Weer thuis. Samenvatting - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu Weer thuis. Samenvatting - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu

Weer thuis. Samenvatting

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

19 Maart 2019 | Nederland, Amsterdam

Hoi,
Ja hoor,het is me gelukt,ik heb het geflikt!!
Mijn round the world trip van 45.226 kilometer is voltooid .
En tel daar de nodige loop en OV en taxi kilometers bij op!
Op zondagavond 17 Maart 2019 om 21.30 uur ben ik weer geland in ons eigen kikkerlandje na een meer dan fantastische reis.
Het is precies gegaan zoals ik had gehoopt.
10 vluchten gehad- 18! hotelkamers van binnen gezien.
Alles zelf gepland geboekt en vluchten locaties op en uitgezocht en... mijn uitgewerkte reisplan op papier, was ook live prima en klopte!
Dubai - 1 hotel
Nepal- 4 hotels
Thailand- 2hotels
Bali- 4 hotels
Japan- 5 hotels
Hawai- 1 studio via Airbenb
LA- 1 hotel

Bij aankomst gisteravond op Schiphol moest ik toch wel ff slikken en was oprecht blij dat het mij idd gelukt is.
Mijn laatste vlucht was een vermoeiende dubbele vlucht uit LA via Oslo.
Op 17 Januari begon ik in Amsterdam waar ik ook van start ging met alleen enkele reis vliegtickets.
Natuurlijk kleefden er de nodige risico s aan om dit traject in m’n eentje te gaan avonturen.
Ik heb op reis geen back up om mij te helpen als ik fysiek in de problemen zou komen.
Mentaal kan ik het goed aan, alleen reizen heeft ook zeker veel voordelen.
Maar....Ik hoefde maar iets simpels als bijv een enkel te verzwikken of pols te breken,dit zou einde verhaal zijn en ik zou niet meer verder kunnen reizen in m’n eentje.
Ik dacht er maar niet teveel over na,want dan kun je beter thuisblijven.
Ik neem op reis absoluut nooit geen onnodige risico’s, maar de trekking in Nepal was toch wel tricky! Ene verkeerde stap met klimmen in de bergen en het kan misgaan.
Maar dank aan Raju mijn gids die mij eind van dag 1 het laatste stukje naar boven heeft geluld haha want ik was zoooo kapot!
Waar ik toch voor vertrek meest bezorgd over was, zijn toch wel natuurrampen die steeds vaker in de wereld voorkomen en ook nooit vantevoren voorspelbaar zijn.
En natuurlijk ging ik ook naar landen zoals Nepal-Japan die de nodige gevaarlijke aardbevingen hebben gehad. Zelfs toen ik aanwezig was in Japan was, heeft er zelfs een gevaarlijke aardbeving plaatsgevonden
Gelukkig was deze wel 1500 km noordelijker.
Hezelfde verhaal m.b.t Hawai. Daar zijn kort geleden nog vulkanische uitbarstingen met branden geweest,daar moet je niet te lang bij stilstaan. Of op eiland waar ik verbleef,zijn vaak stormen met orkaankracht.
Maar..... niks niks van dit soort ellende op mijn trip meegemaakt en het was onvergetelijk en een fantastische reis.
Ik heb zoveeeel gezien en zoveeeel meegemaakt op deze reis dus een kleine opsomming terugblik:

TIJDZONES :Ik heb op deze reis zoveel tijdzones meegemaakt omdat ik rond de wereld vloog.
Ik heb hierdoor zelfs een dag EXTRA meegemaakt in 2019!
Hoe dit kan?? 6 maart 2019 heb twee keer meegemaakt.
Eerst hele dag (6 maart) dus was ik in Osaka Japan,vervolgens een avond=nachtvlucht naar HAWAII waar bij aankomst 6 maart net begon omdat tijdsverschil 19!! uur TERUG in de tijd was.

RIJK-ARM :Ik heb op deze reis hele rijke Arabieren (Dubai) gezien in mooie witte jurken en tulbanden die rondreden in rode splinternieuwe Ferrari s. Maar ... ik heb op deze reis ook homeless people (USA)gezien die werkelijk niks hadden en in deze ellende elke dag moesten zien te overleven.
Zonder dak zonder geld zonder gezondsheidszorg en vaak ook zonder tanden en met nog halve schoenen aan! Soms trokken ze van ellende ( en geestelijke waanzin) letterlijk hun haren uit hun hoofd wat ik ook met m’n eigen ogen heb gezien.

VALUTA :Ik heb op deze reis met vijf verschillende valuta moeten dealen.
Ik ging van start in Dubai met de Dirham-Nepal de Nepalese Roepie-Japan de Yen-Thailand de Thaise Baht -Hawai en ook LA-de US Dollar. De Indonesische Roepia vind ik het lastigst met al zijn miljoenen flappen. En nu weer eurootjes gepind uit de Nederlandse ATM


TEMPERATUUR:Ik heb op deze reis het zowel behoorlijk koud (Nepal-Japan paar graden)ook behoorlijk heet gehad (Bali-39 graden en Thailand-Hawai)

INFRASTRUCTUUR :Ik heb op deze reis gelopen over straten/stoepen met grote gaten en vaak ook zonder putdeksels( Nepal) waar je idd je benen zo zou kunnen breken. Tot stoepen die zooo schoon zijn en (te bizar) dagelijks worden gestofzuigd (Japan. Over mini weggetjes en rijstvelden in Bali gelopen ,maar ook gereden(vooral file) op 12 baans wegen in Los Angeles.

AIRPORTS:Ik heb op deze reis vele vele AirPorts van binnen gezien van super super de luxe(Dubai) tot luchthavens met armoedige verveloze loketjes (Nepal)

Ik heb bij veel bagagebanden m’n koffer/tas opgehaald, maaar... ook werd soms mijn koffer uit het ruim van het toestel op de landingsbaan neergezet (Pokhara ) en zoek er maar ene uit haha

FLIGHTS :Ik heb op deze reis in mooie vliegtuigen gevlogen zoals de nieuwste Dreamliner( fijn toestel met meekleurende ramen en dus niet meer gezeur met window screen omhoog/omlaag enz)
Wat ook erg handy is,dat je vanaf je eigen stoel met je creditcard kunt swipen op/in je tv scherm om drankje o.i.d bestellen bij de stewardess.
Maar ... ook op deze reis x gevlogen in een ienimini propeller vliegtuigje(van Kathmandu naar Pokhara) waar je zelfs plukken watten kreeg om in je oren te doen haha .

SECURITY CHECKS :Ik heb zoveel teveel security checks meegemaakt dat ik daar nu echt voorlopig zooo klaar mee ben!!
Ik heb op deze reis ook heel veel uren gewacht op AirPorts bij de passen en visa controles.
Op AirPort LA moest ik zelfs m’n knot in m’n haar losmaken, want tja er zal toch maar een bom in mijn kapsel zitten pfff

BAGAGE:Ik heb op deze reis elke keer weer m’n koffer/tas INgepakt , maar dus nooit ene keer echt UITgepakt haha. Mijn bagage was goed ingepakt met zowel zomer en winterkleding en toch maar 17-18 kilo bagage. Niks aan spullen gemist.
Maar nu ik thuis ben,heb ik weer goed gevulde kledingkasten en keuzestress,haha

Dit was mijn samenvatting/terugblik en ik wil nog ene ding zeggen tegen jullie:
Zullen we niet meer zoveel en zo vaak mopperen op Nederland ? En tevreden zijn!?
Nederland is echt een prima land om te wonen en te leven,het kan echt elders in de wereld vele malen slechter zijn als je wieg daar had gestaan.

All the best
Marion






  • 19 Maart 2019 - 17:23

    Patrice:

    Wat een mooi verhaal en een mooie reis! Het was een genoegen om je over de wereld te volgen en over je avonturen te lezen. Je hebt gelijk, als je veel reist en ziet hoe mensen elders op de wereld leven dan besef je: Nederland is zo slecht nog niet!
    Groet, Patrice

  • 19 Maart 2019 - 18:56

    Hennie:

    Mooi beschreven Marion, fijn dat alles goed is gegaan. Nu nagenieten en straks de foto's laten zien!!

  • 19 Maart 2019 - 19:22

    Anneke :

    Een mooie samenvatting Marion!
    Super dat je dit allemaal in je eentje hebt gedaan!
    En we mogen zeker vaker trots zijn op Nederland, we hebben het hier gewoon heel erg goed!
    Lieve groetjes, Rogier & Anneke

  • 19 Maart 2019 - 21:45

    Paul:

    En nu de foto's!!!

  • 20 Maart 2019 - 08:42

    Ria:

    just a note om je te laten weten dat ik een moment ga plannen om in alle rust/met alle aandacht die het verdient je slot verslag door te lezen.
    komende dagen ben ik full booked ivm oppas/zoonlief ih buitenland vz job/Odile werkt do/vrijdagen/nu sinds paar dagen ook een pup die verzorgt moet worden. Ik ben de vaste stand-by vd boys en Pascal neemt de zorg vd pup over/zindelijk maken is een hele job op zich. enfin binnen enkele maanden moet dat geklaard zijn.
    lieve marion je hoort zsm van me/probeer jij maar om bij te komen van deze intensieve trip.
    liefs ria

  • 20 Maart 2019 - 08:47

    Henk En Els:

    Lieve Marion,

    Een mooie samenvatting van je avontuurlijke reis. Met veel plezier hebben we je reisverslag gelezen en we hebben met al je avonturen meegeleefd. Nogmaals petje af voor je zelfredzaamheid, je energie en je aanpak van deze wereldreis.

    Rust lekker uit en met jou genieten wij van ons leven in het goed georganiseerde Nederland. Op naar de stembus!!

    Hartelijke groeten,


    Els en Henk

  • 20 Maart 2019 - 16:17

    Arien:

    Hallo Marion, Wat heb jij weer veel beleefd , gezien, en meegemaakt. En wat je zelf al zegt wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren, mis had kunnen gaan, je bent toch kwetsbaar als je alleen op reis bent, en des te meer als vrouw alleen. Geniet lekker na, en bedankt voor je leuke reisverslagen . Groetjes van Arien.

  • 21 Maart 2019 - 09:07

    Trudie (vrouw Van Paul):

    Via linkjes die ik steeds van Paul kreeg je reis gevolgd en afwisselend moeten lachen en met bijna mijn mond open van zoveel lef je avonturen zitten lezen en meebeleven. Wat een fantastische moedige geweldige afwisselende reis en zo goed dat het in werkelijkheid ook zo uitgepakt heeft als op papier. Zeer inspirerend om zo'n reis te lezen. En wat schrijf je leuk!
    Groetjes,
    Trudie de Jong

  • 21 Maart 2019 - 09:19

    Ria:

    genoten van je samenvatting!!!
    helemaal eens met bovenstaande reacties! wat zelfredzaam/wat een belevenissen/zul je je hele leven van nagenieten.
    ja de contrasten over the globe zijn schokkend...weet je wel maar als je het met eigen ogen ziet dan landt het pas echt kan ik me voorstellen.
    terecht realiseren we ons niet echt goed hoe georganiseerd ons leven in ons kikkerlandje is!!!
    we zijn "goudvissen" dat is iets om vaker te beseffen.
    nu ga ik snel de deur uit, daaaaaaaaaaag tot horens ria

  • 21 Maart 2019 - 12:51

    Frans Van Den Berg:

    Bewondering en verwondering, bedankt voor het delen van je avontuur.
    Groeten, Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Wereldreis 2019




Round the worldreis 2019 6 januari 2019
Round the worldreis 2019
Hoi allemaal,
Nog maar 11 dagen en zal ik in het vliegtuig zitten naar mijn eerste bestemming van mijn wereldreis. De aftrap zal zijn in Dubai.
Vervolgens Nepal-Thailand-Bali-Japan-Usa-Hawai-Los Angeles-Reykjavik en dan weer Amsterdam.
Nu het zoo dichtbij komt ,vind ik het best wel spannend worden!
Het worden dus negen vluchten met ( schrik niet) 45.226 km door de lucht! En dan nog vele kilometers overland door de landen die ik bezoek en zal gaan rondtrekken.
Mijn conditie heb ik aan gewerkt door sporten en 15 kilo minder in gewicht.
Ik heb dus zeker veel zin in om dit grote avontuur en uitdaging aan te gaan.
Het was toch wel iets wat zeker nog op mn wishlist stond.
Ik realiseer mij heel goed dat ik deze droom nu ga waarmaken.
Het is toch ook best heel bijzonder is om dit in mijn eentje te gaan doen,en ben ook geen 20 meer haha.
De voorbereidingen was best "dingetje" maar zijn nu zo goed als in kannen en kruiken,op nog serie Rabies vaccinaties na.
Verder heb ik alle vaccinaties reeds.
Ook de JRP oftewel de Japan Rail Pass die je in eigen land moet aanvragen en vervolgens in Japan moet inwisselen om 2 weken lang met de Shinkansen trein(330 km per uur!)te reizen,kan ik komende week ophalen in Amsterdam.
Op deze reis zal ik onderweg wel (heel fijn) twee keer persoonlijk contact met familie hebben.
In Thailand zal ik begin Februari negen dagen relaxen en een reispauze houden op locatie aan strand Cha Am samen met mijn broer en schoonzusje die ik daar zal ontmoeten. En vieren wij daar ook op 5 Februari het Chinese Nieuwjaar wat daar groots zal worden gevierd, wat ik al keer heb mogen meemaken. Erg leuk.
Vervolgens zal ik na Bali in Japan mijn oudste dochter ontmoeten waar wij samen twee weken zullen rondreizen door Japan.
Zij komt invliegen van Amsterdam naar Osaka.Heel erg leuk om dit samen te doen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen.
Groetjes en nu het nog net mag: een fantastisch 2019 met veel geluk en goede gezondheid
Marion

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2019

Weer thuis. Samenvatting

15 Maart 2019

Laatste bestemming-Los Angeles

12 Maart 2019

Einde Japan-Aloha HAWAII

03 Maart 2019

Indrukken Japan en Hatchi

26 Februari 2019

Twee weken Japan rondreizen
Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 20529

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: