Laatste weekend 2012 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marion - WaarBenJij.nu Laatste weekend 2012 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marion - WaarBenJij.nu

Laatste weekend 2012

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

06 Januari 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

Nog ff een reisverslag van mijn laatste weekend 2012 in SR wat ik toch graag wil delen op dit reisblog omdat dit echt wel indruk op mij heeft gemaakt.
Op Zaterdag ben ik naar een celloconcert geweest van dokter Beat Richner wat de oprichter is van het Kantha Bopha Childdren Hospital. Daar zijn elke dag weer hele rijen hoofdzakelijk Cambodjaanse moeders met hun vaak doodzieke kindje in hun armen te wachten voor de deur om gratis te worden geholpen
Dit kinderziekenhuis is opgeticht door eenbZwiserse arts die vanaf 1969 echt miljoenen kinderen heeft geholpen en vaak gered van de dood . En dat allemaal gratis dmv giften donaties ook veel uit Zwitzerland en mensen die hun geld aan hem nalaten,
Onlangs nog een miljoen dollar ! Hij speellde erg mooi cello en geeft elke week gratis concert en laat film van zn werk zien en promotie/donatie praatje.
Wat een charisme heeft die man zeg ik was echt diep onder de indruk van zn werk voor al die arme Cambodjaanse kindjes die geen gezondheidszorg kunnen betalen die anders echt waren doodgegaan door o.a malaria,denque,tbc wat hier trouwens 65 % heeft ! Ik heb ook kindjes gezien met ernstige brandwonden .Omdat hier op de grond word gekookt op wat stenen met houtskool gebeurt dat dus relatief erg vaak . Ook veel verkeersongelukken omdat er heel veel moterbikes en druk verkeer is in SR.
Hij zei ; yes i can change the world ! En dat heeft hij echt gedaan vanaf zijn afstuderen tot nu hij 60 jaar is elke dag 7 dagen per week. Ongelooflijk toch ? (Zie foto dr Beat richner)
En nu mijn laatste dag van het jaar . Om de tijd te overbruggen tot 24 uur had ik kaartje geboekt voor de allereerste cabaret show van ladyboys in Cambodja. De dames eigenlijk heten waren supermooi en de show a la Las Vegas,was echt super leuk en daarna ben ik tot 1.30 naar de Pubstreet gegaan waar alle nationaliteiten uit de hele wereld met elkaar feesten.
Het was niet normaal druk en om niet verdrukt te worden ben ik al snel gevlucht via een zij steegje ,leek mij veiliger. Er is altijd wel veel politie en is het en blijf het een fantastisch feest op straat in Siem Reap.

  • 06 Januari 2013 - 14:18

    Marion Bos:

    Hoi Marion het lijkt wel of je een heel jaar in die paar maanden gestopt heb, wat een ervaringen doe jij op.De tijd gaat ook weer opschieten he,en nu op naar de echte vakantie .Wij zijn vandaag zondag 10 gr en veel zon op de boulevard wezen lopen.Marja Rita Kitty Irene en ik zei de gek heerlijk.Marion kun je het allemaal een beetje verwerken ,ook al die narigheid die je daar ziet.Misschien komt dat thuis wel voorbij.Mar heel veel plezier met je broer en ga van de laatste tijd heel erg genieten,dat heb je verdiend.Heel veel lieve groeten en tot ziens .Riet.

  • 11 Januari 2013 - 09:57

    Nathalie:

    Hoi Marion,
    Ik heb genoten van je reisverslagen! Ik wens je nog een prachtige laatste tijd toe! met groet,
    Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 20571

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: