Weekje ReisStop Thailand - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Weekje ReisStop Thailand - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Weekje ReisStop Thailand

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

10 Februari 2019 | Thailand, Cha-am

Hoi allemaal,
Sawadee ka uit Thailand,
Morgen zit m’n Thailandstop van 8 nachten er alweer op.
Na een voorspoedige vlucht van ruim 3 uur uit winters Nepal was ik ineens in de ruim plus
30-35 graden in Thailand aangekomen. Wel heeel erg lekker hoor
Ik heb samen met m’n broer en schoonzusje gelogeerd in Hotel Villa Beach aan strand op de boulevard gelegen.
Voor mij was dit ook een ReisStop op mijn trip. Het maakt het verschil ook tussen reizen en vacantie. Ik ben dus meer een reiziger die graag nieuwe landen nieuwe uitdagingen nieuwe culturen wil ervaren. Een weekje strand is zalig,maar voor mij ook wel weer absoluut (meer dan) lang genoeg!!
Cha Am is leuke strandbestemming 3 uur van Bangkok,waar vooral veel overwinteraars verblijven en waar je ook zalig kunt eten drinken en fietsen. En heel leuke nachtmarkt.
Ook in ons hotel waren meerdere Nederlandse overwinteraars.
Elkedag hetzelfde verhaal!! Hoe dodelijk saai is dit zeg.
Pak AH hagelslag mee naar de eetzaal enz enz
JA,in Cha Am is de”grijze brigade” goed vertegenwoordigd haha.
Overwinteren gaat het dus waarschijnlijk nooit voor mij worden zoals ik allang besloten,als ik dit dagelijkse leventje eens gadesla van o.a de Nederlanders.
Maar oke ieder zijn ding zullen we maar denken he?!
Omdat ik twee jaar geleden eens 3 weken heb verbleven door omstandigheden ken ik Cha am dus best wel vrij goed. Ik heb Cor en Marijke dan ook leuke tips en leuke restaurantjes kunnen laten zien. Ook div leuke fiets routes naar o.a de vissershaven heb ze kunnen laten zien wat ze erg leuk vonden.
Deze tips wist ik op mijn beurt weer van een overwinter vrouw waar ik bridgedrives mee heb speelde op de dinsdagen in Cha Am.
We wilden op 5 Februar Chinees nieuwjaar vieren in Hua Hin een half uurtje per taxi vanaf Cha am. Cor wilde daar gelijk wat vrienden/kennissen bezoeken wat ook gelukt is omdat hij hun stamkroegen weet waar ze altijd zitten.
Gelukkig was dit dan wel enige positieve puntje, want het Chinees nieuwjaar was dus de dag ervoor al gevierd !! De avond dus voor nieuwsjaarsdag op 5 Februar.
Eigenlijk erg dom van ons want wij vieren ook oud op nieuw,en nieuwsjaarsdag niks meerPfff
Tja nieuwsjaarsduik,maar dat doe ik hier dus al elke dag hele maand januari haha.
Pff beetje jammer van ons tripje naar Hua Hin..
Hele dag sukkelen In de hitte in stadje wat stinkt van de luchtvervuiling,je niet de weg komt overgestoken vanwege de drukte en alles twee soms drie keer duurder is dan elders.
Terug werden we ook nog staande gehouden door de politie toen we net 1 minuut in de taxi waren ingestapt! Onze taxi moest achter de zwaailichten vd politieauto mee naar bureau!
Wij vonden erg vreemd verhaal ....want wat was er toch aan de hand??
Nadat de taxidriver in bureau was,zaten wij in de auto maar te wachten wat er komen zou.
Wat bleek? Hij had geen taxivergunningen.
Grootste percentage heeft dit dus ook helemaal niet,want iedereen met beetje mooie nieuwe luxe auto in Cha Am is dus taxi.
Cha Am is dan ook meer dorps dan Hua Hin en meer Thais ook. Veel leuker om te verblijven ook.
Brok karton met Taxi erop geschreven tussen je ruitenwissers en hoppa je bent taxi in Cha Am.
Het nieuwe ijverige agentje in Hua Hin legde onze chauffeur boete van 20.000 Thaise baht
( 500 euro!!) wat heeeeeel erg veel geld voor Thaise begrippen.
Ongeveer twee maandsalarissen. Als je in Nederland bekeuring krijgt van twee maandsalarissen wordt je dus ook echt niet blij !!
Maar .....corrupt als ze zijn werd dit na veel; please please enz van onze chauffeur toch zomaar ineens hoppa 1000baht (25 euro). Hoe corrupt kun je zijn,haha.
Weliswaar wel zonder bonnetje he haha
Meneer agent heeft savonds weer zijn hapje eten en biertje samen met z’n vrindjes in de kroeg gratis.
Taxidriver kon er naderhand wel om lachen,want hij had in negen jaar taxiën toch nog nooit bekeuring gehad.
Wel of geen taxivergunning,hij heeft ons gewoon op 9 Februar naar de AirPort gebracht hoor.
Cor en Marijke gingen weer naar Amsterdam vliegen en ik twee nachtjes Bangkok en morgen 4 uurtjes vliegen naar Bali en gaat m’n reis weer verder.
En na Bali komt Japan waar ik ook erg benieuwd naar ben. Deze reisbestemming stond echt nog op mijn bucketlijst.
Japan rondreizen ga ik samen met mijn dochter doen.wat ook wel bijzonder is.
Wordt vervolgd Sawadee Ka
Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Wereldreis 2019




Round the worldreis 2019 6 januari 2019
Round the worldreis 2019
Hoi allemaal,
Nog maar 11 dagen en zal ik in het vliegtuig zitten naar mijn eerste bestemming van mijn wereldreis. De aftrap zal zijn in Dubai.
Vervolgens Nepal-Thailand-Bali-Japan-Usa-Hawai-Los Angeles-Reykjavik en dan weer Amsterdam.
Nu het zoo dichtbij komt ,vind ik het best wel spannend worden!
Het worden dus negen vluchten met ( schrik niet) 45.226 km door de lucht! En dan nog vele kilometers overland door de landen die ik bezoek en zal gaan rondtrekken.
Mijn conditie heb ik aan gewerkt door sporten en 15 kilo minder in gewicht.
Ik heb dus zeker veel zin in om dit grote avontuur en uitdaging aan te gaan.
Het was toch wel iets wat zeker nog op mn wishlist stond.
Ik realiseer mij heel goed dat ik deze droom nu ga waarmaken.
Het is toch ook best heel bijzonder is om dit in mijn eentje te gaan doen,en ben ook geen 20 meer haha.
De voorbereidingen was best "dingetje" maar zijn nu zo goed als in kannen en kruiken,op nog serie Rabies vaccinaties na.
Verder heb ik alle vaccinaties reeds.
Ook de JRP oftewel de Japan Rail Pass die je in eigen land moet aanvragen en vervolgens in Japan moet inwisselen om 2 weken lang met de Shinkansen trein(330 km per uur!)te reizen,kan ik komende week ophalen in Amsterdam.
Op deze reis zal ik onderweg wel (heel fijn) twee keer persoonlijk contact met familie hebben.
In Thailand zal ik begin Februari negen dagen relaxen en een reispauze houden op locatie aan strand Cha Am samen met mijn broer en schoonzusje die ik daar zal ontmoeten. En vieren wij daar ook op 5 Februari het Chinese Nieuwjaar wat daar groots zal worden gevierd, wat ik al keer heb mogen meemaken. Erg leuk.
Vervolgens zal ik na Bali in Japan mijn oudste dochter ontmoeten waar wij samen twee weken zullen rondreizen door Japan.
Zij komt invliegen van Amsterdam naar Osaka.Heel erg leuk om dit samen te doen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen.
Groetjes en nu het nog net mag: een fantastisch 2019 met veel geluk en goede gezondheid
Marion

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2019

Weer thuis. Samenvatting

15 Maart 2019

Laatste bestemming-Los Angeles

12 Maart 2019

Einde Japan-Aloha HAWAII

03 Maart 2019

Indrukken Japan en Hatchi

26 Februari 2019

Twee weken Japan rondreizen
Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 20534

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: