Nog 1 week !! - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu Nog 1 week !! - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu

Nog 1 week !!

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

09 September 2014 | Nederland, Zandvoort

Hoi allemaal,
Hierbij nog mnj laatste back up voordat ik vertrek over een klein weekje !
Op Maandag a.s vroeg in de ochtend stap ik in het vliegtuig richting Moskou oftewel richting avontuur !!
Met mijn knieblessure is het gelukkig allemaal goed gekomen. Ik ben volgens de fysio best wel snel en ook volgens het boekje hersteld na mijn val van de trap bijna 7 weken geleden.
De revalidatie heeft 6-7 weken geduurd, waarvan ik het zeker 5 weken te lang vond duren !!!
Haha,ik ben een erg ongeduldige patient hoor.
Ik kreeg afgelopen weekend mijn reispapieren m.b.t de treinreis en mijn tussenstop in Mongolie opgestuurd. Incl mijn paspoort met nu alle benodigde visa erin. Mijn paspoort is nu echt zooo super met al die visa van de afgelopen jaren erin van o.a Indonesie,Myanmar,Cambodja en nu dus ook Rusland,Mongolie en China.
De adviezen/reisbegeleiding van Tiara Tours is echt erg goed.
Ze hebben geregeld dat er op de luchthaven een taxi voor mij alleen klaarstaat om mij naar het guesthouse te brengen. De dag erna heb ik Moskou excursie geboekt is ook geregeld door Tiara.
Eind van de dag wordt ik per taxi naar het treinstation gebracht en ingecheckt in mn treinnummer # 4 rijtuig 11. Het schijnt op het station nog weleens erg hectische bedoening te zijn . Ter plekke is er ook host van Tiara aanwezig en deze reisagenten spreken ook de taal (Russisch) die hun klanten begeleiden met inchecken enz, . Iets vragen in het Engels gaat het daar echt niet worden,want die Russen kunnen het niet of willen ook geen Engels spreken !!
Ik heb ook een point it boekje bij mijn reispapieren van ze gekregen.
Uitleg :Dat is een plaatjes woordenboek waar heel veel plaatjes in staan op allerlei gebied zodat je kunt aanwijzen wat je bedoelt. Superhandig.
Ik weet inmiddels ook met wie/wat/samen ik de bijna 7000 km reis ga afleggen in mijn 4 pers.coupe. Rijtuig 11- trein#4 Transmongolie Express.
Mijn medereizigers zijn een echtpaar en een single reiziger. Het echtpaar is ook niet piep meer( volgens mijn reisagent) en hebben ze de Nederlandse nationaliteit. Ben super benieuwd,maar het zijn zowieso gelijkgestemde reislustige mensen die het avontuur ook aangaan ,dus gespreksstof zal wel geen probleem zijn.
Op de voorgaande rondreizen die ik heb gemaakt kom ik altijd mensen tegen die ongeveer hetzelfde in het leven staan als ik. Dat levert altijd interessante gesprekken en leuke ontmoetingen op . Met zowel jong als oud .
Ik ben er klaar voor en heb ook fijne oppassers gevonden voor ons huis en poezen, dus ik ga met een gerust hart op pad.
Russia,China,Thailand here i come !!!!

P.S Van 17 Sept tot 27 Sept heb ik geen wifi ,geen internet dus afgesloten van de buitenwereld,pff pff dat zal voor mij afkicken zijn,haha
Wordt vervolgd xxxx Marion

  • 10 September 2014 - 10:27

    Alma Prins:

    Hallo Marion,
    Wat goed dat je knie is hersteld en je aan de grote reis kunt beginnen!
    Wat spannend allemaal! Ik blijf je volgen. In ieder geval nog veel sterkte met alle voorbereidingen en wij wensen je een hele goede reis. Geniet met volle teugen maar wees voorzichtig....liefs Alma

  • 10 September 2014 - 16:55

    Irene:

    Lieve Mar,

    Wat fijn dat de meeste dingen zijn geregeld en je knietje goed is hersteld(kijk dat is nou ons leeftijd verschil hé !! haha)
    Een Nederlandse medereiziger is natuurlijk heel fijn op zo,n verschrikkelijke reis.( ja je weet dat ik niet blij ben)
    Maar jij gaat er weer een prachtig avontuur tegemoet,geniet ervan ,maar pas goed op jezelf hé!
    Liefs Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 20360

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: