Chengdu - Reisverslag uit Peking, China van Marion - WaarBenJij.nu Chengdu - Reisverslag uit Peking, China van Marion - WaarBenJij.nu

Chengdu

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

13 Oktober 2014 | China, Peking

Hoi allemaal.
Sochtends vroeg werd ik door de man van mn Chinese hospita naar de luchthaven gebracht .
Maar wel nadat ze mij weer een zak met eten in mijn handen had geduwd!!
Tja ik zou eens kunnen omkomen onderweg ! En zo uitgehongerd zie ik er toch ook niet uit dacht ik zelf ,haha.
Maar oke super lief bedoeld !
Mijn laatste dag in Xi An had ik trouwens nog een probleempje ,nou ja zeg maar probleem !
In China moet je alles cash betalen,dus ook je hostel enz en mijn yuen waren bijna op . Het probleem was dat de ATM niet echt goed werken in China met buitenlandse kaarten.
Ik had al geprobeerd bij div flappentappen met het Maestro logo van mijn bank maar.... het feest ging niet door en kreeg geen enkele yuen dus.
Toen ik dus vrijwel niks meer had ,kwam gelukkig Li de dochter van mijn hospita die Engels spreekt langs bij ma en heb ik haar het probleem uitgelegd en gevraagd waar een grote bank was waar ik naar binnen kom om het verhaal uit te leggen dat mijn beide kaarten niet werkten om geld op te nemen en dat ik ma ook nog moest betalen voor de 4 nachten .
Ze stelde voor dat pa mij wel ff met de auto naar de Bank of China ging brengen want dat vinden is natuurlijk op zich al een big problem.
Zo gezegd,zo gedaan en werd ik keurig door pa afgezet voor de deur.
Bij het loket wilde ik het probleem vertellen,en wat denk je ?? Geen enkel woord Engels !!! Dus gebaarde ik naar de betaalautomaten en of ze dan ff kom meekijken en zou ze mij misschien dan wel kunnen helpen ??!
Ze wist al het antwoord op het probleem! Nou nee dus !!
Ze gebaarde dat er in China de pincode 6 cijfers is en ik er maar 4 invoerde en dat kon toch echt niet !!
Sorry hoor maar ik heb een 4 cijferige pincode en niet anders !!
Dus kreeg nog geen cent uit de automaat en zag ik mezelf al snachts op straat slapen in XiAn want pa met zn auto was er gelijk vandoor gegaan en geld voor een taxi had ik al niet meer!!!
Wat nu ??? Nu ga ik nooit op 1paard wedden tijdens mijn reis dus had ik ook nog mijn Visa bij me ,maar .... Ook 4 cijferige pincode!!!!
Laatste kans en ....ja hoor BINGO en had ik weer voldoende yuen om verder te gaan. Wat een opluchting zeg .
Dit probleem hoor je veel van reizigers die door China reizen ,maar om nou alles cash mee te nemen is veel te link .
Maar alles is weer goed gekomen en ik ging fijn in een uurtje en 10 min vliegen naar Chengdu .
Ik vind Chengdu veel leukere stad om te verblijven dan Xi An .
Mooie stad super schoon ze lopen hele dagen de straat te vegen en in welk land gaan ze smorgens de chromen vangrails langs de wegen oppoetsen???
Ook mooie parken,mooie pleinen ,schitterende verlichting a la Las Vegas . Kortom fantastisch mooie stad en naast de wolkenkrabbers ook wijken met straatjes ontzettend mooie Chinese architectuur . Heel erg leuk om rond te struinen.
Ik had geboekt in een hostel wat een soort hippietent was ,heel erg gezellig en had ook allerlei awards gewonnen vanwege oa de sfeer enz.
Supervriendelijk waren ze en elke dag: hi Maria how are you ?
Will you join us with free sightseeing or biketour??
Nou Marion vindt alles leuk,dus dat kwam goed uit .
Coco en Victoria van de receptie waren zoooo enthousiast en wilde alles weten over mijn homecountry .
Met Coco hebik een topochtend gehad en heeft ze mij veel laten zien van de omgeving en leuke local marktjes enz.
Ook waren we bij een tempel met nonnen vrouwelijke monniken en ik vind tempels altijd fijn om lekker te relaxen bij de boeddhisten .
Coco merkte mijn interesse en vroeg of ik dag erna het lunchritueel wilde meemaken en mee-eten in de tempel .
Dat wilde ik zeker graag en Coco heeft mij geïntroduceerd en zat de volgende dag dus tussen de nonnen te lunchen in de tempel !
Wat een ervaring zeg ! Op deze manier maak je ook wat mee van de cultuur van de bewoners en hun gewoonten.
Dat is zoo mooi van op eigen gelegenheid reizen . Ik kan net zo lang ergens blijven hangen zolang ik wil en hoef niet zoals bij georganiseerde groepsreizen als een mak schaap achter de gids met zn stok omhoog achter hem/haar aan te sjokken !! Niks voor mij dus.
Dag erna ben ik (waarover ik eigenlijk naar Chengdu kwam) naar het Panda breeding Centre gegaan .
Dat is geen dierentuin of zo ,maar een centrum wat zich inzit voor het behoud van de reuzenpanda's in de wereld.
Ze doen heel goed werk met oa hun fokprogramma .
Panda's zijn erg kritisch bij de voortplanting met het uitkiezen van de dames !!haha
Dus eigenlijk werken ze meestal met kunstmatige inseminatie bij
het Panda breeding Centre .
Ik wilde hier ook heel graag heen in deze periode want dan zijn er baby's geboren !!
En ja hoor .....ik heb ze gezien(foto)
Wat waren ze fantastisch om te zien ,ik heb echt suoer genoten zulke leuke grappige beesten om te zien. Ik was vroeg gegaan omdat ze smiddags slaoen en luieren en sochtends eten (vooral veel eten) en spelen . Zooooo leuk
In het guesthouse was het gezellige familiaire boel en veel backpackers die vanaf dit adres naar Tibet gaan wat het guesthouse kan organiseren ivm permit enz.
Ik heb er ook twee Nederlanders ontmoet Ilse en Mike uit Beverwijk waar ik leuk mee heb gekletst en die blij waren met mijn Thailand tips .
De dag erna ben ik zelf met de bus naar Peoples Park gegaan wat mooi aangelegd park is waar van alles te zien is .
Dansen ,Tai Chi ,skaten,theehuizen ,bootje varen voor de Chinese kids ,allerlei eet stalletjes enz.
Kortom gezellige boel daar en heb ik zalig thee gedronken in ern Chinees theehuis .
De volgende avond had ik de Chenshu Chinese Opera geboekt en werd ik keurig op tijd opgehaald en weer terug gebracht bij mn guesthouse met nog paar anderen.
De provincie Chengsu staat bekend om zijn opera met face changing .
Ik heb mijn ogen uitgekeken !! Hoe ze dat doen is me echt een raadsel want elke seconde veranderen ze van gezicht!! Zo razendsnel niet te geloven.
Ook was er nog firespitting en veel Chinese pracht en praal en het verschil met een Nederlands theater is dat de Chinezen gewoon lekker hard blijven doorkletsen tijdens de voorstelling.
Ze blèren overal en zijn luidruchtig spugend volkje .
Mijn laatste avond ben ik samen met wat anderen van ons guesthouse en een Engelstalige gids wezen fietsen door Chengdu in de avond.
Ook onderweg deden we en ik ook mee met dansen (een soort line dansen) door jong en oud . Echt goede fitness
Maar waar iedereen linksaf gaat,ga ik weer rechtsaf geen gevoel voor ... maar wel dolle pret ,hahsa.
Dus ging ik maar meedoen met Tai Chi wat ik in Nederland ook tijdje les in heb gehad
De fietstocht zou van 18 tot 20 uur duren maar omdat het zo gezellig was zijn we op pad geweest tot 22 uur !!
En dat allemaal op zo een mini Chinees fietsje,mijn knie was er niet heel blij mee ,maar helaas .
Voor mij best speciale avond want eigenljk maak ik nooit veel van het nachtleven mee als ik op reis ben want ik ga niet als vrouw alleen de straat op als het donker is !!
Al met al Chengdu is een erg leuke stad waar ik super heb genoten .
Mijn laatste stop is nu nog Thailand waar ik nog 10 dagen ga genieten van strand zon zee en zalig relaxen .
Wordt vervolgd ,
Groetjes xxxxxx

  • 13 Oktober 2014 - 10:49

    Yvon:

    Hoi Marion,
    Wat een verhaal weer pffffff, het is maar goed dat je ook af en toe Hollanders
    Tegenkomt.
    Is wel gezellig in ieder geval om ervaringen uit te wisselen.
    Lekker hè met je geld ik zou de zenuwen krijgen, met de gedachte om buiten te
    Slapen, maar dan is er altijd wel misschien iemand om te helpen.
    Nou geniet nu lekker nog f van je releaxe vakantie ben je wel f aan toe, je hebt in ieder g
    Geval weer een hoop gezien en meegemaakt, t lijkt me wel heel mooi die tempels enz.
    Grt en tot gauw.
    Yvon

  • 13 Oktober 2014 - 16:37

    Hillie Je Weet Wel De Huisoppas:

    hallo marion dat klinkt weer spannend !!!!
    hoe is de natuur in china daar hoor ik weinig over. en hoe is het weer daar is het zomer herfst najaar ofzo.
    wij zijn weer thuis en alles is oke.
    groetjes hillie en bert

  • 13 Oktober 2014 - 17:20

    Irene:

    Geweldig ,wat jij allemaal beleeft Mar. Ik vind het super knap van je hoe je zoveel dingen onderneemt en instapt. Ik geniet echt van jouw spannende verslagen en heb een relaxed gevoel als je vorige reis. Doe voorzichtig de laatste dagen.

  • 13 Oktober 2014 - 18:12

    Rita Blomberg:

    hallo Marion
    Wat heb weer een hele boel dingen in zo'n paar dagen gedaan.
    Leuk dat je allemaal van die leuke uitjes hebt gedaan,wat alleen
    kan als je met de echte inwoners op pad gaat.
    Hoe is het weer daar in deze tijd van het jaar?
    En nu op naar Thailand.
    Groetjes RIta.

  • 20 Oktober 2014 - 10:50

    Lucie Boesenkool:

    Hallo Marion,
    Ik heb met veel interesse jouw belevenissen gelezen. Mooi dat jouw pinprobleem zo is opgelost! Want zonder geld kom je daar ook nergens. Jan is nu in Laos en zal daar ook wel veel beleven. Relax maar even lekker in Thailand na al dat rondreizen.
    Gr. Lucie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 20319

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: