Laatste bestemming-Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion - WaarBenJij.nu Laatste bestemming-Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion - WaarBenJij.nu

Laatste bestemming-Los Angeles

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

15 Maart 2019 | Verenigde Staten, Los Angeles


Hoi allemaal
Ik ben inmiddels gearriveerd op m’n laatste bestemming op mijn round the world trip:
Los Angeles.
Over twee nachten vlieg ik weer naar Nederland. Ik heb m’n kinderen gemist,maar natuurlijk ook mijn twee lieve poezen Luna en Macy.
Onderweg op mijn reis kreeg ik bericht dat mijn laatste vliegreis van LA naar Nederland plots was gecanceld,dus moest er halsoverkop naar andere opties worden gezocht.
Dat is gelukkig gelukt,weliswaar wel met een 4 uur durende overstap in Oslo!
Maar dan is het nog maar 2 uurtjes vliegen van Oslo naar Amsterdam.
Ach na zoveel vlieguren en in totaal 9 vluchten en totaal 45.000 km in de lucht de afgelopen 2 maanden,draai ik daar mijn hand ook niet meer voor om hoor. Haha
Ja als je zoiets doet wat ik heb gedaan,moet je geen hekel aan vliegen hebben. Ik schat dat ik in totaal toch ook 500 km heb gelopen op reis. Dat wil zeggen: 5000 km gereisd. Niet niks.
Maar nu dus in

LOS ANGELES:
De reis: mijn trip van HAWAII naar LA zat echt compleet tegen.
Eerst kwam de taxi niet op tijd ivm oppikken en mij naar AirPort brengen.
Ik hou ervan om super op tijd te zijn, en hang liever op de AirPort dan op m’n hotelkamer.
Vervolgens was ik al beetje in de stress omdat ik best al laat was.
En ja hoor,na een tijd in de incheck rij te hebben gewacht had ik dus geen blauwe security sticker gehaald op m’n bagage en kon niet worden ingecheckt door de chagrijnige grondstewardess van Delta Airlines!
Pff wat een gezeur: Hawai is Amerikaans grondgebied en LA dus ook.
Ik vlieg dus eigenlijk naar mijn mening (domestic) binnenlands, dus why!?
Maar Ok ik sticker gehaald en opnieuw in de rij . Inmiddels had ik best nog wel erg weinig tijd voor boarding!!!
Voorkeur voor raam of gangpad stoel mocht ik ook niet kiezen!
Dit wordt pas geregeld ingedeeld bij de gate bij Delta,erg vreemd maar oke.
Ik werd vervolgens wel in een spoedrij paspoort controle enz geplaatst omdat ik anders m’n vlucht zou missen en dat ging dus echt supersnel haha.
Dus nog ruim op tijd bij de Starbucks en de gate.
Bij de gate weer gevraagd of ik gang of raam stoel plaats kreeg?
Nu ook weer een chagrijnige stewardess: i don t know!!
Maar het ergste moest dus nog komen!!! Ze hadden mij de middenplek stoel in middenvak toegewezen. Dit was echt middenin tussen twee zeer zware obesitas man en vrouw.
Die hadden dit als voorkeursstoelen met bijbetaling geboekt. Zij dachten natuurlijk slim te zijn en dat er nooit iemand tussenin werd geplaatst op rij van 3 stoelen maar....Yes dus dat was ik!!
Omdat ze beiden zoooo dik waren,hadden ze de armleggers gelijk maar ff opgeklapt zodat het vet de ruimte kreeg.
Zonder overdrijven,ik kon er echt onmogelijk tussen zitten terwijl ik nu zoooo slank ben haha.grapje
Stewardess erbij geroepen,dat dit dus echt niet ging en ik ook echt niet van plan was mijzelf er tussen ging wurmen! No way dus.
Stewardess bekeek de situatie en was het wel met mij eens,dit kon echt niet.
Deze mensen moeten ze extra stoel laten boeken zei ik,dit is dus niet mijn probleem.
De stewardess zat met mijn probleem in de maag en de purser werd opgeroepen.
Aircraft fullybooked!!geen andere plek vrij voor mij.
Purser zijn optie was: mij dan maar op andere vlucht zetten naar LA!!
Dachten ze soms dat ik gek was? Ze zetten de obesitas overgewichten er maar uit,maar mij dus echt niet.
Als ik als frequente reiziger eens een paar kilo teveel in m’n bagage heb,krijg ik wel de grootste problemen en....minimaal 50 kilo overgewicht p.p is geen enkel probleem!?
Purser zei vervolgens in Engels: nee mevr kan niet meer op andere vlucht want doors are allready closed,ready for take off.
En ik stond dus nog in gangpad haha,dus not ready for take off.
En ja hoor de aanhouder wint.
Bij nader inzien was er best wel een andere en ook veel betere optie: er was nog een prachtplek vrij in de business-class haha,iedereen blij toch? Ik in ieder geval zeker wel haha lekker veel ruimte.
En ja hoor dit was nog niet alle ellende hoor!
Ik at een pepermuntje en ja hoor,brak er een stuk van mijn hoektand ook nog ff af.
Dus tandarts maak maar plek in je agenda want Marion komt volgende week om de reparatie/renovatie uit te laten voeren,pfff
Dus mijn vlucht van ruim 5 uur van mooi HAWAII naar LA was er wel eentje met vele hindernissen.
Maar ik moet zeggen: alle vluchten die ik heb gehad op deze reis gingen perfect met ook nauwelijks tot geen vertragingen.
Soms met wat turbulentie,maar dat vind ik niet echt problematisch.
En toen was ik na vijf uur slapen/vliegen in de business class,geland in Los Angeles.
Met de taxi ging ik naar m’n hotel.
Note: Bij nader inzien had ik mij met uitzoeken van deze hele reis -alle bestemmingen -alle vluchten -alle vele hotels inboeken niet genoeg ingelezen ivm mijn allerlaatste hotel in LA . Foutje!! En dit op eind van de rit.
Dit hotel was goed beoordeeld door Booking.com en niet te ver vd AirPort maar..... in een totally foute wijk dus: INGLEWOOD!
Veel misdaad,veel latino’s die je al voor paar dollar mes tussen je ribben steken!
Ook bekend ivm de Klu Klux Clan.
Dit las ik dus allemaal online pas een dag later! Vooral senioren en mensen,vooral vrouwen alleen zijn daar het slachtoffer.
Advies: Zeker niet naar buiten gaan als donker is,want erg gevaarlijk.
En dit hotel had ik al vijf nachten voorgeboekt pfff
S avonds laat bij aankomst hotel (na inchecken)ben ik (onwetend) lekker buiten in donker gaan lopen na lange vlucht benen strekken/frisse neus halen en best eind verderop bij een Mexicaan wat gegeten! Gelukkig pffff is dit goed afgelopen met mij.
Andere dagen ben ik vanzelfsprekend savonds nooit meer naar buiten gegaan uit het hotel.
Op dag 2 ging ik op onderzoek uit. Ik had al begrepen dat iedereen alles in LA zich vervoert per (huur) auto en ik ging dit doen per OV. Het bleek al snel dat dit zeer ongebruikelijk is in USA. Bij de receptie keken ze mij aan of ze vuur zagen branden dat ik zei dat ik met de bus naar Manhattan Beach ging. Ze zei gelijk, dat is heeeel ver hoor met bussen. Ik had het online natuurlijk al uigezocht en ja het was 1 uur 10 min.
Nou ik heb alle tijd vd wereld, dus wat is het probleem?
Waar de bushalte was wist receptiioniste niet, want met de bus gaan is echt not done in LA.
De bushalte is dus gewoon 100 meter verder dan hotel. Mijn bustrip was wel met 2 overstappen, maar ging prima hoor. En elk ritje kost je 35 dollarcent!!
Dus ongeveer 0,25-0,30 eurocent.
Later hoorde ik van m’n guide Nick op m’n roundtrip LA dat het onwetendheid is: wat de boer niet kent enz
Want OV is echt prima in LA maar ze gebruiken het erg weinig terwijl met 10 miljoen inwoners en dagelijks het driedubbele aan auto s op de weg. Echt elke dag zijn alle wegen totaal dichtgeslibd in LA en zijn er ellenlange files op de wegen en smog.
Wat mij wel gelijk opviel was dat het grootste gedeelte vd Amerikanen ook ronduit onvriendelijk zijn!
En niet speciaal tegen mij want ik val daar totaal niet op en zou een Amerikaanse kunnen zijn. Als ik in Japan loop ziet iedereen wel dat ik toerist ben,maar hier dus totaal niet haha.
Wat mij erg aangreep was het vele vaak onmenselijke geestelijke en lichamelijke leed wat ik heb gezien in LA.
Vooral de vele geestelijk gestoorden,maar dan ook lichamelijk of vaak een combi van beiden.
Ze schreeuwen/schelden wat en sjouwen de hele dag met hun (weinige) hebben en houwen rond in zakken en wonen onder de bruggen en viaducten en zijn erg vies.
Bij ons in Nederland krijgen mensen met geestelijke handicap medicijnen verzorging opname,maar in de usa leven deze mensen altijd op straat met ap hun ellende.
Ik vond dit echt erg om te zien hoe deze mensen eraan toe zijn.
Dakloos in de usa betekend : op straat leven-geen werk- geen geld-geen eten- geen verzekering-geen dokter geen medicijnen
Meneer Trump USA is toch een beschaafd land?! Nou zeker niet.
Obama had de gezondheidszorg weer op de kaart gezet wat meneer Trump gelijk maar weer heeft gecanceld. Schandalig.
Hij zou zelf eens een weekje zoals deze mensen moeten leven op straat.
Voorbeeldje mbt de onvriendelijkheid in de bus.
Stapt een vrouw van ongeveer hooguit 40-45 in met zeer ernstig lipoedeem. Omdat er voor haar gigantische onderlichaam niks passends te koop was, had ze er maar een laken omheen gebonden. Lopen ging nauwelijks nog en met twee stokken. Ik liet haar op m’n plek zitten en ze kreunde en huilde beetje van de ellende.
Bij uitstappen vroeg ze aan de jonge buschauffeuse of ze de bus ff wilde laten zakken zodat ze er met haar giga onderlijf en twee stokken uit kon stappen?
Dit was antwoord vd K.. chauffeuse;
You do not ask me because i have eyes!!! And i can See you can not walk anymore,
Ik vind ze ronduit onbeschoft en onvriendelijk in LA.
Dit is maar ene voorbeeld,maar ik kan er nog veel meer vertellen hoor.
In restaurants in de bus in de Mac overal.
Manhattan beach was super mooi strand en luxe badplaats met dure auto’s enz. Ik heb er leuk dagje doorgebracht en gelopen op Manhattan pier waar op einde mooi aquarium was te bezoeken
Weer op tijd terug gegaan zodat ik voor donker binnen ben haha Omdat ik de highlights van LA niet wilde missen had ik een roundtrip van 6 uur geboekt in soort limousine bus..
Omdat ik met m’n hotel uit de route lag,moest ik om 7.30 uur al bij hotel crown Plaza op AirPort klaarstaan.
Slechts 10 minuten per auto van m’n hotel,maar gezien de files had ik om 6,45 al een Uber taxi opgeroepen. Gelukkig ging alles zoals ik had gepland en was m’n gids Nick er stipt om 7.30 uur
Ik was numero uno op de Tour dus downtown en overal moesten er in totaal nog elf mensen worden oogepikt.
Ik stapte als eerste in en pff als laatste er weer uit na (schrik niet) elf uur later!!! Maar heeeel veeel gezien.
De walk of Fame in Hollywood sta ik op de foto op de Stars op de stoepen.
Griffith park met mega uitzicht over LA waar je de mega sign letters “Hollywood” op de berg kunt bewonderen.
Beverly Hills en de wijk Bell Air met de waanzinnig mooie huizen van de div artiesten sterren zoals Beyoncé Tom Jones Oprah Winfrey enz en vaak met privé helikopter op dak he.
Maar ook Venice Beach wat super populair was maar laatste jaar veel gangs heeft en alles om deze reden om 18 uur sluit vanwege ellende op straat.
Wat ik mooi vond was ook Marina del Rey. Erg leuk plekje met mooie boten. Daar kan de mijne echt niet tussen liggen hoor haha.
Nick vertelde hele dag door,wat best heel interessant was.
Ook probeerde hij z’n allemaal Amerikaanse klanten in het OV te kletsen.
Van downtowm LA ben je binnen 20 minuten aan strand van Monika beach wat echt super leuke plek is met gezellige pier waar van alles te beleven is. Incl mini kermis met reuzenrad.
Al met al vermoeiende dag in de bus maar zeker de moeite waard.
Mijn laatste dag ben ik terug gegaan naar Monika beach met 2 bussen en terug met de taxi ivm de files. Taxi drivers weten altijd wel sluipweggetjes en ik moest natuurlijk weer voor donker in mijn hotel zijn. Was heel lekker zonnig en heb echt genoten mijn laatste dagje.
Bij terugkomst nog wel ff snel bij de Mac aan de overkant een capuccino voor mijzelf gehaald en voor de zwerver op de kruising die er al hele dag zat met z’n bordje : i am hungry! heb ik maar een happy meal meegenomen met coke.
Hij bedankte mij tot in de hemel.

Het is voor mij zonder twijfel een fantastische reis geweest.
Met veel variatie,totaal verschillende bestemmingen, veel tijdsverschillen maar ook veel temperatuurverschillen.
Ik heb m’n droom zeker ook waar gemaakt met deze round the world trip.
Ook ben ik erg dankbaar dat alles qua gezondheid prima is verlopen met reizen..
Iedereen bedankt voor het meelezen en reageren op mijn avonturen. Jullie zijn altijd welkom om mijn vele maar zeker mooie foto’s te komen bekijken in Zandvoort.
Tot ziens Good luck
Marion


  • 16 Maart 2019 - 06:10

    Anneke En Rogier:

    Hoi Marion,
    Wat een fantastische reis heb je toch gehad! Ik vond het zo leuk om te lezen over al je avonturen! Jammer dat je al weer naar huis gaat voor ons!
    We komen wel een keertje foto's kijken!
    Lieve groetjes en goede terugreis!

  • 16 Maart 2019 - 10:59

    Paul:

    Heerlijk om weer mee te 'genieten' met al jouw avonturen. Een goed laatste deel van de reis gewenst en we zien elkaar binnenkort weer bij Caprera! xx

  • 16 Maart 2019 - 12:31

    Henk En Els:

    Lieve Marion,

    Je drie laatste reisverslagen kreeg ik niet op mijn computer, maar Henk gelukkig wel op de zijne, zodat we beiden jouw wereldreis van begin tot eind hebben gevolgd. We hebben ervan genoten. Nogmaals, we bewonderen jou om je ondernemingslust en je zelfredzaamheid.

    Zelf maakte ik in 2007 een rondreis door het westen van de USA. Zo was ik ook een aantal dagen in Los Angeles, maar natuurlijk niet in de wijk INGLEWOOD. Bovendien reisde ik met een groep en hoefde ik niets zelf te regelen. Dan ben je eerder een toerist dan een reiziger zoals jij en dan zie je alleen de toeristische hoogtepunten.


    Welkom thuis en tot de volgende reis.

    Hartelijke groeten,

    Els en Henk

  • 16 Maart 2019 - 16:42

    Georgine Van Lent:

    Welkom thuis!!! Jammer dat we nu jouw leuke stukjes moeten missen. Enorm respect voor jou, wat een reis heb je gemaakt en dat grotendeels alleen! Ik kom graag een keer de foto’s bewonderen!

  • 16 Maart 2019 - 16:45

    Georgine Van Lent:

    Welkom thuis!!! Jammer dat we nu jouw leuke stukjes moeten missen. Enorm respect voor jou, wat een reis heb je gemaakt en dat grotendeels alleen! Ik kom graag een keer de foto’s bewonderen!

  • 16 Maart 2019 - 16:42

    Georgine Van Lent:

    Welkom thuis!!! Jammer dat we nu jouw leuke stukjes moeten missen. Enorm respect voor jou, wat een reis heb je gemaakt en dat grotendeels alleen! Ik kom graag een keer de foto’s bewonderen!

  • 17 Maart 2019 - 15:55

    Ria:

    jeetje marion wat een belevenissen !!! ik lees je verslag net pas rustig/Pascal hier net pas weg ed afgelopen dagen was er geen echt rustig moment.
    ik lees het ademloos...wat een zelfredzaamheid!!!!!!!! wat geweldig allemaal hoe je steeds weer alles wat tegenzit weet te kantelen en er je voordeel mee weet te doen. groot compliment hoor.
    ik heb even de woorden niet paraat om mijn respect samen te vatten.
    ik ben deze week fully booked/sociale afspraken combi met oppas...meer dan normaal omdat Odile werkt en Dan in het buitenland is voor zijn job...plus dat er zaterdag een pup ih gezin is. die verzorging ligt in handen van pascal...dus we passen samen op..ik vd boys en P vd pup.
    vooral de eerste tijd is de verzorging als voor een baby...weet je vast alles van denk ik.
    dit even voor nu.
    ik hoop je ergens in de week van eind maart te horen/zien. ik meld me wel, daaaaaaaaaaaag warmest regards ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Wereldreis 2019




Round the worldreis 2019 6 januari 2019
Round the worldreis 2019
Hoi allemaal,
Nog maar 11 dagen en zal ik in het vliegtuig zitten naar mijn eerste bestemming van mijn wereldreis. De aftrap zal zijn in Dubai.
Vervolgens Nepal-Thailand-Bali-Japan-Usa-Hawai-Los Angeles-Reykjavik en dan weer Amsterdam.
Nu het zoo dichtbij komt ,vind ik het best wel spannend worden!
Het worden dus negen vluchten met ( schrik niet) 45.226 km door de lucht! En dan nog vele kilometers overland door de landen die ik bezoek en zal gaan rondtrekken.
Mijn conditie heb ik aan gewerkt door sporten en 15 kilo minder in gewicht.
Ik heb dus zeker veel zin in om dit grote avontuur en uitdaging aan te gaan.
Het was toch wel iets wat zeker nog op mn wishlist stond.
Ik realiseer mij heel goed dat ik deze droom nu ga waarmaken.
Het is toch ook best heel bijzonder is om dit in mijn eentje te gaan doen,en ben ook geen 20 meer haha.
De voorbereidingen was best "dingetje" maar zijn nu zo goed als in kannen en kruiken,op nog serie Rabies vaccinaties na.
Verder heb ik alle vaccinaties reeds.
Ook de JRP oftewel de Japan Rail Pass die je in eigen land moet aanvragen en vervolgens in Japan moet inwisselen om 2 weken lang met de Shinkansen trein(330 km per uur!)te reizen,kan ik komende week ophalen in Amsterdam.
Op deze reis zal ik onderweg wel (heel fijn) twee keer persoonlijk contact met familie hebben.
In Thailand zal ik begin Februari negen dagen relaxen en een reispauze houden op locatie aan strand Cha Am samen met mijn broer en schoonzusje die ik daar zal ontmoeten. En vieren wij daar ook op 5 Februari het Chinese Nieuwjaar wat daar groots zal worden gevierd, wat ik al keer heb mogen meemaken. Erg leuk.
Vervolgens zal ik na Bali in Japan mijn oudste dochter ontmoeten waar wij samen twee weken zullen rondreizen door Japan.
Zij komt invliegen van Amsterdam naar Osaka.Heel erg leuk om dit samen te doen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen.
Groetjes en nu het nog net mag: een fantastisch 2019 met veel geluk en goede gezondheid
Marion

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2019

Weer thuis. Samenvatting

15 Maart 2019

Laatste bestemming-Los Angeles

12 Maart 2019

Einde Japan-Aloha HAWAII

03 Maart 2019

Indrukken Japan en Hatchi

26 Februari 2019

Twee weken Japan rondreizen
Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 20573

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: