Op pad van Cha Am naar het zuiden - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Op pad van Cha Am naar het zuiden - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Op pad van Cha Am naar het zuiden

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

22 Januari 2020 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hi volgers,
Na een hele dag reizen ben ik nu aangekomen op Koh Phangan. Het was me het tripje weer wel,maar...dan heb je ook wat!
Ik vertrok al vroeg om 7.30 vanuit Cha Am met de taxi naar Hua Hin wat maar half uurtje was. De vader van Som ( dus niet Tom) mijn vaste stoelen strandvrouw,blijkt samen met zn zoon taxibedrijfje te hebben met mooie auto’s. Het zijn zulke aardige lieve en zo zorgzame mensen is Som en haar family.
Voorbeeldje: op dag 2 kwam ik nogal moeilijk lopend naar strand vanwege stukgelopen blaar op mijn teen. Veroorzaakt door mijn 1 teenslippers die ik nieuw had meegenomen dus niet handig.
Som kwam aangevlogen; oh oh Maria what’s happened with you?!! Ik liet de blaar zien en wuifde het weg met gaat wel weer over. Maar daar wilde Som
niks van weten : i help you i must cleaning em er moest verband om enz. Ik moest gaan zitten en zij naar de overkant naar de apotheek haha. Mijn teen werd gecleand en ingepakt door haar. Tomorrow when you come again zei ze nog!
Ik ben smiddags een paar Thaise neppe Birkenstocks gaan halen zonder tussen de tenen en met voetbad. Ze lopen zalig en ...probleem opgelost toch?
En dat voor afgeprijsd 8 euro omgerekend ( vage kleur oranje maar so what) ga ik dus niet met zere voeten lopen.
Som altijd goedgehumeurd en altijd vrolijk vond ze ook prachtig. Ze lacht altijd en haar man nooit maar hij is zeker wel aardig.
Ze vroeg na bewonderen van mijn Birkenstocks dus gelijk: cow ?? Oftewel het dus leer was ?
Mijn antwoord; no no Som, it is plastic same like the bags from the supermarket! Ze lag weer in een deuk haha
Dit even terzijde.
Dus na taxiritje met Som haar vader van half uurtje naar hua hin ingestapt in de reisbus die ik online al tickets hiervoor had ingeboekt. Deze bus deed er 4.5 uur over pff zonder enige stop pff naar Champon waar de snelle Catamaran al klaar in de haven lag.
Deze boottrip duurde ook nog ff ruim 3.5 uur maar dat was genieten en zalig varen op de boot. Daarna nog kort stukje taxi en ik was bij mn resort op strand,wat de lange reis in ene keer wel goed maakte. Bungalow op strand echt 3 stappen van de zee.
Een minpuntje op de reis ernaar toe was/is wel dat je zowel in de bus als ook in de boot geen hap eten kunt kopen vanaf half 8 ochtend tot half vijf aankomst. Behalve op de boot dan koffie ,kit kat chocola en chips!! Dus niet iets waar je lekker op gaat haha
Nou is dit niet mijn eerste tripje en ben ik dus altijd wel voorbereid op dit soort calamiteiten haha.
Marion had dus wel fles water-noten en pak Thaise zoute zeewierkoekjes bij me die trouwens zooo lekker zijn, dus verhongeren ging ik sowieso niet.
Koh phangan bleek een zalig relaxt eiland te zijn zoals meestal de eilanden zijn. Nou ben ik überhaupt een echt eilandenmens en kom er graag en plan altijd eilanden in mijn trip ( met als uitschieter vorig jaar Hawaï)
En of het nou Terschelling of een tropisch eilandje is, ik verblijf er graag. Sfeer en ook bewoners is toch altijd anders dan vasteland, altijd beetje losser-relaxer - altijd verfrissend windje enz. Wat hier met 30 graden ook niet onbelangrijk is.
Kortom , ik voel me er thuis.
Het grote verschil met Cha am met Koh Phangan is dat ik in Cha am ongeveer de jongste ben en...op Koh phangan ongeveer de oudste ben haha.
Een ander verschil is vooral ook de relaxte sfeer op de eilanden.
In Cha am of andere toeristen badplaatsen
is toch zeker driekwart of meer vd toeristen echtpaar. Daarentegen op de eilanden zijn de backpackers veelal vrijbuiters en zeker driekwart tevens alleenreizend,net als ik.
Dit geeft heel vaak (nu ook weer) vanaf eerste avond ( goede)leuke gesprekken.
Gisteravond aan de strandbar leuk gekletst met een alleenreizende man uit Innsbruck,met moeder en dochter uit Berlijn en man uit Australië die hier ook al 12 jaar woont cq dus is blijven hangen. Vanwege het publiek op de eilanden is de muziek ook veel meer trendy wat gewoon meer mijn smaak is. En muziek neemt best een grote plek in in mijn leven.
In Cha am pas ik dus ook niet echt in het plaatje,maar vind het er toch ook zalig. Daar wordt mij weer vaker gevraagd : en... hoelang blijft u hier overwinteren ? Haha
Als ik dan antwoord dat ik rondreis en nooit op ene plek blijf,kijken ze mij aan van : die is gek!!
En op de eilanden ben ik weer meer de oude hippie waar medereizigers het vaak weer leuk van vinden om te horen waar ik zoal heen ben geweest met reizen.
En heb altijd ook nog wel wat gratis reistips in de aanbieding.
Zelfs zulke leuke contacten heb ik op reis dat paar jaar geleden ene Vivian ( van voor in de twintig )aan mij vroeg of ze samen met mij stukje een poosje mocht opreizen omdat ze nog niet zoveel reiservaring had en ik wel Haha.
Was erg leuk samen reizen door Bali en ook samen gereisd naar de Gili eilanden( prachtig) waar we ook samen dood en doodziek werden van salmonella vergiftiging van rotte eieren. Nu lach ik erom, maar toen echt niet en Vivian maar steeds haar ouders bellen die artsen waren.
Op Gili Trawagan ( prachtig eiland) kwamen we een knappe Russische beachboy tegen ,die meer dan interesse in haar had, en met hem ging ze toen verder reizen.
No problem Prima toch. Ik moest haar wel beloven dat ik haar nooit hierover zou mailen of iets dergelijks want ..vriendje zat thuis ! Haha .
Natuurlijk was Vivian een tijdelijke reisgenote van mij en vanzelfsprekend ga ik dan na de reis geen
contact meer met haar opnemen.
Ik kon haar moeder wel zijn haha.
Vivian als je dit leest : ken je inmiddels al beetje Russisch of.. is dit niet meer nodig? Haha
Dus ...kortom Marion past in geen ene hokje!! En ..Gelukkig maar toch ?! Ik hou niet zo van hokjesgeest .

A: Ik ben dus de (nog)niet overwinterende pensionada in Thailand.
B: En ook niet (meer)de backpack hippie op de Thaise eilanden!

Maar ben nog steeds wel (net als ik vroeger de hippie op de Dam was ) een vrijbuiter/ reiziger incl spijker korte broek en hippie vlekken t shirt, geen make up en ook mijn haar is vaak niet erg gesoigneerd!! Zwak uitgedrukt haha

Morgen heb ik hele dag excursie geboekt met een 4 Wheel drive het eiland verkennen.
Hou jullie op de hoogte.
Ps : ik typ deze reisverslagen meestal op mn iPhone (mini scherm) dus als er fouten of punten komma s niet juist staan , sorry hiervoor( erg leuk jullie reacties trouwens)

Wordt vervolgd
Groetjes vanaf mn bungalow op strand, Marion

  • 22 Januari 2020 - 08:03

    Cocky Van Kessel :

    Oh, wat maak je een hoop mee en ik geniet met je mee! Ik zie je zo voor me, lekkere korte broek met T-shirt en gezellig kletsen met medereizigers.
    Hier is het "pokke" weer, dus geniet van de warmte en de leuke belevenissen, tot de volgende keer.

  • 22 Januari 2020 - 08:13

    Sophie Annabel:

    Heel leuk hoor mam! Ben jaloers pfffff

  • 22 Januari 2020 - 08:56

    Elly:

    Wat een prachtig verhaal weer.Geniet er maar van.

  • 22 Januari 2020 - 10:37

    Henriette Heydendaal:

    Hai Marion, wat een geweldige reis! Zie helemaal hoe jij daar aan het genieten bent. Super !
    Geniet en ik geniet mee door je verhalen, groetjes.

  • 22 Januari 2020 - 12:08

    Mitzi:

    Hee leuke globetrotter,
    Ik lees je reisverslagen met veel plezier! Je schrijft zo grappig en vooral beeldend, dat ik het gevoel heb er een beetje bij te zijn. Heerlijk zonnige lectuur voor op dit moment grauw en mistig Zandvoort.
    Door je leuke verslagen geniet niet alleen jij, maar ook je volgers.

    Take care en vooral veel reisplezier en mooie indrukken! Liefs, Mitzi

  • 22 Januari 2020 - 15:05

    Alma Prins:

    Geniet er weer van Marion!!

  • 23 Januari 2020 - 08:55

    Petra:

    Ha Marion, klinkt goed een eiland! Ik ben ook gek op eilanden en de zee.
    Heb je tijdens jeboottocht dolfijnen gezien?
    Veel plezier met je rondreis op het eiland.
    Groetjes, petra

  • 23 Januari 2020 - 17:48

    Frans Van Den Berg:

    Je bent helemaal top.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 20573

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: