Week 2 Zuid Afrika-ongewenste nachtelijke gast! - Reisverslag uit Ngqolo, Zuid-Afrika van Marion - WaarBenJij.nu Week 2 Zuid Afrika-ongewenste nachtelijke gast! - Reisverslag uit Ngqolo, Zuid-Afrika van Marion - WaarBenJij.nu

Week 2 Zuid Afrika-ongewenste nachtelijke gast!

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

30 November 2017 | Zuid-Afrika, Ngqolo

Hoi allen,
Hier ben ik alweer heeel snel met mijn volgende update want de WiFi doet het zomaar prima in mijn huidige hotel.
De rondreis gaat snel en ben ik alweer dik over de helft op mijn route met einddoel Kaapstad.
Inmiddels alweer hotel nummer 9 van de in totaal 12 hotels waar ik deze reis ga en heb geslapen..
Veelal dus maar ene nacht in een hotel of lodge of guesthouse en soms ook twee nachten,dus het is leven uit de koffer.
In de wildparken dus slapen in een lodge in de bush met snachts de bijbehorende spannende jungle geluiden,waar ik ook ineens snachts een ongenade gast aan m’n deur had wat ik niet echt prettig vond!
Uitleg: op deze reis gaat iedereen vroeg naar bed na diner want het elke dag vroeg weer op pad hoppa de bus in. Zo ook ik dus.
Lag al lekker in te dutten,word er op m’n buitendeur huisje geklopt door een zuid Afrikaanse man die roept: mam mam do open! Nou neeee dus,dat doe ik dus echt niet.
Ik deed alsof ik sliep en had ook geen licht aan,Maar.... hij bleef dus roepen en roepen of ik open wilde doen!! No way dus.
Weggaan was hij dus niet van plan en mijn hersens werkte razendsnel en bedacht mij dat ik de reisleider Neels maar moest gaan bellen.
Die nam gelukkig op en kwam gelijk en vroeg in zuid Afrikaans wat die vent moest!?? Wat was het nou? Ik laat alle drankjes en diner op m’n kamer rekening zetten en had het bonnetje niet getekend. Wat een gelul zeg om mij hiervoor wakker te maken.
Ik loop heus snachts niet weg en ik ben ook nog eens met een georganiseerde groep.
Maar meneer was gestuurd door z’n manager om ff de handtekening bij mij te gaan halen.
Dus getekend en was hij weer opgerot en kon ik gaan slapen.
Neels mijn reisleider had mij gelukkig fijn geholpen
Hij kan ook in de bus veel en trots over zijn land vertellen wat ik erg interessant vind.
Hij spreekt zuid Afrikaans wat erg grappig taaltje is: geen meervoud geen verleden en tegenwoordige tijd,kortom het klinkt beetje krom. En wil je met de lift zeggen ze:daar is de “hijsbak” eigenlijk heel logisch haha.
Er rijden veel pick ups rond en deze heten “bakkies” . Een uitzichtpunt een “aftrekplaats” maar dat geloof ik niet echt haha
Onderweg is de natuur prachtig en lijkt het net of er elke x een nieuwe ansichtkaart voorbijkomt.
De zuid Afrikaans sprekenden zijn coza s
Laatste dagen zeker want zit nu aan begin van de Tuinroute in Kyssna. Deze route is supermooi . Heeft trouwens niks met tuinen of bloemen te maken.
In ST Lucia hebben we een boottocht gemaakt waaar we hele groepen nijlpaarden in het water gezien (foto)
Helaas wel regenachtig en onweer!! op het ster waar ik niet blij mee was
Ik maak best veel kilometers (4000) dus heb met verschillende weertypes te maken. Op de hoogvlaktes nat en kouder en lekker tot behoorlijk warm en ook volop zon op de laagvlaktes.
Na St Lucia gingen we volgende dag naar Hluhlu oudste safari in zuid Afrika. Totaal anders dan Krugerpark wat heel droog is
Dit parl is mooier ,veel groener maar... ook dichtbegroeid wat wil zeggen dat het lastiger is om wilde dieren spotten!
Olifanten,giraffen en baby zebra’s buffels gespot en gefotografeerd (foto’s)
Dit park ligt in Zululand en ik heb ook een Zulu hoofdbandje van springbok gekocht (foto) .
Dag later gingen we weer 500 km de bus in om naar het”dak van zuid Afrika” te gaan de berg in naar de Sani pass. Rit was mooi,maar....is op 1000 meter hoogte gelegen en dus vooral koud en nat en vervolgens kachel aan op m’n kamer in mooi resort.
Onderweg een stop gemaakt bij een schitterende waterval(fotomomentje) en ook nog stop bij het werkelijk schitterende gedenkteken van Nelson Mandela.
Dit gedenkteken is opgericht op de plek waar Nelson in 1962 is opgepakt. Het pad ernaartoe moet je lopen en heet the way of Freedom . Zeer zeer indrukwekkend!(foto)
Je ziet in eerste instantie enkel verzameling stammen maar hoe dichterbij je komt op het pad,hoe duidelijker je de beeltenis ziet van Mandela. Echt schitterend kunstwerk.
Ik zie zoveel maak zoveel mee dat het onmogelijk is om alles te beschrijven ,maar heel leuk dat je mijn avonturen volgt.
Word vervolgd ,groetjes Marion
P.s erg leuk dat je m’n avonturen leest


  • 30 November 2017 - 22:38

    Yvon:

    Wat een land hè zoooooomooi, en wat een reis maak je en zo ontzettend veel te zien.
    Lekkker ventje aan je deur zeg grrrrr.
    Geniet nog lekkker van je laatste week.
    Grt uit koud haarlem

  • 30 November 2017 - 22:38

    Yvon:

    Wat een land hè zoooooomooi, en wat een reis maak je en zo ontzettend veel te zien.
    Lekkker ventje aan je deur zeg grrrrr.
    Geniet nog lekkker van je laatste week.
    Grt uit koud haarlem

  • 30 November 2017 - 23:02

    Elly:

    Wat een verhaal zeg,eng s’nachts zo een ventje aan je deur.
    Geniet nog maar van je laatste week.

  • 30 November 2017 - 23:31

    Paul:

    Heb je eindelijk een vent aan de deur, stuur je hem weg. :)

    Leuk verslag weer.

  • 01 December 2017 - 12:39

    Riet Van Der Leden:

    Top Marion was het geen leuke man om binnen te laten,nou nee he doe maar niet grapje.wat maak je weer leuke reizen en krijg je weer mooie plaatjes onderweg te zien.Het volgende traject staat op stapel ,ik ben benieuwd naar mijn overbuurvrouw ha ha gr en nog veel plezier Riet

  • 01 December 2017 - 13:55

    Els En Henk:

    Lieve Marion,

    Met belangstelling lezen wij weer jouw reisverslag, dat bij mij veel goede herinneringen oproept, want in februari en maart 2006 maakte ik met een vriendin en vier echtparen min of meer dezelfde reis van Johannesburg naar Kaapstad. Ik was ruim een maand in Zuid-Afrika en op alle door jou genoemde plaatsen bleef ik langer. Bovendien maakten we een tocht naar Lesotho en we verbleven ook in Durban en Port Elisabeth.

    Geniet van je laatste week.

    Veel liefs,

    Els en Henk

  • 01 December 2017 - 14:58

    Arien:

    Leuk om weer op deze manier mee te genieten van je nooit saaie reizen!
    Geniet er nog lekker van....

  • 01 December 2017 - 17:40

    Ria De Gier:

    wat een geweldige belevenis hè zuid Afrika! je verslag haalt ook mijn herinneringen weer boven.
    ja je leeft vanuit de koffer en vraagt om goede organisatie mbt de volgorde van inpakken/laag voor laag en dan nog ivm de grote temperatuur wisselingen moet je eigenlijk alles bij de hand houden. wij waren er in juni 1999 en hadden geen last van vocht/nattigheid. Terwijl het wel hun winter was.
    ja ik weet dat wifi niet vanzelfsprekend is. De krag (electra) is ook onvoorspelbaar.
    inderdaad men ligt bijtijds onder de wol; maar het is steeds vroeg op en ook vroeg donker/niet veilig op straat/dus eten, drankje en slapen als een roos. er moet dan wel niemand aj deur komen "kloppen". jeetje marion wat een gedoe in de nacht!!! huh daar zit je niet op te wachten. je ziet dat een reisbegeleiding onmisbaar is. gelukkig was dat je reddende engel.
    ja de taal/ik lag steeds in een deuk vh lachen. Hijsbakkie is dan nog logisch; maar wat denk je van een wegholtrein! dit is een sneltrein. een broer van Jan woont er en de mails ih zuid afrikaans zijn steeds weer lachen. ik tel de dagen met je af hoor. je zult vast nog naar Kaap de Goede Hoop gaan...zo indrukwekkend. dit voor nu lieverd. Carpe Diem hier is het koud en nattig, liefs ria

  • 05 December 2017 - 10:56

    Doris:

    Hallo Marion, mooi verslag!!!!
    Van alle verre landen die we bezocht hebben, is mij Zuid- Afrika het meest in mijn geheugen gebleven, een land dat nooit verveeld! Men zegd dat hier de wieg van de mensheid heeft gestaan, ik geloof het !!!!!
    Lieve groetjes en tot ziens in Zandvoort.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 20311

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: