Verblijf en reis naar Pai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Verblijf en reis naar Pai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Verblijf en reis naar Pai

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

27 Januari 2016 | Thailand, Chiang Rai

Hoi allemaal.
Ik ben momenteel in het uiterste noorden van Thailand en hier zie je nog het echte Thailand .
De reis van Chiang Mai naar Pai is een beroemde en beruchte route in thailand.
De afstand over deze weg is maar 86 kilometer maar wel met ...762 haarspeldbochten!
Dat is veel hoor en ook super scherpe bochten dus. Over de 86 km doet de bus dan ook ruim 3 uur.
Veel mensen worden ziek vanwege de vele bochten in deze minibussen.
Het ligt vooral veel aan de rijstijl van de chauffeur die je treft en ik wist uit ervaring dat ik moest proberen op de voorste rij achter de chauffeur te gaan zitten.
Dat lukte mij ,maar dan heb je altijd nog 50% kans op een slechte of goede chauffeur??
En jahoor,ik had mazzel want ik had prima chauffeur die ook keurig halverwege een stop had ingelast.
En zo kwam ik duizeling van alle 762 bochten aan in:
PAI

Pai is een peacefull plaatsje met veel hippies die vaak muziekinstrumenten met zich meenemen wat vooral s avonds leuke taferelen oplevert als ze met gitaar of zelfs een viool aan de rivier gaan spelen . Er is zelfs een didgeridoo wat ik ook een mooi geluid vind.
Ook komt er af en toe een Thaise man aan de rivier een soort hele grote stalen Aziatische trommel bespelen die erg mooi geluid geeft (foto)
Ik hou erg van muziek dus dit is genieten .Overal hoor je ook fijne loungemuziek.
Hippiesfeertje vind ik heel fijn als ex-hippie uit m'n jeugd haha
Ik heb een bungalow geboekt aan de rivier wat echt een super mooie locatie bleek te zijn.
De naam bungalow moet je je ook niet al teveel bij voorstellen maar heeft wel een super mooi uitzicht (front line river) en heeft eigen toilet badkamer en goed bed met klamboe. Dus prima voor mij.
Ik hoef op reis geen luxe. Veel mensen willen graag luxe op hun vacantie,maar waarom?.
Een flatscreen tv hoef ik niet>kijk ik toch niet.
Airco hoef ik niet> vind ik verschrikkelijk.
Als het bed maar schoon is en ...luxe heb ik het al het hele jaar thuis toch al ?!
De entree naar m'n Guesthouse Canary (foto) moest ik wel ff aan wennen . Het is een gammele bamboe hangbrug over de rivier die vrij lang en hoog is en piept en kraakt als ik erover heen loop (foto) Maar alles went haha.
Omdat het mij hier zo goed bevalt heb ik besloten om niet door te reizen naar Chiang RAI maar heb hier bijgeboekt en verblijf hier nu in totaal dus acht dagen en geniet elke dag.
De eerste paar dagen Pai was wel zalig warm en ben ik nog naar het openbare zwembad van Pai gegaan:Fluïd is de naam (foto)
Wat is dit leuk zeg! Super zwembad met grasveld eromheen .
Je betaalt 60 baht(1,50) voor de hele dag en krijgt zelfs matje om op te liggen.
Het is geen druk zwemparadijs met glijbanen,schreeuwende kinderen enz maar enkel een groot Wedstrijdbad met behoorlijk koud water dus prima of af te koelen. Verder is er ook een restaurantje met (ik mezelf al had ingelezen op internet )erg goed eten. Dat klopte ook zeker.
En waar vind je een openbaar zwembad met ook een cocktailbar?
Ook is er een mui Thai sportschool die ik zelf niet heb gezien maar hoorde dit van mensen uit mijn Guesthouse die daar meededen aan de bokstraining.
Het minpuntje is wel dat het nu helaas al 2 dagen regent en het ook best koud is geworden,brr
Dat dit zou kunnen gebeuren in het noorden was ik wel op voorbereid dus heb ik m'n microdons jack meegenomen die is gevuld met echt dons en super warm is. Niet een exemplaar zoals je tegenwoordig veel ziet van deze jacks met nagemaakte kunststof vulling,die leuk zijn maar dus niet warm!
Ik heb dit jack vorig jaar aangeschaft ivm mijn reis trans Siberië expres waar ik zelfs s nachts in heb geslapen in Mongolie in de gertent en zelfs ook nog met muts en handschoenen aan !haha ja dat is echt Siberië hoor!
Maar hier in Pai zit ik dus de ene dag aan een zalig zwembad in de schaduw want het was te heet en nu met jack ,wollen kol, sokken ,sneakers aan onder het afdak bij de receptie in de regen te typen.
Maar ....voor mij gaat de zon altijd weer schijnen hoor.

  • 27 Januari 2016 - 11:18

    Marjo:

    Ha marion,

    leuk hoor die belevenissen van je. Je maakt heel wat mee zo. Nou geniet er maar van want het weer vandaag hier is vreselijk Veel wind met harde regen. Gelukkig gaan we zelf ook morgen naar het zonnetje. Lekker golfen. Het bridgen wordt best wel lastig maar ik wil je best wel helpen hoor als je terug bent. Kijk maar....

    Groetjes
    Marjo

  • 27 Januari 2016 - 20:32

    Frans:

    Hoezo ex-hippie? Je bent het zo te horen (lezen) nooit kwijt geraakt. Kijk je wel uit met die stickies want voor je het weet zetten ze je 10 jaar achter slot en grendel. Dat bridgen past trouwens niet erg bij de seventies in elk geval niet met dat spel kaarten. Het ging meer zo:

    Under the bridge downtown
    Is where I have some beer
    Under the bridge downtown
    I could not get enough
    Under the bridge downtown
    Don’t forget the place of hippies

    Have fun and take care.
    Groetjes,
    Frans

  • 28 Januari 2016 - 16:38

    Henk En Els:

    Lieve Marion,

    Jij verstaat de levenskunst!! Op afstand genieten we met jou mee. We lezen je reisverslagen met plezier.
    Nog een paar fijne weken in Thailand.

    Hartelijke groet,

    Henk en Els

  • 29 Januari 2016 - 11:43

    Marja:

    Hoi lieve ondernemende Mar,
    Pfff, gelukkig niet gewurgd door dat immens grote slurfdier!!!!
    Je hebt hem toch niet uit stress geknepen he Mar...ze onthouden alles.
    Die bamboebrug naar je Landalappartement, is ook niet zonder gevaar Mar...brr.
    Maar jij vindt het heerlijk om de spanning te voelen..ik ken je wel een beetje.
    Je ziet weer heel veel moois Mar..genieten doe ik met je mee.
    Dikke kus van je vriendin Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 20573

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: