Indrukken Japan en Hatchi - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marion - WaarBenJij.nu Indrukken Japan en Hatchi - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marion - WaarBenJij.nu

Indrukken Japan en Hatchi

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

03 Maart 2019 | Japan, Osaka


Konnichiwa allemaal
oftewel hallo in Japans
Japan zit er alweer op over paar dagen en zijn we vele ervaringen rijker geworden.
Ik vlieg woensdag 6e naar Hawai-Honolulu en mijn dochter vliegt 7e naar Nederland naar huis.
We hebben in afgelopen 2 weken een indruk van Japan gekregen.

NARA

Laatste keer schreef ik dat we naar Nara gingen een plaatsje met mooie tempels met overal loslopende tamme hertjes.
Misschien voor veel mensen een beleving ,maar wij in Zandvoort zien ze dus ook vaak en veel. Zelfs op woensdags op de Zandvoort markt komen ze soms ff gezellig dus buurten! Was leuk toeristisch plaatsje maar de herten waren strontvervelend en gingen aan onze jassen vreten!
Wat je ook volgens de “kenners” moet doen in Japan is soulfood eten bij een tentje op straat. Soort tussendoortje. Dus ik dacht na de verschillende smerig eten ervaringen het weer eens erop te wagen!!
Ze bakken het op poffertjes platen en zijn bolletjes waar ze snippers gedroogde tonijn en mayo overheen doen. Ziet er echt wel lekker uit(foto s volgen) maar..... what the hell,hoe smerig is dit zeg!! We hebben allebei geproefd maar heel snel de bak ingesmeten.
Zonder gekheid,(ik eet alles)ben echt hele middag misselijk van geweest omdat ik steeds weer die smaak proefde ook na flessen water.
In het”poffertje” zit soort slijmerige massa met daarin stukken octopus Getver de Getver wat kauwgom lijkt.
Nou ik denk als ze zo ook Japans koken bij het Okura,ze echt geen klanten hebben!
Dus dat zal best wel aangepast zijn aan westerse smaken.
In Japan wordt ook kogelvis verkocht ook als sushimi.
Ik let goed op dat ik dit nergens te eten krijg. Het kan (en dit komt dus best vaak voor) bij verkeerde bereiding is dit dodelijk voor mensen!! Om deze reden ook verboden in Europa .
Na Nara gingen we met de Shinkansen naar

TOKYO
De Shinkansen ging op full speed 230 km per uur over het spoor.
Er valt niet zo erg veel buiten te zien want ten eerste regende het en zijn er veel geluidswallen langs het spoor.
We hadden besloten dat we toch ook de ervaring wilde beleven van een nachtje logeren in een capsule hotel. We hadden geboekt in de wijk Kanda :Nine Hours woman capsule hotel.
Het lag maar 5 minuutjes lopen van station Kanda en dat was prettig ivm bagage en regen.
Een capsulehotel is echt super grappig zeg.
Zoals alles in Japan was dit weer super strak en design georganiseerd en ook weer super super schoon.
Je krijgt een electronische keycard bij binnenkomst van je locker waar je bagage in moet.
In de locker zit gevuld tasje met weggooi slippertjes die je binnen aan moet en handoeken en pyjama.
Je gaat naar je verdieping waar op de grond met koeieletters allemaal nummers met pijlen naar de nummer capsules staan waar je in gaat slapen. Wij vonden allebei echt leuk.
En natuurlijk ff gelijk foto sessie gedaan.
Het zijn twee capsule op elkaar en wij hadden allebei een benedencapsule.
Wat mij ook opviel dat het best ruim was en niet benauwend of zo. En het sliep ook best prima in onze capsules.
Badkamers waren elders maar ook heel schoon. Overal waar wij in hotels komen zijn wij de enige westerlingen en nu dus ook weer.
In de badkamers zowel Sochtends en savonds staan de Japanse meisjes vrouwen zich uitgebreid te poederen en op te maken en haren te föhnen en hebben ook echt allemaal krultang bij zich.
Capsulehotel:Weer een ervaring rijker dus haha
Dag erna gingen we weer met OV naar ander hotel :Japan Palace hotel voor 3 nachten.
De hotelkamers in Japan zijn stukken kleiner dan in andere landen want de meters zijn duur en zo ook in Tokyo.
We kregen een ienimini kamer maar was lekker licht en bedje ook oke.
Uitzicht op de Sky Tree tower wat de hoogste toren van Japan is en ook de 2e van de wereld.
Savonds ook schitterend verlicht.
Het is een zendmast (te bereiken voor bezichtiging tot 450 meter) en gebouwd omdat deze boven de vele wolkenkrabbers in Tokyo moet uitsteken.
Het leukste en bijzondere voor mij is dat ik dus op ene reis zowel op de hoogste toren ter wereld de Burj Khalifa in Dubai en nu ook op nummer twee vd wereld ben geweest.
Tokyo vonden wij leukere stad dan bijv Osaka maar er staat overal weinig en nog minder in Engels vermeldingen op de borden- menukaart enz.
Japanners kennen ook geen of bar weinig Engels.
Willen je echt overal helpen en bieden zich aan voor hulp en brengen je ook heel erg lief maar... Engels ho maar.
Wat echt hoog op mijn bucketlijst stond was het bezoek aan het standbeeld van de hond Hatchi.
Voor wie de fantastische waargebeurde super emotionele film niet kent( zeker kijken dan) over Hatchi even in het kort:
Hatchiko (ras Akita) heeft op de plek waar nu standbeeld staat bij het station Shibaya in Tokyo negen!!jaar op zijn baasje professor Hidezaburo gewacht.
Hatchi ging elke dag met het baasje mee naar station. Ging daar vervolgens elke dag wachten nadat hij terug kwam van zijn werk op de Universiteit. Op een dag kreeg de professor een hersenbloeding op de universiteit en is overleden. Baasje kwam nooit meer bij station en heeft Hatchi ongelooflijk trouw daar dus 9 jaar daar op hem gewacht.
Elk jaar op 9 maart is er ook bij het standbeeld een herdenking voor Hatchi. Helaas zijn we dan net weg.
We hadden Hatchi snel gevonden en natuurljk staan we uitgebreid met hem op de foto.
Vlakbij was een andere highlight (als ze dat zo kunt noemen): het grootste en drukste kruispunt ter wereld. Nou nou dat was het zeker wel haha
Op de kruising zit een Starbucks waar je mooi vanaf de tweede verdieping foto’s vd kruising kunt maken en ik natuurlijk koffietje kan nemen.
Mijn dochter heeft mooie Starbucks Tokyo special edition thermos beker gekocht waar zelfs Hachi ook opstaat.
Ik koop geen of nauwelijks wat spullen ivm reizen is dat echt onwenselijk,elke gram meer moet ik zelf vervoeren van A naar B
Ook zagen we Mario Kart toeristen in shibaya.
Beetje gek om verkleed als Mario als volwassene met een skelter te racen door Tokyo. Maar tja,ik hoef in ieder geval niet haha.
Savonds nog bovenop de Sky tree tower geweest op uitzicht Floor 350 meter en was spectaculair om alle lichten te zien want van de neon reclame zijn ze echt in Tokyo. Er is ook glasbottom Floor waar je naar beneden kijkt. Je wordt helemaal dizzy van.
Professionele fotograaf heeft nog met S haar nieuwe phone een leuke toerist foto van ons samen gemaakt.
Leuke stad is Tokyo.
Vandaag een rustdagje hebben we ingelast,was echt ff noodzakelijk.
Twee weken achter elkaar drie stedentrips is zwaar en veeel lopen,heeel veeel lopen slenteren door steden door mega stationsgebouwen/ OV uitzoeken/ uitpluizen elke keer en dit elke dag weer. En dan nog naar restaurant met Engelse kaart met eet en betaalbaar eten zoeken elke dag ook Haha . We hebben echt mega veel kilometers gemaakt op m’n Fitbit.
Maar al met al samengevat,hebben we het heel fijn gehad.
Vooral de quality time met m’n dochter is mij vooral heeel veel waard geweest.
Maar.... Japan heb ik gezien modern schoon enz en het eten mogen ze houde, haha
Ik ga zeker niet meedoen met de hype om te gaan dineren bij de Japanner of bij Okura haha.
Ik hou het wel bij sushi en meer niet.
Harrikatto(bedankt) voor het lezen volgen van mijn reisblog en de volgende zal uit Hawai Honolulu komen.
Groetjes
Marion


  • 03 Maart 2019 - 04:23

    Georgine:

    Te leuk weer!! Wat zal dat weer even moeilijk zijn als je je dochter op het vliegtuig zet, maar wat een heerlijke tijd is dit geweest voor jullie samen!! Leuk om te lezen over het eten daar! Wij zijn inmiddels ook weer thuis lekker in de regen :-( Ik ben benieuwd naar je volgende avontuur!!
    Wat jammer dat je voor jezelf ook niet zo'n leuke beker hebt aangeschaft met het hondje, wat een prachtige film was dat hè!? Take care!

  • 03 Maart 2019 - 05:24

    Renate:

    Leuk Marion! En eindelijk langs hatchi geweest! Super gezellig zo samen met s, doe haar de groetjes van mij. Straks weer lekker de warmte in! Ik ben zo benieuwd naar je foto’s!
    Groetjes van mij en die meiden!

  • 03 Maart 2019 - 06:28

    Martin:

    Hoi Marion,

    Ik heb net je Japan avonturen bijgelezen. Wat een land en mensen!
    Een aantal dingen herkende ik uit de serie ‘Beter laat dan nooit’. Erg leuk.
    Wat een energie moet deze hele reis kosten, hopelijk heb je nu een paar rustdagen op het programma staan :)
    Erg leuk dat je dochter er bij was!
    En Hatchi, ahhh wie kent ‘m niet.
    Veel plezier en avontuur op je volgende bestemming.
    Groetjes Martin en Monique.

  • 03 Maart 2019 - 07:53

    Sophie:

    Leuk verhaal mam!
    Qua eten dus niet helemaal mijn land hah ik was tien kilo lichter terug gekomen denk ik haha maar wel mooie ervaring! En ah zielig hatchi hè!
    Nou het zit er alweer bijna op dus geniet nog even laatste dagen en erna weer lekker de zon in met Amerikaans fastfood haha
    Xx
    Sophie

  • 03 Maart 2019 - 09:28

    Paul:

    Weer erg leuk om bij te lezen. Over een paar dagen naar Honolulu. Ga je dan in rieten rokje de hula dansen? ;)

  • 03 Maart 2019 - 09:49

    Ria:

    wat een geweldig verslag!! ik heb er zo van genoten. nu even kort want straks viering van verjaardag kleinzoon en zoveel meer wat niet kan wachten.
    maar wat een belevingen allemaal! zo indrukwekkend...ik zal het verslag zsm nog rustig doorlezen en reageer dan inhoudelijk op eea.
    voor nu...wat ben ik blij te horen dat reizen met shanna een succesvolle ervaring blijkt!!!!
    zo gegund en verdient voor jullie beiden. dag lieve marion/shanna tot later horens.
    wens jullie veilige vluchten ...ieder andere kant uit.
    warmest regards, ria
    tuurlijk ken ik de story van Hatschi!! zo ontroerend

  • 03 Maart 2019 - 10:51

    Henk En Els:

    Lieve Marion,

    Dank voor je levendige verslag van je belevenissen in Japan. Wat fijn, dat je dit Japanse avontuur met je oudste dochter hebt gedeeld.


    Een goed vervolg van je reis naar de westerse wereld.


    Hartelijke groeten,


    Henk en Els

  • 05 Maart 2019 - 09:06

    Ria:

    wat verlaat, maar nu snel even door je verrassende verslag:
    hi hi je wordt een echte wereldburger! zo step by step lees ik diverse talen!
    jij vliegt morgen naar Hawai!!! dat klinkt zo heerlijk exotisch...wat moet dat leuk zijn en de temperaturen zullen je vast welkom zijn ook.
    ik lees van hertjes in zandvoort...dat wist ik niet wat leuk lijkt me dat.
    je food vd straat...wat een lef om het te proberen, maar ik krijg kippevel al bij het lezen alleen!!! ik verhonger liever dat zoiets te proberen/weet ik zeker.
    ja wees voorzichtig met kogelvis hoor...men eet daar ook maar van alles lijkt het en omdat vis voor mij zowieso not done is denk ik dat Japan voor mij qua eten een regio is waar ik niet aan mijn trekken kom/vraag me af of men daar weet wat vegetarisch is???/kent men er Mac Donald?? vraag ik me af.
    ja wat me erg aanspreekt is de reinheid en de goede organisatie van eea....en uiteraard het meest van al de historie/hun tradities vooral!!! maar vh eten zou ik een oplossing moeten bedenken.
    ik hoor graag meer van je als je weer thuis bent...hoop dat het met de poezen goed gaat.
    logeren in een capsule hotel...dat moet echt een bijzondere ervaring zijn. ik herinner me dat men me ooit zei nav de kleine hotelkamers...ook in een luxe hotel meer op een garderobekast leken dan op een ruime kamer.
    jeetje wat lastig dat men niet overal goed engels spreekt/verstaat...hoe kom je dan aj info??? wat een lef ook om dan daar zelfstandig te reizen!! petje af hoor.
    ja ik ken het akita ras...allen hun uiterlijk vind ik al indrukwekkend/zo fraai...wist niet dat ze zo trouw waren/kende wel de film...maar niet meer dat het een akita was. leuk te horen dat men er daar een standbeeld voor heeft en op 9 mrt herdenkingen ieder jaar...wat ontroerend.
    jullie zullen best moe zijn na zoveel lopen...wat een slank lijf zal dat geven ....als ik je weer zie ben ik vast onder de indruk hoor.
    enfin jullie hebben het fijn gehad lees ik...dat maakt me zo blij.
    harrikatto dear marion.
    enne ik hoor van Pascal dat in Caprera weer een lezing komt over honden net als het vorige seizoen! ik ga erheen...jullie ??? bij zoonlief en gezin komt over 14 dgn een pup! labradoodlle later meer.
    liefs goede vlucht morgen take care hoor, ria

  • 06 Maart 2019 - 15:10

    Anneke :

    Weer een heel leuk verslag Marion! Ik geloof niet dat het een land voor mij zou zijn want ik wil op vakantie wel lekker eten! Kun je wel de hele dag sushi eten daar?
    Komt er nog geen rook uit je Fitbitje can al die kilometers?
    Geniet nog van de rest can de trip en hopelijk eerst tihhd om te relaxen!
    Groetjes Rogier en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Wereldreis 2019




Round the worldreis 2019 6 januari 2019
Round the worldreis 2019
Hoi allemaal,
Nog maar 11 dagen en zal ik in het vliegtuig zitten naar mijn eerste bestemming van mijn wereldreis. De aftrap zal zijn in Dubai.
Vervolgens Nepal-Thailand-Bali-Japan-Usa-Hawai-Los Angeles-Reykjavik en dan weer Amsterdam.
Nu het zoo dichtbij komt ,vind ik het best wel spannend worden!
Het worden dus negen vluchten met ( schrik niet) 45.226 km door de lucht! En dan nog vele kilometers overland door de landen die ik bezoek en zal gaan rondtrekken.
Mijn conditie heb ik aan gewerkt door sporten en 15 kilo minder in gewicht.
Ik heb dus zeker veel zin in om dit grote avontuur en uitdaging aan te gaan.
Het was toch wel iets wat zeker nog op mn wishlist stond.
Ik realiseer mij heel goed dat ik deze droom nu ga waarmaken.
Het is toch ook best heel bijzonder is om dit in mijn eentje te gaan doen,en ben ook geen 20 meer haha.
De voorbereidingen was best "dingetje" maar zijn nu zo goed als in kannen en kruiken,op nog serie Rabies vaccinaties na.
Verder heb ik alle vaccinaties reeds.
Ook de JRP oftewel de Japan Rail Pass die je in eigen land moet aanvragen en vervolgens in Japan moet inwisselen om 2 weken lang met de Shinkansen trein(330 km per uur!)te reizen,kan ik komende week ophalen in Amsterdam.
Op deze reis zal ik onderweg wel (heel fijn) twee keer persoonlijk contact met familie hebben.
In Thailand zal ik begin Februari negen dagen relaxen en een reispauze houden op locatie aan strand Cha Am samen met mijn broer en schoonzusje die ik daar zal ontmoeten. En vieren wij daar ook op 5 Februari het Chinese Nieuwjaar wat daar groots zal worden gevierd, wat ik al keer heb mogen meemaken. Erg leuk.
Vervolgens zal ik na Bali in Japan mijn oudste dochter ontmoeten waar wij samen twee weken zullen rondreizen door Japan.
Zij komt invliegen van Amsterdam naar Osaka.Heel erg leuk om dit samen te doen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen.
Groetjes en nu het nog net mag: een fantastisch 2019 met veel geluk en goede gezondheid
Marion

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2019

Weer thuis. Samenvatting

15 Maart 2019

Laatste bestemming-Los Angeles

12 Maart 2019

Einde Japan-Aloha HAWAII

03 Maart 2019

Indrukken Japan en Hatchi

26 Februari 2019

Twee weken Japan rondreizen
Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 20540

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: