Ayobowan/algehele indruk Sri Lanka - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Marion - WaarBenJij.nu Ayobowan/algehele indruk Sri Lanka - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Marion - WaarBenJij.nu

Ayobowan/algehele indruk Sri Lanka

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

15 November 2018 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hoi allen.
Mijn laatste dagje in Sri Lanka is vandaag aangebroken. Vanavond weer naar ons koude kikkerlandje.
De rondreis die ik heb gedaan was met leuke single groep van 21 medereizigers..
Het grootste deel waren ook best bereisde mensen ,die op hun beurt weer leuke reisverhalen over hun bestemmingen vertelden.
Ik heb heel veel gezien maar ben nu super uitgerust na m’n extra verlengingsweeekje
Ik ga graag op reis,maar ga altiid ook weer graag naar huis.
Wat is mijn algemene indruk eigenlijk van Sri Lanka en de rondtrip ?
Sri Lanka is een erg mooi (ei)land met zeer mooie natuurschoon.
Veel mooie tempelcomplexen en stupa s waar er twee er voor mij bovenuit schieten qua schoonheid:

DAMBULLA : een tempelcomplex boven op een rots. De klim ernaar toe vond ik al fantastisch maar wat er boven op mij te wachten stond was ronduit fantastisch mooi.
Nu ben ik best wel van de tempels bezichtigen.
Ik hou van de sereniteit die er daar heerst en de monniken die onverstoord hun ding doen. Ik kan er zo uren zitten!!
Met een groep en dus de tijdsdruk waar je je aan moet houden,gaat dit dus niet.
Om die reden ben ik dan ook graag de Lonely traveller zodat ik m’n eigen plan kan trekken.
Maar de aanwezigheid vd groep was ook deze x gezellig.

ANURADHAPURA : prachtige reuze witte stupa en tempelcomplex Mihintale een must See .
Op moment dat ik er was, hebben wij er een uitgebreide ceremonie meegemaakt dat de doek om de levensgrote spierwitte stupa rondom ceremonieel werd vervangen door heel veel boeddhisten monniken enz . Indrukwekkend om mee te maken. Bep en ik kwamen als laatste bij de bus omdat wij dit zoooo mooi vonden!!

Sri Lanka heeft ook erg mooi binnenland met onwijs mooie flora en fauna.
Wij hebben een werkelijk schitterende bergroute gereden met onderweg mooie stops bij super watervallen. Omdat het deze periode regentijd had ik vaak onderweg zware bewolking en soms ook regen en m’n paraplu moeten gebruiken. Maar... het grote voordeel is dat het nergens druk is met toerisme en overal rustig rond kon kijken wat weer heel fijn is.
Sri lankezen zijn aardige mensen maar zien wel alle toeristen wel als wandelende ATM automaten!!
Ze zijn vaak vervelend opdringerig. Om alle beach resorts staan hoge hekken heen en aan de strandzijde ook bewaking . Ik vind dit helaas wat minder!!
Persoonlijk wil ik mij altijd vrijelijk kunnen bewegen ,op m’n reizen kunnen rondstruinen door dorpjes stadjes enz zodat je de mensen en hun dagelijkse leven en cultuur kunt gadeslaan.
Dat is dus in SL niet echt mogelijk wat best jammer is.
Sri lankezen eten altijd met hun handen of dat nou op straat is of zoals nu in een 5 sterren resort!

Mijn laatste week:
Pandana beach resort.
Ik had na m’n rondreis een week verlenging geboekt. Het toeval wilde dat ook Manon uit onze rondreis groep dit ook had geboekt. Vanaf eerste dag konden wij het gelijk goed met elkaar vinden wat heel fijn was.
In onze groep zaten er toch ook paar waar ik niet graag mijn laatste week mee samen had willen zijn !
We hadden een top 5 Sterren beach resort wat super mooi was en met onwijs lekkere buffetten waar ik mijzelf probeerde enigszins in te houden wat moeilijk was. Kom maar keer mijn foto’s bekijken. Echt niet normaal zoooo zalig zo luxe .
Ligging was op strand en vlakbij met de tuk tuk, 6 km vanaf Bentota.
Een leuk stadje aan een meer cq rivier waar ook een super leuk restaurant aan water zat waar wij div keren zalig hebben geluncht.
Gevulde ananas zoooo zalig en dat voor 3,50.
Voor ned begrippen is SL goedkoop, behalve bijv goede capuccino en cola niet goedkoop.
Ook hou ik van een wijntje maar SL is ook geen wijnland dus ook best duur.
Op het Bentota lake hebben we een bootsafari gedaan van 2 uur wat erg mooi was.
Zat vol met krokodillen dus hoopte ik maar dat onze motor het bleef doen van ons oude bootje!
Heb natuurlijk al afgelopen tijd erg slechte ervaringen gehad met mijn eigen sloep haha.
We voeren door mangrove Jungle bos met ons bootje wat mysterieus uitzag.
Deed mij denken aan soort fata morgana Efteling haha
Maar nu zit het er alweer op en zal m’n koffer moeten inpakken. In m’n kamer is een bom ontploft haha dus alles netjes opvouwen anders past het er nooit meer in.
Vanavond om 21 uur komt de taxi en dan anderhalf uur taxi-drie uur wachten AirPort-12 uur reistijd nachtvlucht incl tussenstop - half uurtje taxi naar Zandvoort en back home!!
Zie jullie weer thuis.
Allemaal
AYOBOWAN ( goed leven/fijne dag) in het Singalees .
XxxxMarion


  • 15 November 2018 - 07:51

    Sophie:

    Leuk vehraal mam! Ben benieuwd naar de foto’s.
    Lekker kunnen relaxen in mooi resort laatste weekje en tot rust thuis komen :)
    Tot zaterdag!!
    X Sophie

  • 15 November 2018 - 08:18

    Ria De Gier:

    lieve marion, heb je verslag en de algemene indruk met meer dan gewone belangstelling gelezen.
    er zo van genoten! wil zoooo graag je verhalen horen en foto's ed zien.
    ik kijk er dan ook naar uit weer samen bij te babbelen.
    ik wens je een goede/comfortabele vlucht en als je thuis alles weer wat "op de rails" hebt dan hoor ik graag van je! we hadden ook nog het plan vd tentoonstelling Boeddha.
    kortom het zal heerlijk zijn je weer in de buurt te hebben, maar ik geniet van jouw heerlijke verhalen en je blijheid.
    dit even voor nu...tijdnood/moet nd boys liefs ria en tot gauw

  • 15 November 2018 - 11:54

    Paul:

    Goede terugreis gewenst!

  • 15 November 2018 - 12:08

    Anneke Stehouwer:

    Hi Marion, jammer dat het er al weer op zit maar zo te lezen heb je enorm genoten! Klinkt allemaal wel heel mooi, ik moet Sri Lanka ook maar op ons lijstje zetten! Ik heb niet veel eetfotis van je gezien dus stuur die nog maar door! Een goede terugreis en we moeten snel eens afspreken! Lieve groetjes, Anneke

  • 17 November 2018 - 03:16

    Manon:

    Lieve Marion,
    Bedankt voor de supergezellige laatste week in Sri Lanka! Ik vond het echt tof !
    Je bent een leuk en oprecht mens ' What you See is what you get'! We houden contact!
    Lieve groet, Manon

  • 20 November 2018 - 11:58

    Henk En Els:

    Lieve Marion,


    Een late reactie, want je bent alweer thuis. Toch willen we jou nog eens laten weten, dat we hebben genoten van jouw reisverslag.


    Fijne decembermaand thuis en dan de voorbereiding voor je wereldreis. Je doet het goed!!


    Hartelijke groeten,


    Els en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 20317

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: