Richting zuiden.Bankrut en Koh Lipe - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu Richting zuiden.Bankrut en Koh Lipe - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Marion - WaarBenJij.nu

Richting zuiden.Bankrut en Koh Lipe

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

10 Januari 2016 | Thailand, Koh Lipe

Hoi allemaal.
Het vorige reisblog heb ik geschreven in de trein van BKK naar Bangkrut en de treinreis is prima verlopen.
In de trein kregen we zelfs nog eten en drinken en de service was prima ,we kregen zelfs seintje van een treinsteward toen we er bijna waren en moesten uitstappen.
Airco in de trein staat altijd super koud maar deze bibber ervaring heb ik al vaker gehad dus mij hebben ze niet tuk en zit ik in de trein met wollen col om en sweater aan sneakerr/sokken aan!! En buiten 35 graden haha
Inmiddels zit ik te typen en te puffen van de warmte op terras op Koh Lipe een bounty eiland in het aller zuidelijkste puntje van Thailand grens Maleisei ,maar nu eerst over:
BANGKRUT:
Bangkrut is een nog authentiek onontdekt Thais vissersplaatsje met wel wat maar weinig toeristen. Vooral ook longstayerrs.
Ik vind het er top! Geen massa toerisme.
Je kunt er nog in je eentje op een zalig strand te genieten van je kokosnootje.
Ons resort was prima met zalig zwembad en aan de overkant het mooie strand(foto)
Ook was de benadering door bazin en personeel erg vriendelijk en persoonlijk.
Zelfs hadden we gratis fietsen om de omgeving te ontdekken,waar ik bij de vissers ben gaan kijken bij het haventje (foto)
In Bangkrut zien ze mij in ieder geval zeker weer terug!!
Helaas ging het na een dag ineens met de maag/darmen van mij totaal mis na een bak soep bij een tentje aan de weg. Ik had een behoorlijke voedselvergiftiging en kon niet meer op m'n benen staan en voelde me super rot en lag enkel in bed!
Gelukkig was het leed na ruim een dag geleden en ging ik er weer voor.
Na vier mooie dagen gingen we in de avond weer richting treinstation en stapte wederom in een airco ijskast trein waar de bedden al waren opgemaakt.
Ik vond het prima te doen,maar het was wel een hele reis en kwamen we pas 12 uur later aan in Hat Yai . We zijn gelijk in een taxi zijn gestapt richting Pak Barra,nadat ik nog eerst nog ff had afgedongen haha.
Weer tweeënhalf uur in de taxi na 12 uur trein en dan nog 2uur speedboot!!
We wilden snel doorreizen . De reden hiervan was dat Hat Yai in het uiterste Zuiden tegen islamitisch Maleisië aanligt,en er vaak ernstige onlusten zijn ivm het geloof.
De andere reden was dat we de boot naar Koh Lipe (onze bestemming) niet wilde missen zodat we nog redelijk op tijd op Koh Lipe zouden arriveren.
Koh lipe wilde ik graag eens bezoeken omdat dit eiland staat bekend als eens van de mooiste eilanden ter wereld.
Het vaartochtje met de speedboot met ongeveer 75 man was top (foto) en ging ik zalig buiten in de punt zitten terwijl iedereen op z'n bankje binnen bleef. Ze hebben wat gemist haha.
Toen we er bijna waren moesten we overstap maken in longtailbootjes omdat het water te ondiep is bij het strand.
Cor viel bij de opstap van de boot achterover omdat hij dizzy was van de lange reis!!
Gelukkig had hij zich niet erg bezeerd ,maar had het dus wel compleet gehad.
Maar......de entree op het waanzinnig mooie spierwitte poederstrand van Koh Lipe maakte heel erg veel goed (foto s)
Gezellige walkingstreet met leuke terrasjes,muziek winkeltjes en ook super witte mooie stranden waar ik nu momenteel ben voor drie nachten.
Het eiland heeft beetje hippiesfeer en er zijn veel jongeren die het die het hier zeker fantastisch vinden .
Maar ook wij ( de oudere jongeren haha) vinden het hier erg leuk.
Helaas wel erg veel toeristen,maar hoef en jan is ook hoogseizoen hier in Thailand.
We zijn naar alledrie de stranden van KL geweest waar ik Sunrise Beach de mooiste vind.(foto s)Adembenemend mooi ,vooral het schitterende turquoise water!
Sophie wil zeker graag nog eens terug naar Koh Lipe met Stefan d'r vriend.
Onze terugtrip naar Bangkok zal stuk minder heftig zijn,want we vliegen in anderhalf uur terug op 11 januari en niet weer 12 uur per trein.
Vervolgens na wederom een nachtje hotel Bangkok logeren we nu in de wijk Khao San ( een leuke internationale backpackerswijk) .
De dag erna reizen Sophie en ik de volgende ochtend gelijk door naar eiland Koh Chang per minibus in vijf a zes uur.
Dan nog met de ferryboot de oversteek maken. Cor en Marijke en kennissen die komen invliegen volgen dag later.
Koh Chang is mooi eiland ,mooie stranden en gezellige nachtmarkt .
Voor Cor en Marijke en mijn persoon is Koh Chang bekend terrein en is zeker gezellig en mooi ,maar voor Sophie is Koh Chang de eerste keer.
Op de 17e zal zij terugvliegen en zal ik in mijn eentje weer verder op reis noordelijker gaan.
Maar nu nog ff genieten op het mooie eiland Koh Lipe.
Sophie en Marijke gaan morgen hele dag op excursie naar vijf omliggende bounty eilandjes per boot.
Wordt vervolg ,groetjes uit warm Koh Lipe

Verstuurd vanaf mijn iPad

  • 10 Januari 2016 - 09:30

    Elly:

    Hallo Marion,

    Wat een leuk reisverslag .
    Geniet er maar van.
    Elly

  • 10 Januari 2016 - 13:22

    Ria:

    ik geniet van je schitterende manier van schrijven over je verblijf in de zon!!! oei ..toch wat ongezond eten wat je kopje onder deed gaan/heb je dan medicatie bij je om eea weer te stabiliseren?
    hier intussen wintert het nog niet echt. IK heb noodgedwongen een winterslaap moeten invoeren/stem even kwijt etc/nu gaat het beter....maar gaat mijn energie weer richting mantelzorg.
    enfin, ik voel me weer bijtanken. JIJ....lijkt wel een duracell batterij te hebben ingeslikt!
    lieve marion, geniet van al het moois..daaaaaaaaaag ria en..take care hoor.

  • 10 Januari 2016 - 15:38

    :

    Leuk om te volgen, Marion.
    Ik zie alleen geen foto's. Ligt dat aan mij?
    Groetjes aan Sophie!

  • 10 Januari 2016 - 19:52

    Frans:

    Hoi Marion, het lijkt me wel een mooi avontuur met de verschillende manieren van reizen en uitrusten op mooie plekjes en stranden. Ik zie ook geen foto's en ben wel benieuwd.
    Veel plezier verder,
    Groeten,
    Frans

  • 10 Januari 2016 - 20:14

    Arien:

    Geweldig om je op deze manier weer te volgen Marion!
    Geniet van je prachtige reis.

    Groetjes Arien.

  • 11 Januari 2016 - 16:11

    Henk En Els:

    Beste Marion,

    Je reisverslag is spannend en boeiend.
    Wees voorzichtig met eten langs de weg!

    Groeten van Els en Henk

  • 12 Januari 2016 - 15:49

    Els En Henk:

    Dag Marion en Sophie,

    Gisteren de reactie van Henk op je reisverslag en vandaag is het mijn beurt.

    We bewonderen jou om je ondernemingslust, Marion. Geniet samen nog even van die paradijselijke eilanden. We wensen Sophie alvast een goede reis naar huis.

    Hartelijke groeten,

    Els en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 20345

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: