2- Gewijzigde reisplannen - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu 2- Gewijzigde reisplannen - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

2- Gewijzigde reisplannen

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

23 Januari 2017 | Thailand, Cha-am

Hoi allemaal,
Mijn reisplan heb ik door div omstandigheden gewijzigd .
Mijn verblijf en vrijwilligerswerk in Hanoi gaf mij niet wat ik ervan had verwacht .
Het schooltje bleek een kinderopvang te zijn voor kids vanaf 18 maanden tot 5 jaar.
Ik vind het een uitdaging en heb ook genoeg ervaring om Engelse les te geven als vrijwilliger in Azie maar deze kids in deze leeftijdsgroep waren zelf nog te jong om uberhaupt hun eigen taal goed te kunnen spreken!! Dus laat staan Engelse les te volgen .
Daarbij vond ik de Vietnamese leidsters erg streng maar daarbij ook vaak onrechtvaardig tegen de kleintjes . De leidsters deelden hele dagen straf uit om niks ,en maar schreeuwen tegen die kleintjes .
Ik zal wel een zachtgekookt ei zijn ,maar dit ging voor mij en Nederlandse begrippen wel erg ver.
Ik heb vooral met ze crea dingen gedaan en tussentijds wat leren tellen in Engels en kleuren leren. Ze waren gek met me .
Ik was zwaar ontroerd toen een klein Vietnamees mannetje maar aan mij bleef trekken wat ik niet echt begreep ?
Ik moest op zijn hoogte komen zitten .
Want hij wilde mij kusjes geven . Hoe lief ❤️
Daarbij kwam dat ik Hanoi verschrikkelijke drukke stink stad vind met ontzettend veel verkeersongelukken waar ik mezelf niet veilig voelde . Er zijn per dag!!40 dodelijke ongelukken in het verkeer in Hanoi en dan nog eens honderden gewonden per dag!
Lopen is geen optie ,dus moest ik mezelf verplaatsen in taxi's en heb in totaal drie ongelukken gezien vlak voor mijn taxi . Daar kan ik dus echt niet tegen om dit te zien.
Mijn overbuurman (Japanse expat) is jaren geleden doodgereden in een taxi in Hanoi en mijn gedachten waren telkens bij hem.
Ik wilde niet het leven laten op het asfalt van Hanoi , dus mijn gevoel zei:wegwezen!
Mijn reisplan was om na mijn vrijwilligerswerk vanuit Hanoi richting Zuiden te gaan naar o.a Vietnamese stranden bij Halong Bay en Ho An .
Maar ..... in Vietnam was het zooo koud en nat en ook de voorspellingen waren al niet veel beter met vooral kou en regen
De accomodaties zijn hier ook niet op voorbereid dus kachel no way!! En 10-12 graden brrrr
Ik had dag en nacht alle kleding over elkaar aan! Haha
Dus strandhangen in Vietnam zat er toch ook niet echt in .

Ik was er zooo klaar mee dat ik op Zaterdag een vliegticket heb geboekt om Zondag naar Thailand te vliegen .
Nu ben ik dus back in Thailand en ...het weer is zalig warm

  • 23 Januari 2017 - 15:07

    Paul:

    Lieve Marion,

    Ik geef je volkomen gelijk. Als je gevoel niet lekker is en je ook nog eens jezelf niet veilig voelt heb je in mijn ogen een juiste beslissing genomen. Geniet lekker verder in Thailand!

    Gr.

    Paul

  • 23 Januari 2017 - 15:11

    Yvon:

    Helemaal gelijk, wat moetje daar verder doen brrrrr met die temperatuur, lekker wegwezen daar.
    Geniet maar van de zon
    Grt yvon

  • 23 Januari 2017 - 16:30

    Ria:

    fijn van je te horen...ik liep al dagen aan je te denken omdat verder reisverslag uitbleef had ik al zoiets van...er klopt iets niet/hoop dat het goed is met je....nu bevestigd deze mail waar ik bang voor was/tenminste het is goed met je maar je hebt wel zelf de koers moeten omzetten. wat knap en wijs ook.
    Hanoi kun je beter verlaten als ik je ervaring lees, maar ach die kleintjes...mijn hart smelt..wat zijn er toch veel hummeltjes die beter verdienen id wereld. en dan dat knulletje...je zou hem zo meenemen toch...ik heb nl soortgelijke ervaring/vertel ik je tzt.
    enfin jij hebt het weer goed voor elkaar hoor en...Thailand dus een plek om terug te gaan. ik hoorde laatst van overstromingen ih zuiden/weet niet waar jij zit...maar jouw verslag geeft aan dat het er fijn is!
    dag lieve marion/ik denk aan je want hier is het meer net boven nul..sofie zal je wel od hoogte houden denk ik. ga heerlijk genieten en volgens mij blijf je nu in Thailand??/ ja toch???
    warmest regards ria

  • 23 Januari 2017 - 17:32

    Alma:

    Hallo Marion ,
    wat jammer dat het zo anders is gelopen in Vietnam ....wel heel verstandig om daar te vertrekken want het lijkt me een gevaarlijk land!! Ga lekker genieten in het voor jou zo vertrouwde Thailand.
    Groetjes Alma

  • 23 Januari 2017 - 18:43

    Marja De Rooij:

    Hoi lieve Mar
    Steeds heb ik me afgevraagd en aan je gedacht.....Gaat het allemaal wel goed met Mar?
    Mijn gevoel, was dus terecht...goede beslissing lieve Mar, om daar te vertrekken.
    Genieten in Thailand, dat kun je nu beter doen.
    Ik wil je graag relaxed en gezond weer terug zien in Zandvoort.
    Dikke kus van de andere Mar uit Zandvoort

  • 24 Januari 2017 - 11:02

    Doris:

    Hallo Excollega,
    Zitten zelf op dit moment met prachtig weer op Tenerife, dus geniet van de warmte en en de vriendelijke mensen in een wat veiliger omgeving. Ik wil je graag weer gezond terug zien op het pontje!!!!!! Groetjes ook van Guus

  • 24 Januari 2017 - 11:57

    Anja:

    Zijn wij net bezig een reis plannen naar...... Vietnam!!! Tja zal in de zomer wel warmer zijn!! Veel plezier in thailand! Hier op de emmaweg is alles rustig met dagelijks bezoek van wat herten, en af en toe een vos! Vandaag is het hier heerlijk weer mn jas was gewoon te warm toen ik chica ging uitlaten! Lieve groet van ons Anja

  • 27 Januari 2017 - 21:56

    Els En Henk:

    Lieve Marion,

    Ook wij maakten ons al ongerust, omdat we zo lang niets hoorden van jou. Gelukkig heb je na de teleurstelling in Hanoi doortastend gehandeld en kun je nu genieten in jouw geliefde Thailand.

    We zijn benieuwd naar het vervolg van je reis. Als altijd maak je zeker iets moois van je reis naar Taiwan.

    Hartelijke groeten,

    Els en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 20327

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: