Bali update - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu Bali update - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu

Bali update

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

16 Februari 2019 | Indonesië, Ubud

Hoi allemaal,
Ik ben inmiddels alweer bijna een weekje in Bali. Op moment van aankomst ben je gelijk miljonair in Bali als je geld tapt. Een miljoen Indonesië roepia is dus maar 60euro,dus portemonnee vol met flappen.
Ik had er drie stops ingepland waar ik ben heengegaan:
1:Canggu
2:Ubud
3:Uluwattu
Het is voor mij niet de eerste keer dat ik hier ben,maar wat is het toch een fijn en ook qua natuur een supermooi eiland.
Helaas zijn de toeristische hotspots zoals Ubud de laatste jaren echt overgenomen door de vele toeristen! Heel veel jongeren met hun duizenden gehuurde scootertjes. Dat is zeker ideaal vervoer hier op Bali omdat het leuk van A naar B rijden is over de erg leuke weggetjes op Bali.
Maar.....dus wel levensgevaarlijk en mij krijg je er sowieso niet op.
Dit ligt niet eens aan mijn leeftijd,haha. Op mijn 16e verjaardag kreeg ik (na veel gezeur haha) een brommer van mijn ouders. Toendertijd een mintgroene Tomos bij de plaatselijke brommerwinkel zelf uitgezocht.
Ik heb er hooguit half jaar op gereden. Ik vond 40 km echt te hard gaan en m’n helm die ik verplicht moest dragen van mijn vader wilde ik dus ook niet op!!! Ging m’n haar door de war.
Met het gevolg dat vaders een ketting met slot had gekocht en dat betekende:
geen helm op- brommer aan de ketting!! Dus zat brommer veel aan de ketting in de schuur.
Ouders waren niet streng maar wel erg zuinig op mij haha
Het is nu in Bali laagseizoen,maar vraag mij echt af hoe het dan wel niet een gekkenhuis zal zijn in het hoogseizoen (onze zomer)?
Maar het mooie is als je letterlijk maar even vd gebaande paden afwijkt,sta je binnen paar honderd meter midden tussen de rijstvelden.

CHANGGU:
Ik verbleef bij Ryanbaggus guesthouse wat was gelegen in erg mooie tuin en ook mooie kamer aan zwembad had ik. Beoordeeld met een 9.8.
Helaas wel in the middle of knowwhere. 7 km van strand. En dan kan de tuin nog zo mooi zijn ik kom niet naar Bali om in de tuin te zitten dus!
Ryan is een lieve Balinese gastvrije vrouw die echt alles voor je wil doen.
Ook mij naar strand brengen achterop haar scooter. Nee Thanx, ik neem wel een taxi. Online had ik gelezen dat ik voor Z-O Azie de app vd Grab taxi ( net zoiets als Uber bij ons die ik ook gebruik) moest downloaden. Scheelt echt veel in prijs met de local taxi.
Dus ik dag 2 op pad na m’n top healthy ontbijtje ( bananen pancake met papaya/passiefruit/watermeloen) eten op Bali is erg healthy waar ik zeker van ben. Ook veel restaurantjes met poke bowl. Voor wie niet weet wat dat is?
Bak vol met Healthy voer zoals bijv sla avocado quinoa zalm. Smullen maar.
En triffles hadden ze ook: laagjes joghert-bl bessen-muesli-geraspte kokos-noten enz enz
Juist alles wat ik zoooo zalig vind.
Na ontbijt dus met de app Grab m’n rit Ingeboekt naar beachclub Finns waar ik heen wilde.
Had op internet gelezen dat Finns zoooo mooie Beachclub is,dus dat wil Marion weleens zien.
En...ja hoor m’n Grab app werkt prima en binnen 5 min was m’n chauffeur er al in mooie Nissan.
Aangekomen na half uur mooie taxirit door de rijstvelden aangekomen bij Beachclub Finns
Daar viel echt mijn mond open. Wat is het daar zooo luxe zoooo mooi en wat een top service.
Je krijgt gelijk bij binnenkomst je eigen gastvrouw die je met dikke badlakens naar je mooie dikke bedje gaat begeleiden en onderweg alles gaat uitleggen. Er wordt goeie muziek gedraaid door een goeie dj en daar word ik sowieso altijd erg blij van haha.
Een “oud”mens van buiten,maar van binnen nog jong van geest hoor! Haha
Bij Finns Beachclub moet je voor Balinese begrippen best wel aardig bedrag entree fee betalen maar dat is dan ook gelijk je minimum spend wat vaker bij dit soort gelegenheden gebruikelijk is: 50.000 roepia omgerekend 30 euro wat voor Balinese begrippen best erg veel geld is!
Maar ....dan heb je ook wat hoor.
Dus hoppa maar cocktail bestellen-sushi eten-kokosnoot drinken- dure capucinno- flessen ijs water en was eind vd dag m’n minimum spend toch nog niet op haha.
Ook een super mooi zwembad wat optisch overloopt in de zee waar je uitzicht hebt op ervaren golfsurfers .
Met coctailbar in het zwembad waar ik eens een lekkere pina colada voor mijzelf heb besteld.
De hele dag kwam ook m’n strandmannetje mijn bedje zandvrij houden met zijn bezempje en droge badlakens brengen.
Daar hoef je in Zandvoort dus niet mee aan te komen haha.
Deze Beachclub is ook veel mooier dan bijv een Blue Marlin wat toch de absolute jetset Beachclub van Ibiza is en ook mooier dan Tropicana ook in Ibiza,.
Finns is natuurlijk ook reeds ontdekt door de happy few hoorde ik van m’n jongste dochter.
Die dus gelijk zei; jij was zeker de oudste daar? Haha. Nou en?!
Ik dacht gelijk; hier bij Finns ga ik het zeker dagje volhouden en heb dat dus ook gedaan.
Dag later naar

UBUD
Na 3 nachten Canggu met de Grab taxi in een uurtje naar Ubud.
Ik herkende het niet meer,zoo druk geworden. De mainstreet staat hele dag vast met file van auto’s en scootertjes met toeristen. Ubud was en is een creatief kunstenaarsstadje wat mij om deze reden ook aantrekt.
Werken best erg goeie kunstenaars die best erg goede schilderijen maken. Zeker ook hun traditionele heel fijne Balinese schilderwerk.
En ik heb er na 3 jaar kunstacademie best klein beetje kijk op,want kunstvisie was mijn beste vak haha
Dag 2 had ik afspraak met m’n chauffeur gemaakt dat hij met mij (toeristische) rondrit ging maken naar plaatsen wat ik nog wil zien op Bali. Te weten:
1: Art galleries
2:Waterfall plus the Swing
3: Butterfly garden
4: hindoe tempel
5 Luwak koffie branderij farm.

Echt veel gezien en heel veel foto s gemaakt.Kom gerust eens kijken als ik thuis ben.
Om niet te langdradig te worden zal ik enkel de Luwak koffieplantage toelichten omdat dit best wel bijzonder is.
Luwakkoffie komt enkel voor op Bali en is een vd duurste soorten koffie die bestaat.
Het is gemaakt van de poep!! van de Luwak kat,waar ik ook mooie foto s van heb gemaakt.
Dit beest krijgt dus dagelijks enkel een speciaal soort dure koffiebonen te vreten.
Word vervolgens in zijn lijf geformenteerd en de poep gaan ze branden en malen. Ik heb natuurlijk bij de branderij een kopje Luwakkoffie besteld wat 5 euro omgerekend was.
Was sterk en wel lekker maar ook weer niet echt bijzonder.
De thee proeverij van 12 soorten thee die ik vervolgens kreeg,vond ik veeel lekkerder dus. Vooral de ginger en mangoesteen thee is zalige thee.
Dag 3 : Ik wilde de drukte beetje ontvluchten en had online gelezen dat er een mooie relaxte wandeling dwars door de rijstvelden ergens zou zijn?
Ik had geen zin meer om nog een dag rond te sjokken met de meute toeristen in Ubud, dus ben na ontbijt gelijk op pad/onderzoek gegaan. Fles water mee en lopen maar.
Heb ook zelfs vrij snel het smalle gangetje/paadje gevonden naar de rijstvelden tussen een paar pandjes in,.
Eerst Beetje klimwerk en hopen dat ik goed zat en ja hoor vervolgens zalig een tijd relaxt door de rijstvelden rond gewandeld.
Was erg lekker om te doen. En zooo mooi om te zien.
Onderweg zelfs bij een schilder gekeken en ook van een oud Balinees vrouwtje in de rijstvelden een kokosnoot gekocht en opgedronken voor 0,75 eurocent.
Nu weer inpakken (pak nooit uit hoor) en morgen in 2 uurtje met de taxi naar volgende bestemming op Bali:Uluwattu
Uluwatu is een surfers Paradise staat online geschreven ik heb online al ingelezen/uitgezocht wat ik daar wil zien.
Bovenal hoop ik weer ff daar lekker 2 dagen op strand te liggen. Ubud was erg vochtig benauwd rond de 30 graden.
Gelegen in binnenland en heb ook geen zwembad pfff
En vervolgens zal ik vliegen naar........
JAPAN
waar het overdag maar rond de 10-13 graden is en snachts veeel kouder. Dus dat wordt weer de warme trui en jack muts aan/op.
Wordt vervolgd en heeeel veeel groetjes uit een warm maar mooi Bali