Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

30 Januari 2023 | Indonesië, Sanur

Hi lieve volgers,

Na een pittig lang tripje ben ikzaterdagochtendaangekomen op Bali.

Ik wilde graag Thailand en Bali combineren in ene verre reis wat eigenlijk twee bestemmingen zijn die behoorlijk ver uitelkaar liggen. En dat heb ik geweten!Op vrijdagochtendcheckte ik uit bij m’n fijne hotel in Thailand Cha Am.

Som dr vader die ook taxivervoer doet ,bracht me naar het busstation waar ik dag ervoor al een busticket had gekocht van Cha Am naar AirPort Don Muang.

Bangkok heeft 2 AirPorts waar Don Muang de kleinste van is en waar voornamelijk de prijsvechters vandaan vertrekken.

Air Asia is er zo ene maar verder prima maatschappij.

De busrit nam 3.5 uur in beslag want best lang is in een minibus die hiervoor was ingezet.

Twintig opeengepakte passagiers kunnen erin en scheuren maar !! Over algemeen rijden de chauffeurs hard en moet je maar hopen dat het engeltje op m’n schouder mee ging reizen.

Haha dat was gelukkig wel het geval.

Ik had ook boeddha nog om m’n nek , dus beter dubbel beveiligd dan te weinig beveiligd dacht ik nog.

De bus naar AirPort en Mijn vlucht naar Bali was niet te realiseren op ene dag !

Vervolgens geslapen in een hotel vlakbij de AirPort wat ik al had ingeboekt.

Het was een kort nachtje wantom 3 uur!!ging m’n wekker al omdat mijn vluchtom 6 uural zou vertrekken. Omdat het een internationale vlucht is moet je er wel2 a 2.5uur vantevoren zijn ivm de formaliteiten.

Voordat ik mocht instappen werd wel iedereen persoonlijk geïnterviewd ivm vaccinaties.

Naar Thailand vanuit Nederland was/is er totaal geen Corona of vaccinatie controles meer.

Ik zat nog maar net op m’n stoel in het vliegtuig en kreeg mijn bestelde maaltijd al geserveerdPrima geregeld hoor

Bij boeking van m’n vlucht bij air asia boek ik ook gelijk een oostersemaaltijd in ,wat altijd zalig smaakt als je toch niks te doen hebt in het vliegtuig haha .

Dus mijn vroege ontbijt bestond uit portie Kip- Basil- Rice mmmm

Na de vlucht Bangkok-Bali die ruim 4 uur duurde, ging ik landen op een regenachtig Denpasar.

Dat was wel wat minder en werd hier niet zo vrolijk van, maar het was wel bloedheet dat wel.

De temperatuur is ook vochtig warm. Wie weleens in de jungle is geweest, herkent het zeker. Geen heel fijne warmte en alles blijft vooral klam en vochtig!

Dan maar hoppa de zee of het zwembad in hoor.

Maar oké ik wist dat het nu regentijd op Bali is.

Mijn taxi had ik al online ingeboekt want de taxi snorders op Bali zijn niet echt zo te vertrouwen weet ik uit ervaring!

Chauffeur Gusti had me al geappt : Maria I am waiting. I am Gusti.

En ja hoor hij stond er met z’n bordje “Maria Bos”.

Top geregeld dus.

Hij was echt super vriendelijk en als ik nog x een taxi nodig had of ik m wilde bellen.

Na half uurtje kwam ik aan bij Manda s resort .

Dat bleek een prachtige Balinese tuin te zijn met 10 bungalow huisjes. Niet ver van strand en centrum. En een heeel aardige eigenaresse

Ik was helemaal happy en was ook nog eens super goedkoop. De eerste nacht regende en onweerde het best erg. Ik dacht gelijk al als dit zo mijn laatste 2 weken gaan worden , neem ik maar snel een vlucht terug naar Thailand hoor.

Maar tot mijn vreugde scheen de volgende dag de zon en ging ik aan de wandel.

Het is mijn derde keer Bali en ook in Sanur( waar ik nu ben) herkende ik het niet echt meer??

Ik zit nu dus in ander gedeelte wat nog veeel leuker is.

Omdat ik graag overal rond wil kijken huur ik een fiets die hier op Bali trouwens prachtige nieuwe fietsen zijn.

Niet zoals in Cha am waar m’n fiets echt ongeveer net zo oud was als de man waar ik hem van huurde haha.

En ook nog mijntrappers verloor, terwijl ik fietste!!

Gelukkig kon ik er op tijd vanaf springen, anders lag m’n been ook nog open of ik lag in ergste geval op het asfalt wat in mijn geval niet zo best zou uitpakken ivm heupen.

Maar …ik had dus geluk.Yeah maar moest dus wel teruglopen ruim een uur met de fiets aan de hand.

Hier dus in Sanur is het prima fietsen. Er is een prachtig kilometers lang pad ,pal langs het strand waar je het ene gedeelte mag fietsen en andere gedeelte is voor de wandelaars.

Er rijden meer electrische huur stepjes dan fietsen maar ..wij Nederlanders zijn altijd de fietsers ook in het buitenland.

En overal langs dit pad (boulevard?) zijn strand tentjes restaurantjes met het lekkerste eten en drinken.De ene nog gezelliger dan de andere.

Dat wordt sowieso weer paar maanden weight watchers voor mij hoor pfff.

Hier kun je overalpokebowls bestellen en …daar ben ik echt zoooo van. Mmm

Geef mij maar een bak met healthy voer en avocado’s en zaden enz daar word ik zoooo blij van. Genieten dus maar.

Prijzen zijn hier ook laag net als Thailand maar bijv de wijn zeker niet.

Is allemaal import want het zijn geen wijnlanden dus.

Maakt mij niet zoveel uit, want met 1 wijntje ben ik al dik tevreden net zoals thuis.

Soms neem ik een pina colada , ook erg lekker maar in Thailand was ie zooo sterk dat ik na die ene niet eens meer durfde te fietsen haha. Geen alcohol in het verkeer hèhaha

Dus zoals jullie lezen kom ik m’n dagen wel door op Bali en hoop op niet al teveel regen.

En anders boek ik een vlucht naar de zon [e-2600]️ haha

Hoop dat jullie het niet al te koud hebben met de hoge energieprijzen!

Ik zal in ieder geval de zon mee retour nemen in mijn koffer als ik half februari weer terug kom hoor.

Maar eerst ga ik hier nog beetje rondtrekken op Bali.

All the best xxxx

Marion

Ps thanx voor jullie leuke reacties en ja hoor ik krijg ze allemaal echt in mijn mail . Zooo leuk


  • 30 Januari 2023 - 12:14

    Ria:

    wat heerlijk om je reisverslagen te lezen!!!

    ja best lange reis va Thailand naar Bali begrijp ik. de lange busreis va Cha Am en het overnachten bij de airport/korte nacht dat alles samen maakt het best lang. ik schrik van je fietspech..dat had best een blessure kunnen opleveren...maar je beschermende engeltje zat op je schouder gelukkig. IK dacht je steekt even over; maar nee het is net even anders.

    Denpasar warm maar nat! ja ik ken dat tropische vocht ...dat is idd minder maar gelukkig komt na regen er altijd daar meteen zonneschijn en niet zo weinig ook. ik ga kijken op internet naar Manda's resort en Samur!

    ja idd de wijn zal kostbaar zijn maar gelukkig is import meestal wel goed. Hier is het niet koud (vind ik) maar de bijna permanente zware bewolking en veel regen gaat me nu wel tegenstaan! troost.. ik zie de lente komen en de bolletjes al opkomen.

    lieve marion geniet jij maar van alle goede dingen die op je pad komen en kijk goed uit voor eng ongedierte! ik hoop dat je in je huisje goed en comfortabel kunt slapen.

    ik kijk uit naar je volgende verslag[e-1f917]


  • 30 Januari 2023 - 13:39

    Paul:

    Leuk verslag weer.


  • 30 Januari 2023 - 14:14

    Els En Henk:


  • 30 Januari 2023 - 14:17

    Els En Henk:

    Dag Marion,

    Met plezier volgen wij jou. Sanur Beach mij wel bekend, maar sinds 1974 zal de hele omgeving voor mij nu onherkenbaar zijn.

    Geniet van de zon en het Balinese leven.

    Groet,

    Els en Henk


  • 30 Januari 2023 - 18:31

    Petra:


  • 30 Januari 2023 - 18:42

    Petra:

    Hoi Marion

    Wat een goed geschreven verslag ik zie het allemaal helemaal voor me[e-1f601]

    Ik ben ook op Bali geweest en ook Sanuur beach en Kuta Beach eigenlijk het hele eiland

    Maar dat is 30 jaar geleden ( misschien wel langer) toen was zo'n privé chauffeur heel normaal!

    Ik hoop dat je volle maan meemaakt want dan zijn er offerfeesten wat die vrouwen dan allemaal op hun hoofd dragen ...in prachtige kleding ( het is ook een mooi volk.

    Nog veel plezier!! Maar daar ben ik niet bang voor bij jou.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Groetjes uit een winderig Holland[e-1f917]


  • 30 Januari 2023 - 18:42

    Petra:

    Hoi Marion

    Wat een goed geschreven verslag ik zie het allemaal helemaal voor me[e-1f601]

    Ik ben ook op Bali geweest en ook Sanuur beach en Kuta Beach eigenlijk het hele eiland

    Maar dat is 30 jaar geleden ( misschien wel langer) toen was zo'n privé chauffeur heel normaal!

    Ik hoop dat je volle maan meemaakt want dan zijn er offerfeesten wat die vrouwen dan allemaal op hun hoofd dragen ...in prachtige kleding ( het is ook een mooi volk.

    Nog veel plezier!! Maar daar ben ik niet bang voor bij jou.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Groetjes uit een winderig Holland[e-1f917]


  • 01 Februari 2023 - 16:19

    Loes Van Campen Ziggo.nl:

    Leuk Marion om al je belevenissen te lezen. Veel plezier en geniet, maar dat doe je al

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 20513

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: