Wat een mooi land (verslag2) - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Marion - WaarBenJij.nu Wat een mooi land (verslag2) - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Marion - WaarBenJij.nu

Wat een mooi land (verslag2)

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

31 Oktober 2018 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hoi allemaal,
Hierbij weer een reisblog uit Sri Lanka van dag 2 tem dag 8:
Onze rondreis omvat eigenlijk de culturele driehoek van SL en bezoeken we o.a de oude Koningssteden te beginnen met Anuradhapure.
De rit vanaf Negombo bedroeg 190 km door rijstvelden langs kleine tempeltjes soms zelfs ook overstekende olifanten en ook vooral heel veel prachtige bloemen waar SL om bekend staat waar ik mooie foto’s van heb gemaakt. Ik heb m’n iPhone maar ook m’n kleine Canon meegenomen voor het betere werk!
Deze camera heb ik vorig jaar gekocht ivm zuid Afrika,vooral omdat deze 40x kan inzoomen en ook de foto’s met weinig licht doet ie top. In onze groep is ook Michiel uit België die dezelfde camera heeft en leuk Vlaams kletst. Hij heeft het over: meine camera trekt schone foto’s zeg!!
Haha ik lach me soms rot en heb al gezegd dat wij Hollanders soms Google translate nodig hebben als hij wat verteld.
Omdat het regentijd is, is vooral de natuur erg mooi en groen. Overdag is het prettig reizen met soms eind vd dag een drupje maar dat valt erg mee.
Onderweg bezochten we de tempel van Mihintale,waardoor in de tweede eeuw voor Christus het boeddhisme naar SL werd gebracht. De boeddhistische tempels hier hebben in mijn optiek toch best wat invloeden van hindoeïsme. Vooral veel kleurrijker.
We bezoeken daar 3 blokken templets vanaf 2 eeuwen voor Christus wat enkel nog wat ruïne restanten zijn via blok 2 wat minder oud is naar blok 3 wat de gids de nog”levende tempel “ noemt. Wat zoveel wil zeggen dat deze nog dagelijks in gebruik is met veel bezoekers. Trouwens het toerisme is in deze periode niet overmatig en kun je alles prima bekijken zonder drukte.
Bij de tempels wonen ook vele apen die leuk maar brutaal zijn! Dus opletten geblazen want rabies wil je niet oplopen want is best ernstig.
Dag 5: we gingen via Sigiriya naar Polonnaruwa. In sigriya kon je de Leeuwenrots beklimmen maar dat heb ik niet gedaan met nog paar medereizigers. Het was 1200 treden omhoog en weer 1200 naar beneden!! Leek mij niet verstandig want ik zou dit vast kunnen maar weet niet hoe het dan dag erna met m’n knietjes gaat. Haha dus maar geen risico nemen. Achteraf was het ook weer niet echt bijzonder volgens de anderen die wel gingen.
Gezellig gekletst en in het museum geweest. In onze groep blijkt dus ook vrouw uit Bloemendaal en ook vrouw uit Haarlem aanwezig te zijn. En Sjanie uit Bloemendaal komt ook regelmatig bij Caprera!! Hoe leuk zeg.
Dag 6: in Palonnaruwa gingen we hele route tempelcomplex per fiets afleggen. Was mooi en onze gids verteld veel.
Na afloop kwam ik bij kraampje in gesprek met oud mannetje uit SL genaamd Soenny die zijn werk de cleaning van de P plaats is. Hij wilde van alles van mijn land weten en had 2 dochters van 12 en 14 jaar oud. Hij vroeg of ik voor school voor zijn dochters een pen had?
Ik heb gelijk mijn pen uit m’n tas gegeven en ben naar de groep gelopen en uitgelegd en gezegd ; allemaal nu de pennen inleveren voor Soenny haha .
En dat liep lekker dus kon ik hem veel pennen geven. Hij was echt superblij.
Verder op de dag heb ik bij de eerste de beste mini supermarkt waar we langskwamen aan gids en chauffeur gevaagd ff stop in te lassen en kon ik pennen kopen.
Overal bij de tempels zijn veel straatverkopers die op onze bus afstormen om wat “troep” te verkopen. Omdat ik het dan ook wel weer zielig vind maar een waaier en magneetjes gekocht.
Op dag 7 zijn we via Djambula naar Kandy (Koningsstad) gereden. Onderweg hadden we interessante stop bij Ayurverdische kruidentuin. De inwoners van SL gebruiken veel voor allerlei ziektes en kwaaltjes natuurlijke medicinale planten.
Er zijn in SL wel 4000 planten waarvan er 1600 worden gebruikt ivm ayurverdische geneeskracht. We kregen daar ook nog een nek schouder massage met medicinale kruidenolie
Meesten vonden het zalig! Nou ik niet hoor ,vieze vette zooi en dat kneden ik word er dus nooit blij van haha
En na een mooie culturele show onderweg kwamen we aan in Kandy in Queens hotel waar we zelfs ook de kamer van queen Elisabeth op mijn verdieping is.
Ik heb een erg mooie kamer voor 3 nachten in een echt een heel mooi koloniaal hotel met teakhouten vloeren- hoge plafons enz midden in de drukke stad Kandy.
En pff morgen dagje vrij van best drukke programma dus markten shoppen enz. Dus ff geen tempels haha
Groeten uit Kandy
Wordt vervolgd
XxxxMarion

  • 31 Oktober 2018 - 09:51

    Yvon:

    Heerlijk Marion, je maakt weer veel mee en ziet super mooie dingen
    Jij en massages hahaha
    Leuk dat er ook mensen uit de buurt van Haarlem zijn (die vind je echt over heel de wereld)
    Nou morgen lekker shoppen in de grote stad.
    Veel plezier
    Grt. Yvon

  • 31 Oktober 2018 - 10:17

    Paul:

    Leuk om te lezen weer, Marion.

  • 31 Oktober 2018 - 13:06

    Ria De Gier:

    wat geniet ik weer van je reisverslagen! dit is echt een eyeopener voor mij. ik hoop tzt van je te horen hoe het geheel is "bevallen"...want een cruise is geen optie voor mij meer.
    en....plaatjes die hou ik graag tegoed van je/ben echt benieuwd.
    geniet maar van de temperaturen want hier slaan we het tussenseizoen over lijkt het. was de maand oktober zacht...gisteren had ik dunne handschoenen nodig/het was maar 6 graden/flinke noordoosten wind en regen. het was echt winter...nu iets beter.....maar dat sla jij heerlijk over!!! dag lieve marion geniet maar fijn hoor, warmest regards ria

  • 31 Oktober 2018 - 16:07

    Petra:

    Wat bijzonder om te lezen. Geniet ervan!
    Groetjes, Petra

  • 01 November 2018 - 13:00

    Sophie :

    Leuk mam!!

  • 03 November 2018 - 12:12

    Loes:

    Hoi Marion, super om je reisverslag te lezen. Je weet het heel beeldend te brengen. Geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 20326

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: