Gili eilanden - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu Gili eilanden - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu

Gili eilanden

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

06 December 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Hoi allemaal,
Hier alweer een reisverslag. Momenteel ben ik op Lombok waar om de hoek bij het hotel een internetcafe zit waar ik nu mn reisblog kan bijwerken . Dat is handiger verhalen typen op een toetsenbord dan op mn ipad.Maar ik zal jullie eerst ff bijkletsen over de Gili islands die tussen Bali en Lombok liggen en ik ook had opgenomen in mn eigen gemaakte reisplan ,wat tot nu toe trouwens prima in elkaar zit qua reizen/volgorde/aantal geplande verblijfsdagen enz.

GILLI EILANDEN :
Na onze boottocht met de fastboat(speedboot met 3 gigantische bb motoren)
zagen we Gili Trawagan mn eerste bestemming van de Gilis.Volgens het blad Travelling is het 1 van de mooiste eilanden ter wereld. Nou niks van gelogen dus.
Bij aankomst zag ik het al ,er zijn maar 3 woorden voor:
WOW WOW PARADISE. En erg bounty(google maar eens afbeeldingen)
Het sfeertje ook zo lekker,laydback ,geen gemotoriseerd verkeer alles gebeurd met paardjes en wagens over zandpaden.(foto) Zitzakken kaarsjes enz op het spierwitte bounystrand met een waanzinnig turquoise mooie zee (foto)
Ik had al tijdens mn voorbereidingen thuis een kamer/bungalow gehuurd die goed qua prijs/kwaliteit/beoordeling was. Mijn geboekte guesthouse was prima aan de mainstreet lag en loopafstand van de stijger waar onze boot aankwam.
Vivian kon helas niet meer terecht op hetzelfde adres en had wat anders lastminute geboekt wat niet zo best bleek te zijn. Helaas erg smerig,geen beddengoed,nog duurder dan mijn kamer ,volop kakkerlakken verslaafde eigenaren enz.
Gelukkig nam ze het goed op en volgens haar zeggen kwam ze die 2 nachten ook wel door !! Knap hoor Vivian,ik was gillend gevlucht!!
We hadden wel gelijk fiets gehuurd,want je kunt er leuk rondstruinen op je fietsje en de strandweg af fietsen.
Savonds lagen we te genieten op het strand op een zitzak en hadden we een aardige (achteraf) Rus gevraagd om foto van ons te maken(foto)
Hij was alleen en ging gelijk volop met ons gezellig kletsen,hij sprak zn talen vloeiend en was ook nog eens erg aardig en leuk onze Pavlov en Vivian dr leeftijd !! Hij noemde zichzelf Paul. De dag erna zijn we gaan fietsen en kwamen uit bij het plaatselijke eilandschooltje waar ik natuurlijk ff binnen wilde kijken. Toch wel mijn ding he.
We werden vriendelijk toegelaten. Die Indonesiers zijn trouwens superaardig en willen graag met je kletsen.De leraar vroeg Vivian wat te vertellen over Blanda zoals ze Holland vaak noemen,de kids hadden dolle pret .
Smiddags weer naar strand om te snorkelen want de Gilis zijn een snorkel en duikhotspot dus dat wilden we zeker doen.(foto)Ik durf niet diep want hoe dieper,hoe groter de vissen en daar heb ik het niet zo op.
Later op Gili Air (maar dat later)heb ik wel met zeeschildpadden gesnokeld,echt gaaf !!
En ja hoor ,wie kwam ons opzoeken op strand ?? onze Rus Paul !!
Hij vroeg of we met zn drieen zouden eten savonds.Vivian vond hij wel leuk volgens mij maar die heeft al 8 jaar vriendje vanaf 16e . Was wel erg gezellig met Paul.
Ach overal waar je reist,doe je leuke contacten op is mijn ervaring.
Reizigers cq backpackers hebben allemaal toch minof meer dezelfde interesses en uitgangspunt.
Alleen......ik vind het soms wel jammer dat ik met reizen niet 20-30 jaar eerder ben begonnen. Nu kan ik bijv.nog wel met volle bepakking door water lopen op mn boot klimmen enz maar op een gegeven moment ben ik daar toch te oud helaas voor. Dus geniet ik nu dubbel zo erg,haha
Ik leef altijd in het nu,de toekomst weet je toch niet.
Na 2 nachten gingen Vivian en ik uit elkaar want zij ging Gili Meno en ik had Gili Air .
GILI AIR:
Minder toeristisch dan Trawagan en eigenlijk vind ik het persoonlijk nog mooier !!! Het heeft wat meer locale inwoners(1000 mensen) maar ook paardjes zandweggetje Bounty stranden enz. Ik zat daar wel wat afgelegen op het midden van het eiland als de enige bewoner van 3 bungalowtjes en pikdonker en verder niemand.
Ik ben naar bed gegaan toen het donker werd en weer op als het licht word om 6 uur. Ik leef dan net als de locals,maar ik vond het wel beetje eng in the middle of knowwhere 2 nachten !!
Maar oh wat leuk ....de mango s groeiden voor mn huis en ik mocht zoveel pakken als ik wilde zei de eigenaresse(foto) Wat waren ze super lekker zeg.Daar kan de Appie niet tegenop hoor !!! Nog leuk gekletst op strand met 2 Hollanse meiden die 4 maanden samen reisden en ook Sumatra hadden gedaan en net als ik Java Bali. Sumatra gorillas in het wild erg leuk ,maar...zwaar islamitisch en het noorden niet aan te raden voor vrouwen alleen. Daarom heb ik het ook overgeslagen om die reden.
Indonesie is trouwens de grootste islamitische staat van de wereld.
In de hotels staat vaak ook pijl op plafond (foto)ik wist eerst niet waarvoor??
Maar dat geeft aan waar Mekka is en in die richting gaan ze 5x !!! per dag op hun matje
Dag 2 op Gili Air nog daytrip geboekt met een glasbodemboot en waanxinnig mooi koraal en ook grote mooie vissen gezien . Ook nog gesnorkeld op de turtle hotspot waar veel zeeschildpadden zwommen. Zijn niet gevaarlijk of zo en worden wel 100 jaar .
Nou jullie zijn weer bijgekletst en ik hoop echt nog ooit terug te gaan naar de fantastisch mooie Gili Islands.
Groetjes XXXXXX Marion

  • 07 December 2013 - 08:26

    Renate:

    Hoi Marion,
    Super leuk om al je verhalen weer te lezen. We hebben je gemist met Sinterklaas, maar we hebben een leuke avond gehad. Erg gelachen met hè Sinterklaas spel. Volgen jaar weer surprises en gedichten.... Veel plezier nog!
    Dikke kus van ons...

  • 09 December 2013 - 10:51

    Riet:

    Hoi Mar ik reageer een beetje laat maar er is hier ok weer het een en ander aan de hand geweest maar nu weer goed.Meid wat heb jij de reis van je leven ,en wat een bewondering heb ik voor jou.Wij hier in de storm en regen en jij alleen maar mooie witte stranden. Nou het is je gegund hoor.Het gaat alweer een beetje opschieten he,dus ga vooral nog veel zien en genieten ,ik wacht op het volgende verslag.Doei doei Riet

  • 12 December 2013 - 15:15

    Ria:

    hoi lieverd,
    ik probeer even snel mijn achterstanden in te lopen. ik geniet van je belevenissen, helaas niet altijd meteen tijd om te reageren/nu dus in telegramstijl.
    gili islands............te gek lijkt me/place to return lees ik/paradise...lijkt me inderdaad als ik je verslag lees.
    echt een bounty paradijs...nou daar droom ik dan maar van...moet heerlijk zijn..even helemaal niets dan genieten. ben ontzettend benieuwd naar je foto's tzt.
    wat knap dat je je reisplan zo goed hebt geregeld/goede spots hebt geselecteerd ed!! ik zou je dat vast niet nadoen...ook alle tijd die erin gaat zitten....misschien als ik wat relaxter zou kunnen leven.
    de accomodatie van vivian..........ik zou ook gillend weg rennen...niets voor mij...ik deed geen oog dicht!!!!
    schooltje...ja dat was vast ontroerend/ik heb een zwak voor mensen van daar...mits ze niet zo fanatiek met religie bezig zijn.grappig holland is blanda...leuk ! ja er liggen daar banden met ons verleden...is beetje thuiskomen lijkt me.
    snorkelen............oh god nee niets voor mij/het idee dat ik een vis tegen mijn benen voel! hoef ik aub niet/kan me wel voorstellen dat het schitterend en indrukwekkend is...maar ik zou niet durven...kijk wel naar een doc. over riffen...schitterend en zo veilig...hi hi hi op dit punt ben ik geen held/maak daar geen geheim van ook.
    ja eerder aan reizen toekomen...kindjes/relatie en werken....is lastig in 1 fase in te passen....maar weet je bevoorrecht dat je nu nog wat kunt inhalen...wat de toekomst brengt weten we niet...maar dit kan niemand je afnemen....geniet er maar van...zeker omdat je geen angst hebt voor alles wat mis kan gaan kun je genieten en loslaten wat je eruit wilt knippen.
    trawagan...ook zo mooi..wat een uitzonderlijk mooie regio is het toch..ik kan me voorstellen dat mensen die daar vandaan komen in ons kikkerlandje heeeeeeeel veel missen.
    hi hi die pijlen....richting mekka..kun je toch niet bedenken.
    dit voor nu later komen we er vast nog op terug!!! is trouwens de temperatuur uit te houden?????
    liefs ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 20557

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: