Shop till you drop - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Marion - WaarBenJij.nu Shop till you drop - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Marion - WaarBenJij.nu

Shop till you drop

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

15 Januari 2024 | Verenigde Staten, Miami

Hoi reisvolgers,

Hier weer een update uit Miami.

Na ons eerste halve dagje relaxen vd reis gingen we gelijk eind van de middag naar shopping Mall Aventura met het OV de bus .

Ik kan vertellen dat een busreisje met het OV op zich al een avontuur is. Het begon al bij de bushalte ,daar stond een gestoord persoon met koffer en netjes gekleed .

Maar ….. meneer was dus zijn hotel uitgezet en wilde dus savonds en in weekend met de bus naar de ambassade . Helaas wist hij haha niet eens waar hij heen moest dus ging vervolgens met de buschauffeur ruzie maken die hem er onderweg weer uit de bus knikkerde .

In de bus zaten ook (zoals vaker gebruikelijk ) in de USA een aantal junks met rare afwijkende trekjes zoals een jong meisje die passagiers die instapte een elleboogje gaf!

Pff wat een ellende zeg om al die mensen die de boot hebben gemist in Amerika te zien struggelen.

Daarbij stond de airco in de bus op graadje min 10 zodat echt bevroren en wij al snel hadden besloten : met de taxi terug en nooit meer met de bus ,enkel taxi’s nemen .

Bij Aventura Mall konden wij het niet erg vinden qua shopping ,of waren we soms nog niet in de juiste vibe ??[e-1f600]

Na een nachtje slapen op goede boxsprings en met jetlag werd ik om 3 uur snachts wakker wat normaliter thuis 9 uur sochtends is .

We gingen later op de ochtend naar een bakker waar ze prima ontbijtjes hadden en besloten om erna naar Dolphin shopping Mall (foto) te gaan met de taxi .

Miami beach vanaf ons hotel is het ongeveer 3 kwartier rijden van dolphin Mall af maar …. Dan heb je ook wat!

Wij zijn hier al vaker geweest en idd TOP.

Even ter info : 240 winkels met alle merken - 36 miljoen!! bezoekers per jaar . Net zo groot als 18 voetbalvelden.

Dus je loopt daar wat af, de blaren op je voeten .

Via de Levi’s naar de Ralph Lauren naar de Baby Gap enz moesten we echt wel ff uitrusten,wat drinken eten .

Sophie wist dat de Cheesecake Factory een begrip is ,en wilden we dus daarheen .

Nou nou nou wat verschrikkelijk veel en onwijs lekkere taarten stonden daar zeg. Zoiets heb je nog nooit gezien mmmmmm.

De restaurants van deze naam zijn allemaal art deco ingericht en zien er allemaal fantastisch uit. (Foto)

Ik ging voor de tiramusu cheesecake en Sophie nam een special

die we steeds voorbij zagen komen en er zoooooo lekker uitzag (zie foto s) met stukken brownie plus roomijs plus slagroom .

Helaas staat er in Amerika op de menu kaart ook de aantal calorieën van een gerecht. Pffff

Niet schrikken maar de mijne was 980 calorieën en Sophie ging voor 1750!!calorieen .

Het grappige was nog dat dinner menu kaart vd cheesecake factory volstaat met skinny gerechten zoals low calorieën,low carbs enz .

Maar we moesten allebei beamen :de taart was echt elke calorie wel waard haha [e-1f602]

Daarna weer de Mall in en weer lopen en shoppen tot sluitingstijd.

Na op mijn stappenteller 8.5 kilometer te hebben gelopen werden wij ongeveer de winkel uitgezet met ons volle tassen omdat de baby GAP winkel dichtging . En lieten we de taxi komen .

De rolluiken lieten ze zelfs al zakken .haha .

Ik kan me nog van andere keren herinneren dat we soms van 10 tot 22 uur in de Dolphins waren . Erg hè ?!

Zowel Sophie als ik zijn daar erg goed in. [e-1f600]

We hebben nog niet de Nike ,de Tommy shops enz geweest dus …we gaan (moeten helaas geintje ) nog een keer terug gaan komende dagen .

Maar voor de kleine prins hebben we echt heel erg leuke kleding gekocht . Maar wil nog wel voor mezelf (en Sophie ook)paar goeie Nikes scoren want onze schoenen zijn vast wel versleten na deze shopping trip [e-1f600]

Vandaag moeten we een huurauto regelen omdat we vanaf morgen naar The Keys gaan .

Wordt vervolgd

groetjes Marion

• 15 Januari 2024 - 15:55

Paul:

Haha, weer een leuk verslag.

Mijn ergste nachtmerrie: shoppen met vrouwen in een groot winkelcentrum.

Have fun verder!

• 15 Januari 2024 - 16:07

Loes Van Campen:

Wat een leuke belevenissen met als doel shoppen voor de kleine Prins maar gelukkig ook voor jullie eigen genot [e-1f600].

• 15 Januari 2024 - 16:18

Yvon:

Haha de taart hebben jullie er weer afgelopen lekker hoor. [e-1f923]

lekker shoppen ( foto s)groetjes uit koud Nederland

• 15 Januari 2024 - 20:14

Petra:

Het ziet er inderdaad heerlijk uit allemaal en echt op z'n Amerikaans ook flinke stukken! Mmm.....

Hebben jullie een privé yet terug naar huis?? Met al jullie pakjes ha,ha.

Leuk allemaal hoor!! Nog veel plezie[e-1f917]

• 16 Januari 2024 - 12:09

Cocky Van Kessel:

Oh wat een belevenissen , spannend ook allemaal. En die taarten, 't water loopt me in mond!!!

• 17 Januari 2024 - 12:34

Ria:

wat geniet ik weer v je verslag en de foto's maken het helemaal compleet!!

ja die shopping malls heerlijk kun je een hele dag doorbrengen wat jullie ook deden. ik herinner me die van Australia ook word er zo blij van. de afmeting ja..je moet wel lopen maar dik de moeite waard en...dan loop je er wat calorieën af.

ik word stil als ik de taarten zie/de porties je daglimiet mbt calorieën ..zit al aan 2 dagen eten zowat!!! maar dit was het waard..nou geniet dus maar!!!

OV in US hi hi wel levendig allemaal..zeker niet saai.

ik kijk uit naar je volgende verslag en droom van de warmte daar...wat heerlijk.

• 30 Januari 2024 - 14:18

Els En Henk:

Lieve Marion en Sophie

• 30 Januari 2024 - 14:21

Els En Henk:

Lieve Marion en Sophie,

Hartelijk gefeliciteerd met het aanstaande moeder- en omaschap. Ook Stefan natuurlijk gefeliciteerd.

Wij wensen jullie een fijne tijd in de U.S.A. en alle goeds voor de toekomst.

Hartelijke groten,

Els en Henk