Weer thuis …met souvenier pfff!! - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu Weer thuis …met souvenier pfff!! - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu

Weer thuis …met souvenier pfff!!

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

17 Februari 2023 | Nederland, Zandvoort

Hoi lieve volgers,

Ik ben weer thuis ,maar helaas ging de terugreis bepaald niet echt van een leien dakje !

Het “souveniertje “ wat ik had meegenomen uit Thailand bleek dus de Corona te zijn !

Ik was behoorlijk ziek en dan is een vlucht van in totaal 14 uur echt geen pretje.

Een dag voor m’n vertrek op maandag j.l moest ik al naar Bangkok in een overnachtingshotel omdat ik een vroege vlucht had.

Dus op Zondag begon mijn terugtrip al. Na een taxirit van ruim een uur was ik in m’n hotel voor ene nacht waar ik al eens had gelogeerd en toendertijd best oké was en kwartier vd AirPort. Nu was het een smerige bende geworden en heb vrijwel hele dag in bed gelegen omdat ik me dus niet oké voelde.

Na een gebroken nacht met veel hoesten ging om 4.30 uur de wekker pff en ging ik met een shuttlebus van het hotel naar de luchthaven.

Nadat ik had ingecheckt eerst maar wat ontbeten wat lekker was. Vervolgens de drogist opgezocht en hoest medicijnen en een pak extra medische mondkapjes gekocht zodat ik steeds kon verversen . Thailand heeft goeie en ook erg voordelige medicijnen te koop.

Het geluk was met mij want ik had met stip de absoluut beste stoel in vliegtuig gehad met beenruimte zover je kon kijken (zie foto )

Ik zat naast stel Russen met koptelefoon op en films kijken dus ik kon lekker nou ja lekker hoesten ze hoorden het toch niet haha

De vlucht zou 11 uur duren en had ik een transit op Helsinki van 45 minuten om de vlucht naar Amsterdam te halen. Tot nu toe prima te doen

Maar … op het vluchtschema op m’n scherm voor me bleek ineens de vluchttijd een uur langer te gaan duren. Ik vond dit gelijk al vreemd verhaal want een uur vertraging in de lucht is vreemd. Wind tegen kan het niet zijn en zou een uur ook lang zijn.

Dit wilde dus in mijn geval zeggen dat ik mijn connecting flight NIET kon en ging halen.

Op mijn scherm en met mijn stoelnummer weten ze waar ik zit dus kreeg al snel melding dat Maria Bos de aansluiting ging missen. En dat ik gelijk gratis WiFi zou krijgen in vliegtuig zodat ik het online mijn gegevens en wijzigingen in de gaten kon houden. Ik zag de bui al hangen en zag me met m’n zieke lijf al de hele nacht op een bank liggen zodat ik pas dag later met Finnair naar Amsterdam mee kon , want dezelfde dag savonds ging deze vlucht niet meer had ik al online uitgezocht pfff zware ellende dus !! En werd ook steeds zieker.

Maar Godzijdank kreeg ik online bericht dat kk mee kon mocht op een KLM vlucht met overstap van een uur.

Na 12 uur mocht ik eindelijk uitstappen en moest ik gelijk AANSTAAN want moest EN nieuw ticket EN nieuwe maatschappij EN nieuwe instapkaart alles zien te fixen binnen een uur

op een vreemde AirPort! Plus weer security controle plus weer paspoort controle pff

Maar …het is mij gelukt ,ik reis natuurlijk niet voor eerste keer ,maar slechts 10 minuten voor vetrek stond ik bij de gate vd KLM 737 naar Amsterdam. Ik had een middenin plek maar maakte mij niks uit voor slechts 2 uurtjes en vliegtuig was totaal vol dus had echt geluk gehad.

Een dag later kwam ik erachter wat dus de vertraging op m’n vlucht inde lucht had veroorzaakt en dat was echt erg schrikken!

Op het moment dat ik dus boven Polen vloog waren er drie Russische gevechtsvliegtuigen in dit NAVO luchtruim!! Deze zijn “onder begeleiding “ door Nederlandse straaljagers verwijderd. Mijn schoonzoon is beroepsmilitair bij defensie luchtmacht en had hierover ook mailing gehad.

Mijn vliegtuig moest dus gelijk uit dit Poolse luchtruim en omvliegen. Het gevaar dat ik in de tweede MH 17 zat, was zeker aanwezig !

Gelukkig een engeltje op mijn schouder gehad en m’n Boeddha altijd om m’n nek met reizen !

Om 20 uur was ik geland op Schiphol en thuis gelijk m’n bed ingedoken.

De volgende dag gelijk getest en ja hoor : CORONA!!

Het gaat alweer stukken beter en vandaag weer naar buiten geweest en negatief getest. Gelukkig ben ik een oude taaie maar ondanks de vaccinaties voor tweede keer Corona binnen een jaar is niet leuk

dus. En beiden keren dus op vacantie. In Mei in IBiza en nu in Thailand op het einde reis.

Als ik terug denk en reken heb ik het opgelopen in een taxi toen ik ging verkassen naar m’n broer en schoonzusje. Mijn mondkapjes die ik zeker draag in afgesloten ruimtes en vliegtuig , zaten ingepakt in m’n bagage (dom dom) en was maar ritje van half uurtje. Maar de taxichauffeur zat maar te kuchen en ik dacht al gelijk : heb ik weer !! Pfff

Ja zo kan het gaan.

In Nederland werd ik omringd met allemaal lieve vrienden en familie en werd zoooo lief geholpen aan alle kanten. Met maaltijden met boodschappen met appjes met kaartjes enzz. Dank allemaal , het deed me echt heel goed

OOST WEST-THUIS BEST !!

xxxx Marion


  • 17 Februari 2023 - 17:01

    Ria:

    met stijgende verbijstering lees ik je verhaal!!!

    ik kan me voorstellen dat je na eerst een lange reis heen plus de trip naar Bali en dan je retourvlucht en dan on top corona weer aan een herstelvakantie toe bent!!! ik zou Zandvoort maar even als herstel accommodatie zien.

    na al je vaccinaties toch 2x corona ( je had geen booster toch?)

    je trekt het aan lijkt wel.[e-1f629]

    ach IN Thailand opgelopen...id tax!!! je ziet maar...je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

    ik zou nu maar eerst aan herstel opbouw gaan denken bv supradyn forte bruistablet dan helpt om snel te herstellen.

    nu blijkt je terugvlucht terwijl je in Thailand al ziek was ook nog eens een vlucht met "verrassingen" te zijn geweest.

    wat word je op de proef gesteld!!! je hebt geen keus/moet altijd op ON staan ziek of niet!!! verre van eenvoudig toch.

    je hotel bij de airport bleek ook geen prettige plek te zijn en dan lig je daar beroerd...dan wil je wel zsm naar huis...maar je was er nog lang niet zou blijken.

    je had eerder corona, maar ik kan me niet herinneren dat je er toen ook zooooo ziek van was/veel hoesten bv wat je nachtrust onmogelijk maakte.[e-1f631]

    terwijl je je rust zo nodig had.

    ja de sores in het luchtruim van Polen was inderdaad op journaal hier...ik had dit niet aan jouw vlucht gekoppeld...maar ja inderdaad je vliegt over Polen naar Helsinki!!!!

    dan de sores bij omboeken etc[e-1f60f] ik moet er niet aan denken en dan was je ook nog ziek!!!

    nou lieverd welkom thuis hoor...kom eerst maar bij en neem de tijd die je lijf nodig heeft.

    ik hoop dat je je huis in goede staat aantrof!!!!

    gelukkig nu weer negatief begrijp ik en aan de beterende hand...ik hoop dat hier het voorjaar je helpt om je weer wat fitter te voelen....helaas nu wat koud...maar het voorjaar komt er aan hoor/de zon krijgt dag na dag meer kracht

    liefs ria


  • 17 Februari 2023 - 18:16

    Cocky:

    Jeetje,jeetje, wat een pech! Maar....... nu gelukkig weer thuis in je fijne huisje, ga daar van genieten. We zien elkaar weer snel op de bridge club, maar eerst helemaal de oude worden.


  • 18 Februari 2023 - 11:13

    Petra:

    Hoi Marion,

    Wat fijn dat je weer thuis bent al naar wat ik lees niet zonder slag of stoot!! Pfff....wat heb jij veel meegemaakt maar gelukkig was het niet je eerste reis maar toch..... stoer hoor![e-1f44a][e-1f44d]

    Wel heel zuur dat je weer corona hebt opgelopen[e-1f625] geen leuk "souvenir" ik hoop dat je snel opknapt en de mooie dingen die je hebt meegemaakt gaan overheersen.[e-1f917]

    Lieve groetjes en tot gauw? Petra ten Bokum[e-1f618]


  • 18 Februari 2023 - 13:22

    Els En Henk:

    Dag Marion,

    Inderdaad: oost-west, thuis best. We wensen jou voorspoedig herstel en geniet na van al jouw avonturen.

    Hartelijke groeten,

    Els en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zandvoort

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 20573

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: