Bali 2023 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu Bali 2023 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu

Bali 2023

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

03 Februari 2023 | Indonesië, Sanur

Hoi lieve volgers ,

Momenteel verblijf ik op Nusa Penida een eiland voor Bali .

Maar even terugblik : mijn verblijf in Sanur

Mijn huisje kamer in prachtige Balinese tuin voor 5 nachten was heerlijk . (Zie foto)

Elke dag pak ik mm gele fiets en ga op pad .

Het wandel plus fietspad langs het strand is prachtig en fijn om te doen.

Omdat momenteel de luchtvochtigheid 86% is en temperatuur hoog is,

geeft dit tenminste ook gelijk wat verkoeling .

Overal zie je onderweg prachtig aangelegde groene tuinen met prachtige bloemen en van die mooie Balinese parasolletjes en prachtig houtsnijwerk deuren enz. (Foto )

Niet zo gek dat het zo groen is met zoooo giga veel regen!

Op Bali hoef je je tuin niet te sproeien hoor haha .

Overal op straatleggen ze elke dag op Bali verse palmblad bakjes met gedenk bloemetjes en wat eten en wat drinken neer om de geesten te verwennen. (Zie foto )

Soms ligt er zelfs een sigaretje zelfsbij ,haha dus zal hij vast blij mee zijn.

Wat super leuk is dat hier op Bali kennissen van mij vd Bridge ook verblijven .

Ruud en Els zijn zelfs 2 maanden overwinteren op Bali .

Omdat ik zelfde periode ook in Sanurverbleef ,hebben we met elkaar afgesproken.

Dat was echtzoooo gezellig !Eerst met Ruud en Els koffiedrinken bij zalig koffietentje Sala ,daarna op boulevard aan de borrel en daarna uit eten bij Massimo.

Even toelichting :bijMassimo staan elke avond weer rijen dik op de stoep te wachten ivm een Italiaans ijsje te bemachtigen en heeft ook fantastisch restaurant .

Maar idd 1x geprobeerd en idd WAANZINNIG lekker zeg !!

Het is voor mij tevens ook weer eens leuk om Nederlands te praten.

Dat realiseren waarschijnlijk velen zich niet maar ... omdat ik single reis, praat ik vaak weken achterelkaar enkel nog maar Engels ,want in mijzelf Nederlands lullen is ook zooo raar he ?

Nu is maar 3-4 weken maar ben ook in verleden wel maanden op reis geweest en begon ik toen soms zelfs in Engelse woorden te denken .

Op 1 febr savonds grote ellende want mijn iPhone was van ene op andere moment totaal gecrasht !! Zwart scherm en alle functie s uitgevallen. Nada niks meer.

En als klap op de vuurpijl gingen alle SOS signalen af op m’n iPhone pff en werden mijn SOS contacten (dieworden gebeld als ik in nood zit ) dus ook gebeld in Nederland!!

Dus m’n dochters zuster ook paniek. Gelukkig heb ik ook altijd m’n iPad bij me waar ik sms en mail kan verzenden.

Maar zonder goed werkende mobiel kan ik dus echt niet reizen.

Al mijn info zoals hotel boekingen vliegtickets routes uitzoeken enz staan erin en ik kan echt niet zonder !!

Uitgezocht online en met hulp van thuisfront en wat trucs had ik hem weer aan de praat. Wat was ik blij zeg ! Hele nacht mee bezig geweest en vd ellende stress niet geslapen pff

Maar nu ben ik dus op Nusa Penidana een leuk boottripje van 3 kwartier op mooie grote speedboot met zes zware buitenboord motoren erachter. Dus dat wilde wel ff full speed .

Eiland bleek groter dan ik had verwacht en na veel getrek aan me ivm :Miss Miss you want taxi enz zat ik 3 kwartier! in taxi nou ja taxi ?wat zijn oude bak was.

Waarschijnlijk had hij ook zijn rijbewijs NIETwant hij reed belabberd. Dit komt vaker voor op Bali dus beter altijd officiële taxi’s te nemen want die drivers hebben WEL een rijbewijs.

Maar... als je van de boot op de kade staat met bagage en je moet naar je verblijf , heb je erg weinig keus dus .

Mijn planning was om 3 nachten hier te verblijven en weer terug naar Mandy s resort waar ook nog bagage van mij staat, maar dat later heb mijn planning vandaag totaal gewijzigd !

Ik reis met maatjehandbagage koffertje en een rugzak. Dus light travelling. Top !!

Dus eindelijk kan ik nu iedereen uitlachen op bijv AirPort enz die maar lopen te slepen met bagage alsof ze gaan emigreren haha. Nu lach ik ze uit haha maar ... was jarenlang ook IK precies zo een persoondus haha.

Maar nu over mijn reis planning : die heb ik dus gewijzigd want word echt niet vrolijk van om steeds maar wakker worden met zwaar bewolkte luchten en vaak regen op Bali.

Dat het regentijd was,wist ik maar ben meer op Bali geweest zelfde periode en ja savonds weleens een buitje.

Maar nu ..... zwaar bewolkt elke dag weer en een luchtvochtigheid van 86% en hoge temperaturen vind ik persoonlijk niet fijn dus. Alles klam hele dagen ,jezelf je kleding alles .

Het vervelende is dat je bij zo een benauwde jungle warmte ernstig transpireert .

Ik heb dan ook nog als bijkomend probleem , dat ik dit vervolgens niet goed kan afvoeren ivm verstoord lymfsysteem oedeemarm ivm operatie verwijderen besmette lymfeklieren.

Ik ben altijd positief persoon maar …ben sowieso altijd al zeer gevoelig ivm weersomstandigheden ,en ik word al gek en depri als het in Nederland 3 dagen regent. Ook storm reageer ik heftig op.

Als de zon schijnt ,ben ik altijd in opperbeste stemming en ben altijd hele dagen buiten .

En wakker worden met een zonnetje in je kamer ,je kunt me niet blijer maken. .

Dus ik werd vanochtend wakker(weer grauwe luchten regen!) bij trouwens prachtig geboekt resort met zwembad pal voor m’n Balinese kamer en aan strandje en een bed voor mezelf van zeker meer dan twee meter breed haha en ik dacht :

Dit is echt geen positieve vibe voor mij .

Deze situatie (oftewel het weer)waar ik nu in zit , gaat en kan ik niet veranderen MAAR ... WEL hoe ik hiermee omga!

Als ik hier niet vrolijk van ga worden ,ingrijpen dan Marion .

Ik heb gelijk m’n vliegticket ongeboekt naar eerdere retour datum terug naar Thailand waar ik nog zalig een week lang elke dag in de zon zal zijn ,ga ik wel vanuit .

Hotels geannuleerd , taxi’s geregeld ,boot ticket veranderd naar dag eerder enz nog ff gedoetje en hoop dat alles gaat zoals ik gepland heb .

Want moet morgen nog wel van dit eiland af zien te komen en zwemmen is geen optie haha

Mijn broer en schoonzus zijn ook nog in Thailand (vlakbij waar ik heenga ) en zij hebben elke dag al maandlang prachtig zon mooi weertje dus .

Ik vlieg dusovermorgenterug naar Thailand en Bye Bye Bali.

Ik vind Bali zalig eiland - mooi

Een reismet wat hindernissen maar ....Jullie zijn weer helemaal bijgepraat .

ps. De foto’s plaats ik ff in apart verslag want problems met downloaden

Liefs Marion


  • 03 Februari 2023 - 10:18

    Yvon:

    Hey wat zonde van t weer hè, jammer maar dan gauw wegwezen.

    de zon doet wonderen en als je je daarbij beter voelt ds. steeds die donkere wolken en regen bah

    goed dat je alles kon omboeken

    veel plezier in Thailand en ook weer f gezellig met fam in de buurt.

    ik zie je foto’s

    genieten maar daar en van de [e-2600]️

    grt yvon


  • 03 Februari 2023 - 11:43

    Paul:

    Wat en gedoe weer allemaal. Maar never a dull moment met Marion. ;)


  • 03 Februari 2023 - 13:43

    Petra:

    Hoi Marion, wat een belevenis deze reis!! Je verslag is zo levendig het is bijna een boek.

    Wat goed van jou dat je jou reis naar jou hand heb kunnen zetten [e-1f44d][e-1f44a] nu sluit je het af met

    Zon[e-1f31e][e-1f31d] en ook in een mooie omgeving. Heel veel plezier en goede reis!! Hoe wat of waar dan ook.[e-1f60e][e-1f917][e-1f31e][e-1f64b]‍[e-2640]️


  • 03 Februari 2023 - 14:28

    Bep Berntsen:

    Hoi Marion,

    Prachtig dit verhaal, heerlijk om te lezen, terwijl het hier triest en nat is.

    Geniet er lekker van.

    Bep


  • 03 Februari 2023 - 17:19

    Els En Henk:


  • 03 Februari 2023 - 17:21

    Els En Henk:

    Dag Marion,

    Wat ga jij goed met tegenvallers om! Wij wensen jou nog een heerlijke zonnige week in Thailand.

    Hartelijke groeten,

    Els en Henk


  • 03 Februari 2023 - 19:38

    Ria:

    op afstand geniet ik mee door je geweldige verslagen!

    Bali [e-1f60b]geweldig als ik eea lees dan lijkt het me een paradijs. echter de combi van hitte/vochtigheidsgraad en regen...ja dat is minder/daar kan ik ook echt niet tegen/heb eea ook ervaren/niet voor herhaling vatbaar. toch... wat dapper/moedig om je hele schema wat je zo zorgvuldig had opgezet om te gooien! daar moet je toch moed voor hebben. enfin als je weet dat je het kunt dan kijk je er anders naar denk ik...maar petje af hoor!!!

    over permanent engels praten[e-1f61c] weet er alles van/ als we met de Australië familie wekenlang op pad gingen en schoonzusje alleen Engels spreekt.....dan sprak ik zelf met mijn man alleen Engels want als ik ga switchen dan maak ik het lastiger voor mezelf, maar wat relaxed om dan weer Nederlands te kunnen praten....kan ik echt voorstellen.

    wat moet de boottocht op volle snelheid heerlijk zijn geweest!

    JE IPHONE [e-1f629][e-1f631] oh wat erg! ik kan me je paniek voorstellen zonder de phone ben/kom je nergens. ja dat zet me aan het denken...je Ipad is dan echt een onmisbare back up die kan je dan redden...dit zal ik echt onthouden!!!

    nu zul je binnen enkele dagen weer in Thailand zijn. ik wens je daar samen met broer/schoonzusje nog een geweldige tijd.

    ik kijk uit naar je verslagen...ik reis ahw met je mee.

    marion geniet vd fraaie weer..je thuisfront zal je wel hebben verteld dat het hier grijs is/zon is zoek. wel komen hier de sneeuwklokjes en de eerste narcissen boven de grond...dus als je thuiskomt dan is dat een voorjaarsachtig welkom. maar voorlopig blijf jij nog even onder de [e-1f31e], daaaaaaaaaaaaag tot horens ria


  • 03 Februari 2023 - 20:56

    Georgine :

    Fijn dat je zo flexibel bent dat je alles kon om boeken! Hier in Bangkok was het vandaag ook bewolkt maar voor vandaag staat er zon op het programma.

    Waar ga je verblijven? Wat een gedoe met je telefoon! Gelukkig is t opgelost. Een soft reset is vaak de oplossing.


  • 03 Februari 2023 - 21:58

    Petra:

    Wat ben je toch flexibel met je reizen, zomaar alles omboeken ter plekke! Heel veel plezier en geniet van de zon [e-2600]️ op Thailand! Hartelijke groetjes, Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 20514

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: