ReisStop nummer 1. Dubai - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu ReisStop nummer 1. Dubai - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu

ReisStop nummer 1. Dubai

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

20 Januari 2019 | Nederland, Zandvoort

Hoi allen,
De kop van mijn round rhe world trip is er af met vlucht/bestemming numero 1: Amsterdam-Dubai.
Dubai maar 6.5 uur vliegen dus appeltje/eitje. Met de wind in de rug was ik al binnen 6.15 uur op de airPort van Dubai. Gelijk tussen de Arabieren bij de douane.haha.
Waarom Dubai als start zou je misschien denken? Maar was dus zeker een weloverwogen keus van Marion.
Ten eerste: ik ben misschien goed met reizen maar...niet goed ivm jetlags! Dus van start met slechts 3 uurtjes vooruit tijdsverschil is top voor mij. En zo bouw ik m’n hele reis de tijdverschillen beetje bij beetje op. Nepal bestemming weer 1.5 uurtje erbij en Thailand weer 1uurtje 15 minuutjes erbij, dus dat loopt mooi geleidelijk op.
Maar....de klap zit in het eind met de oversteek van Oost naar West wereld naar Hawai met dus vele uren verschil en dan ook nog eens TERUG in de tijd! Nu nog maar ff niet aan denken..want van deze klap ga ik bijkomen op Honolulu Waikiki Beach haha.
Ten tweede: Dubai. Ik doe ook graag stedentrips omdat “HET” toch echt wel in de steden gebeurd en kunst en cultureel gezien ook vaak erg interessant om rond te slenteren.
Ben dan ook gek op paar dagen verblijf :New york -Barcelona-Nice en vergeet ook Amsterdam niet.
Dubai was ik ook nog nooit geweest en benieuwd en zeker niet tegengevallen.
Ten derde: Dubai is tevens prima transit luchthaven met alle goeie wereldverbindingen.

Dus hierbij mijn ervaringen in DUBAI
Bij aankomst werd ik warm welkom geheten met zalige temperaturen terwijl het in Dubai nu winter is,maar met graadje of 25 teken ik echt voor.
DAG 1:Hotel Queens had ik geboekt voor drie nights en was gelegen in oud Dubai wijk Deira.
Erg leuke wijk met allemaal kleine straatjes met winkeltjes enz.
Ik lees mij op elke bestemming goed in en weet wat ik ter plaatse wil zien /meemaken enz.
Het is altijd handy als je in steden komt,om een hop on-hop off bustour te boeken zodat je veel in korte tijd ziet.
De highlight in Dubai is toch de Burj Khalifa met 828 meter het aller-allerhoogste gebouw ter wereld en daaronder een extravagante shoppingmall: Dubai Mall. De bouw was klaar in 2010 en werd geopend met het duurste en mooiste vuurwerk ter wereld vanaf de top.
Even ter vergelijk: de Eiffeltoren is maar 300 meter he.
Je wordt in paar minuten met de lift (42 kilometer! per uur) naar boven afgeschoten naar verdieping 124.
De lift is al ervaring op zich:Alle lichten gaan uit en een sterrennacht is zichtbaar op schermen.
Om van hotel naar Burj Khalifa/Dubai Mall te komen, wilde ik geen taxi nemen maar ook x gebruikmaken van het hypermoderne en super schone metro netwerk van Dubai.

DAG 2:
In de ochtend ging ik gelijk pad (na wat online uitzoekerij) met de metro incl twee overstaps naar de Burj Khalifa. Ging prima en Metro kost slechts 0,80 en super strak geregeld .
Vrouwen en kids zitten apart . Een in nikab geklede jonge vrouw? (zag enkel dus de oogjes) bood mij gelijk heel aardig haar zitplaats aan.
De islamieten in eigen land zijn de meesten zeer aardig,beleefd en behulpzaam.
Helaas komen de “foute” geradicaliseerde idioten uit islamitische landen naar onze westerse landen zoals Nederland. Vervolgens zitten wij hiermee opgescheept, met helaas dus alle ellende vandien!
Maar hier merk je daar niks van en voelde mij er zelfs super save,zelfs s avonds op straat in m’n eentje. Nou is Dubai best een moderne en westerse/Arabische stad.
Bovenop op de Burj Khalifa viel letterlijk mijn mond open. WoW WoW wat is dit super zeg!
Het uitzicht is echt niet normaal mooi. Ik heb super foto’s gemaakt en heb deze reis niet enkel m’n iPhone ivm foto’s bij me, maar ook m’n Canon. Wie zin/tijd heeft komt maar eens de reisfotos kijken. Ook kon je souvenir foto’s laten maken waar ik ook weer x ben ingetrapt voor veel veel teveel geld natuurlijk!! Op cruises hebben ze die “ongein”ook haha. Maar oke fotos zijn leuke herinnering.
Toen ik weer met beide beentjes op begane grond stond, ben ik gelijk Dubai shopping Mall in gegaan. Werkelijk schitterend mooi en bijzonder luxe,zelfs de toiletten haha.
Alle dure merken zijn er vertegenwoordigd en gelukkig ook (i am happy happy!!) mijn geliefde Starbucks. Dus lekker capuccino gedronken met erbij een (hoe fout) Brownie chocolade cookie,mmm.
In shoppingmalls Dubai vind je ook ijsbaan en ook zelfs div ski pistes met verschillende afdalingen ook zwarte piste incl skilift. En als je niet wilt kunt skieen kun je er ook nog spelen met tamme pinquins!!
Erg over the top is Dubai en...of ik er nou zo blij van wordt om rijke Arabieren met tamme pinquins te laten spelen?! Nee dus!! Laat ze lekker op de Noordpool zou ik persoonlijk zeggen. En wat dacht je hoeveel energie er wordt verbruikt om bij 40 graden in de zomer een skipiste in goede staat te houden!?? Ben geen milieufreak, maar dit gaat wel erg ver.
S avonds ben ik gelijk nog naar een Dubai highlight gegaan wat erg mooi was: de fontuinshow.
Dat was dus 15.000 stappen op de teller op 1 dag haha maar veel gezien.

DAG 3:
Vandaag mijzelf laten rondrijden in de hop on-hop off bus.
TIP:Omdat ik via Booking.com m’n hotels boek, kreeg ik online een Dubai gastenpas QR code waar ik best interessante kortingen mee kon scoren zoals hop on hop off bus en Burj Khalifa. Uitgestapt en sightseeing gedaan in de Old Souk en ook de Gold Souk waar je niet weet wat je ziet aan goud goud en nog eens goud. Alles werkelijk goud wat er blinkt. In de winkels deur aan deur ligt echt voor miljoenen dollars aan goud.
Er blijken daar trouwens nooit geen berovingen cq overvallen plaats te vinden.
Dit is idd ook niet zo gek,want bij diefstal hakken ze hier fijn je handjes eraf!
Rutten,misschien ideetje voor ons land als straf?? Scheelt echt in de misdaadcijfers hoor,let maar op Haha.
Savonds nog maar keertje fontuinshow meegepakt. Deze keer vanaf chique terras op 1 hoog met super uitzicht bij bar/restaurant waar ze ook (zeer zeer moeilijk verkrijgbaar bij de Arabieren) glas witte chardonnay/ijs heb genomen. Kon ik het ook gelijk ff supergoed filmen.
Betaalde dus echt de hoofdprijs, waar je in Nederland echt wel een paar!! flesjes goeie wijn bij de Appie kunt kopen!! En lekker dat ie was haha,maar ..uitzicht op de fontuinshow was wel onbetaalbaar.
Maar oke het is vacantie,moet kunnen toch. En aan eentje heb ik toch ook genoeg.
Daarna lekker Aziatisch gegeten bij de foodcourt in Dubai Mall,compenseert de drankuitgaven weer beetje he? Grapje.
Ik hou van eten bij foodcourts in malls, want daar is allerlei voeding van div.landen beschikbaar want ik eet (ook thuis meeste tijd) laatste jaren altijd eigenlijk Aziatisch. En vaak daar ook hoge hygiëne standaard. En ook in je eentje eten is gezellig bij de foodcourt hoor,druk bedrijvig en je kunt zien hoe gerechten er uitzien. Allerlei nationaliteiten die gaan eten bij hun”eigen land afdeling”.
DAG 4:
Na ontbijt de taxi genomen naar AirPort Dubai.
In kort samengevat: Dubai is zeker de moeite waard om te bezoeken voor paar dagen. Ook de stranden zijn mooi.
Ik zit nu te typen op de AirPort en zal zo instappen ivm vlucht naar Nepal (11 dagen rondreizen)

Wordt vervolgd
Heel veel reisgroetjes van mij.

  • 20 Januari 2019 - 13:46

    Paul:

    Weer leuk om te volgen, Marion. Ben heel benieuwd naar de foto's.

  • 20 Januari 2019 - 13:59

    Alma:

    Wij wensen je een hele fijne trip round the world!!!!
    Wat zal je genieten en veel zien.. ik blijf je verslag volgen !!

    Groetjes Alma

  • 20 Januari 2019 - 14:31

    Renate :

    Leuk verhaal weer! Tot het volgende verhaal! Doe voorzichtig!

  • 20 Januari 2019 - 16:51

    Sophie :

    Leuk verhaal mam!
    Haha ik weet nu wel van wie ik dat “ui” “ij” “ei” in de war halen heb haha vind altijd lastig soort dyslexie.. jij dus ook met je “fortuin” hahahahh ipv fontein bedoel je.
    Maar mooi hoor, mij lijkt Dubai voor paar dagen ook leuk, jammer geen stranden en woestijn enz kunnen doen maar goede stop over locatie voor Azië dus wie weet volgend keer!
    veel plezier in nepal!! Erge cultuur shock en koud tov Dubai hè zei je al? Succes!!
    Xx

  • 20 Januari 2019 - 17:31

    Georgine Van Lent:

    Wat enorm leuk jou te volgen! Een heerlijk begin in Dubai, wat een stad hè en niet lang geleden nog een zandbak. Ik vind er ook heerlijk vertoeven voor een aantal dagen. Op naar het volgende avontuur! Take care

  • 21 Januari 2019 - 12:44

    Ria:

    wat heerlijk je verslag te lezen!!! ik zie het helemaal voor me/ik had op Dubai airport enkele jaren geleden nl ook een overstap moment. ik was ook onder de indruk vd de reinheid/westerse invloed. jij was dan ook nog id city! en dat viel ook niet tegen...ik zie de super de luxe shopping malls voor me! doet me aan Sing en Australia denken...wij lopen hier op dat punt best achter.
    ook een metro lees ik...wel ja ..wat hebben we hier dan een inhaalslag te maken. ik ben stom verbaasd....een skipiste/pinquins...nou ja te gek dus id woestijn. de over de top luxe is de juiste benaming...moet niet veel gekker worden. wij hier maar energie zuinige oplossingen bedenken!!!!
    beetje dom lijkt me. ja de foodcourts ..zie het voor me inderdaad heerlijk levendig/vers en de hygiëne kunnen we hier soms nog wat van leren.
    hier kan morgen op zo geschaatst worden/fris zonnig winterweer/wel gezond en geen wind/ best aangenaam. tuurlijk tel ik in gedachten de weken totdat het groen weer verschijnt hoor.
    jij nu in nepal/reuze benieuwd naar je belevenissen. take care hoor en tot horens.
    liefs ria enne dank vd magazines

  • 22 Januari 2019 - 04:32

    Anneke:

    Leuk je belevenissen te kunnen volgen Marion! Heel veel plezier op je trip around the world! Dat zal vast wel luklen. Dubai lijkt me ook mooi een keer te zien. Geniet van alles! X

  • 22 Januari 2019 - 10:06

    Els En Henk:

    Lieve Marion,

    Met veel plezier volgen wij jou op je wereldreis. Een goed begin in Dubai! Intussen ben je in Nepal gearriveerd, ongetwijfeld een groot contrast met de extravagante weelde in Dubai. We zijn benieuwd naar jouw verslag van je rondreis daar.


    Geniet van alle indrukken.


    Hartelijke groeten,


    Els en Henk


  • 28 Januari 2019 - 11:55

    Nadine:

    Leuk om weer mee te kunnen lezen Marion!
    Geweldige dingen die je allemaal ziet op zo n grote reis! Heel veel plezier en leuke avonturen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zandvoort

Wereldreis 2019




Round the worldreis 2019 6 januari 2019
Round the worldreis 2019
Hoi allemaal,
Nog maar 11 dagen en zal ik in het vliegtuig zitten naar mijn eerste bestemming van mijn wereldreis. De aftrap zal zijn in Dubai.
Vervolgens Nepal-Thailand-Bali-Japan-Usa-Hawai-Los Angeles-Reykjavik en dan weer Amsterdam.
Nu het zoo dichtbij komt ,vind ik het best wel spannend worden!
Het worden dus negen vluchten met ( schrik niet) 45.226 km door de lucht! En dan nog vele kilometers overland door de landen die ik bezoek en zal gaan rondtrekken.
Mijn conditie heb ik aan gewerkt door sporten en 15 kilo minder in gewicht.
Ik heb dus zeker veel zin in om dit grote avontuur en uitdaging aan te gaan.
Het was toch wel iets wat zeker nog op mn wishlist stond.
Ik realiseer mij heel goed dat ik deze droom nu ga waarmaken.
Het is toch ook best heel bijzonder is om dit in mijn eentje te gaan doen,en ben ook geen 20 meer haha.
De voorbereidingen was best "dingetje" maar zijn nu zo goed als in kannen en kruiken,op nog serie Rabies vaccinaties na.
Verder heb ik alle vaccinaties reeds.
Ook de JRP oftewel de Japan Rail Pass die je in eigen land moet aanvragen en vervolgens in Japan moet inwisselen om 2 weken lang met de Shinkansen trein(330 km per uur!)te reizen,kan ik komende week ophalen in Amsterdam.
Op deze reis zal ik onderweg wel (heel fijn) twee keer persoonlijk contact met familie hebben.
In Thailand zal ik begin Februari negen dagen relaxen en een reispauze houden op locatie aan strand Cha Am samen met mijn broer en schoonzusje die ik daar zal ontmoeten. En vieren wij daar ook op 5 Februari het Chinese Nieuwjaar wat daar groots zal worden gevierd, wat ik al keer heb mogen meemaken. Erg leuk.
Vervolgens zal ik na Bali in Japan mijn oudste dochter ontmoeten waar wij samen twee weken zullen rondreizen door Japan.
Zij komt invliegen van Amsterdam naar Osaka.Heel erg leuk om dit samen te doen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen.
Groetjes en nu het nog net mag: een fantastisch 2019 met veel geluk en goede gezondheid
Marion

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2019

Weer thuis. Samenvatting

15 Maart 2019

Laatste bestemming-Los Angeles

12 Maart 2019

Einde Japan-Aloha HAWAII

03 Maart 2019

Indrukken Japan en Hatchi

26 Februari 2019

Twee weken Japan rondreizen
Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 20573

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: