Op pad samen met Vivian - Reisverslag uit Indo, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu Op pad samen met Vivian - Reisverslag uit Indo, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu

Op pad samen met Vivian

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

04 December 2013 | Indonesië, Indo

Na het ontbijt in Seminiyak en afscheid van de groep gingen Vivian en ik samen verder op pad.
Vanaf dag 1 had ik al goed ingeschat dat Vivian ook een reiziger is en geen vacantieganger die 2 weekjes Fox rondreis doet.
Her verschil tussen een reiziger of een vacantieganger is echt wel groot heb ik gemerkt. De Foxreis leek meer op een werkvacantie en zo noemde onze reisleider het ook soms. We leken wel Japanners die Europa doen in een paar dagen.
Ik had dan ook echt gemengde gevoelens over Bali en eigenlijk net niks van het eiland gezien in die paar dagen maar.....daar kwam gelukkig verandering in toen Vivian en ik van Zuid naar Noord Bali naar Lavina gingen reizen en bleek Bali toch heel mooi te zijn.
We hadden een prive driver/guide geboekt want dat kost hier niet veel (hele dag 550.000 rupiah= 37,50)en lekker luxe reizen en kun je zelf aangeven wat jew wel/niet wilt zien.
Het begon al goed want de onze chauffeur kwam niet opdraven, maar wij zijn niet voor een gat te vangen dus hadden we al snel een andere prima chauffeur die ook goed Engels sprak en wij op pad.
Onze eerste stop was een erg mooie vlindertuin(foto) wat echt wel de moeite was.

Daarna de Yatiluwith rijstterassen wat Unesco erfgoed (foto)is en die echt heel erg mooi waren . We hadden onze reisdag wel buien ,maar tijdens onze (foto)stops steeds droog weer,wat een mazzel toch!
Onze volgende stop was een tempel waar een ceremonie voor een overledene werd gehouden (foto) Als iemand in Indonesie is overleden houden ze van allerlei ceremonies . Eerst wordt iemand begraven en als er dan genoeg gespaard is wordt hij of zei opgegraven en dan pas volgt de oficiele crematieceremonie . En dan weer na 30-100-1000 dagen weer ceremonies. Ik vond het wel indrukwekkend om te zien.

Daarna gezellig samen geluncht en naar de Git Git watervallen die heel erg mooi zijn (foto) Wij gingen over de trappen,maar je kunt ook via de andere kant een trekking maken. Lijkt mij niet prettig met dit soort temperaturen en ik ben ook geen 18 meer,haha!! De verkopers hadden niks te doen omdat het nu low season is ,dus die vallen je compleet aan om wat te verkopen. Vivian heeft nog Lumak koffie gekocht dat is gemaakt van de ontlasting van katten. Luxe specialiteit van Bali.
Om 16 uur kwamen we met veel indrukken en een heel erg mooie bergroute dwars over Bali aan in ons hotel Suma in Lovina. Zag er goed uit ,mooi zwembad,mooie kamer en erg mooie badkamer (foto) met toilet die we dag erna allebei heeeel erg veel in hebben vertoeft helaas !!
Vivian ging gelijk trip boeken in Lovina want dat is de hotspot dolfijnen. Ze moest om 6 uur met de boot mee en heeft er veel gezien. Ik ben niet mee geweest nwant ik heb al vaak dolfijnen gezien en zelfs ook mee gezwommen op andere reis. Na het ontbijt werd eerst Vivian ziek en ik voelde me ook al rot en werd in de middag ook ziek. Salmonella voedselvergiftiging van de eitjes bij het ontbijt denk ik zelf. Ook 2 Duitsers waren ziek geworden. Bedankt Suma hotel !! We hadden al wel de volgende ochtend tickets geboekt om met de bus naar Amed om daar de fastboat naar de Gili eilanden te reizen !! Dus ik begon gelijk met Desitine (een Thais wondermiddel kuurtje) en heb zoiets ook gehaald voor Vivian die zich nog rotter voelde dan mij.
De volgende morgen zijn we toch gammel en nog wel beroerd weer samen op pad gegaan. Eerst 2 uur met de minivan en toen klein uurtje varen waar Vivian het niet binnen meer kon houden !!
Maar .....wow wow we waren op Gili Trawagan ,word vervolg
p.s De fotos moet ik thuis uploaden voor bij mn verhalen want internet is in Indonesie supertraag en kan geen foto uploaden helaas.
Kus groetjes Marion


  • 04 December 2013 - 12:05

    Ria:

    heerlijk van je te horen!
    ik begrijp dat je nu pas echt voor je gevoel je trip bent begonnen...nu kun je echt gaan reizen en je eigen kompas volgen. wat super dat je een leuke reisgenote hebt.
    ja bali moet indrukwekkend mooi zijn, maar je verhalen over buikloop hoor ik eigenlijk heeeeeeeeeel vaak van indonesia gangers. onze magen zijn niet tegen de situaties daar bestand. dit is wel heeeeel erg vervelend. je bent zo gebonden aan het toilet. gelukkig schijn jij hier een goed middel voor te hebben ..door ervaring wijs geworden denk ik.
    ik hoop dat voor jullie beide deze handicap zsm over is. dag lieve marion take care.
    wist je trouwens dat in Bangkok het erg onrustig is ivm demonstraties?? hoor graag van je. warmest regards ria

  • 05 December 2013 - 19:38

    Rita Visser:

    hi marion,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Het is voor jou wel lekker dat je nu kan gaan en staan waneer het jou uit komt.
    veelvoudig bezoek naar het toilet is in indonesie geen uitzondering. althans voor
    de toerist. en drink vooral geen Lumak koffie, want je bent geen balinees. ha ha
    het idee al. van katten ontlasting.
    ik vind jouw verslagen erg leuk. je geeft goed weer wat je allemaal meemaakt.
    zo doorgaan.
    groetjes rita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 20323

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: