2023 Cha Am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu 2023 Cha Am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

2023 Cha Am

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

25 Januari 2023 | Thailand, Cha-am

Hoi volgers ,

Eindelijk weer dan de eerste update vanaf m’n reisbestemming. Ik heb eerste weekje voorallekker lui gedaan haha. Vandaag is wat bewolkt dus een mooi dagje om reisblog te actualiseren.

Mijn reis ging voorspoedig maar enkel de reistijd was sowieso bijelkaar17-18 uur. Twee vluchten en dan nog ff 3.5 uur over de weg en dan ben ik pas in Cha Am, maar dan heb je ook wat.

Ik had vlucht van Finnair geboekt die echt aantrekkelijk geprijsd was , maar ze moeten dan altijd nog tussenlanding maken in hun thuisland. Dus eerst Amsterdam-Helsinki dus je vliegt wat om om eerst noordwaarts te gaan , vervolgens overstap op eenA310naar Bangkok. In Helsinki 3 kwartier vertraging omdat het vliegtuig binnen de kortste keren was ingesneeuwd en dikke laag ijs op de vleugels had zag ik ! Dus alles stomen blazen enz toen we al op ons plek in vliegtuig zaten.

Ik had trouwens een super de luxe plek. Bij de exit en het tussenschot . Echt giga veel beenruimte en zat/lag ik languit . Finnair kennen jullie waarschijnlijk niet zo , maar staat hoog genoteerd in de top 10 vd beste vlucht maatschappijen. Was ook dik tevreden klant.

Het moment dat ik eindelijk na 3 jaar weer uit het vliegtuig in Bangkok stapte en de warmte mij tegemoet kwam , werd ik echt zooooo blij.En dan weer die geluiden en geuren. Zooo fijn.

Wat is dat toch zalig in januari zeg.

Corona checks zijn afgeschaft in Thailand, dus door de passen controle was ik dan ook snel doorheen .

Vervolgens had ik nog ff tijd om bij m’n vertrouwde restaurantje in de basement vd airport te gaan eten koffiedrinken.

Daar komen eigenlijk enkel Thai en luchtvaartpersoneel die dit top adresje weten te vinden. Als toerist moet je dit echt weten maar …Marion kent ook zohaar adresjes wel hoor. Haha. Er zitten ook vaak monniken te eten en hadik gelijk de Thaise vibe weer te pakken.

Vervolgens ruim 3 uur in luxe reisbus gestapt die ik online al had ingeboekt ,en was ik in Cha Am.

Hotel Golden Beach dat ik heb geboekt voor m’n eerste week

is super mooi ,goeie locatie en aan strand. Op bepaalde leeftijd ben je echt geen “oude “ backpacker meer , maar een reiziger en wil je zeker ook wat meer comfort enz hè.

Hotel Golden Beach had ik ook gekozen omdat het een SHA plus hotel is.SHA is een waardering wat Thaise overheid geeft aan bepaalde goedgekeurde hotels ivm hoge hygiëne standaard ivm Corona regels ! En Plus wil zeggen dat er in tijden van Corona quarantaine ook in de Sha plus hotels 5 dagen in quarantaine gasten konden/mochten verblijven. Nou schoon super schoon is het zeker. Personeel genoeg en ze dragen ook allemaal medische mondkapjes en hele dagen cleanen ze de liften en overal dus hè. Er worden trouwens in Thailand nog best vaak mondkapjes gedragen. Wat wel verstandig is met Chinezen in de buurt hahs. Bij de shop7/11die altijd druk is met klanten en vaak piepklein supermarktje is , doe ik ook even mondkapje op.

Bij aankomst ben ik gelijk naar strand gelopen om te kijken of m’n Thaise vriendin Som nog haar bedjes verhuurde en de meest zalige mango salad van Thailand kan maken??

Ze had mij al gezien en rende me al tegemoet : Maria Maria,you are here

No Corona !

I am soo happy bla bla en ze vloog me om m’n nek alsof ik een verloren familielid was !Zo een fantastisch lief mens is Som en ik was ook echtblij om haar weer op haar vertrouwde plekje te zien na drie jaar.

Wat een warm welkom zeg!

Het is weer zooo genieten op het strand met m’n kokosnoot en m’n mango salad op eet afstand haha. Elke ochtend heeft Som m’n bedje al frontrow aan zee neergezet en ik hoef enkel maar neer te ploffen.

E -reader uit de tas en hahs ik heb al bijna 2 boeken uit.

Ik lees graag en ook best erg snel ,dus ik verslind wel wat boeken en heb thuism’n e reader al lekker vol gevuld op de computer.

Vragen die mij vaak wordengesteld .

Vraag 1: verveel je je dan nooit op reis als je alleen bent ?

Antwoord: Nee dus ,wantik zie meer mensen die SAMEN echt meer verveeld kijken dan dat ik me überhaupt verveel.En dan vaak ook nog “gezellig “potje ruzie maken op vacantie hè haha

Vraag 2 : Jeemie ben je niet bang als je alleen reist ?

Antwoord: Nee dus want als ik bang zou zijn , zou ik het toch niet doen hè !

En tot slot: Juistomdat ik alleen reis,heb ik veel vaker aanspraak. Andere mensen (ook locals)spreken eerder iemand aan die alleen is dan een stelletje. Taal is hier niet echt probleem voor mij zoals wel inbijv China en ook Japan waar ik ook was en waar er heel weinig tot geen Engels wordt gesproken wat ik ook wel weer zeer avontuurlijk vond om dan je weg te vinden.

Gelijk in Cha am een fiets gehuurd bij m’n vaste adresje om toch wat aan sport te doen en ga ik elke dag eind lopen en ook in de omgeving fietsen. Zalig door de stilte vd rijstvelden.

Iedereen zegt je onderweg vriendelijk gedag. Kunnen ze in Nederland nog wat van leren haha.

Sowieso hè : beetje empathie en vriendelijkheid naar je medemens kost niks !

Op m’n mail had ik antwoord gehad op mijn vraag aan Thomas (een bridge leider uit Noorwegen) of ze nogsteeds op dinsdagmiddagbridgen in Cha am. En …. Ja hoor ik ben van harte welkom en hij regelt een Bridgepartner.Dinsdagmiddagdus LEKKER wezen bridgen met Ulf uit Noorwegen. Jaar of 50 en zeer fanatiek

Nou LEKKER ?!! Haha er zijn daar verschillende zeer hoog niveau bridgers wist ik al. Het gaat ookrazendsnel in gebroken Engels /Noors tegen mij ,dus ik moet steeds taal omdenken wat me best lukt maar ….Ulf was paar x niet zo blij met me (geloof ik) haha maar toch nog in the middle gescoord.

Voor de bridgers onder ons : Ulf opende 2 diamonds en ik ga uit van weak two ,speelt Ulf dus high two . Haha (niet afgesproken dus )

Dus … niet zo zuchten en steunen Ulf haha ik heb daar toch echt niks van hoor , ik hoef m’n geld er niet mee te verdienen hoor !

Jullie zijn weer update Thailand bijgekletst. Morgen reis ik terug naar Bangkok en nachtje hotel vlakbij de AirPort enop vrijdagochtendplaatselijke tijd 6 uur vlieg ik naar Bali. Vanavond naar de echt super leuke nacht markt van Cha Am en Hua Hin op m’n fiets.

Fiets Lichtjes heb ik al van thuis genomen, want ben nog lang niet levensmoe om in donker zonder licht te fietsen!

Dus nu nog ff m’n handwasje doen en alles gaat weer schoon in de koffer.

Groeten en all the best from Thailand

Marion


  • 25 Januari 2023 - 09:21

    Georgine :

    lekker genieten!! Leuk om terug te keren naar voor jou bekende plekken. Goede reis straks naar Bali


  • 25 Januari 2023 - 09:46

    Elly Keizer:


  • 25 Januari 2023 - 09:51

    Elly Keizer:

    Leuk stukje geschreven.

    Fijn dat je het naar je zin hebt,geniet er maar van.

    Goeie reis naar Bali.[e-1f48b][e-1f48b][e-1f48b]


  • 25 Januari 2023 - 10:38

    Cocky:

    Oh Marion, ik heb echt genoten van je belevenissen! En ik kan me zo voorstellen, hoe dat voelt als je weer voet in de tropen zet. Hadden wij ook, toen we een tussenlanding maakten in Kuala Lumpur, zo HEERLIJK! Leuk hoor, om je verslagen te lezen. Hartelijke groeten aan Ruud en Els, als je ze gaat ontmoeten.


  • 25 Januari 2023 - 12:21

    Ria:

    ik twijfel of mijn reactie wel is opgenomen ik zie die nl niet terug

    ik doe zeker iets nie[e-1f914]t goed...mijn reageren op je verslagen van je eerdere reizen ging het altijd goed..we gaan het zien, liefs ria


  • 25 Januari 2023 - 12:22

    Ria:

    oh oh ik zie het al..ging iets mis..ik probeer het later vandaag opnieuw tot straks, ria


  • 25 Januari 2023 - 13:05

    Paul:

    Leuk om weer te lezen en te zien hoe jij aan het genieten bent!


  • 25 Januari 2023 - 13:14

    Renate :

    Heerlijk weer Marion! Lekker genieten!


  • 25 Januari 2023 - 15:12

    Ria:

    marion wat een geweldig reisverslag weer! ik zie het helemaal voor me op die manier.

    even door je mail: ja de reis is best lang/hoewel je je daar dan op instelt; maar toch je moet wel uitgerust op pad gaan om op de been te blijven/maar ook dat is je bekend! in een A310 naar Bangkok dat is een heeeel groot toestel! je zat ook nog royaal, dat helpt wel om aan rust toe te komen.

    week 1 was dus golden beach hotel en nu al naar Bali voor 1 week toch? ik dacht dat dit voor je laatste week stond ingepland...nu kom je weer terug naar Bangkok lijkt me?

    wat een super hotel!!! ja daar nog wel mondkapjes..de hygiëne staat hoog in het vaandel..dat voelt wel veilig lijkt me.

    je bedje met zeezicht aan het strand!! hoe heerlijk geregeld!

    je vervelen zal niet aan de orde zijn en alleen reizen ook niet. ik kan me daar alles bij voorstellen/er is een wereld voor mensen rond je immers. zelfs bridgen en een fiets wat een heerlijk plan...zelfs lichtjes meegenomen. je kunt wel zien dat je super voorbereid bent en de omgeving best goed kent.

    wens je voorspoedige reis naar Bali en hoor graag van je, liefs ria


  • 25 Januari 2023 - 16:46

    Els En Henk:


  • 25 Januari 2023 - 16:49

    Els En Henk:

    Lieve Marion,

    Ik schreef al een reactie, maar die zie ik niet terug, dus nog maar een keer.

    Petje af zoals jij zelfredzaam bent en zoals jij je reizen voorbereidt. Met plezier hebben we jouw verslag over je verblijf in Cha Am gelezen. Goede reis naar Bali en een goed begin daar.

    Hartelijke groeten,

    Els en Henk


  • 25 Januari 2023 - 18:31

    Yvon:

    Leuk marion om je weer te volgen met je reis, petje af ik zal nooit in mijn uppie gaan.

    veel plezier en tot je volgende verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 20573

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: