Laatste week Aziereis - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Laatste week Aziereis - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Laatste week Aziereis

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

03 Februari 2013 | Thailand, Pattaya

Hoi allemaal,
Het is alweer mijn laatste week van mijn reis en met stip ook de meest vervelende week ! Maar daarover later meer,eerst wat positiever bericht over het afscheid van mijn nieuwe Thaise school waar ik Engelse les heb gegeven.
Het was maar een week,maar echt zooooo leuk om mee te maken. Vrijwilligerswerk met kids op een schooltje lesgeven is toch echt wel mijn ding hoor. Dit was wel heel wat anders dan Cambodja,volgens mij is dit een rijke particuliere school. De kids hebben elke dag andere schoolkleding aan incl bijpassende schoenen . De ene dag iedereen in het blauw,andere dag iedereen in het geel,roze enz. Incl de leerkrachten in dezelfde kleding.
De ene dag nog mooier dan de andere dag (zie foto)
Op mijn laatste dag hebben de kids allemaal afscheid van mij genomen en kreeg ik van de leerkrachten nog een kadootje waar ik echt blij mee ben ( zie foto) en weer taart koffie lunch enz.
Ik word daar echt heel erg gewaardeerd en dat is fijn ,en zullen ze mij (als alles goed gaat) zeker weer zien op Koh Samed.
Ben blij met mijn nieuwe vrijwilligerswerk in Thailand. Door vrijwilligerswerk te doen in een ander land wordt je ook beetje opgenomen in hun cultuur en kom je veel meer te weten van het land ,de gewoonten,de bevolking enz. dan de gemiddelde toerist en dat vind ik daar altijd zo leuk aan. Dat heeft mijn interesse.
Als ik nu door he dorpje loop ,word ik overal gegroet en gegiechel van de schoolmeisjes : look look teacher Mari- joooooh.
De jongetjes zijn stoer en roepen in hun beste Engels :Bye Bye
Mijn naam schijnt lastiger te zijn voor Thai dan voor Cambodjanen .Hier word ik in het Thais genoemd met vooral een lange uithaal van de letter ooooo.
Maar toen ..........sloeg het noodlot toe ?! Waar ik altijd al bang voor ben als ik op reis ben ? Dat ik problemen met mn tanden krijg in bijv. Cambodja of Burma. Want dan heb je echt een probleem want de tandheelkunde is daar heeel erg slecht !
Dus altijd voordatbik langere tijd wegga laat ik mn gebit uitgebreid checken bij mijn eigen tandarts Bert Bouwman.
Nu dus ook en alles was oke ,en ik gerust op reis! Dacht ik !
Van het ene op het andere moment breekt er een voortand finaal af vanaf de wortel ! Nou dan weet je echt niet wat je ziet in de spiegel hoor ! Een heks is er knap bij ! SHIT,SHIT ik denk meestal gelukkig meteen in oplossingen ,en niet in problemen maar nu zat ik toch behoorlijk in de put en zag het ff niet meer zitten!
Ben gelijk vertrokken van Koh Samed want daar is geen dental kliniek en wel in Pattaya en/of Bangkok waar goede internationaal opgeleide tandartsen erggoed werk leveren. Ook zelfs volgens Bert waar ik het weleens met hem over heb gehad .
Via internet op mn ipad een goede kliniek opgezocht en gelijk afspraak voor dezelfde dag gemaakt.
Ik wilde snel geholpen worden ivm infectiegevaar omdat alles openlag en dat in een warm land !
Ik kreeg uitgebreid advies met verschillende opties ,fotos werden er gemaakt enz,zeer professioneel in een erg mooie dentalkliniek waar vooral veel Zwitsers komen omdat deze kliniek goed bekend
staat.
Nou om een lang verhaal kort te maken. Mijn voortand was niet meer te redden en dat had ik ook al gezien en ik ben geen tandarts. Dus HELP moest getrokken en had de keus uit
optie 1 :porceleine brug driedelig maken
Optie 2 : implantaaat
Optie 3 : plaatje met tand voor eventuele tijdelijke oplossing
Ik koos voor de brug . Na mij te hebben ingelezen op internet wil ik geen implantaat laten doen .Het is complete kaakbot operatie ,doe je niet zomaar ff
Voordat ze hier verdoving geven word eerst je bloeddruk gemeten en naar ge algehele gezondheid gevraagd.
Omdat ik natuurlijk zwaar in de stress zat,was mijn bloeddruk veel te hoog maar na 2x meten ging de tandarts toch maar verdoven en trekken.
Nou.........dat gaf allemaal complicaties en is de tand er uiteindelijk door een kaakchirurg stukje bij beetje uitgeboord uit mijn tandvlees.
Ze waren heel lief voor me ,en hielden mn hand vast en klopte steeds op mn schouder. Maat ja het was toch HEL ! En heel veel
napijn ook nog eens. Omdat het trekken zo gecompliceerd was,en ik ook volop gehecht ben ,kan er nu niet binnen een week een brug op worden gemaakt. De wond en het tandvlees moet eerst xminimaal 3 weken slinken anders zou er later ruimte onder de brug komen en dan dus ook eten wat problemen /infecties gaat geven.
Dus was het voorstel om mijn terugreis datum te wijzigen naar latere datum ,maar dat gaat het echt niet worden. Ik wil naar huis en ook niet langer dan nodig is in Pattaya blijven ! Ik ben de enige westerse single vrouw in mijn hotel en ongeveer ook in heel Pattaya tussen allemaal vieze oude kerels met Thaise hoeren. En heel veel ordinaire onbeschaafde Russen.Heel veel herrie/verkeer en de ganse nacht om aandacht schreewende hoeren. Afschuwelijk .Nee ik ga echt as Zaterdag met het vliegtuig naar Amsterdam.
Dus bleef op dit moment enkel optie 3 voor mij over en wil ik in later stadium een brug laten plaatsen . Vandaag heeft de kliniek kaakafdruk gemaakt en kleur uitgezocht en gaat de tandtechnicus aan de slag en ben ik Dinsdag weer als nieuw,haha.
Dit is dus mijn laatste (Kaa Uu Tee )week met zo ongeveer elke dag naar de tandarts !! Kan mij leukere dingen voorstellen, maar ja het is niet anders en positief blijven .
Ik kan wel steeds bijkomen en relaxen aan het zwembad,dat is toch wel weer prettig.
En lekker bakkies yoghert eten. Het super lekkere Aziatische eten gaat helaas nu niet lukken met mn AU mond. Maar een wit wijntje of Singha biertje lukt wel hoor,haha.

Na 9 weken reizen,totaal 13 verschillende guesthouses/hotels en in totaal (incl treugreis ) 5 vluchten wordt het tijd om weer naar huis te gaan.
Ik ga graag op reis,maar ik ga ook weer graag naar huis.
Ik heb door drie Z.O Aziatische landen gereisd ;

CAMBODJA: het armste land van alle drie . ik was er nu voor de derde keer en heb en nu ook de kust ontdekt. Het is ook nu weer mijn absolute favoriet inderdaaad ook erg mooie kust strandjes enz.. Mooi land,lieve erg hartelijke mensen , altijd bereid om je met van alles te helpen,erg goed eten.Het grootste gedeelte van de inwoners spreekt perfect Engels wat ook prettig is als je reist.
Kun je de weg eens vragen. Is bijv. In Burma onmogelijke taak ! Ik had ooknog de mogelijkheid om met een man die daar woont door de nationalparken van Cambodja te reizen wat ik graag had gewild .
Helaas heb ik dit aanbod toch moeten afslaan. De reden was dat ik geen risicos met mijn gezondheid wilde nemen.
Ik heb wel met hem gezellig koffie gedronken in Phom Penh en vertelde hij dat hij erg ziek was geweest vanwege malaria in deze gebieden en dat het eg basic zou worden. Dat vind ik normaal geen probleem basic ,maar ik heb op mijn reis nog pittige griep gehad , dus weinig weerstand over ! Had ook geen malariapillen meegenomen omdat ik in errste instantie niet door malariagebied zou gaan reizen.n
Reizen is best vermoeiend en dat was ik ook na Burma,dus was het beter om het nu maar af te blazen .Helaas ,maar ik denk in eerste instantie toch altijd eerst aan mijn gezondheid.

BURMA/MYANMAR : Nog echt erg puur .Nog niet echt door toeristen ontdekt/verpest. De inwoners zijn supervriendelijk tegen de toeristen en zal zeker in de toekomst veel toeristen gaan ontvangen . Dat kun je nu al zien aan de ontwikkelingen die gaande zijn. En.....ook de prijzen die nu al voor de toeristen in dollars zijn en ook fors hoger dan de omliggende Azieatische landen.
Ik vond het een bijzonder land met echt duizenden gouden pagodes overal verspreid in de natuur en savonds schitterend verlicht De klapper is in Yangon de gouden rotspagode,echt supermooii. Soms ben je als toerist nog echt een bezienswaardigheid! In ieder geval was ikzelf overal een bezienswaardigheid vanwege mijn Cambodjaanse tas die ze in cambodja verkopen/ maken van gebruikte cementzakken (zie fotos) Dat vinden ze toch zoooo leuk,overal komen ze op mij af om mijn tas te bekijken en maar lachen . Ik had ook nog een klein handtasje van cementzak bij mij . Dat heb ik maarvweggegeven aan een meisje van het restaurant die er superblij mee was.
Myanmar vond ik een bijzondere ervaring . Ook het feit dat wij in de bergen op 1000 m hoogte waren overnachten in een super mooi design staats hotel met savonds de kachel hoog ,zoo koud !! Ook de helse rit van ruim 2 uur in het donker met mannen die geen enkele andere taal dan Burmeees spreken naar ons bergdorp zal ik NOOIT vergeten,en mn broer en schoonzus vergeten dat ook absoluut nooit!
Ook bijzonder dat we echt vlakbij de Lasio de Chinese grens waren.Kortom : bijzondere ervaring die ik niet had willen missen.
.
THAILAND : Het land met de hoogste levensstandaard van deze drie landen Ook wel genoemd: het land van de eeuwige glimlach .
Nou dat is het allang niet meer ! Ze lachen tegen je omdat je als toerist een portemonnee bij je hebt !
Ze waren in het verleden vriendelijk,maar zijn nu vaak tegen toeristen gewoon onbeschoft ! Ik heb meegemaakt dat ze mensen uitschelden van :fuck you go home,go home !
Geven heel vaak per ongeluk (expres )verkeerd altijd te weinig wisselgeld terug !
Zo ging het met Spanje ook dat ze op deze wijze alletoeristen hadden weg gejaagd .Dit zal hier niet zo heel snel gebeuren .
De reden is dat veel mannen graag naar de Thaise hoeren gaan en ze zijn mooi ,lachen vriendelijk in je gezicht ( achter je rug word je uitgelachen) en ze zijn ook nog eens goedkoop ! Dus sekstoeristen zullen blijven komen.
De Thai worden door de Russen ook onbeschoft als slaven gebruikt en zij doen dat in mijn optiek gewoon terug,waar ik ze gelijk in geef.
Jammer,want het is ook een erg mooi land. Helaas zijn de toeristische centra verpest door de vele vele toeristen die elk jaar meer naar Thailand komen. .Ook bovenstaande bevestigen mensen die al 20-30 jaar naar Thailand komen.
Persoonlijk hou ik meer van de Thaise eilanden waar soms nog wel een tropisch stil strandje is te vinden . En dat vind ik dan super genieten .

Op deze reis van 9 weken heb ik echt zoveel meegemaakt voor wel 9 maanden ,met veel ups en wat downs. Deze laatste week als uitsmijter,maar ik moet ermee dealen ,maar dit Komt ook weer goed !
Ik hoop dat jullie hebben kunnen meegenieten van mijn avonturen. Ik vond het in ieder geval fijn om mijn avonturen van mij af te schrijven naar jullie.
Van deze reisverslagen laat ik een boek maken incl. fotos en zal dit tezijnertijd laten zien .
Ik ga altijd graag op reis ,maar ga ook altijd weer graag naar huis !

Jullie allemaal , all the best en zie jullie allemaal weer terug in een koud maar vast heel gezellig Nederland.
Kus en groetjes van Marion



  • 03 Februari 2013 - 19:32

    Marion Bos:

    Marion marion wat een ellende ,het maakt het allemaal wel heel compleet,de leuke maar......ook de mindr leuke kanten,want dan ben je ineens heeeeeel ver van huis.Het gaat tijd worden dat je nu snel naar huis gaat komen.Ik hoop de laatste dagengeen pijn en met een volle lach naar huis.Gr en een goeie reis teruggr Riet.

  • 04 Februari 2013 - 18:52

    Wil De Hamer:

    Hallo Marion,wat heb je weer een hoop meegemaakt,petje af voor je,ik heb genoten van je verhalen en wat erg van je voortand maar zo te lezen komt dat weer in orde!
    Ik wens je een voorspoedige thuisreis en tot ziens,groetjes van Wil.

  • 07 Februari 2013 - 14:02

    Sophie :

    Je had wel malaria pillen hoor. Dus wat loopt je nou te schrijven hier?? Ik heb ze voor 90 euro (die ik trouwems nog terug krijg :) ) toch gekocht en aan Marijke naar Thailand meegegeven!!
    Maar leuk verhaal hoor. Wist niet dat je koffie mt die. Ranger gedronken had. Leuk.
    Tot Overmorgen!
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 20364

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: