Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Pai

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

04 Februari 2020 | Thailand, Chiang Mai

Lieve volgers,
Na een voorspoedige vlucht van een uurtje waren we met z’n drieën aangekomen in Chiang Mai een grote stad in het noorden van Thailand. Je merkt daar gelijk het temperatuurverschil . In de ochtend en de avonden is het daar stuk kouder en ook om deze reden een heel fijn klimaat. Chiang Mai vind ik persoonlijk altijd echt een fijne stad. Overzichtelijk vriendelijk en natuurlijk wederom zalige Thaise restaurantjes om te eten
We zijn daar drie nachten gebleven.
Samen met Marijke heb ik nog een fiets gehuurd. Omdat de fietsen niet echt super waren( zeg maar super slecht!) nam Cor maar geen fiets . We logeerde tegenover de Wat Chiang Man wat een erg mooi tempelcomplex is. Ik heb daar nog een hanger met boeddha in een “huisje” gekocht .
Officiël mag boeddha dus nooit een hangoog door z’n hoofd hebben als zijnde een hanger,dus moet boeddha in een glazen cq plastic “huisje” als hanger te zijn gemaakt.
Op straat en bij stalletjes bekijken de Thai vaak mijn boeddha hanger en kijken goedkeurend haha
Na 3 nachten gingen we met de minivan naar Pai een prachtige rit van 3 uur door de bergen met 762 haarspeldbochten!!
Met negen personen plus alle bagage in een minivan opgesloten zonder frisse lucht en geslingerd, trok ik dus dit het laatste uur niet meer. Ik werd steeds beroerder en voelde me rot. Ik was dus erg blij dat ik Pai zag opdoemen. Nadat we uitgestapt waren, heb ik tijdje op een bankje gezeten en ging het snel weer beter.
Na stukje lopen kwamen we bij ons Serene Resort wat erg mooi bleek te zijn met koel zwembad erbij en vlakbij het centrum en de walkingstreet van Pai.
Ik zoek mijn accomodaties altijd uit op booking.com op goeie beoordelingen van andere reizigers zoals hygiëne,ligging ,Engels sprekend enz . Deze had een 8.4 en is dit ook zeker waard .
Splinternieuwe huisjes met mooie inrichting plus gratis koffie en thee kun je pakken bij de receptie waar ik nu zit te typen.
Het temperatuurverschil in Pai hoog in de bergen is letterlijk een verschil van dag en nacht!
Overdag (na ongeveer 10 uur) wordt het 35-40 graden in de zon en s avonds snachts gaf mijn thermometer (die ik altijd meeneem op reis haha) slechts 13 graden aan dus brrrrr s nachts.
Pai zijn zowel m’n broer en schoonzus en ik ook al div.malen geweest . Het is een hippie dorpje waar zelfs opa s met dreadlocks rondlopen. Schitterend.
Het meest opvallende is wat je ook op de div reisssites kunt lezen dat veel toeristen er altijd langer blijven hangen ivm de goeie en lekkere relaxte sfeer en erg leuke nachtmarkt in de walkingstreet elke avond.
Dit klopt zeker want alle keren dat ik in Pai kwam ben ik er ook dus blijven hangen en gooide mijn reisschema om.,
En.....nu dus weer haha.
Het plan was om door te trekken naar Mae Hong Son waar de longnecks wonen die wij natuurlijk allang hebben gezien jaren geleden. En om nu weer in een K...busje ruim 2 uur door de bergen te gaan heeft voor ons niet bepaalde toegevoegde waarde.
Dus na overleg met elkaar hebben we besloten om hier in Pai 5 nachten te blijven op ons mooie resort en niet weer te verkassen.
We gaan elke dag fietsen want de huur fietsen zijn hier prima
Op 7 februari zal ik helaas wel weer in het busje naar beneden moeten stappen terug naar chiang mai met wederom alle haarspeldbochten.
Ik probeer deze keer maar wat meer voorin te gaan zitten pfff
Vandaaruit heb ik de vlucht geboekt Chiang mai naar Bangkok . Daar staat (als alles goed gaat) de taxi met mijn naannbordje klaar die ons voor de laatste 5 nachten naar Cha Am gaat brengen.
Op precies dezelfde locatie waar ik deze reis van start ben gegaan zal ik dus weer eindigen.
Op 14 Februari vlieg ik weer richting Nederland en zie jullie daar weer.
Ik vond het super leuk dat je mij ging volgen . Ook alle reacties hierop waren echt leuk
Ik zou zeggen ; tot mijn volgende reisblog maar weer.
Ps bestel voor mij even de zon in Zandvoort. want dit ben ik nu zoooo lekker gewend.
Groetjes uit een heet Pai , all the best
Marion

  • 04 Februari 2020 - 09:03

    Vera Ruijn:

    Hoi Marion.
    Wat is het een plezier om jouw reis verhaal te lezen. Je vertelt het zo beeldend dat ik een aardig beeld krijg van Thailand. Ben er nooit geweest en kom tot de conclusie dat ik dan wat mis.
    Geniet van je laatste tijd en veilige thuisreis voor straks.
    Groetjes Vera Bruijn

  • 04 Februari 2020 - 09:19

    Yvon Heiliegers:

    Hey marion,
    Leuk weer om dit alles te lezen,lekker hoor die bochten niks voor mij brrrrr.
    Het is hier echt klote weer regen en storm bah . Dus neem wat zon mee asjeblieft.
    De winter zo zat .
    Maar geniet nog f daar van T weer de leuke dinge en je familie.

    Grt van hier

  • 04 Februari 2020 - 11:42

    Hennie:

    Hoi Marion, klinkt allemaal weer heel bekend, hadden jullie wel een goede chauffeur? Of was dit ook zo'n dodemansrit, zoals wij de vorige keer hadden in de bergen?
    Geniet nog van de verdere dagen!! Groetjes Hennie

  • 04 Februari 2020 - 14:28

    Carole:

    Dat was een heftige busreis,terug maar spugzakje mee!!!!
    Goed dat je bijgeboekt hebt.Toch baas in eigen buik ? Mijn koffertje staat klaar,ik kom in 19-20 gr.mijn zoon zegt vergeet je korte broek niet, oh jeh
    Ik ga genieten van de kids en de bloeiende amandelbomen. Have fun.

  • 07 Februari 2020 - 22:16

    Els En Henk:

    Lieve Marion,

    We hebben al jouw Thaise avonturen op de voet gevolgd. We hebben genoten van jouw levendige verslagen. Nog een fijne zomerse week en een goede reis naar huis.

    Hartelijke groeten,

    Els en Henk

  • 08 Februari 2020 - 13:49

    Henriëtte Heydendaal:

    Hoi Marion, wat een superreis maak jij. Door jou komt mijn reis door Thailand ook weer terug, beleef alles weer. Nog heel veel plezier, geniet, heel veel groetjes uit dit koude Zandvoort

  • 09 Februari 2020 - 15:20

    Ria:

    hoi lieve marion, even snel een note ...
    je trip zit er bijna op! de zon hier...helaas is die kans klein! op dit moment hevige storm en best guur...dus kleedt je er voor.
    ik lees:
    chiang mai is de place to be...dus geniet ook vd betere temperatuur daar. ....want de tropische hitte is niet mijn ding meer/word er zo loom van/ben liever actief en minder klam.
    ik ben benieuwd naar je boeddha hanger in huisje hi hi.
    je busrit met haarspeldbochten...nou daar moet je op voorbereid zijn, maar ik lees dat als dat eenmaal achter de rug is het resort dik de moeite waard is en je dan snel alle haarspeldbochten weer vergeet.
    het temperatuursverschil...jeetje dat is enorm...dat zal je vast hebben beseft...en je kleding op hebben aangepast ook.
    JIj zit nu je laatste dagen in Cha Am en geniet van de geweldige locatie met alles waar je zo happy van wordt.....tank maar wat zon in voor je aankomst hier...hoewel de natuur 2mnd voor is op schema (vertellen de deskundigen) zoeft de temperatuur van redelijk voorjaarsmomenten naar guur/winters...ik duim dat je wat vriendelijker door het weer verwelkomt zult worden.
    ik hoop dat je gezond en vol energie weer in je gezellige app zult aankomen en daar alles md poezen ok is.
    hier is alles druk druk druk/na diverse keren naar België rijden/daar enkele dagen zijn/plots Dewi operatie en on top..Pascal ander app aangeboden gekregen...terwijl ze 12 mrt naar z. afrika gaat voor 6 wk...je begrijpt...never a dull moment hier.
    als je geacclimatiseerd bent dan horen we elkaar weer. goede/comfortabele vlucht en tot gauw.
    warmest (hi hi) regards daaaaaaaaaaaaaag ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 20516

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: