Week 1 - Happy New year - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Week 1 - Happy New year - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Week 1 - Happy New year

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

04 Januari 2016 | Thailand, Pattaya

Hoi allemaal.
Ten eerste wens ik iedereen vanuit Thailand een heel gelukkig en gezond 2016.
Mijn eerste week Azie zit er alweer bijna op.
Het is vanaf dag uno weer zooo fijn om elke dag in de zon en ook elke dag buiten te leven.
Ik ben samen met m'n broer en schoonzusje gevlogen naar Bangkok.
Sophie is een dag later ingevlogen en zullen we tot 17 januari gezamenlijk met z'n vieren reizen.
Daarna ga ik single verder op pad tot 10 februari.
We logeerden de eerste paar dagen in Pattaya in hotel Twin Palms.
Lekker hotel aan strand waar mijn broer al bijna 30 jaar lang een paar keer per jaar komt logeren.
Hotel is oke ,maar Pattaya vind ik persoonlijk veel veel TE druk ,TE hectisch,TEveel sextoeristen ,kortom voor mij geen plaats to be.
Niks krijgt te hier te zien van authentiek Thailand,maar is wel een oke stek om
paar dagen te acclimatiseren vanuit Hollands klimaat en om oud en nieuw te vieren.
Ik had vanuit Zandvoort een geluk wensballon van de Primera meegenomen om deze op te laten om 12 uur op het strand in Thailand.
Het was erg gezellig met oud en nieuw viering. We hebben het gevierd op terras met grote groep vrienden/kennissen van Cor uit Zandvoort die tevens met/zonder familie ook in Pattaya waren.
Om 12 uur zijn we de boulevard over gestoken waar duizenden mensen op strand feest waren vieren. Erg leuk om te zien.
Om 12 uur barste het grootse vuurwerk los wat super mooi was om te zien speciaal met uitzicht over het strand in de baai .
Ook werden er op strand wensballonnen verkocht en Sophie heeft er ook nog eentje gekocht en opgelaten. Ze waren verboden maar werden toch om 12 uur illegaal verkocht en er zweefden er heel veel brandend in de lucht ,erg leuk gezicht.
In een ander gedeelte van Pattaya was de countdown naar 2016 waar volgens inside info meer dan honderdduizend mensen op een plein super groot feest vierden met muziek dj s enz .
Dat konden wij zien via rechtstreekse verbinding op groot scherm bij de bar waar wij zaten.
Ik had thuis al voor mezelf beslist om daar zeker niet heen te gaan i.v.m IS terreurdreiging tegen de Russen die in grote getale in Pattaya komen.
Na 4 nachten zijn we per taxi vertrokken naar Bangkok om 1 nachtje hotel logeren bij treinstation en vervolgens in de trein richting Zuid Thailand te reizen.
We zijn vandaag om 8.00 uur in de trein gestapt . Momenteel zit ik dus nu in de trein en heb ik ruim 5 uur de tijd om wat naar buiten te kijken en m'n reisblog bij te werken .
Vijf uur treinen is voor mij een eitje na vorig jaar transsiberie expres en bijna 8000 km te hebben gereisd per trein,haha .
Ik vind het altijd fijn om verschillende manieren van reizen in mijn reisplan af te wisselen zoals binnenlands vliegen,bussen, treinen,boten/ferry s.
Vanmiddag zullen we dus arriveren in het rustige Thaise vissersplaatsje Bang Krut.
Deze omgeving zal zeker meer authenticiteit uitstralen .Dit spreekt mij persoonlijk meer aan en zal het dus waarschijnlijk zalig genieten/relaxen worden.
Na 3 nachten zullen we verder per nachttrein nog zuidelijker reizen naar Hat Yai waar we van daaruit met de taxibus naar Pak Barra haven gaan ,daarna met boot naar Koh Lipe eiland reizen.
Volgens mijn info moet Koh Lipe een van de mooiste eilanden ter wereld zijn?!
Ben benieuwd,wordt vervolgd
Groeten Marion

Verstuurd vanaf mijn iPad

  • 04 Januari 2016 - 12:53

    Ria:

    jeetje wat een ontzettend enthousiaste plannen en verhalen voor blijheid! wat gezellig te lezen ook.
    wat een goed begin van het nieuwe jaar...wat een genieten.
    kan me voorstellen dat deze plek incl natuur en zon echt even heerlijk alles loslaten brengt. ook je afwisseling van de diverse openbaar vervoer...wat goed dat je dat alles zo knap kunt regelen. het lijkt wel of je je echt een beetje thuis voelt daar.
    er was hier vrij recent een verslag v. het transsiberische spoor en de rit van Moskou naar china. ik heb uiteraard gekeken en aan jou gedacht.
    ga jij maar heerlijk genieten van het samenzijn met zoveel dierbaren en met dochterlief. ik wens je heeeeeel veel plezier. warmest regards ria

  • 04 Januari 2016 - 13:05

    Nadine:

    Leuk om te lezen Marion, hier wordt het nu wel koud, op sommige plaatsen ligt vanaf vandaag sneeuw, dus geniet van t lekkere zonnetje daar, groetjes aan iedereen!

  • 04 Januari 2016 - 14:37

    Marjo Van Bridge:

    Leuk om te lezen. Het was hier vandaag miezerig. Ga morgen met Paul, Mieke en M arie-Josee oefenen. Als je weer terug bent spreken we gauw eens af maar dat duurt gelukkig voor jou nog wel even! Geniet van je vakantie!

  • 04 Januari 2016 - 14:40

    Yvon:

    Hallo Marion,
    Super leuk weer om te lezen je avontuur en gezellig natuurlijk ook nog
    Met Sofie .
    Hier ook alles weer achter de rug de drukte met vuurwerk en alle katten nu weer f
    Rust.
    Geniet daar van de heerlijke reis en t mooie weer, wees maar blij dat je weg bent,
    T is hier kouden regenachtig, bahhhhhhhh.
    Veel plezier en de grt. Aan je dochter. Nog een hele fijn reis grt uit Haarlem
    Oja en natuurlijknog de allerbte wensen voor 2016 en dat we maar weer leuke uitjes
    Mogen gaan doen.

  • 04 Januari 2016 - 18:49

    Irene:

    Hallo Marion,
    Even een groet uit het druilige koude Zandvoort.je bent weer op een hele goede tijd vertrokken.
    Na de super gezellige dagen is het fijn om de kerstversiering weer op te ruimen tot het volgend jaar.
    Wat fijn dat je samen mer je familie zo lekker van je vakantie kunt genieten.
    Ik sprak vanmiddag iemand die voor de eerste keer naar Pattaya was en daar gillend weg is gegaan ook i.v.m. Met drukte en sextoerisme . Maar gelukkig ben jij ondernemend genoeg om verder te gaan.
    Veel plezier ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 20504

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: