Vrijwilligerswerk laatste dag - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marion - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk laatste dag - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marion - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk laatste dag

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

29 December 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi allemaal,
Mijn vrijwilligerswerk zit er alweer op.
Het was wederom fantastisch om te doen en heb van elke dag genoten.
Om half 7 ging de wakker elke dag,ontbijten en hup in de tuktuk die altijd al klaarstond om ons weg te brengen in ongeveer half uurtje naar het schooltje op het platteland van Siem Reap.
De kids zijn dan al aan het spelen want hier is het gebruikelijk om vroeg te gaan slapen als het donker word en zijn ze weer vroeg wakker als het licht word. Op het platteland leven ze veel meer bij de natuur.
Je hebt er natuurlijk ook niet zoveel te doen in je hutje(ziefoto)
De meeste hebben helemaal niks maar wel een tv een klein beeldje en meestal zwart/wit soms kleur.
Cambodjanen zijn gek op de hele dag soaps kijken en lachen om alles volgens mij,soms kijken ze ook een film en kijken dan heel serieus gespannen naar het beeld met zn allen..
Omdat ze het liefst de hele dag voor de tv zitten ,mogen ze bij ons guesthouse alleen bepaalde tijden kijken en is er is een briefje opgehangen met de tv tijden! Anders maakt het personeel helemaal niks meer schoon ! En daar zijn ze al niet zo heel goed in,haha!
Ja dit is Cambodja dus niet zeuren en als ik mn kaartje met : please clean aan mn kamerdeur hang,word ie ook een (beetje) schoongemaakt ,maar mn bed word dan ook verschoond en
schone handdoeken en tegenwoordig zelfs zonder gaten. Wat een
luxe he?
Gisteren dus mijn laatste dagje alweer bij het Pure Dream Centre.
Omdat ik ook buiten de Engelse lessen ,computerlessen de creatieve lessen 3x per week moet je elke keer wat creatiefs bedenken.
Het leuks is natuurlijk iets te doen wat de kids al 100 x met andere vrijwilligers ook hebben gedaan if een suf kleurplaatje of zo.
Ik had in Nederland wat leuke creatieve spullen aangeschaft maar op het laatste moment toch niet meegenomen.
De reden was dat ik echt zo min mogelijk bagage mee wilde meenemen en na het inpakken zat ik weer op 22 kilo !! Ik wist dat ik daar spijt van zou krijgen dus heb vlak voor mn vertrek alles eruit gegooid met mn ogen dicht en echt alleen het aller aller noodzakelijkste ingepakt en ging weg met bagage onder de10 kilo ! Echt superknap van mezelf vond ik,haha maar had toen geen leuke knutselspullen bij me,alleen mijn opblaasballen daar zijn ze gek van en wat stickervellen,verder niks.
Nu moest ik ter plaatse leuke workshop bedenken en kwam ik op mozaieken .
Na lang zoeken en uitleggen met handen n voeten had ik alles en heb ik samen met mn groep een leuk mozaiekbord gemaakt met erop PDC de naam van het schooltje (zie foto) .
Ze vonden het zo leuk om te doen,vooral het stukslaan van de wandtegeltjes met de hamers en de lijm vonden ze ook erg interessant wat ik eigenlijk niet begreep?
Wat blijkt ? Ze wilde rietjes van kantoor halen en vervolgens de lijm snuiven !!! Wat bizar hoe ze dit weten en dan ook zo ver van de evhte bewoonde wereld ! De lijm moest ik dus goed bewaken.
Zijn de vrijwilligers hun hersens aan het trainen,willen zij hun hersens verknallen door lijm te snuiven,ik was in shock .
Maar goed het resultaat is heel leuk geworden en hebben ze goed samengewerkt als groep,ook van belang.
Omdat het ook Nikki en Kathelijne hun laatste dag was na 2 maanden vierden we een klein feestje en hebben we film op delaptop gekeken hebben we 60 zakjes chips getracteerd en heb ik spelletjes gedaan met de opblaasballen ,helemaal leuke dag was het.
Savonds waren we uitgenodigd door de staf samen met de cambodjaanse eigenaren van het project om in de cambodjaanse wijk te gaan etrn. Daar komen eigenlijk geen toeristen.
Was heel lekker en stelde mij eerst de vraag wat ik niet wilde eten.
Nou ik eet echt geen hond of frog en slang heb ik al erns geproefd maar dat is niks.zo gezegd,zo gedaan en de cambodjanen bestelden allerlei hapjes,heel,euk.
Blijk ik ents te hebben gegeten !!! En weet je wat ents betekent in het Engels ?? Nou MIEREN dus,gedver,gedver ik word nog misselijk als ik eraan denk en daarna nog shells(schelpjes) gegeten .
Dat was een soort mosselen,wel lekker en lab en loklak maar die cambodjaanse gerechten eet ik vaker,is echt lekker.
Ik eet hier elke dag lekker en altijd Khmer,eigenlijk nooit European food wat ze ook hier hebben hoor.
Nou jullie zijn weer op de hoogte van mijn avonturen en ga iknu mn kaartje boekrn voor een cabaretvoorstelling van ladyboys de errste ooit in Cambodja zie de site www.rosanabroadway.com daar ga ik op 31 dec heen . Groetjes allemaal,Marion

  • 29 December 2012 - 08:41

    Renate:

    Hoi Marion,
    Leuk om weer al je verhalen te lezen en dat je het weer naar je zin hebt. Hier is het saai weer met regen en wind. Je bent alweer bijna een maand weg dat gaat echt snel.
    Groetjes van Michael en de meiden!!! Geniet er nog lekker van en doe voorzichtig

  • 29 December 2012 - 18:52

    Elly Keizer:

    Hallo Marion,

    Wat een leuk verhaal weer.
    Het zit er weer op.Maar nu ga je ook nog leuke dingen doen.
    Lekker vakantie vieren,en nog een leuk eindejaarsfeest.
    Doe je wel voorzichtig,als je naar je hotel terug gaat in de nacht met al die dronken mensen.
    Een goed oud en nieuw en heel veel gezondheid en geluk.

    Kus,
    Elly

  • 29 December 2012 - 23:35

    Sophie:

    Hee mam!! Leuk verhaal haha dat van die lijm had je me helemaal nog niet verteld haha grappig zeg!! Nu andere leuke dingen doen! Je eerste twee weken vrijwilligerswerk zitten dt op, pas 2 weken ben je weg Naja iets langer? Nou lijkt veeeeeel langer zeg dat je weg bent. Hier alles goed, gelukkig niet zon kou en sneeuw ijs vries enzo gelukkig!
    Nou xxxx spreek je snel weer
    Xx

  • 30 December 2012 - 12:00

    Irene Alderlieste.:

    Lieve Mar.
    Ik heb net je verslag van je laatste dagen bij de kids gelezen.
    Wat is je mozaiek mooi geworden joh! Wat zullen jullie trots zijn.
    Ga je nu thailand onveilig maken ?
    Ik hoor graag van je
    Lieve groet,
    Irene.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 20324

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: