Eerste week Aziereis - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marion - WaarBenJij.nu Eerste week Aziereis - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marion - WaarBenJij.nu

Eerste week Aziereis

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

19 December 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi allemaal,
Ik ben pas een week weg en heb al veel mee gemaakt ,het lijkt echt veel langer dat ik weg ben uit het koude Holland.
Ik liet net aan mn Cambodkaansebuurman (waarvan ik nu wifi heb ) een foto van Zandvoort in de sneeuw zien op mijn ipad. Hij vond het zoo mooi,en zou het willen voelen.
Hier is het heet,maar mijn ervaring is dat ik er na een dag of 10-14 goed aan gewend ben en niet de heledag meer loop te puffen.
Ik heb het liever te heet,dan te koud ! Haha
Maar nu mijn reiservaringen.
Ben aangekomen op 12 dec in Bangkok eind van de middag.
Ik had al een hotel geboekt op Agoda.com in de buurt van de luchthaven waar ik de volgende dag zou doorvliegen naar Cambodja Phom Penh.
Eerst nog ff lekker gezwommen en volgende dag om12.30 na een lekker ontbijtje naar de luchthaven met de taxi.
Na slechts een uurtje vliegen was ik in PP en was in gesprek geraakt ( ja Marion lult overal met iedereen,kom je veel te weten,haha) met een oude Franse hippie met paardestaart woonachtig in PP.
Hij vroeg om de kosten te delen samen met de tuktuk naar de riverside centrum PP te reizen ? No problem.
Maar hij was zo een zeikerd en vond elke tuktukdriver te duur en dan hebben we hetovereen halve dollar meer of minder 0,40 eurocent !!
Toen er een meisje vroeg om samen ern tuktuk te delen ben ik met haar gegaan,was ik ook gelijk van die Franse hippie af !
Ik was 2 nachten PP omdat ik de Killing Fields en de school S21wilde bezoeken uit de verschrikkelijke periode 1975-1979 rode Khmer . Ik ben geinteresseerd in de geschiedenis en cultuur van het land waar ik ben zodat ik wat meer weet dan de gemiddelde toerist.
PP is trouwens echt een verschrikkelijke drukke stink stad en ook onveilig,niet naar buiten gaan na 22 uur !
Na alles te hebben bezocht wat ik wilde hebik snelboot geboekt van PP naar Siem Reap waar ik vrijwilligerswerk doe met de kids van het PureDreamCentre op het platteland.
Op de boot( zie foto) 6 uur was het erg lekker,lekker windje!
In SR kreeg ik zo een warm welkom bij Smileys guesthousewaar ik vorig jaar ook was,ze waren blij me weer te zien.
En zelfs savonds bij een eettentje waar ikvorig jaar de kookworkshop had gedaan waren zezo hartelijk.
De eigenaresse was vorig jaar hoogzwanger en heeft nu zoonytjevan 11maanden,supertrotse mama!
Volgende dag heb ik gelijk een kadootje alvast voor zijn eerste verjaardag gekocht.
Op Maandag weer om 6 uur de wekker en in detuktuk naar het PDC En daar was de grootstste verassing ; sommige kids waren verbaasd en echt blij om mij te zien en wisten zelfs mijn naam nog !! Zooooo leuk.
Vandaag Woensdag heb ik mijn vrije dag ingelast want 5 dagen achterelkaar werken is echt te zwaar voor me.
Dus lekker relaxen en misschien vanmiddag een beetje schilderen bij mn schildertje Kaso die echt fantastisch werk maakt !
Hij pakt het goed aan,hij schildert commercieel voor de tourists boeddha afvbeeldingen en zo en vanuit zichzelf puur realistisch werk vanuit zijn geheugen over de Pol Pot periode waarin hij jheeft gezien als 12 jarige hoe zijn familie werd mishandeld en vermoord !
En waarom?? Om echt niks ! Maar hij is om deze reden wel zwaar getraumatiseerd ,maar zn werk is fantastisch..
Hij was ook verbaasd om mij weer te zien en z'n vrouw ook.
Nu ga ik stoppen ,heb lamme vinger van hettypen op de ipad.
Jullie allemaal heeeeele fijne kerstdagen (ik heb ook op mn kamer kerstslinger opgehangen haha) en maak er een fantastisch 2013 van,tot volgende week.

Kus
uit Cambodja Siem Reap Marion

  • 19 December 2012 - 09:42

    Elly:

    Hallo Marion,

    Leuk stukje geschreven.
    Ben je al een beetje aan de warmte gewend?
    Ik spreek je wel weer.

    Groetjes,
    Elly

  • 19 December 2012 - 10:00

    Marion Bos:

    Hoi Marion je hebt al weer veel meegemaakt,maar daar ben je dan ook voor weggegaan toch?Wat leuk dat de kindertjes je herkende daar doe je het voor.Hee Marion heb je die leuke man al ontmoet?Veel plezier de komende tijd en fijne dagen en tot de volgende keer. gr Riet.

  • 19 December 2012 - 10:27

    Diny:

    Hoi Marion,
    Leuk zo met je mee te reizen.
    Heel veel plezier en geniet ervan !!
    Groetjes Diny

  • 20 December 2012 - 09:44

    Irene :

    Wat heb jij in 1 week al een hoop beleefd Mar. Ach dit past ook bij je!!
    Geniet ervan.
    Groetjes irene.

  • 20 December 2012 - 17:45

    Yvon:

    Hey Marion,

    Leuk om te lezen wat je meemaakt, geweldig.....
    Wat grappig dat ze je nog allemaal nog herkende ook die kindjes.
    Lekker hoor dat weer zo lekker warm, moet je hier komen zooo koud en
    Regenachtig.
    Nou veelplezier en hele fijne kerstdagen voor jou daar.groetjes

  • 25 December 2012 - 16:27

    Sophie :

    Leeeeeuk mamm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 20332

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 14 Februari 2023

Happy

14 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Rondreis Thailand 2020

19 Januari 2020 - 19 Januari 2020

Sri Lanka rondreis 27-10-18//15-11-18

17 Januari 2019 - 18 Maart 2019

Wereldreis 2019

29 December 2015 - 10 Februari 2016

Rondreis 2016 Zuid-Midden-Noord Thailand

15 September 2014 - 20 Oktober 2014

Transsiberie Express +rondreis China

12 Januari 2024 - 22 Januari 2014

Trip naar Miami en The Keys

10 November 2013 - 28 December 2013

MarioninAzie 2013

11 December 2012 - 09 Februari 2013

Cambodja-Thailand-Myanmar 11-12-12//09-02-13

Landen bezocht: