Reizen naar Noord Thailand- Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Reizen naar Noord Thailand- Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Reizen naar Noord Thailand- Chiang Mai

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

31 Januari 2020 | Thailand, Chiang Mai

Hi lieve volgers,
Inmiddels ben ik weer weg uit het zuiden van Thailand.
En wat ik al had verteld in mijn vorige verhaal: het was me het reisdagje weer wel!!
Gelukkig ging het reisplan geheel volgens mijn planning en liep het soepel.
Het vertrekpunt was al om sochtends 5.30 uur vanaf Koh Tao met taxi naar de pier.
De boot vertrok om 6 uur naar vaste land Champon, die ik dus echt niet mocht missen!
Na vaar cq slaaptripje haha van 3 uur stond daar de bus die mij in paar uur naar de AirPort van Surat Thani bracht al klaar.
En vervolgens dus weer paar uur later na wachten op AirPort , ging mijn vlucht naar Bangkok.
Zoals ik al zei; het liep soepeltjes maar.....in totaliteit van deur tot deur doe je er toch echt 12 uur over om vanaf zuiden Thailand middenin Bangkok city te komen .
Aangekomen in Bangkok nog 40 minuten bus naar Khaosan Road waar m’n hotel vlakbij is.
Het viel mij gelijk weer op hoe verschrikkelijk smerige stad met hoogste percentage luchtvervuiling Bangkok toch is .
Door de altijd laaghangende smog komt de zon er nauwelijks tot niet doorheen!
Ik draag daar sowieso altijd al mondkapje, maar nu ivm Corona virus ook op de AirPorts en in de vliegtuigen draag ik deze.
Ik heb mezelf voorgenomen om echt niet/ nooit meer in Bangkok te verblijven.
Landen en gelijk wegwezen dus .
De highlights hoef ik na zo vele keren toch allang niet meer heen en verder heeft BKK mij echt niks te bieden.
Mijn broer en schoonzus kwamen later op de avond aan vanaf eiland Koh Chang en hadden er ook lang over gedaan. De volgende dag hadden we afgesproken na een zalig ontbijt om elkaar te ontmoeten bij het zwembad on rooftop van ons hotel.
Maar... ik zat al tijdje zalig bij het zwembad en had zelfs al zalig gezwommen maar wie er niet kwamen was mijn familie !!
Erg raar verhaal en ik dacht nog :zeker in slaap of zo gevallen, nou raar zeg op klaarlichte dag of zoiets?
Na poos ging m’n telefoon en was het Cor ; waar blijf je nou, wij zitten bij zwembad en hebben bedje voor jou vrijgehouden en we hebben ook al gezwommen ??!!
Hier snapte zowel Cor en Marijke als mijn persoon dus echt helemaal niks van.
Mijn hersens werkte volle kracht en enige wat ik kon bedenken dat er dan misschien wel twee zwembaden moesten zijn on rooftop op ons hotel..
Mijn broer en schoonzus logeerde dus altijd in gebouw A en ik eigenlijk altijd in gebouw C waar ik altijd in 1 pers kamer verblijf.
En ...ja hoor ik heb de verschillende gebouwen doorgestruind totdat ik weer bordje : swimmingpool had gevonden in andere vleugel in gebouw A .
Daar zaten zij dus bij het zwembad ...haha wat een giller zeg.
Zowel hun als ik hebben hier al vaker in hotel Rambutri village gelogeerd, maar niemand die van het bestaan van twee zwembaden uberhaupt af wist haha .
Na twee nachten zijn we verder gaan reizen naar het noorden van Thailand,waar ik nu op m’n hotelkamer in Chiang Mai mijn reisblog zit te typen.
De temperaturen in Noorden zijn weer anders dan op de eilanden in zuiden waar het rond de 30-35 graden met een windje was. Ook snachts is het daar best erg warm.
Hier is het koeler, ik schat rond de 25 graden en sochtends en savonds snachts koelt het zalig af en is zelfs beetje frisjes. Temperatuur hier vind ik echt heeeel prettig.
Als ik in Chiang Mai ben, wil ik ook altijd ff met de taxi naar Catmosphere HET kattencafe waar 22 raskatten verblijven.
In goed katten gezelschap kun je daar wat drinken,nadat je eerst je handen goed gedesinfecteerd hebt en hoesjes om je voeten hebt gedaan .
Mijn broer schoonzus konden het catcafe niet, dus heb ik ze daarmee naartoe genomen.
Ik geloof (weet wel zeker ) dat ik het leuker vond dan hun,want de grote kattenliefhebber ben ik toch wel in de familie.
Smiddags nog een oude verrotte fiets gehuurd( voor 1 euro 50) samen met m’n schoonzus en leuk rondgetoerd en geluncht onderweg.
Mijn broer waagt zich hier niet meer aan en ging middagdutje doen.
Savonds had ik als diner gescoord : een bowl met bosbessen smoothie van amandelmelk met on top avocado- chiazaad -kokos -banaan -mango plus allerlei zaden bij een tentje wat dit zoooo lekker vers voor je maakt en ik gelukkig alweer snel had gevonden.
Kop gemberthee erachter aan en ik ben weer dik tevreden.
Ik hou hier echt zoooo van,maar de familie van mij heeft wat andere smaak dan mij en gingen dus elders eten . haha
Ik vind Chiang Mai altijd fijne overzichtelijke stad met fijne ook safe sfeer.
Na drie nachtjes Chiang mai gaan we gezamenlijk de trip naar nog noordelijker naar Pai maken.
Een rit met een minibus met dus 762 !! haarspeldbochten.
Niet ontbijten dus,anders wordt je kotsmisselijk en ook hopen/duimen dat er in “jouw” minibusje geen kots mensen zitten pff
Ik kan en ook de familie wel goed tegen,maar eind vd rit ben ik altijd wel aardig duizelig.
Dat dan weer wel,want zoveel haarspeldbochten achterelkaar is wel heeeel veeel.

Wordt weer vervolgd
Groetjes van Marion

  • 02 Februari 2020 - 13:55

    Ria:

    jij geniet weer van heerlijke dagen/eten en klimaat!
    ik geniet van je stories en pik tegelijk van alles op...oa Bangkok ...luchtvervuiling...beter niet dus.
    milde temps ih noorden...ligt me beter dan tropische temps.
    je verdoet veel tijd met reizen en de afstanden zijn niet gering, maar jij redt het allemaal en het kan jouw pret niet bederven/kortom ik vind je een kanjer!!!!
    ik vraag me af of de mooie bloem die je stuurde of je die kunt bewaren...of dat die als verse bloemen binnen enkele dagen verwelkt...zo zonden ...was zo mooi!
    een geluksbloem...nou dat maakt me blij hoor. tot later en geniet van iedere dag!! liefs ria

  • 02 Februari 2020 - 20:38

    Georgine Van Lent:

    Je maakt het wel spannend met die rit in die bus! Ik word nu al zenuwachtig, als het maar een goede chauffeur is ;-) die jullie veilig op jullie bestemming brengt! Veel plezier met de familie en leuk weer om je verslag te lezen.

  • 03 Februari 2020 - 08:25

    Cocky:

    Wat een leuke en spannende verhalen. Ik heb de foto's bekeken van Pai canyon, dat bedoelde toch, waar je naartoe ging met de auto, met die verschrikkelijke weg met haarspeldbochten?
    Wat is dat schitterend en de foto's van zonsondergang! Wel héél angstig, zo smal en geen beveiliging met een hek of zo, doe voorzichtig hoor! We willen wel weer heel graag met je bridgen.
    Veel plezier !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 23
Totaal aantal bezoekers 20573

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: