Moskou - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu Moskou - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu

Moskou

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

16 September 2014 | Nederland, Zandvoort

Hoi allemaal,
Na een voorspoedige vlucht met uurtje transit in Denemarken ben ik nu in Moskou.
De Russische gids Dimitri van Tiara tours stond mij keurig op te wachten bij de luchthaven. Op dezelfde vlucht zaten ook nog een moeder en zoon die ook via Tiara tours hun reis hadden geboekt.
We kregen van Dimitri uitleg hoe en wat te doen en waar te melden ivm onder andere de dag excursie die Lucy ( moeder 59 jaar) en Jan (37 jaar) en mijn persoon hadden bijgeboekt. Bij Tiara boek je een basispakket trein en dat kun je met allerlei tripjes excursies uitbreiden.
Ik had al via de Nederlandse reisagent gehoord dat ik met een moeder van mijn leeftijd en haar zoon samen in dezelfde coupe in de trein zou reizen op de Trans Mongolie Express van 17 Sept.
Mijn medereizigers had ik dus al snel ontmoet op de luchthaven Moskou en gingen we in dezelfde taxi naar hetzelfde hostel midden in het centrum van Moskou. Het zijn super aardige mensen dus ik heb het zeker getroffen ! We zijn bij aankomst gelijk ff broodje gaan eten bij de Subway want we hadden trek gekregen omdat we al om 4.30 uur op Schiphol waren. Dan is de dag wel lekker lang.
Ik was erg blij verrast door Moskou en zijn inwoners !
Je maakt voor je aankomst toch altijd een eigen beeld van je bestemming ,maar ik en ook mijn medereizigers zaten er helemaal naast!
Ik dacht een grauwe communistische stad met chagrijnige inwoners te zien,maar Moskou is een super mooie superschone stad met brede lanen overal mooi groen aangelegde parken en plantsoenen . Je zal geen papiertje op de straat vinden.
De eerste avond hebben we beetje rond gelopen en stonden wat te kijken bij een soort bar / restaurant om wat te drinken.
Bij de deur ging een Rus naar binnen en nodigde ons heel joviaal uit om ook mee naar binnen te gaan ??
Ik stond wat vreemd op te kijken want ik dacht eigenlijk dat de Russen op dit moment niet zo heel blij zijn met ons Europianen ,
maar Alexander onze Rus was super vriendelijk en wilde beslist alles betalen want wij waren zijn gast .
Lucy en ik namen koffie ,maar Jan nodige hij uit om wodka en bier te drinken. Dat ging in erg hoog tempo ,maar Jan was verstandig want Alexander wilde hem wel onder de tafel zuipen!
Hij kon drie woorden Duits en was ingenieur en vertelde dat hij strong Russian man was ,omdat hij elke dag 0,5 liter wodka en 10 grote bier dronk !!
Hij werd steeds vrolijker en omarmde mij steeds en ik was gute Russian Frau enz . Hij schoof steeds meer mijn kant op en vroeg of ik met hem wilde trouwen, haha .
Toen werd het toch echt hoog tijd om op te stappen ,want dat moesten we maar niet doen haha.
We hadden wel een fantastisch leuke avond gehad met veel lol met Alexander.
Vandaag hadden we de dagexcursie met Russische Marina die erg goed Engels sprak en fijne gids was. Het was wel de hele dag tot 15 uur lopen door de stad ,maar ook mijn knie hield zich gelukkig goed.
Moskou is echt supermooi en Rode Plein en Kremlin zeker indrukwekkend ,maar .....wat alles sloeg zijn de prachtige ondergrondse metro stations vol met kunst en kroonluchters enz.
Het diepste niveau is 78 meter diep!!! We hebben met Marina verschillende stations bekeken en echt de ene was nog mooier dan de andere. Ik heb gefilmd en mooie foto s gemaakt .
De kunst was super. ,bijv een metrostation vol heel mooie bronzen beelden . Dan weer een station vol met schilderijen enz.
Wat een rijkdom heeft Moskou zeg!!
Na de lunch nog een leuke boottocht gedaan .Marina heeft veel verteld over de Perestrojka en de geschiedenis en het leven in Rusland.
Ook zeiden wij dat Russen in het buitenland op zijn zachts gezegd niet zo een goede indruk van hun volk neerzetten .
Volgens Marina zijn dat enkel de vervelende snobs en plastic fantastique vrouwen die naar buitenland gaan. Daar heeft ze zeker gelijk in.
Om 15 uur was de tour afgelopen en ben Ik op terrasje heb ik naar de mensen gekeken. Ze zijn goed gekleed en zien er Westers uit.
Vanavond om 10.30 komt de taxi ons ophalen om ons naar het treinstation te brengen om in de Trans Mongolie Express te stappen die om 23.45 zal vertrekken.
Ikzelf zal na 3 -4 dagen treinen een tussenstop maken in Mongolie om 2 dagen Ulaan batar (hoofdstad) en 2nqchten te logeren in een gertent bij de nomaden.
Daar neem ik ook gelijk afscheid van Lucy en Jan die deze 4 dagen stop niet hebben geboekt.
Nou zoals jullie wel lezen zijn mijn eerste 2 dagen al echt top geweest .
Groetjes uit een zonnig ,maar fris Moskou
P.s we gaan nu nog ff hapje eten en nu maar hopen dat ik niet weer Alexander tegenkom haha


  • 16 September 2014 - 17:07

    Elly:

    Hoi,
    Wat een leuk reisverslag.Gezellig dat je een paar dagen met een moeder en zoon bent opgetrokken.Veel plezier verder in de trein,misschien ontmoet je daar ook leuke mensen.
    Is wel zo gezellig,een beetje aanspraak.Ik kijk uit naar je volgende reisverslag.Geniet van je reis.
    Kus
    Elly

  • 16 September 2014 - 17:47

    Yvon:

    Hey Marion,
    Mooi dat je eerst een Hollandse vrouw en zoon bij je had, is toch f gezellig.
    Kijk je wel uit voor die enge Russen hahaha .....
    Veel plezier voor de volgende ronde en bedankt alvast voor je kaart

    Groetjes uit een warm haarlem

  • 16 September 2014 - 18:44

    Sophie:

    Hoi mam,

    Leuk verhaal! Gelukkig dat t leuk was en leuk met die andere Nederlanders enz!
    Hopelijk wordt rest ook leuk.

    Veel plezier en groetjes uit t bloedhete Californië. Heerst op t moment en extreme droogte dus zowat 40 graden vandaag. Pffoe

  • 16 September 2014 - 19:45

    Irene:

    Hoi Marion,
    Gelukkig een leuke start om samen met een Hollandse Familie de eerste dagen te reizen.
    Zo val je niet gelijk in de diepte,en heb je rustig kunnen wennen.
    Ga er weer lekker van genieten en hou ons op de hoogte.
    Liefs Irene

  • 16 September 2014 - 20:11

    Shanna:

    Hoi,

    Leuk reisverslag! Wat toevallig zeg dat je met twee Nederlanders dit eerste deel samen reist en in dezelfde coupé zit. Lijkt mij wel prettig. Komt er nog een vierde persoon bij in jullie coupé? Bijzonder dat Moskou zo anders is dan je van tevoren dacht. Ik kijk met plezier uit naar de volgende verslagen, ook omdat ik ook graag ooit deze treinreis wil maken zoals je weet (dat is wel grappig dat we na zoveel jaren elkaar niet gezien te hebben, toch dezelfde reisideeën blijken te hebben). Ik ben benieuwd hoe de trein is en ik hoop dat je nog veel mooie dingen gaat zien en meemaken. Nog veel plezier!

    Groetjes
    Shanna

  • 19 September 2014 - 13:40

    Hillie De Huisoppas:

    hallo marion,
    het klinkt tot nu toe als eeen groot avontuur en dat is nog maar het beginn!!
    met de katten gaat het goed ze zijn wel erg schuw durven niet naar binnen als wij er zijn maar s,nachts gaan ze wel naar binnen want al wij s,morgens binnenkomen gaan hun snel naar buiten het zal vanzelf wel wat beter gaan ze moeten gewoon heel erg wennen.
    we zijn twee dagen naar het strand geweest het was prachtig zomerweer wij hebben ook genoten .
    leuk reisverslag en kijk uit voor die russiche mannen!!!

    groetjes hillie en bert zaal

  • 23 September 2014 - 17:16

    Ria:

    lieve marion,
    even een snelle note want anders raak ik te ver achter en achterstanden zijn zo moeilijk weer in te halen.
    wat geruststellend dat tot nu toe alles loopt zoals verwacht! dat zal je een veilig gevoel geven...en je thuishonk ook!
    ja Moskou moet inderdaad verrassend zijn hoor ik vaker!
    schoon/indrukwekkend/inwoners gastvrij/goed gekleed wat je op het eerste gezicht ziet in Moskou...want er zijn heel grote klasseverschillen. ja de metro wordt algemeen geroemd! ik ben dus ontzettend benieuwd naar je foto's /film.
    los van kennissen die verrast zijn bij kennismaken met rusland ...heeft ijn schoonzusje uit Australia roots in rusland..in sydney heeft ze veel contacten in de rusland kringen daar/dus de gebruiken als overmatig drinken..dat komt me bekend voor....maar al met al hadden jullie een fantastische avond en een warm welkom in rusland...dit lijkt me een aanrader!
    daaaaaaag geniet maar met volle teugen...je knie geen zorgen meer over??? warmest regards ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 20322

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: