Eind in zicht van mijn Thailand reis 2016 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Eind in zicht van mijn Thailand reis 2016 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Eind in zicht van mijn Thailand reis 2016

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

06 Februari 2016 | Thailand, Hua Hin

Hoi lieve lezers ,
Allereerst vind ik het erg leuk dat jullie mij volgen en dat jullie ook zulke leuke reacties hebben gegeven op mijn reisblog .
Maar helaas komt het einde voor mij alweer in zicht van mijn zesweekse reis.
Ik ga graag op reis,maar kom zeker ook weer graag thuis maar......de kou in Nederland kan me echt gestolen worden!!

Pai - Chiang Mai.
Na mijn zalige verblijf in Pai stapte ik weer in de minivan om met elf personen de rit terug naar CM te maken wederom dus met de 762 haarspeldbochten!!
Ging deze keer ook weer prima voor mij . Alhoewel er wel paar mensen erg wit zagen in ons busje.
De weg is sterk verbeterd met jaren geleden : breder en meer betonnen vangrails in alle bochten zodat de minibusje met toeristen niet zo snel het ravijn in lazeren wat toentertijd nogal vaak gebeurde.
Ik heb ze jaren geleden ,toen ik deze rit ook eens deed ,de verongelukte minibusjes wel zien liggen in het ravijn !! Nou daar wordt je niet blij van dus.
Maar ....dat kostte dus teveel toeristen ,vandaar de verbeteringen maar het blijft dus wel veel deze 762 haarspeldbochten.
Ik had 3 nacht Guesthouse geboekt van Zweedse eigenaar en zijn Thaise vrouw sinds 22 jaar.
George de Zweed is super aardige man en verwelkomde mij erg hartelijk en gaf allerlei tips enz
Na deze 3 nachten bracht George mij heel aardig naar de AirPort voor de vlucht Chiang Mai-Bangkok. Dat is maar een uurtje vliegen. Het vliegtuig had denk ik wind in de rug want naar drie kwartier stond ik al op Bangkok AirPort.
Mijn plan was om vanaf de luchthaven op level 1 een VIP bus naar Hua Hin te pakken en alles liep op rolletjes en volgens mijn planning kon ik de VIP bus makkelijk halen van 14 uur ..
Maar.......toen ik bij balie aankwam stond er groot bord:
Buses Hua Hin fully booked today and tomorrow!!!
Oke probleem want ik had zelfs al hotel boeking in Hua Hin dus wat nu???
Ik overlegde met mezelf ff snel wat mijn mogelijkheden eventuele opties waren?
Er stonden bij de bus compagnie balie meer mensen met hetzelfde probleem,dus daar zag ik mijn kans.
Want taxi 3 uur!! naar Hua Hin is veel money for me,maar taxi sharen is beter plan haha.
Vervolgens ben ik op jong Chinees setje afgestapt en vroeg of ze ook naar HH wilden vandaag
En een taxi wilde sharen???
Hij sprak prima Engels en vond het prima plan.
Dus ...,,zat ik binnen 10 min al voorin als een vorstin al in de airco taxi met stel heel aardige chinezen.
Tussendoor nog een stop gedaan met aardige chauffeur en ik ben na drie uur rit aangekomen in Hua Hin. De chinezen wilde graag foto van mij met hun samen,vinden ze altijd leuk om op de foto te gaan met een gek blank westers mens haha.(foto) Het is mij al vaker gevraagd haha.
Aangekomen in HH was ik na twee weken binnenland weer helemaal blij om het strand en de zee te zien(foto HH strand).
Glaasje witte wijn erbij aan de vloedlijn en mijn dag kon niet meer stuk.
Het verblijf in HH is zalig op het strand en bij Jenny s Guesthouse is Jenny al mijn grote vriendin en maakt graag een praatje met mij elke dag. Haar oude Belgische pensionado die ze aan de haak heeft geslagen spreekt ook Nederlands ,maar erg spraakzaam is ie niet maar schudt des te meer met z'n Parkinson hoofd.
Maar ja geld is belangrijk voor de Thaise dames. Dat hebben de westerse mannen en heeft Jenny nu maar mooi een Guesthouse en hoeft niet de hoer uit te hangen!! Dus oke deal.
Niet alle westerse mannen willen een Thaise lady,maar liever toch een westerse vrouw!
En Thierry een aardige Fransman had zijn oog dus op mij laten vallen!! Hij sprak belabberd Engels en ik? Je parle petit peu Français haha
Gelukkig vertrok hij na drie dagen naar Katchanaburu en ik naar Prachuap Khiri Khan want meneer de Fransman werd wel erg verliefd haha.
En nu lig ik zalig alleen op m'n bedje met zeezicht dit reisblog te typen.
Ik heb m'n bagage bij Jenny s Guesthouse laten staan om ff twee dagen in Prachuap te gaan kijken, en kom terug ivm mijn laatste drie nachten van mijn reis.
Mijn VIP busticket had ik dus nu al gelijk online geboekt terug naar de AirPort Bangkok zodat de bus weer niet fullybooked zou zijn en ik alsnog in m'n eentje dure taxi zou moeten nemen!
Prachuap Is maar uurtje reizen met een mooie treinreis vanaf het meest gefotografeerde en in films gebruikte schattige stationnetje van Hua Hin (foto)
Na een uurtje treinen kwam ik aan in Prachuap khiri Khan.
Altijd gereserveerde zitplaats en diner en drinken onderweg.
Zelfs als je zoals ik maar uurtje per trein reist kreeg ik lekkere curry chicken massaman,rijst ,soepje ,drinken erbij dus de Thaise NS is TOP!
Alleen wel ( net als Nederland)half uur vertraging maar oke genoeg te zien op dit mooie station.
Pratchuap is authentiek Thais stadje met mooie wandelboulevard, erg leuk om rond te fietsen en dit stadje te verkennen. Hier geen toeristen winkeltjes maar wel leuke terrasjes restaurantjes Thaise marktjes en ook paar mooie tempels (foto Hindoetempel).
Op vrijdag en zaterdag is er op de boulevard een grote nightmarket waar ik lekker heb lopen struinen.
Er wonen hier vooral ppensionado s met hun Thaise vrouw en long stayers.
Op mijn fietstocht kwam ik ook nog een kolonie wilde APEN tegen,waar ik het nooit zo op heb!
Want die krengen zijn vaak brutaal en kunnen bijten!
Dan ben je dus letterlijk in de aap gelogeerd want ze hebben vaak rabiës. Als dat niet snel behandeld wordt kan dat zelfs dodelijk zijn!
Dus ik snel ff fotootje gemaakt en oprotten apen,niet te dicht bij mij! (Foto )
Maar toen ik de foto had gemaakt en m'n iPhone in mijn tasje deed,bleken er vele apen achter mij te staan,wat ik dus niet had doorha!!!!
Een hartverzakking kreeg ik zeg en sprong snel op mijn fiets en sprintte weg.
Beste lezers morgen weer naar strand in Hua Hin terug en dan Dinsdag naar huis pff,zal zeker wennen zijn> niet meer elke dag uit eten- zalige Thaise eten-niet meer elke dag schoongemaakte bedroom - niet meer mijn was gedaan voor 1 euro per kilo enz en geen zon meer

  • 08 Februari 2016 - 12:41

    Henk En Els:

    Lieve Marion,

    We hebben weer genoten van je levendige reisverslagen. We wensen jou nog een fijne dag en een goede thuisreis.

    Tot binnenkort.

    Hartelijke groeten,

    Henk en Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 20310

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: