mijn ervaring wel dat ze in Azie toch wel t.o.v hun kinderen erg losse handjes hebben. In Cambodja waar ik ook lesgaf was een jongetje met de striemen van vaders riem op zijn rug.
Zoooo zielig.
Maar in Vietnam laat ik me echt niet gebruiken om deze (commerciële)kar te gaan trekken zodat de directrice mooi weer ging spelen dat ze zelfs een teacher Marion uit Europa heeft laten komen om hun verwende kindjes Engelse les te gaan geven.
No way dus.
Ik heb de skills en de ervaring en doe dit gratis en voor niks maar wil er wel voldoening en beetje waardering voor ontvangen wat mij logisch lijkt.
Ik pakte gelijk m’n koffer die middag in en ging naar AirPort en pakte vliegtuig naar de zon naar het strand om deze (slechte) ervaring naast mij neer te leggen .
Oorspronkelijk reisplan was 3 weken vrijwiligers werk,vervolgens 2 weken zelf door Vietnam reizen.
En dan vlucht Vietnam - Taiwan was de planning. Op AirPort aangekomen heb ik toen vlucht genomen naar Bangkok omdat het weer daar top was en op Google gekeken naar : strand vlakbij Bangkok- authentiek- natuur - fietsen enz enz .
En zo kwam ik dus 3 weken hier in Cha Am terecht waar ik steeds toch weer terugkom omdat alles daar zo lekker leuk is. Het Strand -m’n hotel-het eten -de terrasjes -de mensen en ook vooral het nog echt wel Thaise sfeertje. . Dus eigenlijk puur toeval,alhoewel dat niet bestaat haha.
Ook dit jaar ben ik de eerst 5 dagen hier in Cha am om te acclimatiseren en ga vervolgens rondreizen maar zal ook weer in Cha am eindigen op eind van m’n reis. Vanaf maandag ga ik op pad naar het zuiden van Thailand om daar de mooie eilanden te ontdekken. . Heen zal ik over land reizen en vervolgens vlieg ik terug naar BKK wat wel ff sneller reizen is.
Hier heb ik het echt geweldig want ook de strandjuf genaamd Tom herkende mij gelijk en wist ook m’n naam zelfs nog : oh oh Maria i am so happy you are back. Kus kus kus Haha
En ze reserveert elke dag m’n strandbedje op frontrow haha en m’n watertje en kokosnootje staan al klaar.
Ze doet echt alles voor me en is echt een schatje.
Als ik wat wil kopen bij de strandverkopers (die ook hier volop zijn
) maar niet opdringerig zijn,gaat ze voor mij afpingelen. Ik lach me dood om haar .
Dus alles gaat best en bij jullie scheen ook het zonnetje begreep ik. Geniet ervan hoor en groeten uit Thailand

  • 18 Januari 2020 - 15:26

    Vera Bruijn :

    Wat een geweldig avontuur beleef jij daar, jaloers makend gewoon.
    Je bent je roeping mis gelopen, je had reisverhalen moeten gaan schrijven, je schrijft zo gemakkelijk. Heerlijk om te lezen.
    Geniet er maar lekker van. Groetjes Vera

  • 18 Januari 2020 - 15:29

    Frans Van Den Berg:

    Met bewondering voor al je energie weer leuk om je verslag te lezen. Wens je een heel mooie en veilige vakantie en veel plezier. Groeten, Frans

  • 18 Januari 2020 - 16:14

    Ria:

    blij van je te horen!
    ik geniet en...de warmte bij je ...ja dat is heerlijk relaxen kan ik me voorstellen.
    ik krijg zometeen de boys te logeren en reageer zsm inhoudelijk op je heerlijke reisverslag.
    jij hebt het helemaal naar je zin begrijp ik ...dus carpe diem lieverd en tot gauw hoor

  • 18 Januari 2020 - 16:29

    Yvon Heiliegers:

    Hey marion,
    Lekker weer hoor allemaal, doe je goed met de rot winter lekker maand op pad, ik doe T je niet na zo in je eentje.
    Ik ga nu naar ilse dr verjaardag, en mijn kleine koffer pakken voor f naar Barcelona met Tom.
    Ik hoop daaar wel op mooi weer, maar er is regenen sneeuw voorspeld

  • 18 Januari 2020 - 16:40

    Els En Henk:

    Lieve Marion,

    Het is fijn, dat je zo geniet in Cha Am. We wensen jou een heerlijk zomers verblijf In Thailand, het land waar jij je inmiddels zo thuis voelt.

    We lezen je verslag met plezier.

    Fijne weken.

    Hartelijke groeten,

    Henk en Els

  • 18 Januari 2020 - 22:09

    Petra:

    Wat ga je weer een avontuurlijke reis doen. Leuk dat je zo vertrouwd ben in cha am. Pub quiz Caprera heb je gemist. Was heel leuk. Programma 2020 van Caprera ziet er ook goed uit. Voor als je terug komt. Veel cabaret.
    Geniet ervan. Groetjes, Petra

  • 19 Januari 2020 - 08:47

    Ernie Van Lijssel :

    Fijn om je reisverslag te mogen lezen. Soms waan ik me bij jou, omdat het zo leuk is geschreven.

  • 19 Januari 2020 - 08:53

    Georgine Van Lent:

    Wat een enig verhaal heb je er weer van gemaakt!! Ik volg je met interesse want een rondreis daar staat ook op mijn lijstje! Veel plezier en tot de volgende blog!

  • 19 Januari 2020 - 12:55

    Ria:

    hoi lieve marion ...hier ben ik weer even.
    je belevenissen zijn zo levendig beschreven dat ik het gevoel heb er te zijn...alleen de temperatuur voelt hier net even anders!!
    ja, 23 uur reizen is niet gering. ik deed hetzelfde enkele jaren geleden op mijn weg naar Singapore.
    er gaat inderdaad een massa mensen in die grote A380....herinner ik me.
    en... ja ook airport Dubai is erg groot...Schiphol is daarbij vergeleken piepklein ....ik dacht destijds... nou ja dan kom ik even in beweging goed voor de bloedcirculatie...toch nog ergens goed voor. ....maar jij zult weer voor rechtstreeks gaan id toekomst begrijp ik.
    enfin, uiteindelijk kwam je op je bestemming aan en dat voelde als thuiskomen begrijp ik...wat een warm welkom/leuk van dat vlaggetje ook/men legt touristen daar in de watten begrijp ik.
    het plaatsje CHA AM is denk ik wat klein want ik kan het op mijn map niet vinden....of map is niet goed.
    als ik goed tel dan sta je nu ongeveer op het punt om aan eiland hoppen te beginnen. heerlijk uitgerust vermoed ik. De docs die ik heb gezien tonen een adembenemende natuur en kuststroken...dus dat wordt genieten.
    carpe diem!!!! liefs... hier is het rustig en zacht winterweer/zonnetje od moment dus best fraai/ ik hoor dat de natuur hier bijna 2 mnd vooruit loopt/als jij terugkomt dan bloeien de narcissen misschien wel...en is men het strand weer ah optuigen.




  • 19 Januari 2020 - 14:26

    Els En Henk:

    Lieve Marion,

    Voor de tweede keer zie ik je eerste reisverslag, waarop wij ook al hadden gereageerd, maar die reactie zie ik hier niet terug. Dus nogmaals wensen wij jou een fijne maand in je geliefde Thailand en momenteel in je favoriete badplaats Cha Am. Geniet van je rondreis in de komende weken.

    Hartelijke groeten,

    Els en Henk

  • 20 Januari 2020 - 18:25

    Nadine :

    Leuk om te lezen weer Marion, heel veel plezier daar. Wat zielig voor die kindjes he. Nou hier is t op dit moment ijskoud, niet lekker dit weer. Groetjes Nadine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 20573

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: