Bye bye Fox groep - Reisverslag uit Indo, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu Bye bye Fox groep - Reisverslag uit Indo, Indonesië van Marion - WaarBenJij.nu

Bye bye Fox groep

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

28 November 2013 | Indonesië, Indo

Hoi allemaal,
Vanaf een zonnig (jaja eindelijk!!) terras aan het ontbijt ga ik jullie weer ff bijpraten. Omdat ik alles moet schrijven zonder toetsenbord op mn ipad staan er vaak taalfouten cq woorden aanelkaar enz in mn verslag maar dat moet je maar niet kwalijk nemen.
In Ubud waren we helaas maar weer 1 dagje met de groep. Het apenwoud vond ik echt erg mooi om te zien. Wat mij opvalt in Indonesie is dat alles mooi verzorgd is en goed onderhouden. Dat is bijv. in Cambodja wel heel anders . Ook heeft Indonesie supermooie flora en fauna .
Vanuit ons mooie hotel uit Ubud en een zalig ontbijtbuffet (foto) gingen we alweer vroeg richting Seminiyak onze laatste groepsbestemming . Onderweg gingen we naar een zilverfbriekje en een houtsnijhandwerkplaats. Werkelijk fantastisch mooi wat ze ze uit hout daar hadden gemaakt. Kunst in allerlei vorm is trouwens overal aanwezig op Bali is mij opgevallen. Ook onderweg zag je waanzinnig mooie design glaskunst . Helaas rijdt de bus er hard langs !! Ik had graag ff gekeken,maar ja programma he ? Onderweg hadden we een stop bij een rheater waar we een dansvoorstelling kregen te zien van Balinese Barongdansers. Omdat we het verhaal van de dans op papier kregen was het leuk om te volgen. De Indonesiers hebben veel allerlei religieuze tradities,veel bijgeloof en offeren voor alles en nog wat. Overal worden offermandjes verkocht wat ze voor hun huis of op de weg op de kruising zetten enz. Ze hebben het er maar druk mee!! Ook moet je voor elk kind dat je hebt zo een offermandje bij je huis zetten,dus mensen met 10 kinderen kopen elke dag 10 mandjes op de markt waar voor de goden wat te eten inzit ,wierook ,bloemetjes enz.
Na wat stops en lunch ( meestal buffet met nasi goreng en sate en zalig vers fruit) kwamen we aan in Seminiyak bij het Jayakarta hotel. Een gigantisch groot hotel met allerlei bijgebouwen en vol met Australische veelal surf jongeren die veel herrie maakten.
Voor Australiers is het slechts 3 uur vliegen naar Bali,vandaar.
Het hotel was overboekt en had ik en mn belgische reisgenote Kaat geen kamer en na veel gezeur kregen we samen een groot appartement met wel aparte slaapkamers aparte badkamers enz. Omdat ik wel op mn privacy gesteld ben had ik speciaal Fox geboekt want dan heb ik 2 persoonskamers voor alleengebruik.
Maar dit kon ik wel accepteren omdat we wel alles apart hadden maar continu Belgisch gelul zag ik niet echt zitten want ze lult de hele dag door,haha! Maar het viel mee want ze was vaak op excusie of ik was op excursie.
Op dag 2 heb ik een waanzinnig leuke Indonesische cookingclass gedaan . Het was zooooo zalig en dat allemaal zelf klaargemaakt met verse ingredienten gehaald op de markt. Niks geen kleurstoffen E nummers o.i.d alles vers gehakt en geperst in de vijzel. Veel werk om zo een maaltijd te bereiden ,maar wat was het lekker zeg !!! Ik heb mn cookingclass diploma gehaald(foto)
We hadden dag 3 in Seminiyak supermooi weer en ben ik ondanks factor 30 stevig verbrand !! Wat een zalig stranddagje was dat zeg,was ik echt aan toe! Is trouwens wel supermooi en erg breed strand in Seminiyak (foto) wat tegen Kuta aan ligt.
Verder is het er enkel vol met opdringerige verkopers, luidruchtige Australische surf jongeren en niks Balinees ,dus niet echt mijn ding.
De groep was oke,maar ga ik nu afkicken van de groep.
In de groep zat een erg aardig meisje/vrouw(24) die 2 weken later haar terugvlucht heeft.
Ze vroeg of we samen verder zullen reizen naar het noorden van Bali en ook de Gili eilanden. Ik vind het prima en leukmaar had het zelf nooit gevraagd ,want ik kan dr moeder zijn ,haha
Dus zijn we nu samen op weg met chauffeur / guide naar het Noorden naar Lovina . Deze trip vertel ik volgende reisverslag,
Groetjes uit een zalig zonnig Lovina,xxxxxMarion

  • 28 November 2013 - 05:40

    Irene:

    Wat een belevenissen op het Goden eiland Mar.
    Die lieve mensen hebben het maar druk met iedere dag die mandjes vullen.

    Ik hoor thuis wel wat je voor lekkers gemaakt hebt,Ik ben dol op het echte Indische eten.
    Wel leuk dat je nu samen met nog een meisje naar noord Bali reist ,dan kun je vast rustig afkicken als je het laatste deel alleen gaat doen,
    Moet zeggen dat ik het wel heeeel prettig vind dat je niet alleen reist.haha

  • 29 November 2013 - 16:46

    Marja:

    Hoi lieve Mar
    Wat fijn, dat ik uiteindelijk het woord ZON lees! Dus lekker weertje.
    De bewoners zijn net zulke doeners als jij!!! Mandjes vullen, elke dag.
    Heb je veel kinderen, dan heb je het iets drukker begreep ik.
    Fijn, dat je een leuke vrouw hebt ontmoet, met wie je samen verder gaat.
    Nog heel veel reisplezier Mar.
    Kus andere Mar

  • 01 December 2013 - 19:42

    Ria:

    leuk je verslagen te lezen!
    bali bekoort je wel lees ik. ja de natuur is er schitterend. ik begrijp dat je alle voeding er best goed verdraagt.
    wat leuk een reisgenote, dat is best gezellig lijkt me. het in mijn eentje ondernemen zoals jij doet...nou petje af hoor..dat zie ik mij niet doen.
    lieve marion geniet met volle teugen van je zalige tijd in warme sferen.
    daaaaaaaaaaaaag take care hoor liefs ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 20356

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: