3:Laatste deel prachtige rondreis - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Marion - WaarBenJij.nu 3:Laatste deel prachtige rondreis - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Marion - WaarBenJij.nu

3:Laatste deel prachtige rondreis

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

03 December 2017 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Hoi allen,
Ik ben alweer bezig aan de laatste tien dagen van mijn werkelijk prachtige rondreis door Z Afrika.
Vanaf Drakensbergen gingen we op pad (570km) naar Inkenkwezi.
In private Game resort werden we gastvrij ontvangen met champagne. Omdat we vaak lange reisdagen hebben komen we altijd eind vd middag aan bij ons overnachting verblijf. Maar...onderweg is zoveel moois te zien elke dag weer!
Na goeie nachtrust waar ik nooit echt moeite mee heb gingen we onze laatste safari doen in het Inkwezi wildpark.
Het was de laatste maar absoluut met stip de mooiste en spectaculairste ook!
Ik zat voorin naast de chauffeur/ranger en we gingen deze x echt heel erg off Road de bush in. Dat was werkelijk fantastisch,dit was pas echt safari zoals ik mij het ook had voorgesteld.
Krugerpark heeft de naam,maar vond ik persoonlijk het minste park van de 3 parken waar ik game drives heb gedaan: vooral droog/dor natuur - geasfalteerde weg-veel vernielde natuur door de olifanten.
Het Hluhluwe safari park- mooi oud park erg mooie natuur maar om deze reden ook erg dichtbegroeid dus wel lastiger om dieren te spotten.
Maar Inkwenkezi dat was het echt helemaal en hadden we ook in onze jeep een top ranger/gids. Ik vond hem best wel wat risico’s nemen maar wat was dit super zeg en zulke mooie foto’s kunnen maken vd dieren.
Hij liet ons zelfs uitstappen bij de buffels wat gevaarlijke dieren zijn. We mochten niet dichterbij dan 10 meter komen want ze kunnen niet scherp zien na 10 meter. Ook was de wind van ons af en kunnen ze niet ruiken want deze jongens zijn heel erg sterk en agressief!! Maar omdat ze onze geluiden hoorden werden ze wel onrustig en bleef ik toch maar beetje in de buurt van de jeep haha. You never know
Maar het meest spectaculairs moest nog komen. We reden met de jeep in een ander gedeelte waar de leeuwen zaten. En.... jahoor ik wilde graag een mannetjes leeuw zien en daar zat de koning vd dieren in vol ornaat met ook nog meerdere vrouwen en een witte leeuwin(foto) .
Ranger vroeg of 1 iemand van ons bang was om proberen erg dichtbij te kijken? Natuurlijk niet maar we vonden het natuurlijk best heel erg spannend natuurlijk!! We kregen instructies:niet gaan staan in de jeep geen geluiden enz
Hij pakte wel gelijk uit een afgesloten box zijn geweer voor de zekerheid en we gingen ervoor!!
Brrr en echt op nog geen meter afstand reden we langs de groep leeuwinnen en 1 leeuw iedereen was er stil van. Zooo mooie beesten.
Dewitte leeuw keek mij eens aan want ik zat voorin en dacht: lekker lunchhapje. Hij keek mij echt super scheel aan en maakte zelfs aanstalten om te gaan staan. Toen kreeg ik vervolgens echt de bibbers. In Tanzania zijn laatst wel toeristen opgevreten aangevallen door leeuwen!!
Ranger zei gelijk tegen mij: this Lion is afraid of vehicles!!
Nou ik dacht gelijk: een kat in het nauw kan rare sprongen maken dus rij nu maar weer door haha want hij bleef mij aankijken!!
De ranger heeft foto’s van mij en de leeuw samen gemaakt,echt super mooi en ook nog eens mijn sterrenbeeld haha.(foto)
Daarna gingen we weer verder en hadden we drinkpauze met de andere jeeps van onze groep en hebben gelijk
een groepsfoto gemaakt.
Bij terugkomst in ons resort werden we naar strand(foto) gereden wat ik zalig vond en mij gelijk ook vertrouwd en blij maakte. Wat een dag zeg!! Met wel dikke gouden rand hoor.

Dag erna(400km) naar Graaf Reinet
Mooi plaatsje doet beetje Amerikaans aan met brede lanen en zag er vriendelijk uit.
Leek wel openluchtmuseum met mooie monumenten. Wederom goed resort en nog lekker ff gezwommen in zwembad.

Dag erna (350km) graaf Reinet-Knysna
Knysna is erg leuk watersport plaats met mooie haven waterfront . Het zag er beetje saint Tropez uit met super goeie restaurants waar ik savonds met de groep sushi als enige had besteld. Werd vers bereid en was zoooo lekkermm.
Hotel was van hout en heel leuk,(foto)maar ik had dan ook geluk wamt had erg mooie grote kamer boven en de meesten een donkere kleine kamer beneden. Ook nog zalig ff geshopt want was safe in Knysna.

Dag erna:Knysna-Oudshoorn (150km)
De busritten zijn lang maar onderweg hebben we ook leuke tussenstops en nu dus een struisvogelfarm. (Foto’s)
Wat zijn dat grappige beesten zeg en dat koppie zoo leuk. De eieren zijn als je ze op z’n kant legt super sterk en ik heb er zelf opgestaan. Zelfs met mijn gewicht bleven ze heel haha (foto)
Daarna een struisvogel lunch, ik had salade met struisvogelvlees besteld. Echt zalig
Vervolgens naar ons overnachting bij Swartberg waar het een super mooie boerderij was met fantastisch uitzicht op de bergen.
Leuk zitten praten bij zwembad. Groep us echt leuk.
Na twee glazen Stellenbosch rosé zag ik het al niet scherp meer en dacht ik dat de vloer in m’n kamer schuin liep!! Mijn sleutel dacht ik dat deze van een ander was,want ik dacht nummer 5 en niet nummer 4!! Dat was lachen gieren brullen want ik had m’n bestellingen op een verkeerd ander z’n kamer laten noteren.
Geef mij geen twee grote rosé want dan kun je lachen haha.
In ZA zijn het ook eens erg grote volle glazen haha en dat voor 1,80 euro.
Na het ontbijt weer op pad en gingen we naar de Congo grotten(foto) . Indrukwekkend mooie wandeling met gids door de grotten en zalig koel want was erg warm deze dag.
En dag erna moest de wijnproeverij nog beginnen bij een wijn boerderij. Was heel leuk maar om 12 uur hoef ik nog niet echt wijn. Wel beetje geproefd maar de rode is ook niet aan mij besteed maar de port was erg lekker.
Daarna picknick aan de rivier bij de wijngaard . Echt erg leuke sfeer met een muziekje erbij. Super
Via route 62 kwame wij na 450km aan in Stellenbosch waar ik vlakbij overnacht in een NH hotel haha. Na 1 nacht gaan we morgen slechts 55 km verder en zijn we dan op eindpunt Kaapstad waar we ook nog pinguïns gaan kijken en de Tafelberg.
Er is mogelijkheid tot optionele excursie naar Robbeneiland waar Mandela gevangen heeft gezeten.
Deze toeristische attractie sla ik ff over en ga op zoek naar een mooi wild diervelletje cq vloerkleedje voor in m’n nieuwe appartement. In Nederland heb je enkel koeievelletjes maar.... bijv koedoe lijkt mij erg mooi . Zo een bijzonder souvenir krijg ik natuurlijk nooit meer.
Mijn nieuwe inrichting zal sowieso volop geïnspireerd zijn op mijn reizen en mooie herinneringen.
Op internet ff opgezocht of ik dit mag invoeren maar idd geen probleem want zoals zebra koedoe is geen beschermde diersoort en mag Nederland in.
Iedereen de groetjes uit een erg mooi zuid Afrika
Marion



  • 03 December 2017 - 22:58

    Henk En Els:

    Lieve Marion,

    Wat fijn, dat je zo geniet. Ik zie alles voor mij van mijn reis 10 jaar geleden. Ik maakte ook de excursie naar Robbeneiland: op de terugweg storm en alle Zuid-Afrikaanse vrouwen begonnen te bidden en te zingen. Ze waren bang, dat de boot zou omslaan.

    Henk en ik wensen jou nog een paar heerlijke dagen en een goede thuireis.

    Hartelijke groeten,

    Henk en Els

  • 03 December 2017 - 23:14

    Paul S.:

    Wat een leuke verhalen weer en wat bijzonder met die leeuwen.
    Beetje door blijven oefenen met de wijntjes hoor.

    Veel plezier de laatste dagen in Kaapstad!

  • 04 December 2017 - 19:38

    Ria:

    DANK vj geweldige update/je enthousiasme zo blij mee! al mijn herinneringen worden weer levend.
    ik ben ontzettend benieuwd naar je foto's. het zal wel wachten totdat je verhuisd bent...want zodra je weer hier bent staat er heel wat te wachten op je. ik hoop dat intussen hier alles vlekkeloos loopt zoals zorgvuldig door jou gepland.
    wat goed dat je prima slaapt, dat is niet iedereen gegeven op een steeds vreemde plek.
    je verslagen over de wildparken/zo geweldig te lezen..wat een onvergetelijke ervaringen zul je hebben verzameld.
    de buffels...huh weet er alles van, maar de gids heeft wel super momenten gegeven...soms beetje eng ook/ik zou echt bang zijn denk ik. wij bleven nl steeds id auto als het advies was. en ...ik wilde niet opgegeten worden of zo. blijf graag heel en onbeschadigd als het even kan.
    Lion King gezien! en zo dichtbij! ook nog foto van jou en je sterrebeeld..nou wat wil je nog meer.
    ja de struisvogels zijn aandoenlijk zeker als je ze zo dichtbij ziet, mooie lange wimpers, grote ogen, maar ze kunnen minder zachtaardig zijn dan ze eruit zien weten we.
    hi hi mbt wijn/rosé ..zal het onthouden hoor.
    het plezier spat van je verslagen af...zo heerlijk. wordt er blij van.
    een koedoe huid! ik zie het helemaal voor me ...je appartement ih teken van je vele reizen, dat wordt vast heeeeeel bijzonder verheug me er nu al op om het te bewonderen.
    ik heb in Kaapstad/Waterfront ook een kleedje gekocht v. de vloer...hoor je nog.
    dit voor nu. over enkele dagen zul je aan de terugreis beginnen. ik wens je een comfortabele vlucht.
    en meteen een WELKOM THUIS met veel onvergetelijk mooie herinneringen.
    tot horens lieve marion, ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 20347

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: