The Keys - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Marion - WaarBenJij.nu The Keys - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Marion - WaarBenJij.nu

The Keys

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

19 Januari 2024 | Verenigde Staten, Marathon

Hoi reisvolgers,

Hier alweer een update.

Gisteren zijn wij (na veel troubles ) aangekomen in ons hotel op The Keys.

Ter info : The keys is een eilandengroep van 1700 koraaleilanden Er zijn vijf mooie en grotere bewoonde eilanden die zijn verbonden met een brug de Seven Miles Bridge en daar loopt ene weg over, dus fout rijden is onmogelijk haha

Over deze bruggen rijdt je in ongeveer 3 uur van Noord naar West over alle eilanden . Het zuidelijkste eiland is Key West dat nog maar klein stukje van Cuba verwijderd is.

Aan de ene kant vd brug ligt de Atlantische Oceaan en andere kant de Golf van Mexico.

De wateren daar zijn links en rechts vd weg prachtig turquoise en is de rit van Noord naar Z west indrukwekkend mooi hadden we online al gelezen/gezien.

De natuur is tropisch en ook voor de vogelaars onder ons een Eldorado . Onderwater wereld ook zeer de moeite waard met mantra’s en grote schildpadden maar …. In de moeras gedeeltes dus ook krokodillen.

We zagen verkeersborden met “ pas op overstekende krokodillen “ Wel bijzonder haha

MAAR……om daar te komen moet dit dus wel per car ,en daar begonnen dus pas echt de big Problems.!!

Wat was ons plan ? Sophie zou ons met onze huurauto naar The Keys rijden .

Internationaal rijbewijs had ze geregeld en we hadden de auto online geregeld ,dus je zou denken so far ,so good .

MAAR ….Bij het ophalen kregen wij dus onze gereserveerde huurauto NIET mee !!

Het probleem was dus de combi creditcard- rijbewijs -de driver

Oke creditcard had ik dus vanzelfsprekend bij me zoals op elke reis

Maar zowel creditcard PLUS rijbewijs moet op ZELFDE naam staan en Sophie had verlopen creditcard bij zich en ik dus geen rijbewijs mee omdat ik niet ging rijden.

Sophie ging bellen naar de creditcard maatschappij omdat haar nieuwe Card al was geactiveerd en oké was . Ook naar Avis hoofdkantoor in Amerika gebeld maar het ging dus niet door .

Amerikanen zijn (in mijn optiek )over het algemeen beslist niet vriendelijk meedenkend en vaak snauwerig van toon.

Alle antwoorden op vragen zijn vaak: i don’t know- no not possible - Bye Bye .

Om lang verhaal kort te maken ,hebben we dus een Uber taxi moeten nemen voor 2.5 uur naar The Keys .

Op het eiland Marathon hadden we namelijk ook al een prachtig resort geboekt wat niet meer annuleerbaar was (Zie foto’s )

Op The keys kun je dus echt niet zonder auto of boot haha

En de vraag rees ook direct : hoe komen wij zonder auto na 2 nachten weer terug in Miami bij ons laatste hotel ?

We zochten allerlei opties uit maar …eigenlijk dus echt allemaal onhaalbaar pfff.

Heen waren we dan uit nood wel met een Uber taxi gekomen.

Terugreis was dit dus niet echt een optie vanwege de giga hoge prijzen van honderden dollars voor een rit van 3 uur .

Uber taxi’s werken net als in Amsterdam met vraag en aanbod.

Dus veel vraag en aanbod zoals in Miami of Amsterdam,zijn het

prima prijzen .

En op The Keys dus GEEN vraag en antwoord …dus giga prijzen.

Ook wilden we wel graag wat zien op The Keys en ook naar Key west het meest zuidelijke puntje van alle eilanden en vlakbij Cuba .

Ook echt niet te doen zonder car. Te ver en geen mogelijkheden.

Dus hadden wij een “plannetje “ bedacht om toch een kans te maken om een huurauto te kunnen huren .

Op de heenweg hadden we al een Avis rent a car gezien die wel behoorlijk eindje van ons resort was .

Vervolgens hebben wij 2 fietsen oftewel 2 barrels geleend bij ons resort en gingen wij op de tweede dag op pad .

Na eind fietsen hadden we de Avis gevonden en ging ons plan in werking haha .

Ik had Sophie onderweg al mijn creditcard gegeven. Wij vroegen om auto per direct te huren . Dat was mogelijk vanaf smiddags 14 uur .

Sophie gaf in ene handeling haar rijbewijs en mijn creditcard af op de balie.

Daarna gelijk de medewerker afleiden met aardig praatje bla bla bla enz zodat hij niet uitgebreid op (gelijke) namen rijbewijs PLUS creditcard zou gaan checken .[e-1f602]

En? En? En? ….. ons plan werkte en hadden we yeah een prachtige Chevrolet te pakken.

Daarmee waren gelukkig onze Problems opgelost .

We gingen we op pad naar Key West wat ook zeker de moeite waard was kwamen we achter .

Maar daarover later meer

wordt vervolgd

groetjes Marion

• 19 Januari 2024 - 08:48

Georgine :

Wat een nachtmerrie en een wijze les ( voor mij) Het staat er inderdaad altijd wel bij van de hoofdboeker enzo maar niet wetende dat het zo belangrijk was. Prachtig daar hè ooit een prachtige zonsondergang gezien in een leuk tentje en het huis van Hemingway ( niet spectaculair) geniet van jullie tijd daar!! Leuk om jullie verslag te lezen.

• 19 Januari 2024 - 10:34

Petra:

Wat een avontuur weer!! Maar jullie zijn wel ondernemend hoor! Niet voor één gat te vangen[e-1f44d][e-1f44d]en met een fantastisch resultaat. Prachtige foto's en de auto is ook niet de eerste de beste.

Helemaal top! Nog veel plezier en bedankt voor het delen van jullie bijzondere reis.

• 19 Januari 2024 - 11:03

Paul:

Haha, wat een avonturen weer.

Inderdaad is het altijd zo bij autohuur dat rijbewijs en creditcard op dezelfde naam van de hoofdhuurder moet staan.

Leuk dat jullie met die afleidingstruc toch uiteindelijk bij de Keys een auto hebben kunnen ritselen.

Veel plezier verder!

• 19 Januari 2024 - 12:46

Ria:

jeetje Marion!!!!wat een avontuur, maar[e-1f633] wat een stress...je moet het toch maar zien op te lossen. voor jou is een probleem altijd een uitdaging; maar dit doen weinigen je na hoor!!!

respect...en ik leer er nog van ook!!!!

de omgeving lijkt me sprookjesachtig en ja crocs idd die zijn er in overvloed. ik zou maar op het strand blijven daar.

dank voor delen ik geniet van je verslagen. geniet van iedere minuut je had zoveel energie voor nodig om er te komen.

[e-2764]

• 19 Januari 2024 - 17:53

Cocky:

Jeetje Marion, wat een verhaal! Wat vind ik jou een KANJER, je bent ook niet voor een gat te vangen. Heerlijke foto's, zo lekker op het strand en in de hangmat, nog veel plezier[e-1f60d]

• 19 Januari 2024 - 22:32

Henriëtte Heydendaal:

Wat een avontuur! Gelukkig is het uiteindelijk toch nog goed gekomen. Zulke belevenissen vergeet je nooit meer!

Jullie zien wel geweldig mooie dingen, geniet!!! Goede reis verder.