Laatste week Thailand - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Laatste week Thailand - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Laatste week Thailand

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

08 Februari 2023 | Thailand, Jomtien

Lieve volgers ,

Mijn laatste vacantie week is alweer ingegaan snik snik!

Op Zondag j.l had ik mijn omgeboekteen vervroegde vlucht vanaf Bali naar Thailand .

Met als eind bestemming de Thaise kust naar Jomtien .

Helaas gaf Bali mij niet echt wat ik had gehoopt ,maar vooral bewolkte grijze luchten en regen! Ik wist natuurlijk best dat het daar regentijd nu is maar... dit was mijn derde keer Bali en altijd ook in deze maanden. Andere keren overdag zon, weleens savonds wat spatten of kort buitje maar ... echt niet zoals deze keer dat jeregencapes aan moest en elke dag je paraplu mee moest nemen hoor.

De locals waar ik mee sprakzeiden ook al dat erextreem veel regen viel dit jaar.

Zelf denk ik dat global warming toch ook best meespeelt en klimaat snel verandert .

Nu ben ik echt wel een mens die erg blij wakker kan worden met een zonnetje aan de hemel. Ik heb het dus een week aangezien en toen was het echt klaar voor mij, zou er depri van worden ! Ik kan thuis al genoeg met een paraplu lopen dus.

Bali blijf ik zeker fantastisch vinden en is ook echt wel totaal anders dan een Thailand

De verschillen ?? Best wel grootIn mijn optiek dan :

Balinezen zijn zachtaardiger vriendelijk ,meer spirituele vibe , healthy food wat ik zalig vind . Zet mij maar bij de konijnen hoor en ik eet gezellig mee haha . Natuur is prachtig in Bali. Goeie westerse muziek wat ik persoonlijk ook erg waardeer . Leuke bezoekers/publiek . Ligt ook aan de plaats welk Bali publiek .

Sanur ( waar ik verbleef ) jonge gezinnen ( de ex backpackers ) en ook pensionado s en westelijk Bali ,Kuta en Seminyak vooral de jongeren ensurf publiekuit Australië .

Thai zijn daarentegen vaak veel meer luidruchtig,doelbewust aardig in je gezicht ,en verder ben je een wandelende ATM automaat . Ze zijn in loop der jaren veel meer westers geworden in de toeristen gebieden . Bezoekers nogal gemengd publiek zal ik maar zeggen haha . Veel single mannen die in eigen land niet aan de vrouw kunnen komen, hebben hier geen enkel probleem op dit gebiedhaha ( gevulde portemonnee maakt veel goed)

Het Thaiseeten daarentegen blijftnatuurlijk altijdzalig.

De Reis van Bali Denpasar naar Bangkok Thailand ging best erg voorspoedig.

Maar ondanks dat,was ik nog besteen volle dag onderweg .

Mijn ervaring is dat Reizen namelijk vooral veel WACHTEN is !En dat neemt tijd.

Hierbij even voorbeeld Bali -Bangkok van A naar B om het wat inzichtelijker te maken .

Daar gaan we :

*WACHTEN op de taxi omnaar AirPort te gaan .

*WACHTEN in de rij voor de incheck balie .

*WACHTEN ivm security handbagage check .

*WACHTEN bij de paspoort controle .

*WACHTEN om te mogen boarden .

VLiEGEN 4.5 uur wat trouwens in leuk gezelschap was van ene Jack en Lisa woonachtig in Bali en bleken travellers te zijn .

Ze zijn digital Nomads. Voor wie dit begrip niet kent : deze vooral millennials werkenoveral ter wereld onlinemet hun werk laptop en als er maar internet is

. Vaak als “thuisbasis” Bali.

Goedkoop mooi en hip. Ik ben (nieuwsgierig als ik ben ) keer wezen binnen kijken bij zo een work internet restaurant waar deze jongeren werken. Deze zijn24/7geopend.

Wat is zag was echtlachen hoor. Ze zitten daar op eigen werkplekken in de airco met vaak keurig overhemd en soms stropdas om digitaal te vergaderen. Onder de tafel hebben ze slippers aan en een Hawaï Bermuda haha .

Vanwegetijdsverschil werken ze vakersavonds snachts. En overdag lekker surfen enz , prachtig leven toch ?Als dit in mijn werkzame leven al bestond , had ik dit absoluut zeker ook gedaan.

Ze zijn of eigen baas of verdienen dus een westers salaris waar je in bijv Azië een rijk bestaan van kunt hebben. Mijn reisgenoten op de vlucht naar BKK wildennu volgende tripmaar Las Vegas en vroegen aan mij of ik daar was geweest en hoe ik dit had ervaren.

Jazeker ben ik daar geweest. Ik vond zeker hele ervaring erg bijzonder. Leuk met ze gekletst en vlucht ging daarom ook snel .

*WACHTEN totdat je weer uit het vliegtuig mag.

*WACHTEN wederom ivm paspoort controle .

*WACHTEN ivm immigration stempels .

*WACHTEN bij de bagageband op je koffer .

*WACHTEN in de rij om aan te melden ivm de shuttle Bus van AirPort Don Muang (waar ik was geland)om naar de grote AirPort Suvarnabumi te gaan om daarvandaande Bell travel VIP Bus te nemennaar Jomtien .

* WACHTEN 10 minuten ( dat was snel) totdat de shuttle bus vertrekt .

*WACHTEN eenuur ( ook snel) aankomst op airport Suvurnabumi op vervolgens met de Bus naar Jomtien de kust te rijden .( 1.5 uur reistijd)

Daarna nog maar.... ene keer WACHTENop de taxi naar m’n hotel (onderweg ook een uur!! Wat normaliter kwartier is want Taxi driverwist de weg ff niet pfff ).

En ja hoor ik was van A naar B oftewel van Bali naar Thailand .

11 uurtjes maar onderweg haha .

En ja hoor,al dit gewacht ben ik best wel gewend geraakt met reizen en daar word ikeigenlijk best wel vanzelf ZEN van ,maar ik was wel elf uur onderweg terwijl het eigenlijk best erg voorspoedig ging met reizen maar ......dan heb je ook wat hoor!

Eindelijk weer een prachtige strakblauwe lucht ,zonnetje droge warmte en lekker windjeerbij in een prachtig hotel aan strand met dito zwembad .(foto )

Daar werd ik de volgende dag super blij mee wakker. Prima ontbijtbuffet en gelijk om 8 uurff zwemmen in zee.

Hotel zit wel vol enkel met Russische vluchtelingen deserteurs haha. Wel de dienstplichtigen mannen dus.De rijke Russen welteverstaan hè in de zon in Thailand.

Jan ( oftewel Pjotr) met de pet heeft geen mogelijkheden ,en is daar momenteel natuurlijk wel kanonnenvlees pff .

Onsympathiek volk is het met opvallend weinig fatsoen!! Borden vol opscheppen bij ontbijtbuffet en vervolgens niet opeten hè ! Je zou ze toch vermoorden met nogzoveel honger in de wereld ?!

De Russische vrouwen zijn hier lachwekkend en lijken vrijwel allemaal jong en oud op Katrien Duck met opgespoten lippen. Zeker de weekaanbieding in Moskou of zo ?

Het leukste zijn nog de types waar het mislukt is ! Haha

. Sommige hotels hebben ook bij ingangbord staan : Russian free hotel !! Omdat ze anders geen andere nationaliteiten meer als gasten krijgen hè.

Alles was vochtig in mijn bagage vanuit Bali en stonknaar natte hond haha .

Gelijk alles ff laten wassen. Luchtvochtigheid op Balivan boven de 90% en temperatuur boven de 30 graden zonder zon is niet te doen..

Absoluutook niet bestivm je fysieke gezondheid.

In mijn 4 * hotel was maar 3 nachten plek en verkas ik dus morgen weerpaar kilometer verderop naar het resort waar mijn broer al 40!!jaar komt in Thailand paar keer per jaar.

Momenteel is hij er ook samen met mijn schoonzusje die 1x per jaar ook een maand meegaat . Mijn broer heeft hier veel kennissen wonen ,dus vermaakt zich altijd prima.

Gelukkig was er in zijn resort nog plek/kamer voor mij ,dus laatste 5 dagen ben ik samen met mijn familie plus (zoals ik al begreep ) ook met nog 10-12 Zandvoorters kennissen van hem die er nu ook zijn haha. .

Ik geniet ontzettend nu van de zon ,het niksdoen het lekker lezen en ook het slapen waar ik gek op ben haha . Of mijn bed zoals in Thailand vaak hard is of elders zacht is, ik slaap toch altijd wel. Ik ga altijd op vacantie vroeg naar bed en niet als vrouw alleen savonds laat over straat zwerven en ben sowieso geen kroegtijger haha

. Ik lees graag en veel en savonds op m’n hotelkamer ff online contacten met het thuisfront ook altijd gezellig. .

Ik hoef ook maar in een vliegtuig te zitten en denk : nu ga ik eens ff lekker uurtje of zo slapen haha zalig .

Behalve die keer toen in Vietnam waar ik bij de directrice van het schooltje waar ik werkte onderdak kreeg en ... daar bleek dus bij de Vietnamezen thuis de bedden van enkel hout te zijn zonder matras !!! Nou daar kon ik dus ff NIET slapen.

Bedankt voor de gastvrijheid , maar was toen wel snel een dag later naar een hotel gegaan waar ivm de toeristen natuurlijk wel matrassen zijn .

Nieuwtje :In Thailand hebben ze ineens ( om toeristen te trekken ??) wiet gelegaliseerd .

Overal wordt het te koop aangeboden is er zelfs een wiet tuk tuk (foto) haha

Op de streetfood market ook een wiet kraam , je lacht je dood het lijkt wel Amsterdam!

Wat toeristen betreft is het nu weer net zo druk als voor de Corona ,dus erg fijn voor de Thai.

Het blijft zo zalig om in januari februari in het zonnetje en op strand te zitten .

Dus ik geniet nog ff lekker . Als ik weernaar Nederland kom, ishet inmiddels wel weer langer licht en de strandtenten zijn ze weer aan het opbouwen zag ik op FB .

Mijnwinterbreak was weer erg lekker enna eindelijk 3 jaar weer mogelijk .

Ik zie jullie weer in Nederland en zal proberen de zon ook in m’n koffer te proppen zodat deze meekomt naar Nederland.

Thanx allemaal voor het geven vd leuke en lieve feedbacks . Ik neem ze op in het boek wat ik ga maken van deze trip .

ps foto’s doe ik weer ff apart.

All the best ,See you

XxxxMarion


  • 08 Februari 2023 - 08:25

    Cocky:

    Wat zal je blij geweest zijn, toen je de zon weer op je"smoeltje" voelde! Dan ben je de regen zo weer vergeten toch! Geniet nog lekker van de laatste week en verheug me er weer op om je in le vende lijfe

    te zien. Goeie reis huiswaarts


  • 08 Februari 2023 - 08:32

    Yvon:

    Leuk verhaal weer Marion, geniet nog f daar van de zon.

    hier is t koud maar wel zon.

    gezellig nog f met je broer en schoonzus daar.

    goeie reis terug

    Grt yvon


  • 08 Februari 2023 - 09:45

    Ernie Van Lijssel:

    Hallo Marion

    Leuk verslag van al je mooie ervaringen en prettig om te lezen voor de achterblijvers.

    Straks nog wat dagen genieten met je familie en vrienden daar in Thailand en dan gezond weer terug in Nederland

    Groetjes uit Limburg

    Ernie


  • 08 Februari 2023 - 10:52

    Petra:

    Hoi Marion, wat heb jij veel beleefd!! Maar goed en ondernemend om als iets naar je zin is er wat aan te doen. Al kost het wat tijd pff... wat een reis van Bali naar Thailand maar..... dan heb je ook wat zo te lezen. Nog veel plezier samen met je familie en een goede thuisvlucht[e-2708][e-1f6e9]goed idee om wat zon [e-1f31e]meet nemen in je koffer. Bedankt voor het leuke interessante reisverslag.

    We spreken elkaar weer in het toch ook wel mooie Holland.


  • 08 Februari 2023 - 13:13

    Paul:

    Neem je nog wat wiet mee in je koffer op de terugreis?

    Of hebben ze snuffelhonden op het vliegveld?


  • 08 Februari 2023 - 21:47

    Els En Henk:


  • 08 Februari 2023 - 21:49

    Els En Henk:

    Dag Marion,

    Henk en ik wensen jou nog een heerlijk zonnige ontspannen week aan de Thaise kust. We hebben je reisverslag met veel plezier gelezen.

    Hartelijke groeten,

    Els en Henk


  • 10 Februari 2023 - 16:52

    Ria:

    dit keer heeft het wat langer dan normaal geduurd voor ik kon reageren...dacht Marion geniet in de zon...en dat is zo fijn te weten!

    Bali: achter je moeten laten ivm weer..dat is niet wat je verwacht/gelukkig heb je dan de power eea ten goede te keren[e-1f609] ..moet je wel kunnen/maar jij als ervaren globetrotter neem elke horde hoe lastig ook /bewonderingswaardig hoor.

    toch blijft Bali idd een gouden plek maar liever niet meer in het regenseizoen. de zachtaardige bevolking is zeldzaam en kan me voorstellen dat dat een verblijf daar echt geweldig maakt.

    De Thai zijn anders begrijp ik en het toerisme zal daar ook aan bijdragen[e-1f612] het is niet anders.. dan maar genieten van het schoons en het klimaat.....dat compenseert veel.

    ik ben verbaasd dat de oversteek naar Thailand zoveel tijd vraagt. ik dacht dat dit korter zou zijn; maar na het lezen zie ik dat het vooral wachten is...ja dat is helaas inherent aan reizen. eenmaal op plek van bestemming ben je dat weer snel vergeten.

    ik moet ontzettend lachen om je story mbt Russians!!!

    ik zie het voor me/dat onbehouwen gedoe met eten bv

    is echt storend. ik kan me voorstellen dat je bijna je mond niet kan houden. wat moeten de Thai deze gasten liever zien komen dan gaan! Russian free......nou dat zegt genoeg.

    je Bali bagage vochtig[e-1f62f]...nou dat vertelt hoe vochtig het er was!!!!!

    geniet de laatste dag met veel bekenden rond je..je zult je echt thuis voelen denk ik.

    dan ook de wiet gelegaliseerd[e-1f60f]

    ja hoor als je thuis komt is het zeker langer licht! als het weer dan die dag ook mooie was dan is het helemaal fijn de dagen weer langer.

    lieve Marion wens je voorspoedige huis back home dan heerlijk bij slapen en daarna...zien we elkaar weer gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Jomtien

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 20530

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: