Bangkok-Myanmar Burma - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Marion - WaarBenJij.nu Bangkok-Myanmar Burma - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Marion - WaarBenJij.nu

Bangkok-Myanmar Burma

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

19 Januari 2013 | Myanmar, Pagan

Hoi allemaal,
Hier weer een reisverslag vanuit Azie met volop avonturen .
Na mijn leuke verblijf op het mooie eiland Koh Chang ben ik op pad gegaan samen met Mn broer en schoonzus richting Myanmar (voormalig Burma) wat eigenlijk sinds pas enige tijd is opengesteld voor toeristen. Ik had al gelezen en gehoord dat je er dan ook NU moet heen gaan omdat het nu nog in opkomst is en nog niet verziekt door massa toeristen.
Maar voordat je het land in mag heb je nog wel wat hobbels te nemen ! Ik ben door mijn broer als reisleider aangesteld dus ik mag het uitdokteren vanaf de visa aanvraag tot het reizen ,vervoer en verblijf enz.in Myanmar . Nou vind ik dat ook wel leuk vind om wat nieuws uit te zoeken en heb ipad en de Lonely Planet tot mijn beschikking,maar het is wel een uitzoekerij in Myanmar.
Vanaf Koh Chang waren we met een vip minibus naar Bangkok gereden in een dag en dat ging prima. Ik had al 2 nachten hotel geboekt in BKK in de buurt van de ambassade i.v.m. aanvragen/ophalen visa Myanmar ambassade en dat bleek een super hotel te zijn voor weinig. Top.
Ik had me al ingelezen en had gezien dat je al om 7.00/7.30 voor de deur bij de ambassade in de rij moet gaan staan die om 9.00 uur opengaat zodat je voor 10 uur nog een sameday visa kunt aanvragen omdat we smiddags vliegticket op de ipad konden boeken voor de volgende dag Bangkok-Yangon.
Nou dat liep ff anders !
We waren keurig om 7.30 in de rij voor de ambassade en kregen van 2 filipijnnen al formulieren om alvast de aanvraag formulieren in te vullen . Pasfotos met witte achtergrond 2x hadden we ook bij ons,dus prima voorbereid toch ?
Deur ging open om 9 uur en werden al door een mannetje in een uniform gewaarschuwd dat wij busines visa aanvraagformulieren hadden en of we soms zaken gingen doen of toeristen waren !
Dus hup uit de rij,verkeerde formulieren en hup nieuwe formulieren gescoord en vlug weer ingevuld en weer ( voorgedrongen) in de rij. En ja hoor ,wat denk je ? Was ik aan de beurt werden mijn pasfotos afgekeurd ! Het mogen geen zwart/wit fotos zijn maar kleuren met witte achtergrond.
Ik weer de rij uit en tegenCor gezegd ga jij maar door,ik ben zo terug ! Rennen,rennen naar buiten en omdat het een ambassade wijk is zijn er in de buurt wel pasfoto zaakjes,foto maken,rennen rennen,weer voordringen in de rij. Cor was inmiddels al aan de beurt en had geen sameday visa aangevraagd maar een nextday visa ! . SHIT ,nog een dag langer verblijven in die stinkstad . Bangkok is wel een heel goeie shopping stad,maar meer ook niet.
Om er toch wat leuks van te maken ijn we savonds gaan eten in Bayoke tower op de 88 e verdieping waar je een fantastisch uitzicht hebt. Ik was et al 2 x geweest om te eten maar Cor en Marijke waren daar nog nooit gewest en dan is het wel leuk om te zien.
De volgende dag wilden we niet weer in die smog rondlopen en waren we naar het Lupini park gegaan dat ze de groene long van Bangkok noemen. Heel mooi park ,mooi aangelegd .(zie foto) Marijke en ik zijn zelfs nog op de waterfiets geweest tussen leguanen van echt wel anderhalve meter en langer,vond het wel beetje eng.
Ook was er een soort openlucht sportschool voor de Thaise
machomannen, (ziefoto) en hebben wij ook nog gesprt op de hometrainer haha. Eind van de middag weer in de rij bij de ambassade en konden we eindelijk onze tickets boeken voor volgende dag en hadden we toch nog leuke dag Bangkok gehad.
En toen.......Burma here we come

  • 19 Januari 2013 - 10:44

    Elly:

    Hallo Marion,
    Wat een verhaal.
    Een heel avontuur,maar dat vind jij wel leuk.
    Groetjes

  • 19 Januari 2013 - 11:10

    Irene:

    Tjonge,wat een belevenis en avontuur maak jij mee Marion. Maar dit past ook echt bij jouw.
    Wat zie je er trouwens goed uit joh! Je kunt op de foto al zien dat je geniet.
    Ga zo door.
    Groetjes.

  • 21 Januari 2013 - 16:33

    Rita Blomberg:

    Hi Marion
    Wat een verhaal over die horror hotel
    Als je dat hebt meegemaakt kan je overal tegen.
    Leuke fotos. Ga zo maar door, en nog veel (fijne )
    avonturen de komende weken.
    Groetjes Rita.

  • 25 Januari 2013 - 13:30

    Marion Bos:

    Mijn god Marion is dit allemaal echt het lijkt wel een film.Wat zul jij hier weer een saai leven hebben als je weer terug bent.Dat betekend dat jij hier ook maar weer wat moet gaan bedenken voor ons ,want daar ben jij goed in.GRAPJE.Ik vind het te gek at jij allemaal aan het ondernemen bent,ik zou daar compleet van in paniek raken.Nu moet je je weer langzaam gaan voorberijden op het normale leven hier,dat zal wel even wennnen worden,maar als je ons ziet ben je ook weer blijk toch?Ha ha Veel plezier nog en weer een dikke knuf van mij. Riet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 20570

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: