De laatste week,snik snik - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu De laatste week,snik snik - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

De laatste week,snik snik

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

22 December 2013 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,
Ja het is alweer mijn laatste week van mijn reis van 7 weken.
En ben ik nu voor de laatste keer van adres gewijzigd en ik heb al echt heeeel veel adressen gehad in de afgelopen 7 weken !haha
Mijn weekje op Lonely Beach was echt leuk . Eigenlijk komen daar hoofdzakelijk veelal jongeren en ik heb het leven daar is gadegeslagen van die jonge meiden en jongens. Als je alleen bent is het altijd leuk om mensen gade te slaan.
Mijn conclusie is : Er is maar zeer weinig veranderd dan toen ik deze leeftijd ook had.
Ze hangen een beetje op strand,kletsen gezellig,dagen elkaar uit ,blowen een beetje en doen spelletjes met als inzet: buckets die er in mijn tijd dan weer niet waren.
Dat zijn emmertjes drank met allerlei soorten drank die je in verschillende samenstellingen kunt bestellen bij de bar ,met veel rietjes zodat iedereen uit de emmer kan drinken!! Ze gaan dan eerst een spelletje doen met lege flessen waar je een soort jeu de boules meedoet. Dolle pret hebben ze dan en dan roepen : bucket time,buckettime!!!
Ook doen ze massage train (foto) Dan gaan ze in een treintje zitten met een fles vette zonnebrandolie gaan ze elkaar insmeren massage en overal elkaar betasten want de hormonen gieren natuurlijk ook op die leeftijd door het lijf,haha
Maar ik wilde toch mijn reis afsluiten op White Sand Beach ook op het eiland Koh Chang een half uurtje met de taxi van Lonely Beach dus geen lange reis . Daar is het strand lang en kun je ook een eind lopen langs de zee wät ik lekker vindt om te doen. Op White Sand was ik vorig jaar ook geweest en is het publiek een andere doelgroep dan Lonely Beach. Hier komen meer de gezinnetjes en meerdere mensen van mijn leeftijd.
Ook zijn er veel buitenlandse Europese mannen met hun Thaise gezin op vacantie. Veel van de Thaise vrouwen die deze mannen heeben ontmoet in het hoerenleven (in bijv.Pattaya) komen vaak uit het Noord Oosten van Thailand ,het platteland ,de Isaan streek. En als de Westerse man zich dan in Thailand gaat vestigen gaan ze vaak bij de familie van de vrouw in de Isaan wonen.
Dat ligt relatief dicht bij het vacantie eiland Koh Chang,vandaar dat deze samengestelde (2e- 3e ronde ) gezinnen hier ook op vacantie gaan ,zeker nu met de Kerstperiode.
Het grappige is dat ik hier op strand heel veel Thaise kindjes Vloeiend bijv. Zweeds/Frans/Engels en ook Nederlandse taal hoor spreken. Dis is dan Pappa zijn taal is en zijn de kids dus tweetalig opgevoed. Grappig om te horen,want ze zien er wel volkomen Thais uit en praten met Ma soms nog wel Thais en met Pa zijn taal.
Het is hier ivm de vacantieperiode ook dus behoorlijk druk en wilde ik absoluut als afsluiting een bungalow OP het strand en...dat is me gelukt (foto) .ik zit frontline op het strand,zoo zalig als ik smorgens wakker word en zie de zee en het strandleven ontwaken en ga soms gelijk nog voor mn ontbijt ff zwemmen!!
Het is hier heel anders dan Lonely beach. Daar is alles super low budget,maar hier wordt elke avond het hele strand omgebouwd tot 1 groot openlucht restaurant met overal lichtjes,kerstbomen enz erg leuk (foto) Om 16.30 beginnen ze al om te bouwen want dat is natuurlujk elke dag weer hele klus.
Ook zijn er veel strandverkopers wat ook wel weer gezellig is. Op LB hebben de jongeren weinig te besteden,dus geen verkopers,geen strandstoelen verhuur,geen parasols enz. Dat is hier wel allemaal en dat maakt het wel super gezellig.
Ook elke avond nachtmarkt,waar je voor een paar Thaise baht zalig kunt eten. Prima en nog nooit ziek van geweest en gezellig onder de locals !
Ook op strand savonds fireshows,dat zijn acrobaten met vuur.
Ik vermaak me dus best hier en blijf hier tot de 26 e ,neem dan de VIP bus die mij in 5 uur naar Bangkok brengt waar ik natuurlijk nog ff ga shoppen want dat kun je goed in Bangkok haha . Ik ben daar al vaker wezen shoppen dus weet ik de goeie shoppingmalls en ik zag op internet dat mijn geboekte hotel een gratis pendeldienst heeft naar deze shoppingmalls , dus dat gaat goed komen.
En dan kan ik op 28 dec.weer van het shoppen 11/12 uur uitrusten in het vliegtuig naar Amsterdam en is mijn reis helaas weer voorbij. Het is tevens ook mijn zevende vlucht in deze zeven weken !!!!
Ik heb heeel erg veel gezien op mijn reis naar:

INDONESIE: Java-Bali-Lombok-
GILI ISLANDS: Gili Trawagan-Gil Air
MALEISIE:-(Kuala Lumpur,Cameron Highlands-Penang,Langkawi) And last but not least:
THAILAND: Koh Chang- LOnely Beach-White Sand Beach Bangkok


Ik heb werkelijk genoten van elke dag op deze reis.
Mijn reisplanning is precies zo gegaan zoals ik het in min hoofd en op papier ook had gepland . Veel gezien,Afwisselend steden ,cultuur en dan weer paar dagen mooie strandjes om te relaxen . En dan vooral op de eilanden omdat ik daar de temperatuur met altijd wat wind en ook het eten (altijd vis) zooo zalig vind.
Ook veel aardige(interessante) mensen ontmoet die mijn reis ook zo mooi maken:

Bedankt : de Fox groep voor de gezelligheid en de single intriges binnen de groep,hahaha . In het bijzonder Cynyhia en Jan Willem die ik heb leren kennen als twee superfijne mensen We zijn vaak vaak met ons drieen opgetrokken en hebben echt leuke gesprekken gehad tijdens onze Fox singlereis . En wie weet zal het voor Cynthia en JW geen singlereis meer worden,haha. We gaan nog een x lunchen of zo in Amsterdam is de afspraak .

Bedankt: Vivian, top meid waar ik samen zo gezellig samen mee heb gereisd door Bali en zgili Tragan en saampjes tegelijkertijd voedselvergiftiging ook mee heb gehad !!! haha

Bedankt : Paul oftewel Pavlov afkomstig uit Rusland dat Vivian en ik je hebben leren kennen als een talenwonder die tig talen vloeiend sprak . Ook een leuke man uit Rusland waar we gezellig ff mee opgetrokken zijn.

Bedankt: Willi , een Ned. vrouw van 72 jaar die mij aan het zwembad op Lombok haar hele levensverhaal vol met mooie reizen en ook liefdesverdriet heeft verteld.

BEDANKT:
Ook zeker Jhun (35) uit Sengiggi die graag een relatie met mij (als Westersevrouw) aan wilde gaan : Jhun ,ik voelde me echt gevleid ,maar bedankt !! En ook nog bedankt voor je lieve briefje en je armbandje .haha

Bedankt: De Ned vrouw die 9 jaar geleden huis en haard heeft verlaten en is gaan reizen en mij in een boottocht van 2 uur van Maleisie naar Thailand haar hele levensverhaal als zwerver heeft verteld!!

Bedankt : ook de 2 Ned meiden waar ik de hele middag gezellig mee heb zitten kletsen op strand Gili Air over hun reis van 4 maanden en hun net afgeronde studie en hun toekomst.

Bedankt: het Zweedse jonge stelletje voor de gezellige klets waar ik mee samen per taxi ben gereisd van Satun naar vliegveld Hat Yai.

Bedankt: ook koning Bhumibol van Thailand voor zijn gastvrijheid in zijn mooie land met superlieve mensen .Overal hangen in Thailand fotos van de koning die zo erg wordt vereerd door al zijn onderdanen alsof het een god is ! Op deze fotos staat hij afgebeeld als ongeveer 35/40 jarige man terwijl hij 5 dec j.l al 86 jaar is geworden,maar zn foto wordt nooit meer gewijzigd(foto) haha ,hoe ijdel kun je als man zijn?! Haha

En op de vraag die mij vaak wordt gesteld: vind je het niet erg om alleen te reizen ???
Nee dus,want je bent eigenlijk nooit alleen . Het is heel simpel; in mijn levens situatie kan ik kiezen uit 2 keuzes:
1 : ik ga niet reizen omdat ik alleen ben of
2 : ik ga hoe dan ook reizen omdat dit mijn passie is.
Ik ga dus voor optie 2
Je leeft buiten ,je ontmoet mensen,andere reizigers met dezelfde interesses ,andere culturen enz. En overal op deze wereld zijn aardige en ook soms ook mindere aardige mensen ! En als alleenreizende wordt je sowieso veel vaker aangesproken dan als bijv. echtpaar
Weet je wanneer je alleen bent??? Als je in de kou binnen zit in je eentje achter de geraniums ( of nu de kerstster) drie hoog achter dan ben je pas alleen !!!! Allemaal hele fijne feestdagen en een happy 2014(foto)

Ik vond en vind het heel erg leuk dat ik al mijn verhalen cq avonturen met jullie heb kunnen delen in dit reisblog . Ik laat er een mooi gebonden boek met de bijpassende foto s van maken zodat ik dat nog eens ga bekijken als ik oud en versleten in het bejaardenhuis zit te knikkebollen ,haha .
Ik ga nu nog ff op de markt kijken.En ff spelen met een hele lieve hond die hier woont . Het is een Shi Tzu wat de reincarnatie is van mijn aller aller liefste hond ooit: Shelly(foto) Echt als twee druppels water lijkt hij op Shelly en noem ik m ook Shelly,maar hij kan alleen Thais dus luistert hij niet,haha
Maar nu beeindig ik mijn reisblog en zie ik jullie weer in een koud brr brr Nederland !!fijne Kerstdagen (foto)
Tot ziens allemaal xxxxxxxxxxx Marion

  • 23 December 2013 - 10:16

    Cynthia:

    Hi Marion!

    Ik vond het elke keer weer leuk om je reisverhalen te lezen. Wat ontzettend jammer dat de reis alweer bijna voorbij is.. Op naar de volgende zou ik zeggen!

    Ik vond het ook superleuk met jou tijdens de FOX rondreis! Het heeft de reis absoluut een stuk leuker gemaakt! En ik kan je vertellen dat.............. Ik en Jan Willem inmiddels samen zijn! Dit was de eerste én de laatste single reis voor ons :-). Als je terug bent gaan we absoluut een keer gezellig lunchen met zijn drieën. Ik wil natuurlijk alle verhalen in real life horen!

    Kus & knuffel van Cynthia

  • 24 December 2013 - 17:08

    Marja:

    Hoi Mar
    De laatste loodjes.. dan zit het er weer op!. Maar met een rijk gevoel. Veel gezien en meegemaakt.
    Nou Mar..je viert kerst uitbundig lees ik zo.Geniet ervan...maar dat doe je zeker en hele fijne dagen. Ook weer fijn, als je weer in Nederland bent! Kunnen we weer genieten van je overheerlijke oliebollen.
    Dikke kus Marja

  • 25 December 2013 - 17:20

    Ria:

    even snel door je ontzettend leuke mail...jeetje jij hebt het echt naar je zin begrijp ik..je enthousiasme spat van je mails. verheug me nu al op je reisboek om samen met je de belevenissen door te nemen MET illustraties.
    hi hi de buckets en massage trains!!!!!!! gouden tijden lijkt me.
    de meertalige taise kindjes...nou dat hebben deze kindjes voor op hun moeder...die ontwikkeling kunnen ze hun voordeel mee doen...grappig om te horen/kan me voorstellen.

    je bungalow OP het strand..........lijkt me paradijselijk!!!
    in de avond lichtjes /restaurants op het strand en de nachtmarkt...kan me voorstellen dat je geniet..wat werken de mensen daar toch lange dagen.
    wat super dat je van het eten daar niet ziek bent geworden...dat kan de pret immers best bederven.
    nu ga je heeeerlijk shoppen lees ik! geniet maar intens van iedere minuut.
    liefs ria

  • 27 December 2013 - 13:07

    Yvon:

    Hey Marion,

    Wat een superleuke verhalen van jou en wat heb je weer ontzettend veel leuke
    Dingen gedaan en meegemaakt (jaloers). Haha. Op je reislustig bestaan .
    Super en inderdaad je bent nooit alleen .......dat ben je achter de geraniums in je uppie.
    Een hele goede terugreis gewenst, en shop ze.
    Tot januari
    Grt yvon

  • 27 December 2013 - 13:07

    Yvon:

    Hey Marion,

    Wat een superleuke verhalen van jou en wat heb je weer ontzettend veel leuke
    Dingen gedaan en meegemaakt (jaloers). Haha. Op je reislustig bestaan .
    Super en inderdaad je bent nooit alleen .......dat ben je achter de geraniums in je uppie.
    Een hele goede terugreis gewenst, en shop ze.
    Tot januari
    Grt yvon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 20511

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: