Van Koh Phangan naar Koh Tao - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Van Koh Phangan naar Koh Tao - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Van Koh Phangan naar Koh Tao

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

26 Januari 2020 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hoi alle volgers,
Hier weer een update uit het mooie maar warme Zuiden van Thailand.
Inmiddels ben ik alweer paar dagen op Koh Tao wat net als Koh Phangan een eiland in de golf van Thailand is. Even wat weetjes tussendoor :
Koh Phangan ligt 65 km van het vaste land en oppervlakte is toch wel 168m2 groot met 12.000 inwoners. Koh Phangan is the place to be voor partygangers met vele full -half- black MOON party’s op Haad Rin Beach met duizenden duizenden partygangers!!!
Daarentegen is Koh Tao maar 21 m2 oppervlakte en heeft maar 1400 inwoners,dus veeel kleiner en meer duik en snorkelparadijs.
Koh Tao ligt slechts uurtje varen met de snelle catamaran van Koh Phangan. Allebei erg mooie eilanden ook qua natuur.
Op Koh Phangan had ik een erg mooie luxe bungalow op 3 stappen van de zee.
Ik maak mijn reisplannen altijd op (mijn) maat.
Het complete reisplan op papier maak ik vanachter mijn thuis computer.
Op deze wijze is het reizen voor mij als single reiziger redelijk voorspelbaar maar ...dus ook meer easy voor mij.
Dit is voor mij de meest prettige manier van reizen, zodat ik altijd weet bij aankomst op nieuwe bestemming, waar en hoe ik naar welk hotel resort ik ga en voor hoelang. Altijd beter dan met vragend hoofd om je heen te kijken van waar zal ik eens heengaan?
Dan ben je al als alleenstaande al snel het “ slachtoffer”.
Het is sowieso altijd beter de zelfbewuste reiziger uit te hangen die precies weet waar die heen moet bij aankomst ivm taxidrivers enz . En een neppe “trouwring” heb ik ook altijd om op reis haha .
Als single reiziger hoef ik bijv. toch ook niks met een ander persoon ter plekke te overleggen en weet ik persoonlijk heel goed wat ik wel/niet heen wil of wel/niet hoef te zien.
Maak ik soms eens foute inschatting? Oke, dan is dat dan toch ook MIJN probleem en draag zelf de oplossing dan wel weer aan.
En afdeling foute inschatting had ik deze keer wel klein beetje met hotels inboeken.
Omdat ik boek vanuit een koud frisjes Nederland, had ik ook deze keer weer veel zin in zon en zalige hogere temperaturen. Ik boekte dus kamers ZONDER airco omdat:

1: Zalig toch? Lekker warm toch? ik dacht:dit trek ik prima met enkel een ventilator.
2 Ventilator kamers zijn meestal ook nog eens de helft voordeliger dan de airco kamers!

Maar...... niet te doen dus met deze temperaturen !! Dik over de 30 graden.
Ik heb dus tot nu toe al m’n kamers duur moeten upgraden ter plekke naar luxere kamers met airco, want beetje luxe vind ik toch wel erg fijn.
Zonder airco blijft alles vochtig dus ook je kleding beddengoed enz.
Heb je jezelf net fris gedoucht kun je er wel weer eronder gaan staan als je eindelijk je kleding aan hebt gedaan over je warme plakkerige lijf!!!

Ter plekke wil ik wat zien van de omgeving en had een hele dagtrip geboekt bij m’n hotel rondom het eiland Koh Phangan.
Om 11 uur werd ik opgepikt met een Hi lux 4 wheel drive car waar al 4 mensen voor de trip inzaten. Frans stel van mijn leeftijd en Turks jong stel en we moesten nog ene persoon oppikken volgens onze guide die goed Engels sprak
Het Franse stel was erg aardig en probeerde weliswaar gezellig in Frans/ Engels te communiceren met mij . Trouwens het grootste percentage toeristen is toch zeker wel Fransen op de eilanden.
Dat deze mensen Engels met mij probeerde te praten was best erg ongebruikelijk voor Fransen,want die spreken geen woord buiten hun eigen taal en of doen daar sowieso ook al geen enkele moeite voor .
Bij het volgende opppikadres voor de Tour stond de persoon niet klaar!!!
Maar onze guide/driver was erg aardig en heeft hem zijn bed uitgehaald want hij sliep nog!!
Had hij dit maar echt nooit gedaan.
Na ruim kwartier kwam er een ongewassen niet aangeklede in zwembroek een maffe Fin met geblondeerd haar van rond de 40 jaaar aansukkelen. Geen excuses niks dus!!
Hij bleek een doorgedraaide idioot te zijn waar wij dus vervolgens hele dag mee zaten opgescheept.
Deze meneer Fin had duidelijk ADHD of een stroomstoring opgelopen in zijn kop,of allebei haha
Zat totaal geen rem op die gek en begon gelijk met Fins/Engels onverstaanbaar te lullen en stopte echt de hele dag niet meer.
Ik bleef strak naar de langstrekkende omgeving kijken en dacht dus; hier heb ik echt geen zin in ,bekijk jij het maar, ik ga jou eens ff negeren.
Het Franse stel was de pineut die er dus ook weinig van verstonden. In de trip was er watermeloen en water inbegrepen wat in koelbox bij ons in de laadbak stond.
De Fin pakte gelijk 6! stukken meloen uit de Box en begon met het drinken van 8!!flesjes water. Totaal gestoord dus.
Hij zei dat hij vaak niet op vluchten geweigerd werd omdat ze dachten dat hij dronken was ,maar... hij was wel zwaar alcoholist geweest maar nu sinds 2 jaar dronk hij geen druppel alcohol meer .
Op de full moon party’s op Koh Phangan wordt vaak wel drugs gebruikt (had ik ingelezen) en ook paddo’s enz dus ik denk dat hij daaar nu zonder rem zich tegoed aan deed haha .
Ik wist ook dat Finland heel hoog percentage alcoholisten heeft en ook hoogste aantal zelfmoorden. Dit vertelde hij ook dat hij al 20 vrienden familie had verloren aan suïcide !! Ongelooflijk toch!? Ik denk in zijn geval het ook nog maar kwestie van tijd zo zijn!
Omdat Finland zo een verschrikkelijk K.. land is vertelde hij.
Ooit was hij in Amsterdam geweest waar hij mensen vaak vond lachen en vond Nederland fantastisch land en zei zeer treffend ;
Jij ,maar ook de Fransen wonen in een gelukkig land met gelukkige mensen en ...ik woon in een ongelukkig land met ongelukkige mensen.
Dat is toch wel dingetje waar jij ik en alle Nederlanders misschien eens wat vaker bij moeten stilstaan als we weer mopperen op Rutte haha .
Want dat is toch ook wel iets wat ik persoonlijk kan beamen , na veel landen te hebben bereisd dat Nederland zo gek nog niet is.
Na de hele dag met de Fin opgescheept te hebben gezeten en er doodmoe van werden bezochten we echt hele mooie stranden en ook een snorkelhotspot. Helaas regende het (zeer ongebruikelijk ) en viel trip toch beetje in het water.
De waterval op Koh Phangan was mooi maar zeker niet spectaculair wat ik wel in Laos o.a had gezien . Omhoog klimmen op m’n slipppertjes ging Marion toch echt ff niet doen over de gladde natte rotsen . Op einde vd dag reden we nog heel hoge bergweg op naar een heeeel mooi uitzicht sunset vieuw point .
Wat heeel apart is op deze eilanden is dat er midden op zee ineens een spierwitte zandbank in zee verschijnt waar je op kan lopen .
Echt heel bijzonder en spectaculair mooi! Ook vanaf uitzichtpunt zagen we kleine poppetjes mensen daar op lopen . Zoooo mooi .
Sunset daar op Koh Phangan viel tegen daar ivm de zware bewolking
Maar dit is voor mij nu driedubbel dwars goedgemaakt op Koh Tao waar ik op Soiree beach logeer wat DE hotspot is onder de Sunsets haha
Heb ook al heel wat mooie foto’s gemaakt . Ik logeer hier op dit moment vier nachten en is Soiree beach een mooie baai . Ik logeer weer paar stappen van strand en zee.
Erg leuke hipperdepippe stek is het hier met elke avond op “mijn” strandje zitzakken -chillende toeristen- vuurshows en erg leuke muziek.
Ook wordt er op strand overal bij de tentjes bbq georganiseerd waar ik savonds ga eten. Voor omgerekend voor 4,50 eet ik met m’n voetjes in het zand bij de Sunset zalige bbq :kip met salade -pof aardappel en salade. Koud biertje erbij terwijl ik thuis nooit bier drink haha .
Maar Thailand is echt geen wijnland en het is er duur en niet te drinken . Ik neem ook soms vaker haha een zalige pina colada mijn favoriete coctail!
Doe ik toch maar niet elke dag want dan groeien de kilo’s er wel erg snel aan.
Vandaag heb ik de taxiboot genomen naar Koh Nangyan wat mooiste eiland vd wereld zou zijn ? Was idd zeker erg mooi met ook weer met zo een spierwitte zandbank in zee waar je kunt lopen . De onderwater zou heel mooi zijn met veel koraal .
Helaas niet voor mij weggelegd ,ik had wel vd watertaxi man een snorkel meegekregen. Ik krijg het al benauwd als ik zo een ding op m’n hoofd zet. Paar jaar geleden had ik mijzelf dapper aangemeld voor duikcursus bij het duikcentrum aan de boulevard .
Wat je niet probeert kun je ook niet zeggen,lijkt mij niks en/of durf ik niet ,dacht ik zo .
Dus op koude dag ik op de fiets met tas met badpak en handdoek en de bibbers in mijn knieën naar de duikschool.
Na de theoretische ochtend ging ik water in voor een proefduik samen met de instructeur.
Ik kan je vertellen : NOOIT MEER!!
Ben gelijk gestopt,mij zien ze niet meer onderwater,ik blijf wel boven zwemmen haha
Maar voordat jullie allemaal op bezoek gaan naar deze Thaise eilanden... dan kan ik jullie nog mooiere bounty eilanden aanbevelen die ik ooit heb bezocht , die ook zooo waanzinnig mooi zijn. Koh Nangyan was vandaag ook zeker wel echt super mooi maar... ook overstroomd door Chinese toeristen omdat het nu Chinees nieuwjaar is. Die wel mondkapjes op hadden dus hoop dat ze geen Corona virus bij zich droegen! Ben maar beetje uit hun buurt gebleven.
Dus ik vond het ook helaas te toeristisch met al die chinezen.
Maar het vaartochtje met zo een authentieke Thaise vissersboot cq taxiboot aangestuurd door een vrachtwagen motor naar dit eiland varen, vond ik weer super leuk! En heb er leuke foto’s van maar helaas het uploaden bij dit reisblog lukt nooit met het buitenlandse trage WiFi verhaal.

Dit was mijn ontdekkingsreis aan de zuid Thaise eilanden en.... nu weer verder.
Ik zal overmorgen verder reizen met
1 taxi ( kwartiertje)
2 dan boot ( 4 uur)
3 dan minivan ( kwartier )
4 dan inchecken vliegtuig ( ruim uurtje) naar Bangkok
5:dan weer een bus naar Khao san Road.
Paar minuten lopen naar ons hotel( ik weet de weg daar haha )
Dus wordt me het reisdagje weer wel!
In hotel Rambutri place zal ik eind vd dag m’n broer en schoonzus treffen en zullen we ons beider laatste twee weken gezamenlijk reizen naar o.a het Noorden van Thailand.
En samen eindigen waar ik ook ben gestart in Cha Am .

Groetjes uit mooi Koh Tao vanaf m’n zalige airco kamer haha
Wie wil komen mag nog komen logeren ,want ik kreeg een giga driepersoonskamer dus ruimte zat hoor haha
Wordt vervolgd
Marion

  • 26 Januari 2020 - 16:43

    Georgine:

    Hi Marion, wat een super leuk verhaal weer!!! Wat ben jij een voorbeeld om niet thuis te blijven zitten, maar "gewoon" lekker op reis gaan, ook al ga je alleen!! Je bent een goede reclame voor Thailand, want iedereen die dit leest heeft vast zoiets van daar wil ik ook naar toe!!! Ik in ieder geval wel! Goede reis naar de next stop en ik verheug mij alweer op je volgende reis verhaal!!

  • 26 Januari 2020 - 18:29

    Elly:

    Hallo wat een prachtig verhaal weer.Ik heb er van genoten.Geniet maar lekker.

  • 26 Januari 2020 - 21:30

    Vera:

    Heerlijk om je verhalen te lezen, dank daarvoor.
    Geniet er maar van en veel plezier met je broer en schoonzus

  • 27 Januari 2020 - 09:46

    Carole:

    Nou Marion dat was weer een half boekje.echt heel leuk hoor!je hebt gelijk airco is een must.die feestjes op het strand lijken me wel wat,genieten maar .

  • 28 Januari 2020 - 12:13

    Ria:

    hoi lieve marion;
    even inhalen wat ik achter ben...want ik had mijn handen vol aan wat allemaal passeerde. Ik ben dan id avond door mijn energie heen en moest je reisverslagen lezen na een moment schuiven dat ik echt even kan genieten van je heerlijke stories! ik knap er van op en wil dan ook rustig genieten van zo'n moment voor mezelf...dat is dus nu.
    dank voor je mooie plaatjes via what's app het lijkt net het aards paradijs...zoals ik me dat kan voorstellen.
    wat een geweldige tijd beleef je daar weer...en er wordt best goed voor je gezorgd ook en...je voelt je er helemaal thuis begrijp ik...dat gun ik je zo!!! dit verdien je gewoon.
    je verslagen laten me mee genieten van jou trip en dat doe ik dus met volle teugen.
    de plaatsnamen sla ik niet op..sorry maar die lijken voor mij zo op elkaar ...ik maak dus een selectie van wat ik wel/niet opsla.
    ik moet lachen om je nep trouwring, maar begrijp het helemaal hoor en dit is heeeeeel verstandig ook.
    dit kan wel eens goed van pas komen stel ik me voor.
    ja de tropische paradijsjes zijn wel warm, maar wat vooral lastig is is het vochtgehalte!!! dat vind IK echt waardeloos. ik ken dat ...alles is vochtig kleding, je lijf, bed etc. ik voel me dan de hele dag vies en klef...dat is een nadeel. wat nog het meest lastig is is dat ik dan niets onderneem...maar daar heb jij geen last van.
    o ja die fransen die het vertikken om bv engels te spreken...daar weet ik alles van! ik baal van dit chauvinisme moet ik bekennen. ik zoek het niet meer op ook.
    hi hi hi ...die guide/Fin ik kan me voorstellen dat jij dacht...nou je doet maar ik doe even niet mee.
    ik moet echt lachen als ik lees over zijn stroomstoring ih hoofd!!! nou laat ik je vertellen dat hij niet de enige is....die uitdrukking houd ik er in hoor!!!! goed geformuleerd ook.
    die man kent zijn plaats niet en ook niet zijn verantwoordelijkheid, die leeft buiten de realiteit. kwalijke zaak zoveel familie die het leven voor gezien houdt....oei oei de kans dat hij eens op is is niet gering lijkt mij.
    Duiken: nou doe maar niet hoor...ik raak in paniek bij het idee alleen al. ik heb bewondering voor degenen die het wel durven (oa een van mijn zusjes) maar niet voor mij...ik treur er niet om ook. blij dat me dat bespaard blijft.
    houd vooral afstand van chinezen ivm virus; het gaat echt zorgelijk worden! hoor vanmorgen dat na Frankrijk het nu ook oa in Beieren is belandt. let's keep fingers crossed dat er nu een soort van beheersbaarheid zal ontstaan binnenkort.
    nou lieverd dit was het...denk ik voor nu. ik geniet erg van je verhalen!!!!!!
    we hebben hier een milde winter...weet je vast via de dochters. de voorjaarsbloemen komen al tevoorschijn hier en daar. ik geniet van de frisse temperaturen moet ik bekennen.
    ik ga de komende dagen wat "gas" terug nemen.
    ik wens jou samen met broer/schoonzus heerlijke weken en verheug me erop van je te horen en je weer te zien.
    liefs en tot horens


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 20573

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: