Einde Japan-Aloha HAWAII - Reisverslag uit Hawaiian Beaches, Verenigde Staten van Marion - WaarBenJij.nu Einde Japan-Aloha HAWAII - Reisverslag uit Hawaiian Beaches, Verenigde Staten van Marion - WaarBenJij.nu

Einde Japan-Aloha HAWAII

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

12 Maart 2019 | Verenigde Staten, Hawaiian Beaches

Hoi allen, aloha
Ik zit weer eens gezellig in het vliegtuig te typen ivm dit reisblog.
Als ik alles niet gelijk ga bijhouden wordt het echt lastig omdat ik zoveel heb gezien en zoveel heb meegemaakt op deze reis.
Maar eerst nog een laatste update over Japan:
Omdat taxivervoer erg duur is in Japan reisden we overal met OV. Dat was zeker niet makkelijk om alles steeds weer elke dag uit te zoeken en onder de grond naar het juiste perron te zoeken. Veel staat ook nog eens geschreven in Japanse tekens en grootste gedeelte vd Japanners spreekt dus ook echt geen Engels.
Omdat we allebei echt Japans willen eten, net als de locals, is dit ook lastig want er is
vaak geen Engelse menukaart aanwezig.
Rijst en sushi is er overal wel te koop bij de supermarkten,maar Japanners eten dit ook echt niet elke dag. Wat ze wel eten is voor ons echt te vies. Er zijn ook eigenlijk nergens dikke Japanners te zien maar dat vind ik niet zo gek met dit eten haha .
Wat wel super handy is zijn de warmte vakken in supermarkten(ook in automaten)met reeds hete thee in tig soorten en koffie in flesjes die op juiste temperatuur te koop zijn.
Dit was echt een walhalla voor m’n dochter die een grote theeleut is. Alle soorten groene thee.
Japan Deed me wel wat denken aan China,wat ik ook erg lastig vond met rondreizen.
Maar China is daarentegen stukken viezer en onhygiënischer en Japan is juist zeer netjes en schoon.
Taal is dus best wel soms een probleempje.
Ga bijv maar eens op een station in een lift en op welke knop wil je drukken als alles er enkel de verdiepingen in Japans staat geschreven!!? We konden er wel om lachen.
Dus hoppa ben je weer op verkeerde verdieping en begint het zoeken opnieuw. Het gevolg was dat we echt heeel veel gelopen hebben en vaak de tussen de 10-15 km lopen per dag wel konden aantikken pfff .
Maar.....waar we heen wilden, zijn we ook gekomen hoor.
In Japan zijn best nog weinig westerse toeristen en Nederlanders/Duitsers ook echt niet gehoord of gezien.
Mijn 2-daagse trekking in Nepal die ik heb gedaan was echt wel heel zwaar .
Maar... daar was ik na paar uur rust wel weer van opgeknapt. Deze 14 dagen rondreizen steden door Japan was in mijn optiek echt mentaal en fysiek zwaarder!
Ben ook supertrots op m’n dochter en vond het echt fantastisch dat wij dit samen hebben gedaan. Een onvergetelijke ervaring/herinnering.
We waren het eens dat we allebei eigenlijk Tokyo de leukste stad vonden.
Laatste dag zijn we als afscheid in Osaka sushi wezen eten in de leuke uitgaanswijk Dotombori.
Mijn dochter probeerde weer een Japans soepje en ja hoor weer niet te eten,echt stampvol met hele grote graten!!
Dotombori zit vol met lichtreclames en gok automaathallen die ook overdag vol zitten met verslaafde Japanners.
Leuk om ff binnen te kijken en paar fotootjes geschoten.
Ik had een avond/nachtvlucht naar Hawai en op m’n laatste ochtend in Osaka een capuccino bij de Starbucks gescoord waar ik fan van ben.
Ook gelijk een mooie beker bij ze gekocht die je overal ter wereld kunt laten refillen.
Je krijgt overal ter wereld bij de Starbucks dan discount,omdat je goed bezig bent ivm milieu,dus ook niet verkeerd toch?
Dus Amsterdam Starbucks,Here i come met m’n Japan beker haha.
Deze beker is warm/koud isolerend en ook transparant,wat ik persoonlijk fijn koffiedrinken vind.
Om er toch “ mijn souvenir” van te maken had ik m’n watervaste marker meegenomen en heb door de Japanse Starbucks medewerker mijn naam in Japans erop laten schrijven.
Alle personeel kwam kijken,dolle pret hadden ze om mijn plan haha.
Ik kreeg nog visitekaartje mee met m’n naam In Japans voor het geval dat het van m’n beker zou vervagen in de toekomst.
En toen naar de AirPort ivm vlucht van 6 uur naar

HAWAII -Honolulu Hawai Waikiki Beach -11 uur tijdsverschil!,

Ik had net als denk meerdere mensen een bepaalde voorstelling gemaakt van HAWAII
Vandaar dat ik ook deze. bestemming wilde op mijn round the world trip
Nou ik kan zeggen; mijn verwachtingen van Hawai zijn echt meer dan uitgekomen!!
HAWAII is echt heeeel mooi eiland In de Pacific. Turquoise zee,super gezellig en leuk strandleven in Waikiki. Hawai is een groep eilanden en ik verbleef op hoofdeiland Oaha.
Ik heb bewust gekozen om hier te verblijven omdat de andere eilanden vaak last hebben van bijv vulkaan uitbarstingen wat onlangs ook nog het geval was met veel branden,brrr.
Omdat de hotels schreeuwend duur zijn ( uberhaupt in de VS) had ik een studio via airbenb geboekt. Het gebouw waar mijn studio was,lag echt op toplocatie,slechts 1 blok van Waikiki beach!!
De studio is van ene Cris en is zijn tweede huis,dat hij ook voor de verhuur heeft.
Cris had overal aan gedacht,goeie WiFi ,grote badlakens,tig soorten badschuim,zonnebrand,afthersun en alles in nieuwe flessen vol.
Zelfs een klapstoel die je op je rug kunt hangen om mee naar strand te nemen en een grote opblaasband lagen in z’n studio.
Een bedje of stoeltje huren doe ik dus echt niet op Waikiki beach!!
Per dag voor ene persoon kost dus 45 Dollar( 40 euri) !! Maar je mag ook per uur haha.
En dan klagen ze in Zandvoort dat de bedjes op strand steeds duurder worden haha
Ik nam m’n opblaasband mee en op zand liggen en op band ligt je hoofd echt zalig op.
Ik ging er ook fijn de zee mee in om te dobberen als ik het te warm kreeg. Ideaal .
Ook super leuk om de golf surfers gade te slaan waar Waikiki om bekend staat.
Heeel dikke vrouwen in maatje 48 met bikini string aan,is echt geen uitzondering in Hawai.
De Mac is dan ook altijd druk. Patat is sowieso al niet echt voor de lijn maar in Hawai USA kan het nog erger: patat met gesmolten kaas en bacon blokjes eroverheen haha en zie ze smullen!
Ik hield het bij de Mac aan de boulevard op een capuccino low fat milk en no flavour.
Omdat ik ook sightseeing wil doen op Hawai is de waikiki trolleybus echt ideaal.
Dit is wat wij noemen de hop on-hop off bus met vijf verschillende routes: red line-pink-green-Blue-purple line met allen een eigen thema rit.
Maar het leukste zijn de drivers! Echt Amerikaans -i love it.
Als iedereen zit stelt de driver zich eerst voor in de microfoon en verteld ook gelijk nog ff zijn complete familie samenstelling en hoelang hij al driver is op de trolley.
Vervolgens verteld hij zeer geanimeerd onderweg alles over HAWAII en zijn route.
Heb echt veel info gehad vd drivers.
Ik had al op internet gelezen dat Greg vd red line het heel goed/leuk doet.
Ik had 2 daagse kaart gekocht en ... ja hoor ik had dus ook Greg op de red line (de kunst en cultuur route) wat echt heeel interressante route van 2 uur was.
Als echte Nederlander heb ik natuurlijk in twee dagen wel 4 vd 5 lijnen gedaan haha,ik zal m’n 60 dollar eruit krijgen hoor haha.
Dat ik ook daadwerkelijk Greg op de bus had,is in HAWAII niet echt heel uitzonderlijk.
Want zoals wij het jobhoppen kennen,dit kennen ze dus totaal niet in Hawai: levenslange werkcontracten krijgen de werknemers Incl huis grond verzekering. Ook Greg z’n vader heeft 40 jaar op de trolley gereden.
Stukje geschiedenis: toen HAWAII in opkomst kwam en zich ook meer toeristisch ontwikkelde ,hadden ze op dit eiland werknemers nodig.
Die “importeerde” ze met mooie levenslange contracten/goeie voorwaarden enz uit echt allerlei landen ter wereld.
Dat was aantrekkelijk want woonruimte is erg duur op Hawai. Om deze reden zijn er dan ook veel homeless people op straat met hun hele hebben en houwen bij zich op karretjes.
Deze mensen zijn ook vaak geestelijk van het padje af ivm drank drugs enz.
In Nederland krijgen geestelijk gehandicapten medicijnen maar in USA en ook Hawai niet,dus ze op straat schreeuwen of schelden of zingen keihard. Went snel hoor haha.
Maar.... dus de jonge mannen die ze naar HAWAII haalden als werknemers wilden ook vroeg of laat een gezin stichten en er waren dus enkel Hawaïaanse vrouwen voorradig .
Gevolg is dus dat er vooral heeel veel gemengde mix huwelijken zijn op HAWAII.
Zoals dus ook de gemengde afkomst van bijv Obama Barack waar ik ook zijn ouders huis heb gezien. Vader Amerikaan-moeder Hawaïaanse.
Greg vertelde echt veel over zijn eiland,maar ook Georg vd Blue line was ook so fun!!
Greg heeft zelfs nog Hawaïaanse liedjes voor ons als passagiers gezongen wat ik heb gefilmd haha.
De pink line is de shopping line die naar de shoppingmalls gaan, wat ik dus ook echt niet kon overslaan haha.
Lekker geshopt en ook natuurlijk ook bij de Macy s,mijn lievelingswinkel in Amerika.
Zelfs mijn kat is ernaar vernoemd!! Ach mijn lieve Macy ,maar Luna ik mis jullie zo!!
Baasje is onderweg richting huis hoor haha .
De kunst/cultuur route trolley lijn vond ik heel leuk vooral de warehouse wijk waar alles creativiteit kunst uitstraalde.
Ook in NY vond ik dit ook een erg leuke wijk met veel graffiti,maar dan echt mooie graffiti.
Ook van de fantastisch mooie uitzichten in de bergen heb ik mooie foto’s gemaakt.
De zee is echt super turquoise.
In HAWAII zijn geen tot zeer weinig Europese toeristen.
De reden is natuurljk wel de lange reis: uit Europa eerst naar West Amerika vliegen en dan vervolgens nog 4-5 uur vliegen naar Hawai .
Dat doe je niet ff voor 2 weekjes zomervacantie. Dus op HAWAII voornamelijk Japanners en vaste land Amerikaanse toeristen. Voor mij komend uit Japan dus prima te doen.
De laatste dag viel ik met m’n neus in de boter,het jaarlijkse Honolulu festival was op deze dag. Leuk om mee te maken en savonds op strand groots erg mooi vuurwerk,dat pakte ik toch mooi ff mee.
Echt heel jammer dat het zo ver weg is,want HAWAII is echt top op allerlei gebied.
Ik heb er 6 dagen zalig mogen relaxen en genieten.
En ....Nu op weg naar m’n laatste stop voor thuiskomst na een meer dan fantastische trip, en dat is:

LOS ANGELES
Wordt vervolgd
Bye uit het luchtruim Delta Airlines met ook nog pittige turbulentie boven de pacific oceaan!
Marion xxx

  • 12 Maart 2019 - 07:12

    Petra:

    Hpi Marion, Wat leuk om over Hawaï te lezen zeg.
    Groot verschil met japan. Bijzonder dat je daasr met Shanna geweest bent.
    Veel plezier in los Angeles! Wanneer ben je weer thuis?
    Groetjes, Petra

  • 12 Maart 2019 - 07:14

    Ernie:

    Mooi verslag en leuk om te lezen. !

  • 12 Maart 2019 - 10:36

    Paul:

    Weer leuk om te lezen.
    Wat jammer dat jullie mijn favoriete Japanse keuken zo slecht trokken.
    Veel plezier alvast in LA.

  • 12 Maart 2019 - 12:02

    Ria:

    jeetje marion wat een lange story en wat een belevenissen allemaal!!!
    ik geniet van je verhalen, maar weet even niet waar te beginnen om te reageren...ik zal proberen eea samen te vatten.
    Japan! ja dit is dus een heel andere wereld. Ik sprak trouwens ienmand die laaiend enthousiast was over Japan....die kende de bolletjes snack waar jullie zo van griezelden en ik op afstand niet minder.
    inktvis met mayo in deeg!! daar word ik al ziek van bij het eraan denken alleen.
    ben reuze benieuwd naar alle details.
    wat een job om je daar zelfstandig te verplaatsen en wat een moed ook. wat goed van shanna het lef te hebben ook. het lijkt me fascinerend daar, maar IK zou het niet zelfstandig kunnen hoor.
    toen Hawai...nou dan droom van alles wat jij in het echt zag...turqoize zee/water/palmen/heerlijk weer etc etc.
    ideaal die hop on/off bussen/zie je tegenwoordig bijna overal wat een super service voor toeristen.
    Hawai is een plek om terug te komen begrijp ik...maar ja inderdaad nogal lange reis om er te komen.
    jouw droomreis gaat zijn afronding tegemoet.
    by the way...sprak vanmorgen Petra/weet je nog wel mijn HR collega van V&D.
    ik heb voorgesteld om weer eens samen te komen met jou/vindt ze erg leuk/ze is niets veranderd/heerlijk mens/was altijd een geweldige collega ook.
    dit voor nu...je verslag is zoooo lang en boeiend dat ik niet weet hoe ik mijn plezier bij het lezen kan samenvatten. jeetje waar moeten we beginnen met bijbabbelen?????
    gelukkig ben je over niet al te lange tijd weer thuis/je wordt gemist hoor. de meiden zullen ook blij zijn je weer dichtbij te hebben.
    daaaaaaaaag lieverd tot horens en comfortabele vluchten back home.
    sorry vd vele taalfouten id tekst...ik vind de letters wat klein en licht dus lastig te zien voor mij.
    warmest regards ria

  • 14 Maart 2019 - 04:08

    Sophie :

    Leuk verhaal mam! Van die bus in Hawaï wist ik niet eens haha gezellige bus chauffeur dus! En Jan je veel van leren idd. Nou bijna terug hè!
    Tot zondag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hawaiian Beaches

Wereldreis 2019




Round the worldreis 2019 6 januari 2019
Round the worldreis 2019
Hoi allemaal,
Nog maar 11 dagen en zal ik in het vliegtuig zitten naar mijn eerste bestemming van mijn wereldreis. De aftrap zal zijn in Dubai.
Vervolgens Nepal-Thailand-Bali-Japan-Usa-Hawai-Los Angeles-Reykjavik en dan weer Amsterdam.
Nu het zoo dichtbij komt ,vind ik het best wel spannend worden!
Het worden dus negen vluchten met ( schrik niet) 45.226 km door de lucht! En dan nog vele kilometers overland door de landen die ik bezoek en zal gaan rondtrekken.
Mijn conditie heb ik aan gewerkt door sporten en 15 kilo minder in gewicht.
Ik heb dus zeker veel zin in om dit grote avontuur en uitdaging aan te gaan.
Het was toch wel iets wat zeker nog op mn wishlist stond.
Ik realiseer mij heel goed dat ik deze droom nu ga waarmaken.
Het is toch ook best heel bijzonder is om dit in mijn eentje te gaan doen,en ben ook geen 20 meer haha.
De voorbereidingen was best "dingetje" maar zijn nu zo goed als in kannen en kruiken,op nog serie Rabies vaccinaties na.
Verder heb ik alle vaccinaties reeds.
Ook de JRP oftewel de Japan Rail Pass die je in eigen land moet aanvragen en vervolgens in Japan moet inwisselen om 2 weken lang met de Shinkansen trein(330 km per uur!)te reizen,kan ik komende week ophalen in Amsterdam.
Op deze reis zal ik onderweg wel (heel fijn) twee keer persoonlijk contact met familie hebben.
In Thailand zal ik begin Februari negen dagen relaxen en een reispauze houden op locatie aan strand Cha Am samen met mijn broer en schoonzusje die ik daar zal ontmoeten. En vieren wij daar ook op 5 Februari het Chinese Nieuwjaar wat daar groots zal worden gevierd, wat ik al keer heb mogen meemaken. Erg leuk.
Vervolgens zal ik na Bali in Japan mijn oudste dochter ontmoeten waar wij samen twee weken zullen rondreizen door Japan.
Zij komt invliegen van Amsterdam naar Osaka.Heel erg leuk om dit samen te doen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen.
Groetjes en nu het nog net mag: een fantastisch 2019 met veel geluk en goede gezondheid
Marion

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2019

Weer thuis. Samenvatting

15 Maart 2019

Laatste bestemming-Los Angeles

12 Maart 2019

Einde Japan-Aloha HAWAII

03 Maart 2019

Indrukken Japan en Hatchi

26 Februari 2019

Twee weken Japan rondreizen
Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 20526

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: