Lombok - Reisverslag uit Lomboka, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu Lombok - Reisverslag uit Lomboka, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu

Lombok

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

08 December 2013 | Indonesië, Lomboka

Hoi allemaal,
Na mn leuke verblijf op de Gilis,ben ik naar Lombok gegaan. Ik was nier met de toeristenboot gegaan maar had via een mannetje van de snorkeltrip de locals boot geboekt voor een derde van de prijs en nog eens veel leuker ook.
Het is vanaf Gili Air maar half uurtje met de boot naar Lombok .
De gilis zijn trouwens ook van Lombok en zijn tevens als Lombok malariagebied dus ik ben aan de malaraiapillen nog steeds en moet ze ook 7 dagen doorslikken als ik uit malariagebied ben vertrokken. Maar ja ,dat moet dan maar want ik spot niet met mn gezondheid en heb er geen enkele bijwerking van .
Ik had het compleet pakket geboekt bij dat mannetje dus boot en private taxi naar Sengiggi en dat betaal je dan van tevoren.
Dus is de vraag : zou de taxi er staan voor mij op,Lombok???
En ja hoor,het ging weer zo voorspoedig. Ik was de boot nog niet uit of een taxidriver kwam al door het water mijn bagage op zn nek nemen. Nou moet je daar altijd mee oppassen want het kan ook handige truc zijn om klanten te krijgen!!
Ik keek m dus vragend aan maar hij toverde papiertje tevoorschijn met Maria erop geschreven. Dat is mn buitenland cq paspoortnaam ,want iedereen kan dat uitspreken en nooit geen
vergissingen dus. Het ging dus van een leien dakje en had ie een mooie auto met airco van voor mij alleen. Het was een erg mooie tocht door de bergen met allemaal slingerende bochten. Ik begreep gelijk waarom er op Lombok vaak motertrips zijn,want dat rijdt natuurlijk erg mooi op de motor.
Ik had 4 nachten Hotel Mascot (aanrader) geboekt wat een mooi resort aan het strand met zwembad was.
Sengiggi is een toeristenplaatsje maar nu in laagseizoen wel stil.
Ondanks dat heb ik zalig op een bedje bij het zwembad gerelaxt gelezen gezwommen enz. Op het strand zat niemand.
De tweede dag ben ik op onderzoek gegaan en besloot de dagtrip de Sisaktour te doen. Dat was een rondtour van west naar oost Lombok met bezoek aan een hilltribe volk de Sisak .
Ik had een aardige goed Engels sprekende driver waarvan eerst nog zn kind nog ff naar school moest brengen ,maar was keurig op tijd bij mn hotel. De Indonesiers en zeker ook op,Lombok zijn superaardig . Het enige maar toch wel erg vervelende minpumtje is het geloof en dan in het bijzonder de moskeeen die om 4.30 uur keihard schreeuwen door een superslechte geluidsinstallatie dat de gelovigen naar de moskee moeten komen want om 5.00 uur moeten ze op hun kleedje richting Mekka liggen !!! Nou neem maar van mij aan ;daar helpen geen oordoppen tegenaan hoor !!!
Ik kan gelukkig altijd goed slapen,dus draai ik me meestal nog eens om .
De trip bracht me eerst naar Ampanan de locale markt waar veel vis en mooie groentes werden verkocht. Ook de blue marlin een supergrote vis lag daar(foto) te koop . Vorig jaar was ik op ibiza bij de gelijknamige jetset beachclub wezen kijken : THe Blue Marlin samen met Sophie. Behoorlijk over de top hotspot op Ibiza.
Toen naar de pottenbakkerij,waar ik ook zelf een asbak heb gedraaid die ik gelijk maar heb weggegooid maar wel eerst foto gemaakt,haha
Daarna naar de Sasak people die nog heel authentiek leven .ze proberen wat geld te verdienen voor hun community dmv sarongs te weven . Elke vrouw op Lombok moet voordat ze kan trouwen een sarong hebben geweefd anders is ze geen goeie vrouw. Nou het zag er knap moeilijk uit zeg!(foto)! Ze wilde dat ik het ook ging proberen,leek me erg ingewikkeld en trouwen wil ik toch niet !! Haha
Daarna nog binnen gekeken bij verschillende traditionele huisje hutjes waar ze elke 3 weken een nieuwe lemen vloer in moeten maken. Geef mij maar een tegel of houten vloer !
Daarna naar Kuta Lombok want je hebt ook Kuta Bali wat in Bali het Benidorm van Bali is en op Lombok een surfstrand baai is,waar nu ook niemand op strand was.
Al met al was het een leuke dag waar ik veel heb gezien en gehoord heb over dit eiland.
De laatste avond heb ik ook nog wat meegemaakt zeg !! Ging lekker uit eten,krijg ik een armbandjesverkoper cq gigolo achter me aan. Heb ik dat !!???
Hij vond me zooo leuk,wilde me zoo graag beter lerrn kennen,wilde met me uit op zn motor enz enz . In Holland kon ie mn huis mn tuin wel doen was harde werker zei ie en was 35 jaar maar viel op vrouwen van mijn leeftijd. Hij wilde graag mn emailadres en ik kreeg de zijne,maar helaas de mijne klopt niet helemaal hoor ! Haha en ik kreeg nog armbandje voor Sophie .
Jaja toedelodokie,mij krijg je niet gek hoor Lombokman!!!
Dus ik hem afgekapt en vlug naar mn resort ,en zei dat ik m morgen wel weer zou zien. No way dus want dan ging ik vliegen naar Kuala Lumpur en is Maleisie mijn volgende bestemming.
Wordt vervolgd xxxxx Marion



  • 08 December 2013 - 20:14

    Yvon:

    Hey Marion,
    Helemaal super dat snorkelen met schildpadden echt geweldig hoor,
    Ik zie alleen geen foto's , maar die kon je geloof ik niet downloaden.
    Ik vind t nog steeds heel dapper hoor dat alleen reizen.
    Heel veel plezier nog die laatste weken en pas op jezelf
    Groetjes yvon xx

  • 09 December 2013 - 00:15

    Sophie :

    Hoi mam!
    Leuk verhaaltje weer! Al had ik t meeste natuurlijk al via iMessage gehoord!
    Haha leuk een armbandje voor mij van je vriend!
    Toch wel wat aardigere leukere mensen in Indonesië dan in Maleisië Kuala Lumpur he dus.. Maar dat zal ongetwijfeld je volgende verhaal zijn!
    Ik zie trouwens inderdaad ook nooit foto's. Je verwijst wel heel leuk elke x naar ' zie foto' maar staat niets hoor ..
    Hier alles goed. Heb de kerstboom gehaald bij t tuincentrum maar die staat al paar dagen nog steeds in de schuur, geen tijd om neer te zetten nog pff. Komt goed. Tegen die tijd dat jij terugbent, staat ie vast haha
    Xxxx
    Sophie

  • 09 December 2013 - 08:05

    Nadine:

    Hoi Marion, wat een leuke verhalen zeg! Heel veel plezier nog! Xxx Nadine

  • 12 December 2013 - 15:33

    Ria:

    verder..........lombok,
    ja dat voordelig reizen als je even verder kijkt dan je neus lang is...hoor je vaker in die regio...jij had het weer goed bekeken dus.
    malaria...ja dat is niets om mee te spotten! weet dat het pittige medicatie is en de bijwerkingen ook niet mis kunnen zijn! fijn jij hebt geen bijwerkingen...ja dat doorslikken ken ik/was in zuidafrika ook. doe maar braaf hoor.
    hi hi ik zie het voor me...nodigt iemand je uit je bagage voor je te dragen!!! ik zou ook niet gerust zijn...ja hij kan klanten werven maar er ook mee weggaan!!! of ...het valt in het water!! enfin, dit overkwam jou gelukkig allemaal niet.
    en je omgeving/accomodatie ook was weer heel erg fijn!!! wat een uitgerust en relaxed mens zul je zijn als je terugkomt.
    moskee geluid....ja kan me voorstellen /had dezelfde ervaring in Istanboel...ik kan dan mijn nachtrust wel vergeten...wat een zaligheid als je goed slaapt...leer me dat eens.
    steeds je lemen vloer vervangen...........hi hi nou...dan maar liever andere dingen doen..geef mij maar onze praktische oplossing...hout of tegels...geen omkijken meer naar.
    dan je lombok man!!!!!!!!!! lachen !!!!!!!!!!!!
    daaaaaaaaaaaaag ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 20544

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: