Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marion - WaarBenJij.nu Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marion - WaarBenJij.nu

Sihanoukville

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

05 Januari 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hoi allemaal,
Het afscheidsdineetje met de staf en de Cambodjanen die bij het schooltje werken was een leuke afsluiting/afscheid van Siem Reap. We hadden gegeten in de cambodjaanse wijk en hadden de Cambodjanen het eten besteld.
Ik eet alles wel ,maar bleek nu dus gebakken MIEREN te hebben gegeten. Het smaakte wel ,maar van het idee werd ik wel misselijk!
Ook kreeg ik nog van iedereen een papier met foto s van de kids en waar iedereen zulke lieve persoonlijke woorden voor mij had opgeschreven. Daarna gingen we nog wat drinken met zn allen bij de Warehouse een snooker grandcafe.
Ik moest ook echt van ze mee ,maar ze gingen met de moterbikes van de Cambodjanen en ik moest achterop !
Ik scheet duizend kleuren stront,want zo een held ben ik nou ook weer niet ! Hup ,Marion op dr oude dag achterop bij zo een mager Cambodjaantje , maar alles ging goed en was het nog leuk in de kroeg mn laatste avond.
En toen........op naar Sihanoukville 10 uur met de nightbus.
Ik had de VIP bus geboekt : met bedden,met toilet,met wifi,met airco !! Nou,niks dus van dit alles ,alleen de airco loeide en waande je je op de noordpool,zo koud.
Ik had slaappillen gekocht en heb goed geslapen. Ik werd bij de stop om 3 uur snachts wakker en heb er nog maar eentje genomen,had ik beter niet kunnen doen want heb de halve dag nog geslapen !
Was wel lekker uigerust.
En nu dus aan het strand ,zo zalig.
Ik had vantevoren via internet al een strandbungalow rieten
huisje geboekt op Otres Beach wat een een heel relax mooi bounty strand is. Precies wat ik had gehoopt.
De eerste nacht leek het mij wel een beetje eng alleen in mn strandbungalowtje maar ik had een truc bedacht .........ik zet gewoon 2 paar slippers bij de voordeur zodat iedereen denkt dat er 2 mensen wonen! Ik vond het wel een goeie truc zelf bedacht en ook als ik er miet ben zit mn backpack met sloten dicht rn met een reis staalkabel aan mn bed vast,kunnen ze niet mn ipad en ereader jatten. Maar het is hier wel relatief veilig,maar dat zijn toch spullen die erg geliefd zijn om te stelen.
Jaa ik geniet hier zalig na het drukke Siem Reap.
Leuke aardige Nederlanders 30/40ers ontmoet waar ik de hele avond leuke gesprekken mee heb gehad. Wim had ik klik mee omdat hij journalist was maar ook exposeert met zn fotos samen met iemand van de Kunstacademie. Het andere stel waren vrolijke Brabanders. Nu zijn ze weer op doorreis,maar Wim en Marcha zie ik waarschijnlijk nog op Koh Chang waar we dezelfde data zijn.
Overal onderweg op reis ontmoet je interessante mensen met dezelfde passie als ik : reizen ,andere landen,ander culturen dus altijd wat te vertellen,zijnnooit geen leeghoofden.
Ook zoals Victor een Nederlandse accountant van mijn leeftijd die hier al 6 jaar woont,gevlucht voor de blauwe brieven en een
verschrikkelijke ouwehoer maar weet wel veelvan het land.
Vandaag de hele dag boottocht gemaakt naardrie eilanden,erg mooi en BBQ op een tropisch eilandje . Morgen alweer vierde nacht en ga ik dooreis boeken naar KOh Chang waar ik de familie Cor en Marijke gezellig ga ontmoeten . Reizen gaat nooit vervelen,maar de tijd gaat alweer snel en zijn 9 weken zo weer om !! Ik las in de krant op mn ipad dat er bij jullie koude front aankomt,dus veeeeel sterkte hoor,haha
Groetjes Marion

  • 05 Januari 2013 - 16:04

    Yvon:

    Hey Marion,

    Tjonge wat een verhaal zeg, van je mieren eten gadverdamme , zou ik echt nooit
    Doen.
    Maar je maakt wel ontzettend veel mee hoor, geweldig.
    Goed idee van je 2 paar slippers voor de deur.
    Hier is t grijs en saai weer dus ben wel super jaloers op je , voor
    Ons duurt t nog 8 weken voordat we naar de zon gaan.
    Maar wel een lekker vooruitzicht hoor.

    Nou kijk je uit voor al die engerds die er rond lopen en geniet.
    Groetjes yvon

  • 05 Januari 2013 - 18:19

    Irene:

    Hoi Marion,

    Wat vreselijk Mar dat je mieren hebt gegeten,ik ril ervan bah!!Heb ik net vanmorgen je mail van een heerlijk ontbijt ontvangen en dan lees ik dat je mieren hebt gegeten.
    Geef mij je lekkere ontbijtje maar.
    Moet wel lachen om die 2paar slippers,wat slim van je.Wie komt er op zo.n idee.
    ,alleen jij!!.
    Nogmaals,Geniet maar kijk wel uit .
    Groetjes Irene.

  • 06 Januari 2013 - 13:25

    Sophie:

    Leuk verhaal! T meeste wist ik al, maar wat grappig jij achterop die scooter! Dat durfde je bij mijn scooter al amper meestal haha
    Leuk gezellig naar Cor en Marijke morgen dus. Nou veel plezier en doe voorzichtig
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 20553

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: