Langkawi - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Marion - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Marion - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

15 December 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

Hoi allemaal,
Na een vlucht van slechts een half uurtje van Penang - Langkawi ben ik nu dus in Langkawi ( schiereiland van Maleisie)
In het vliegtuig heb ik leuk zitten kletsen met een jongeman vanuit Penang die een paar dagen vacantie ging vieren met vrienden van Langkawi. Hij vertelde dat de scholen hier nu 2 maanden vacantie hebben dus is het druk met ouders met kinderen die in eigen land op vacantie gaan. Nou die kindjes heb ik hier al eens goed bekeken,ze zijn super verwend en wat het ergste is ? Veel erg jonge kids met echt ernstig overgewicht,echt zielig om te zien. Maar als wij een dagje weggaan met de kids vragen we : wil je drinken OF ijs ??? Nou hier niet hoor !! Ik heb al heel vaak gezien dat de kids in de ene hand een blik cola hebben ,en in de andere hand een cornetto of magnum !! En allemaal mobieltjes en ipads bij zich.
Ik had twee nachten hotel geboekt bij Pantai cenang beach wat erg mooi en superbreed wit strand is (foto) Het gekke is dat die Maleisiers pas savonds naar strand gaan,dan gaan ze jetskieen ,bananaboat en zwemmen met natuurlijk alle kleren aan.
Want je bent moslim of niet ! Dus kleren aan ,sluier op je kop en het water in.
Maleisie is een mooi land ,maar ik heb toch wat moeite met de islamitische inwoners
Voorbeeldje: ik loop op een niet al te brede stoep te slenteren en tegenligger is een islamitische man,hij laat me er niet langs en doet echt geen stap om mij door te laten !!! Eerst dacht ik nog: ik ben ook niet de smalste, dus kan ie er niet langs of zo ?? Maar dat is het niet want ik heb dit vaker meegemaakt en hij kijkt mij aan met zo een kop : ik doe echt geen stap opzij voor een vrouw hoor !!! Ze zijn tegen (zeker alleenstaande vrouwen zonderman) onvrouwvriendelijk is mijn ervaring. Ze zullen ook nooit met je bagage handje helpen de taxi in of uit !
Ook soms de bordjes bij sommige winkeltjes: only for muslim!! Nou als dat er al staat ,zal hij aan mij geen cent verdienen,hahs
Ook op strand (foto) het bordje : no alcohol allowed.
Ik ben geen drinker,integrndeel zelfs,maar mag ik dat zelf ff weten ???
Ik ben zelf atheist ,en probeer volgens de leer van Boeddha te leven . Ik heb op de Volksuniversiteit cursus Wereldreligies gevolgd dus heb me er zeker wel in verdiept .
Iedereen moet zijn eigen geloof volgen of het nu Allah of God is . Maar je moet altijd respect voor je medemens hebben en in mijn ogen geen dwingende Allah regels opleggen aan anderen . Ook vind ik niet echt prettig dat een heel dorp moet worden wakker geschreeuwd om het eerste gebed om 4.30 uur !!! te doen in de moskee. Ook als is je hotel niet in de buurt van een moskee wordt je nog klaarwakker,want om die tijd gaan ze door de gangen bleren,met deuren smijten enz want ze gaan op hun matje richting Mekka . Maar alleenstaande vrouwen hebben ze wel boos oogje op ,want daar klopt vast iets niet aan ,haha. Ik wist het van maleisie en ook Indonesie ,maar Maleisie is in mijn ogen wel wat strenger on de leer. Alleen Bali is hindoistisch.
Maar goed ,hoe is Langkawi??
Ik ben dag 2 naar de cablecar gegaan wat een bekende attractie is,. Het is een kabelbaan met van die cabines en wel e ht waanzinnig hoog !! Ik ben er vaker in Oostenrijk met skieen in geweest,maar deze scheet ik 1000 kleuren stront ,zooo eng!!
Ik ben daarna met de (Ducky) Duck tour meegeweest. Dat was een amfibivoertuig toer, leuk hoor .(foto) Eerst ritje door de natuur en toen plons het water in .
Daarna heb ik me met de taxi laten afzetten bij (ja weer) een waterval. Was ook mooi,maar moest gigantisch klimmen omhoog in de bloedhitte !! Dus genoeg gesport voor de hele week,pff
De dag erna op het strand geweest wat heel mooi is ,maar erg heet !! Vandaar dat de locals savonds komen. En nu heb ik zoveel gezien cq gedaan dat ik morgen vlieg naar Thailand en ga luieren op Lonely beach op Koh Chang bungalow met airco zeezicht ,ik heb er zin in.
Wordt vervolgd xxxmarion


  • 15 December 2013 - 12:41

    Yvon:

    Super, super, wat heb jij een super (werk) vakantie.
    Maar wat erg van die moslim kerels bahhhhhhhhh, om de vrouwen zo te behandelen.
    Kijk maar uit daar.
    MAar goed, dat heb je weer gehad, nog 2 weekjes zeker, dan kun je weer bijkomen
    Van al je avonturen.
    Heeeeeeel veel plezier nog
    Groetjes yvon

  • 15 December 2013 - 19:41

    Ria:

    oh, niets geen ondervoede kindjes daar..integendeel en ook nog met allerlei luxe communicatie dingen..
    ja de avond op het strand is vast beter uit te houden kan me voorstellen. het is er toch snel donker???
    over je moslim stories...dit houd je hier niet voor mogelijk..die komen echt van een andere planeet!!!!
    je weet dat ik ook een boeddha mens ben ..dus kan me je beleving goed voorstellen.
    ja kabelbaan daar...is vast weinig inspectie lijkt mij...gelukkig ben je weer veilig geland.
    ducktour...leuk he ken ik van de gold coast /surfers paradise/australia .
    je zult wel zijn afgevallen met al dat lopen/sjouwen met je bagage !!!hoop dat het eten goed is en je van energie voorziet. je hebt nog weken te gaan.
    daaaaaaaaaaaaaaaag ik wens je veel plezier in thailand ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 20525

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: