Nog 7 weken - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu Nog 7 weken - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu

Nog 7 weken

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

27 Juli 2014 | Nederland, Zandvoort

Hallo allemaal,
25 JULI 2014
Hier ff het laatste nieuws omtrent MIJN VOORBEREIDINGEN i.v.m mijn geplande reis .

Op 28 Juni had ik de officiele visa aanvraagformulieren Rusland+Mongolie+China aangevraagd/opgestuurd incl div. fotos van mijn boze hoofd ( lachen mag niet he) naar Your Visa die mijn aanvragen regelt bij de div. ambassades. Rusland moest online.
Was wel een invulgedoe want ze vragen je het hemd van je lijf voordat het desbetreffende land een visa aan een simpele toerist gaat afgeven.voor 30 dagen.
Bijv. vraag: welke Travel Agency in Rusland-China voor mij borg staat ??? Bij Your Visa hebben ze daar namen/adressen voor anders laten ze je het land niet in,en nog erger niet meer uit !! Ook willen ze ongeveer je hele CV weten, maar ja na een paar uur was het gefixt en kon het pak papieren incl. paspoort aangetekend verstuurd worden.
Mijn visa voor Rusland China en Mongolie zijn inmiddels geaccodeerd door 2 ambassades en nu nog als laatste Mongolie. Dit kreeg ik gister te horen nadat ik ,na een maand ,maar eens een mailtje ging sturen.. Het Thailand visa vul je eenvoudig in op het vliegtuig, no problem.
Maar………op 22 Juli kwam er een kink in de kabel ,eigenlijk een kink in mijn knie !!
Ik lag na een val ineens beneden aan de trap en lopen zat er niet meer in !!
Ik zit nu met mn been ingetapet(foto) aan huis gebonden, en is het 7 weken voor vertrek! Ik zag mn geest al dwalen toen ik met veel pijn in het ziekenhuis zat te wachten bij de EHBO.
Er worden komende week weer foto s gemaakt van de meniscus en (allemaal duimen hoor) hoop ik dat het meevalt. Als ik onder het mes moet,zal ik deze mooie reis wel moeten annuleren. Een mooie ,maar wel avontuurlijke reis waar ik echt superfit voor moet zijn omdat ik ook alleen reis.
Ik ga als positief mens ervan uit dat het meWEL gaat lukken ,ik ben/blijf een taaie he ?
Mijn reisplan ligt compleet klaar en heb ik hieronder beschreven in grote lijnen zodat jullie weten wat ik doe en waar ik zit,haha.
Alles onder voorbehoud ,want na de raketaanval op de MH 17 boven Oekraine is de situatie tussen het Westen en Russia niet echt stabiel.
Als dit gaat escaleren ,dan volgt ongetwijfeld negatief reisadvies en kom en wil ik Rusland natuurlijk niet meer in.
Maar Marion zou Marion niet zijn en heb ik plan B al wel achter de hand ,haha

Ik vertrek dus 15 September enkele reis Amsterdam-Moskou
De Trans Siberie Express is ‘s werelds langste spoorlijn. In 1885 kwamen de eerste plannen voor een Transsiberische spoorlijn. Het duurde nog tot 17 maart 1891 voordat officieel tot de aanleg werd besloten en tot 1914 tot het gehele traject voor de eerste keer werd afgelegd.
Van Moskou naar Beijijg door 3 landen,7 tijdzones en exact 7.865 km op het spoor !!
Ook krijg ik te maken met div. klimaatzones en heb dus zowel thermokleding als zomertopjes in mn backpack.waar ik ivm deze reis wel een grotere maat van heb aangeschaft .
Na aankomst Moskou smiddags 14.30 uur ik anderhalve dag daar verblijven om onder leiding van een Engelsprekende Russische gids de toeristische highlights van Moskou te gaan bekijken .Ook zal ik tevens supergoed als onderdanige gast naar de Russen luisteren en geen foto.s maken van staatsdingen en op de luchthaven enz want anders kom ik in een strafkamp in Siberie en dat willen we niet he ?
De avond van 16 Sept zal ik dan instappen onder begeleiding van een Ned.reisagent van Tiara Tours in mn trein stappen waar ik totaal 12 dagen zal verblijven .
Ik heb 2e klas geboekt (4 pers.coupe) zodat ik met 3 anderen internationaal reisgezelschap zal reizen.
Ook bewust geen 2 pers coupe,want je zult het toch slecht treffen met die ene !!!
De Transmongolie Express gaat vanaf Irkutsk naar beneden afbuigen dwars door Mongolie naar China (zie de route foto maar eens ) .
Ik heb wel gekozen/geboekt voor een tussenstop van 2 nachten Mongolie bij de Mongolen? Moet toch niet zo moeilijk zijn voor mij haha .
Ik ga daar logeren in een gertent (lijkt mij fantastisch bij de nomaden en wilde paarden enzo) en 2 nachten in de stad Ulan Bataar in Mongolie.. Na aankomst in Beijing, het eindpunt van de Trans Mongolie Express, zal ik paar dagen in Beijijg verblijven en de stad gaan verkennen (en ff lekker douchen haha in mn hotel na het treinavontuur).. Natuurlijk o.a de muur bewonderen en wil er ook op gaan lopen en bekijken plein van de hemelse vrede enz.enz.. Hopelijk niet gaan verdwalen in Beijijg ,want dat schijnt daar erg snel te gebeuren!
Ik ben op veel voorbereid en heb zelfs ook een vertaalcomputer bij me die zowel Mandarijn Chinees als ook Russisch kan vertalen. Want de taal zal probleem zijn op deze reis.
Dat vind ik wel weer een uitdaging. Reizen is avonturen,en dat trekt mij nou eenmaal.
Daarna zal ik op eigen gelegenheid (nachttreinen is mn planning) verder door China trekken naar Xi-An Terracottaleger en daarna Chengdu naar de pandaberen waarvan ik hoorde dat er altijd in September babypandabeertjes worden geboren !!!!
Vervolgens zal ik na deze trip China vanuit Chengdu vliegen naar Bangkok -Thailand wat voor mij bekend reis-terrein is. Daar zal ik nog 10 dagen mn rust gaan pakken na een zeker enerverende reis en chillen op een mooi strandje met een koude pina colada of mangoshake in mn hand. Of op heel stil strandje ,of juist super toeristisch, dat laat ik nog ff open ??
Mijn vluchten heb ik inmiddels allemaal geboekt zodat deze data vastleggen en ik niet dit ter plekke meer hoef te regelen met het risico dat mn geplande vlucht VOL zit en dan bijv. mijn laatste vlucht Bangkok-Amsterdam na 5 weken reizen zou missen om die reden.
Ook de hotels onderweg heb ik gereserveerd (met de mogelijkheid tot wijzigingen) en tevens de namen van de hotels ook op papier in het Chinees zodat de taxi of bus ook weet waar ik heen moet ??? En heb alles ook op mijn ipad waar ik nooit zonder kan met reizen.
Dus alles onder controle en hoop ik dat mn knietje wel gaat meewerken ??
Groetjes Marion

  • 27 Juli 2014 - 19:22

    Ria De Gier:

    jeetje marion...wat een onderneming! jij hebt echt lef hoor temeer de taalbarriere er is.
    ik moet bekennen....IK zou er niet aan moeten denken; maar ben wel reuze benieuwd naar je ervaring.
    ik hoop dat de foto's uitwijzen dat je blessuren geen operatief ingrijpen vraagt.
    en.. komende week zal duidelijk worden of caprera door kan gaan.
    ik hoor wel van je, daaaaaaaaaag beterschap en "geniet" van je voorbereidingen. Kan me voorstellen dat de hele papierwinkel erg ingewikkeld was.

  • 27 Juli 2014 - 20:18

    Alma:

    Oh jee Marion ...ik zal duimen voor een goede afloop wat je knie betreft!!! Sterkte en groetjes.

  • 13 Februari 2015 - 08:23

    Will Bruijnje:

    Hallo Marion, wat een reizen maak jij. Wat een avondtuurlijke dame ben jij. Schitterend!
    Zeg Marion al je weer eens op reis gaat mag je ons ook wel weer bellen hoor. We passen graag
    op je (dieren) woning en verblijven graag in Zandvoort.
    We horen wel. Goed weekend, de groeten ook aan Sophie. Gé en Will Bruijnjé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 20499

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: