De trip/verblijf van Koh Lipe- Koh Chang - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu De trip/verblijf van Koh Lipe- Koh Chang - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

De trip/verblijf van Koh Lipe- Koh Chang

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

17 Januari 2016 | Thailand, Koh Lipe

Hoi allemaal,
Hier weer een reisblog vanuit Thailand. Ik schrijf dit op de luchthaven Bangkok waar ik net Sophie heb uitgezwaaid die weer naar huis gaat.
Ikzelf heb over twee uur mijn vlucht naar het uiterste noorden naar Chiang Mai. Maar anderhalf uur vliegen en dat is eitje na wat wij afgelopen weken hebben gereisd.
Vanaf vandaag heb ik nu dus geen reisgezelschap meer en ga ik in m'n eentje verder op pad.
Ik heb mijn reisplan helemaal uitgewerkt tot de laatste dag en ziet er in mijn ogen prima uit . Ik zal eindigen op strand van Hua Hin,maar nu eerst de inmiddels reeds beleefde reisavonturen.
Vanaf super mooi Koh Lipe gingen we weer per longtailbootjes ,vervolgens anderhalf uur speedboot,vervolgens anderhalf twee uur taxi,vliegen van Hat Yai naar Bangkok .
Toen we aankwamen op BKK bleek er een gigantische rij bij de taxi s te staan wat uren zou gaan duren!!
Ook zag ik een lijnbus staan met Khaosan Road als bestemming . Ik had al uitgezocht dat ons hotel daar echt vlakbij moest zijn,dus hup instappen voor 150 bahtjes (=3,75) . En Wifi in de bus haha
De eindhalte (had ik in de bus op gps uitgezocht) was maar 2 min lopen van ons hotel ,dus top!!
Prima hotel ,Rambutri Plaza midden in een leuke wijk .Aanrader.
Wijk Rambutri lijkt veel op een Chinese hutong wat een soort groene wijkjes zijn met bomen ivm zuurstof in de smog grote steden met restaurantjes marktjes .Deze wijken zijn gelegen in zijstraten van drukke lees 24 uurs file doorgaanswegen in drukke steden.
Sophie en ik gingen gelijk na de incheck hotel de wijk op zoek naar een travel kantoortje om de bus naar Koh Chang te boeken volgende ochtend om 7.30 uur. En dat was ook nog gelukt!!
Daarna nog ff de highlight Khaosan Road bezocht wat enkel een gekkenhuis is met herrie markt,harde muziek,veel backpackers .
Maar we hebben het gezien, en heb nog wel een goeie North Face dagbackpack gescoord.
Volgende ochtend in de VIP minibus naar Koh Chang.
Inmiddels waren er van Cor en Marijke kennissen ingevlogen die samen met hun verder reizen en ook dag later dan ons naar KC gingen.
Koh Chang:
Na voorspoedige reis kwamen we aan bij ons geboekte beachresort Apple op whitesandbeach.
Op het strand resort en met zwembad 4 dagen relaxen wat lekker was.
Veel Zandvoorters op strand,leek wel Zandvoirt beach haha

Sophie kreeg ook hier te horen dat ze nu officieel haar Master heeft behaald!! Super trotse moeder dus.
Ik heb geluksbloemen(jasmijn+anjers)hangertje voor haar gekocht.(foto)
Deze hangers kopen de Thaise chauffeurs ook . Ze hangen deze aan de binnenspiegels in hun auto s en taxi s ivm geluk,geen ongelukken.
En zelfs ook in mijn Mini hangt er ook zo eentje haha.
Wel neppie maar toch,kan geen kwaad toch?

Na 4 nachten weer terug met de minibus en de ferry.
Deze reis was hel en zaten we opgepropt met 11 man een baby en jengelend kind 10!!uur lang in oude verrotte minibus . Ritje wat dus normaal 5/6 uur dus. We werden er niet vrolijker van maar oke we hadden luxe hotel geboekt op Silom Road
De reden silom Road was dat Sophie en ik naar de nieuwste hippe BKK highlight de skybar van LaBua state tower wilde gaan en het uitzicht wilde bekijken van 65 verdiepingen hoog!!
Was nog wel dingetje om daar binnen te komen: de dresscode!
Mag niet met Flip flop slippers ,mannen geen short enz enz dus wij eerst nette schoenen gekocht op de nachtmarkt.
Kosten weinig en waren best leuk. Van Sophie waren ze wat klein,maar oke goed voor een uurtje toch?!
En hup in de tuk tuk naar de Lebua. Was zeker de moeite waard,super uitzicht en super mooie bar waar we een (duur!!) drankje namen(foto's)
Mooie mensen happy few ,maar ook dus wel mensen met wel sportschoenen aan!!!
Het leukste komt nog,ik moet er nog om lachen haha.
Toen we weggingen ging ik nog ff blikje halen bij de 7/11 supermarkt voor op de hotelkamer.
Daar heb ik Sophie haar nieuwe net gekochte LaBua schoentjes weer verkocht aan de caissière die ze in mijn tas zag zitten en met winst ook nog.

  • 17 Januari 2016 - 10:55

    Irene Alderlieste:

    Hoi Mar,
    Wat ben je toch slim hé! Leuk om je reis op deze manier mee te mogen beleven.
    Geweldig zoals jij dan snel een bus instapt i.p.v. de lange rij voor de taxi.
    En dan die schoenen van Sofie! Lachen!

  • 17 Januari 2016 - 14:21

    Ria:

    dank vj weer zo levendige verslag. ik geniet ervan/moet soms lachen, maar vooral je enthousiasme en creativiteit om steeds ad hoc op te lossen wat op je pad komt...dat bewonder ik echt!!!
    ik moet mijn energie verdelen over zoveel naast mezelf dat ik alleen kan dromen van zoveel genieten. mijn tijd komt nog ga ik van uit. ik tel mijn zegeningen en die wegen echt wel op tegen hetgeen ik moet inleveren hoor...dus ik treur niet...maar jouw avonturen ...daar zou ik even de energie niet voor hebben.
    geniet lieve marion van iedere dag!!!! verheug me erop je weer te zien.ps
    vind ook de kaartjes steeds leuk om te volgen waar je nu precies zit.
    ik moet wel zeggen dat ik Thailand steeds aantrekkelijker ga vinden! kom er nog op terug. liefs ria

  • 17 Januari 2016 - 20:13

    Yvon:

    Jezus wat maken jullie veel mee, geweldig hoor ongelooflijk.....
    En nu weer alleen op pad wat een held echt!!!
    Je ziet echt heel veel hoor als ik zo lees niet normaal, daar kan je straks weer op teren als je weer terug bent, super..
    Kijk je wel uit daar en veel plezier en geniet..
    Grt yvon

  • 17 Januari 2016 - 20:13

    Yvon:

    Jezus wat maken jullie veel mee, geweldig hoor ongelooflijk.....
    En nu weer alleen op pad wat een held echt!!!
    Je ziet echt heel veel hoor als ik zo lees niet normaal, daar kan je straks weer op teren als je weer terug bent, super..
    Kijk je wel uit daar en veel plezier en geniet..
    Grt yvon

  • 18 Januari 2016 - 13:25

    Henk En Els:

    Beste Marion,

    Wij hebben met bewondering je reisverslag gelezen!

    Geniet van de rest van de reis!

    Groeten van Henk en Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 20360

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: