Fox rondreis Java Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu Fox rondreis Java Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu

Fox rondreis Java Bali

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

23 November 2013 | Indonesië, Batavia

Hoi allemaal,
Na onze rondtrip Java zijn we aangekomen op Bali ook wel her godeneiland genoemd.Maar nu eerst mijn verhaal hoe ik Java heb beleefd.
Op dag 3 hadden we een mooie wandeling door de botanische tuinen van Bogor. Niet bijster interessant,maar ja.
De dag erna naar Bandung het Parijs van Java met mooie art deco gebouwen. Nou ik denk dat ze nog nooit indParihs zijn geweest want het stelde niks voor. Ik hou van mooie architectuur maar mooie art deco gebouwen zien er toch ff anders uit in mijn beleving! Ook gingen we kijken en wandelen door een volksbuurt . Dit vond ik wel erg leuk om te zien hoe de mensen leven in Ifdonesie.Het is geen echt arm land en zien de mensen en kindjes er goed doorvoed uit en hebben ook goede woonruimte wat niet te vergelijken is met bijv. Cambodja.
Op dag 5 hadden we een treinreis door Java van Bandun- Banjar en daarna bus naar Pangadaran met een tussenstop om bij de waterval in een riviertje te gaan zwemmen. Leuk,maar we hebben veel regen gehad op Java en nu dus ook weer incl. bliksem onweer. Nou dan ga ik dus niet zwemmen! De reis naar de waterval ging met open trucks in de stromende regen ! Ik wist wel dat het nu regentijd zou zijn ,maar had gehoopt op eind van de dag een buitje maar op Java hier de hele dag de kraan open dus niet echt prettig.
Pangadaran was leuk toeristisch vissersplaatsje waar in de weekends veel Javanan heen komen.
We bleven 2 nachten en hadden in het programma leuke fietstocht over het platteland en zagen hoe de mensen leven.Leuk om te zien.
De volgende dag weer supervroeg in de bus!! De reistijden door Java zijn elke dag lang en gaat de wekker vaak 4.00/5.00 uur!!
Dag 8 was de dag van het hoogtepunt van Java : De Borobudur wat een erg mooie tempel is. Gelukkig was het droog dus heb ik ook mooie fotos kunnen maken en vond ik het zeker de moeite waard. Aangekomen in Jogjakarta in ons mooie hotel ff rond gekeken in het hotel. Omdat het een volle drukke rondreis is met meestal maar 1 of 2 nachten in hotel waar je eind van de middag pas aankomt en weer supervroeg vertrekt zie je erg weinig van de omgeving cq stadje enz. Wel jammer . De hotels die Fox boekt tijdens deze rondreis zijn wel super en 4/5 sterren resorts/hotels dus dat is wel genieten .
De weken die ik alleen reis zullen toch meer low budget zijn wat ik ook weer geen enkel probleem zal vinden. Je maakt dan veel meer contact met de bevolking en backpackers op doorreis.
Vanuit Jogjakarta hadden we wederom een treinreis van centraal Java naar oost Java.De treinen en ook de stations zijn luxe en de reis goed georganiseerd.
Aangekomen in Batu hadden verschillende medereizigers de optionele excursie geboekt naar de nog werkende Bromo vulkaan. Ik twijfelde ook ,maar om nou snachts om 1.30 uur!!! uit bed te moeten dan 2 uur met de bus en dan nog de vulkaan te beklimmen ,dan aansluitend 12 uur in de bus ging me toch echt
wat te ver!!
Iedereen die mij beetje kent, weet dat een nacht overslaan het echt niet voor mij gaat worden. Dus mochten diegene die niet mee gingen uitslapen tot 5.30 uur ,jippie haha?
De rreis over Java ging verder van Batu naar Kallibaru waar we om 7.30 uur op de ferry zaten naar Bali.
Op de ferry kreeg ik al gelijk een goed gevoel,het zonnetje scheen en mn medereizigers hadden ook superzin in Bali wat inderdaad totaal anders is dan Java. We waren er eigenlijk allemaal over eens dat Java veel en veel te lange reisdagen had en eigenlijk niet echt super interessant is en ook het werkelijk erg natte weer ook niet meewerkte. Nu is het weer voor mij geen probleem want ik zoek de zon wel op in deze 7 weken!!
Of dat nou in Indonesie,Maleisie of Thailand is zonnig weer krijg ik toch wel of zet mn zonnigste gezicht op,haha.
Vandaag ben ik in Ubud wat echt leuk kunstenaars plaatsje is wezen verkennen met Cynthia,JanWillem en Joost. Gezellig wezen koffiedrinken en lunchen en naar heel leuke jungle apen park geweest.
Aapjes waren leuk maar ook super brutaal. Ik had expres geen eten voor ze gekocht anders vallen ze je echt aan wat ik niet echt zie zitten.
Ze kunnen rabies hebben wat echt gevaarlijk is voor je gezondheid . Wel echt leuke fotos gemaakt.
Nu gaan we vanavond weer met dezelfde mensen uit eten in een prima restaurant waar we ook gister hebben gegeten en zelfs lekkere rode wijn hadden gedronken. We kunnen het goed met elkaar vinden,dus zo zoek je toch enigszins de leuke types van de groep ertussen uit . En morgen met de bus naar Seminiyak bij Kuta wat ook weer een super de luxe hotel blij t te zijn zag ik net op internet. Allemaal de groeten uit een lekker warm (sorry) Bali

  • 23 November 2013 - 12:44

    Elly:

    Hallo Marion,
    Wat een leuk reisverslag.In Ubud zijn wij ook geweest,en bij die apen ook.Die apen vond ik vreselijk ze komen mij veel te dichtbij en ze zijn heel brutaal,bah.Ik was bang dat ze gingen bijten die krengen.

  • 23 November 2013 - 20:15

    Irene:

    Hallo Marion,
    Dat Java is toch geen vakantie meer,dat is afzien,wat een overvol programma iedere dag ,
    Hopelijk ga jij het straks op Bali wat rustiger aan doen. Wel leuk dat je nog een gezellig groepje Fox lui erbij hebt.want plezier maken en lachen hoort erbij,dussssss

    Liefs Irene

  • 25 November 2013 - 19:23

    Riet:

    Hoi Mar te gek wat jij allemaal beleefd in die dagen.Het is bijna niet voor te stellen ,maar door jou verhaal krijg je toch een goeie indruk van het geheel .Maar nu verder alleen dat vind ik helemaal knap,maar wees voorzichtig,(wat een wijze raad he).Ga vooral genieten ,want voor je het weet moeten de oliebollen gebakken worden.Heel veel plezier en tot de volgende verhalen. gr Riet.

  • 26 November 2013 - 19:31

    Yvon:

    Genieten voor jou maar ook vermoeiend, lijkt me.
    Leuk dat je leuke mensen hebt ontmoet maar ja straks alleen verder, lijkt me
    Wel f wennen.
    Nou geniet er maar lekker van , van je mooie reis en doe voorzichtig daar
    Liefs yvon

  • 27 November 2013 - 18:03

    Marja:

    Hoi lieve Mar
    Het valt mij op, dat je toch een verstandige meid bent: niet zwemmen met onweer, uitslapen als je een nachtje hebt overgeslagen, goed op de apies letten. Maar meid, wat maak je weer allemaal voor moois mee. Maar nu alleen verder op weg.
    Geniet ervan Mar, maar blijf voorzichtig...ik wil straks wel graag oliebollen. Kus Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 20567

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: